Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Accord VI pożera gaz na potęgę?

VI gaz lpg vi

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
48 odpowiedzi w tym temacie

#31 pencammm

pencammm
  • Forumowicz
  • 222 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:ON
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:14, 30.03.2017

Ja kupiłem w wrocku, na allegro sprawdziłem, gdzie sprzedają zadzwoniłem i spytałem się czy moge po prostu podjechać i kupić. Kluczę hmm 10,8, śrubokręt krzyżak i chyba 13 no i coś do przekręcania pompy wody, podajże 17 albo 19. Nie pamiętam dokładnie


  • 0

#32 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • SkÄ…d:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 08:24, 30.03.2017

deha, uwalona sonda nie musi Ci pokazywać błędów. Zacznij od najprostszych rzeczy : 1. wymiana filtrów, czyszczenie przepustnicy i EGR, wymiana świec, sprawdzenie w jakim są stanie i czy ich nie przepala,regulacja zaworów i sprawdzenie map lpg, i co to znaczy duże spalanie? Mój pali gazu w mieście 14, w trasie 10 i to jest normalne spalanie .

I to są podstawowe rzeczy które trzeba zrobić. Hondy są wytrzymałe, ale jak poprzedni właściciel przez nie wiadomo ile lat nic nie robił przy samochodzie to każdy ma prawo paść.

Piszesz że pali Ci dużo gazu, a ile ci pali benzyny?


  • 0

#33 deha21

deha21
  • Forumowicz
  • 96 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Accord VI ES
  • KM:311 000
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:29, 30.03.2017

Napisałem, że pali dużo gazu chyba jednak się pomyliłem bo z tego co wyczytałem to ODBII pokazuje spalanie tylko dla benzyny (a spalanie dla gazu tylko emuluje, np. dodając 20% do spalania benzyny). Te 15L które mi pokazywało to zapewne spalanie właśnie benzyny, a nie gazu. Zresztą jak przełączam z gazu na benzynę to odczyty się raczej nie zmieniają. Na przykład ruszać z jedynki pokazuje mi spalanie nawet 30-40L. Generalnie jak się rozpędzę i tylko leciutko naciskam pedał gazu to wtedy mam spalanie 8-10L, czyli takie w normie. Ale przecież w mieście się tak nie jeździ. Przez miesiąc jeździłem po wrocławskich drogach Accordem VII z 2.0 VTec i spalanie było max. 12L (z klimą na maksa bo to w lato było) na benzynie więc w moim aucie coś ewidentnie nie gra. Popatrzyłem w książkę i widzę że zawory nie były robione przez 55 tys. więc coś może być na rzeczy. Zajmę się tym w weekend i jeszcze postaram się EGR przeczyścić.


  • 0

#34 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 14:56, 30.03.2017

Przy magnolii jest sklepik. Tam jak warsztaty są koło wiaduktu.
Narzędziak się chyba nazywa. Ja tam kupowania ostatnio. W Castoramie czy OBI też znajdziesz szczelinomierz.
  • 0

#35 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • SkÄ…d:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 14:56, 30.03.2017

z komputerka to możesz wróżyć spalanie, zbiornik do pełna , jedziesz 100km, wracasz na tą sama stację i znowu do pełna i wtedy masz ile Ci rzeczywiście pali


  • 0

#36 deha21

deha21
  • Forumowicz
  • 96 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Accord VI ES
  • KM:311 000
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:47, 30.03.2017

Ok, dzięki za wszystkie porady. W weekend pokombinuje z autem.

Jeszcze może Was coś najdzie apropos mojej nowej obserwacji. Zauważyłem, że po zapaleniu auta obroty wskakują od razu na 1500. Jak przejadę się kilka metrów to wracają do normy. Ogólnie czasem jak stoję np. na skrzyżowaniu to słyszę że silnik co jakiś czas inaczej pracuje (chociaż wzrostu obrotów w tym momencie nie obserwuję). Zauważyłem też, że od momentu jak świeci mi się rezerwa gazu to chyba pobiera mi też paliwo, bo widzę że go ubywa. Może nie jakoś znaczenia, ale raczej nie ubyło go z tego powodu że po odpaleniu auto jeździ chwilkę na benzynie.

Co to może być? Te zawory, EGR, sonda lamba?


  • 0

#37 pencammm

pencammm
  • Forumowicz
  • 222 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:ON
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:05, 30.03.2017

Ok, dzięki za wszystkie porady. W weekend pokombinuje z autem.
Jeszcze może Was coś najdzie apropos mojej nowej obserwacji. Zauważyłem, że po zapaleniu auta obroty wskakują od razu na 1500. Jak przejadę się kilka metrów to wracają do normy. Ogólnie czasem jak stoję np. na skrzyżowaniu to słyszę że silnik co jakiś czas inaczej pracuje (chociaż wzrostu obrotów w tym momencie nie obserwuję). Zauważyłem też, że od momentu jak świeci mi się rezerwa gazu to chyba pobiera mi też paliwo, bo widzę że go ubywa. Może nie jakoś znaczenia, ale raczej nie ubyło go z tego powodu że po odpaleniu auto jeździ chwilkę na benzynie.
Co to może być? Te zawory, EGR, sonda lamba?


Jak wlaczasz to normalne obroty bo musi sie nagrzac, a jak stoisz w korku to pewnie wlacza sie wentylator
  • 0

#38 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • SkÄ…d:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 20:37, 30.03.2017

a czy ten silnik inaczej pracujący to jest przy włączonej klimie?

:om: właśnie dlatego ubywa PB ze jest na ssaniu, chyba że masz całkowicie z*cenzura*ą instalację lpg.

Zobaczz ile Ci pali benzyny tak jak Ci pisaÅ‚em ,wykluczysz lambde.  Zacznij od podstaw i najprostszych rzeczy.

Może być wszystko jak był zaniedbany samochód. To ni jest łazik NASA, pomimo tego że jest dosyć idiotoodporny to wszystko można popsuć.

Olej bierze?


  • 0

#39 deha21

deha21
  • Forumowicz
  • 96 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Accord VI ES
  • KM:311 000
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:21, 31.03.2017

Dzisiaj zainstalowałem sobie aplikację Torque Lite i tam sprawdzam spalanie. Póki co spalanie w okolicach 10L więc w normie. Nie wiem czemu w innych aplikacjach było aż tak zawyżone... Pytanie, która wskazuje dobry wynik.

 

Dziś całkiem gaz się skończył. Zrobiłem na gazie jakieś 250km na pełnym baku więc wychodzi jakieś 18L. I tak za dużo przy mojej spokojnej jeździe. Do tego dzisiaj mi się zapaliła kontrolka, błąd P1167 czyli chyba sonda lambda jak mniemam. Wykasowałem go i dalej się nie włączył.

 

Co do tych wyższych obrotów przy zapalaniu samochodu. Zapalam auto przy wyłączonej klimie. Dziwne jest to, że wcześniej te obroty nie wskakiwały tak wysoko zaraz po odpaleniu. Dopiero od paru dni tak jest, czyli coś się musiało stać w międzyczasie. Wcześniej owszem wskakiwały na chwilkę, ale na ok 1000rpm a nie 1500rpm (a to jest 50% różnicy jakby nie było).

 

Odnośnie zużywania benzyny. Ja wiem, że zanim się nie przełączy na gaz to idzie na benzynie ;) Ale to jest minutka zanim się na gaz przełączy a mi zeszło ok. 1/6 paliwa w ciągu 4-5 dni. Chyba za dużo jak na ssanie.


  • 0

#40 pencammm

pencammm
  • Forumowicz
  • 222 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:ON
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:46, 31.03.2017

Jak chcesz to możemy się umówić na wspólne regulowanie zaworów, bo mam takie plany


  • 0

#41 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • SkÄ…d:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 08:27, 31.03.2017

powtarzam kolejny raz, obroty na zimnym masz ok 1500, po nagrzaniu spadajÄ… do ok 750-800


  • 0

#42 ronin91

ronin91
  • Nowy
  • 17 postów
  • SkÄ…d:Okolice Rzeszowa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:24, 31.03.2017

Kolego jak wyżej toki pisze na ssaniu obrotu w granicach 1500 są, jeżeli znów Ci wyskoczył błąd z sondą no to coś musi być nie tak, czujnik może przewody. Zrób regulacje luzów zaworowych i po tym wszystkim może się coś uspokoi. A nie czujesz spadku mocy przy okazji wysokiego spalania?
  • 0

#43 deha21

deha21
  • Forumowicz
  • 96 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Accord VI ES
  • KM:311 000
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:14, 31.03.2017

A nie czujesz spadku mocy przy okazji wysokiego spalania?

Hmm raczej nie. Co prawda, na gazie czuję że nie jest tak mocny jak na benzynie - wydaje mi się że gorzej się zrywa.

 

Te 1500 obroty mnie zdziwiły bo wcześniej miałem mniej, ale skoro tam ma być to ok.


  • 0

#44 ronin91

ronin91
  • Nowy
  • 17 postów
  • SkÄ…d:Okolice Rzeszowa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:59, 31.03.2017

Ssanie ogólnie jest od 1200-1500 obrotów ale to też może od krokowego zależeć. A jakieś objawy jeszcze masz np skoki obrotow, szarpania czy coś podobnego?

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#45 deha21

deha21
  • Forumowicz
  • 96 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Accord VI ES
  • KM:311 000
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:54, 31.03.2017

Szarpanie mam przy zmianie biegów i dogazowaniu. Jak np. Zmienię z 2 na 3 i przycisne pedal gazu ciut mocniej - wtedy szarpie.
Nierówne obroty silnika obserwuje czas np. W czasie postoju na skrzyżowaniu. Ale nie są jakos bardzo odczuwalne.

 

EDIT: Dziś chciałem się zabrać za regulację zaworów. Sytuacja mnie przerosła bo nie umiem nawet pokrywy odkręcić. Tak ktoś ją mocno przytwierdził...


Użytkownik deha21 edytował ten post 13:08, 01.04.2017

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, gaz, lpg, vi

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq