Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Dziwne dzwięki/stuki w silniku K20 K24

VII #silnik#zatarty#stukanie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1174 odpowiedzi w tym temacie

#406 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 09:51, 10.07.2017

luz na sworzniu tłoka? takie moje skojarzenie pierwsze.... ale taki dźwięk to wiele podzespołów może powodować...u mnie pompa też trochę wyje.... nie ma co lamentować ;)


Użytkownik lukasrz edytował ten post 09:51, 10.07.2017

  • 0

#407 scorpio33

scorpio33
  • Forumowicz
  • 136 postów
  • Skąd:oświęcim
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:54, 10.07.2017

luz na sworzniu tłoka? takie moje skojarzenie pierwsze.... ale taki dźwięk to wiele podzespołów może powodować...u mnie pompa też trochę wyje.... nie ma co lamentować ;)

U mnie raczej nie wiele ponieważ przypominam cichnie po wyłączniu zapłonu na drugim cylindrze.


  • 0

#408 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:08, 10.07.2017

chyba mam to samo jeżdżę już z tym objawem ok 10 tyś km póki co stukanie nie wzmaga się cały czas na tym samym poziomie i tak jak u Ciebie najbardziej słyszalne od ok 2 tyś RPM do ok 3,5 tyś RPM potem poziom hałasu własnego silnika wydaje się, że zagłusza ten stukot....olej 5w-30 SPECOL obecnie..ja stawiam na luz na tłoku/albo luz na sworzniu tłoka. Podczas wciśniecia gazu w podłoge podczas jazdy stukot nagle ustaje 


  • 0

#409 scorpio33

scorpio33
  • Forumowicz
  • 136 postów
  • Skąd:oświęcim
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:46, 10.07.2017

chyba mam to samo jeżdżę już z tym objawem ok 10 tyś km póki co stukanie nie wzmaga się cały czas na tym samym poziomie i tak jak u Ciebie najbardziej słyszalne od ok 2 tyś RPM do ok 3,5 tyś RPM potem poziom hałasu własnego silnika wydaje się, że zagłusza ten stukot....olej 5w-30 SPECOL obecnie..ja stawiam na luz na tłoku/albo luz na sworzniu tłoka. Podczas wciśniecia gazu w podłoge podczas jazdy stukot nagle ustaje 

Odłączałeś cewki, sprawdzałeś na którym cylindrze objaw zanika?


  • 0

#410 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 12:06, 10.07.2017

bawiłem się tym odłączaniem cewek: początkowo wydawało się, że na II garze coś dolega (drugi patrzac od lewej strony nie według kolejności występowania zapłonu). Potem stwierdziłem, że gra zawsze i na chwilę obecną nie jestem w stanie stwierdzić czy odłączenie zapłonu coś dawało może spróbuje w najbliższych dniach powtórzyć próbę..


jakbyś był w Katowicach i chciałbyś porównać z klekaniem moich bocianów daj znać :) 


aha u mnie te klekanie wystąpiło przy ok 341 tyś km obecnie mam ponad 353 tyś km


Użytkownik lakatus edytował ten post 12:03, 10.07.2017

  • 0

#411 pawel84

pawel84
  • Forumowicz
  • 277 postów
  • Skąd:Devizes .UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:30, 10.07.2017

No powiem szczerze że dość mocno to wali. Bardzo podobnie do panewki niestety. Nasłuchaj to może od spodu? Bo miski to pewnie Ci się nie chce zrzucać dla sprawdzenia.

Dziwne ze te silniki tak klękają. Ciekawe czy ten przebieg masz prawdziwy czy może coś więcej jest nakręcone. 360tys.to nie jest aż tak znowu dużo,żeby panewy klękały.


  • 0

#412 scorpio33

scorpio33
  • Forumowicz
  • 136 postów
  • Skąd:oświęcim
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:33, 10.07.2017

Niemożliwe żeby to była panewka, stukot by nie występował przy odciążaniu silnika tak jak się dzieje to teraz a przy obciążaniu, to logiczne jest.

U mnie przebieg lekko ponad 300 kkm 

Będę wymieniał olej to go przefiltruję i przyjrzę się czy coś w nim widać.

@lakatus jak będę czasem w ikei a bywam, to dam znać może sie zgadamy. Zostaw telefon na priv.


Użytkownik scorpio33 edytował ten post 14:38, 10.07.2017

  • 0

#413 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 14:43, 10.07.2017

u mnie stuka przy zwiekszaniu obrotów i ich utrzymywaniu powyżej 2 tyś RPM


  • 0

#414 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 14:52, 10.07.2017

Odpalales przy ściągniętym pasku wielorowkowym ?
  • 0

#415 scorpio33

scorpio33
  • Forumowicz
  • 136 postów
  • Skąd:oświęcim
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:41, 10.07.2017

Nie , nie sprawdzałem tego skoro cichło przy odłączeniu drugiego cylindra. Nie sądzę żeby to coś dało ale sprawdzę jeszcze dla spokoju...


  • 0

#416 pawel84

pawel84
  • Forumowicz
  • 277 postów
  • Skąd:Devizes .UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:50, 10.07.2017

Szczerze to życzę Ci aby to nie była panewa,ale takie znaki dawały często  panewy w preludach . No chyba że coś w głowicy się dzieje ,bo widzę że na lpg śmigasz.


  • 0

#417 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 17:16, 10.07.2017

Mi bardziej to przypomina luz na sworzniu tłoka ale nie sprawdzisz bez zdjęcia głowicy.

 

BTW wpisałem w allegro... i coś po taniości wyskoczyło, zaskakująco tanio

 

http://allegro.pl/tl...6863515326.html

 

300tyś mało się wydaje.... według opinii serwisu w którym robię Hondy te silniki spokojnie 500tyś i więcej robią... Zresztą grzebałem kiedyś po forum USA i tam mają w większości naloty po 600-800tyś


  • 0

#418 piootrRz

piootrRz
  • Forumowicz
  • 902 postów
  • Skąd:rzeszow
  • Silnik:k24
  • Wersja:Rakieta ☺
  • KM:262/275nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:cl9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 18:03, 10.07.2017

Panowie w k24 tłoki są kute więc im raczej nic nie dolega .
  • 0

#419 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:58, 10.07.2017

Mi bardziej to przypomina luz na sworzniu tłoka ale nie sprawdzisz bez zdjęcia głowicy.

BTW wpisałem w allegro... i coś po taniości wyskoczyło, zaskakująco tanio

http://allegro.pl/tl...6863515326.html

300tyś mało się wydaje.... według opinii serwisu w którym robię Hondy te silniki spokojnie 500tyś i więcej robią... Zresztą grzebałem kiedyś po forum USA i tam mają w większości naloty po 600-800tyś


zeby nie bylo ze mam skrecony licznik Accord w rodzinie od wyjazdu z salonu znam go od dnia wyjazdu z jkk Katowice.
  • 0

#420 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 21:29, 10.07.2017

Tego nie powiedziałem ale różnie bywa i silnik silnikowi nie równy. Trzeba podjechac do doświadczonego mechanika i to najlepiej od Hond.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, #silnik#zatarty#stukanie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq