Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

temperatura silnika

VI temperatura silnik czujnik

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#1 glowka22

glowka22
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Skąd:Nisko
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:137
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:06, 26.06.2017

Witam , mam problem z temperatura silnik , może ktoś miał podobny przypadek i mnie naprowadzi gdzie szukać . Zawsze wskazówka zatrzymywała się kreskę niżej niż połowa skali , teraz bardzo często jest 2 kreseczki powyżej , a ostatnio zauważyłem że rośnie nawet do 75% skali , po czym zejdę trochę z obrotów silnika  to trochę opadnie , ale dalej powyżej połowy , ostatnio ciągnąłem przyczepkę temperatura wzrosła jakieś 75%-80% skali , dojechałem powoli do domu , zgasiłem silnik  , wskazówka spadła do zera , włączyłem zapłon wskazówka się podniosła do poziomu jaki powinien być cały czas czyli kreska niżej połowy ,  wiatraki się włączają , płyn chłodniczy jest , żadnych ubytków , wycieków nie widzę... i pytanie czy to może być czujnik od temperatury płynu , czy może czujnik od wskazówki temperatury , czy może coś innego??


  • 0

#2 vova777

vova777
  • Klubowicz
  • 471 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 17:30, 26.06.2017

Termostat do wymiany moim zdaniem.
  • 0

#3 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 7321 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 67
Super

Napisano 17:56, 26.06.2017

W jakim stanie masz chłodnicę?
Kiedy wymieniales płyn chłodniczy?
Nikt nie zalał wody?

Na początek tak jak vova pisze bo najtaniej. Później pasuje sprawdzić chłodnicę.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

Zanim zadasz m pytanie na PW w  sprawie giełdy  przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.


#4 glowka22

glowka22
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Skąd:Nisko
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:137
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:41, 26.06.2017

Właśnie byłem u kolegi mechanika , co zaobserwowaliśmy to dolny wąż od chłodnicy jest zimny , górny gorący, jutro wymieniam termostat, jesli nie pomoże zobaczymy do chłodnicy czy nie jest gdzies przytkana, chociaż 40tys.km temu miałem wymieniany cały płyn na nowy przy remoncie silnika.
  • 0

#5 toki

toki
  • Klubowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 09:09, 27.06.2017

no to prawie na 100% termostat, tak jak Vova napisał


  • 0

#6 glowka22

glowka22
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Skąd:Nisko
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:137
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:34, 29.06.2017

na 100% to był termostat, już zrobione , dzięki za pomoc


  • 0

#7 vova777

vova777
  • Klubowicz
  • 471 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 19:27, 29.06.2017

Jakiego producenta termostat założyłeś ?

Użytkownik vova777 edytował ten post 19:27, 29.06.2017

  • 0

#8 Marycha096

Marycha096
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:50, 29.06.2017

ja założyłem gdzieś miesiac temu Calostat. Jest okej miałem ten sam problem że mi jeszcze skakał raz na jakiś czas całkiem na maksa i po kilku minutach sspadało.


  • 0

#9 glowka22

glowka22
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Skąd:Nisko
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:137
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:54, 13.07.2017

ja założyłem bodajże firmy Vernet, póki co działa ok


  • 0

#10 Hymphh

Hymphh
  • Klubowicz
  • 246 postów
  • Skąd:Marklowice
  • Silnik:2.2
  • Wersja:LS-R
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:44, 14.07.2017

Panowie, u mnie W H22A podobny problem. Trasa z Wrocławia do Gliwic, caly czas 160km/h + i temp poniżej połowy, potem 20 minut korek na bramkach i temperatura poleciała na 3/4 wskaźnika. Szybko włączyłem nawiewy na maxa do środka i spadła bardzo szybko, potem się już to nie powtórzyło. 

Przyznam się, że dolałem trochę wody bo zabrakło mi płynu + wskazywało, że temp. drogi to 44 stopnie. Mogło to być to ? Termostat wydaje się ok, przy każdych innych warunkach wentylatory chodzą, oba węże gorące. 


  • 0

#11 vova777

vova777
  • Klubowicz
  • 471 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 20:17, 14.07.2017

Nie mogło być. Ne zależnie od warunków zewnętrznych temperatura silnika powinna utrzymywać się w normie. Może trochę oscylować w momencie otwarcia termostatu/ włączenia wentylatorów ale nie może przekroczyć 100°
  • 0

#12 Hymphh

Hymphh
  • Klubowicz
  • 246 postów
  • Skąd:Marklowice
  • Silnik:2.2
  • Wersja:LS-R
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:08, 16.07.2017

Nie mogło być. Ne zależnie od warunków zewnętrznych temperatura silnika powinna utrzymywać się w normie. Może trochę oscylować w momencie otwarcia termostatu/ włączenia wentylatorów ale nie może przekroczyć 100°

to co w takim wypadku ? termostat ? wentylatory się nie włączyły ? jak to najlepiej sprawdzić u siebie ? mogło się coś silnikowi przez tą chwilę stać ?


  • 0

#13 vova777

vova777
  • Klubowicz
  • 471 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 11:16, 16.07.2017

W momencie jak zabrakło płynu , czujnik temperatury odpowiedzialny za włączenie wentylatora nie był zanurzony w płynie i nie włączył w odpowiednim momencie wentylatora.
Taka jest moja teoria...

A dla czego zabrakło płynu? Masz gdzieś wyciek?
Nie wydaje mi się żeby mogło się coś stać silnikowi przez ten moment. . .

Użytkownik vova777 edytował ten post 11:18, 16.07.2017

  • 0

#14 Hymphh

Hymphh
  • Klubowicz
  • 246 postów
  • Skąd:Marklowice
  • Silnik:2.2
  • Wersja:LS-R
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:50, 16.07.2017

W momencie jak zabrakło płynu , czujnik temperatury odpowiedzialny za włączenie wentylatora nie był zanurzony w płynie i nie włączył w odpowiednim momencie wentylatora.
Taka jest moja teoria...

A dla czego zabrakło płynu? Masz gdzieś wyciek?
Nie wydaje mi się żeby mogło się coś stać silnikowi przez ten moment. . .

płyn jest w takim stanie jak był wcześniej ..


  • 0

#15 vova777

vova777
  • Klubowicz
  • 471 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 14:21, 16.07.2017

Przyznam się, że dolałem trochę wody bo zabrakło mi płynu...


Pisałeś ze zabrakło płynu wiec pytam dla czego?
Sprawa w tym , że ja masz nie szelny układ to nie utrzymuje się w nim odpowiednie ciśnienie, i wtedy też układ nie będzie pracował jak należy. . .
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, temperatura, silnik, czujnik

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq