Skocz do zawartości


Zdjęcie

Leje olej na trzecim tloku f23z5

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#16 Mateos

Mateos
  • Nowy
  • 19 postów
  • Skąd:Torun
  • Silnik:2.3
  • Wersja:Es
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:10, 14.12.2016

Szlif robiony w najlepszym miejscu w moim mieście :) dałem do ponownego sprawdzenia i sprawdzenia szczelnosci głowicy . I dzięki za wszystkie podpowiedzi :) zobaczymy co powie szlifiarz przy odbiorze głowicy.

#17 dudix1983

dudix1983
  • Klubowicz
  • 302 postów
  • Skąd:Zagłębie
  • Silnik:1.6
  • Wersja:TypeR
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:EK9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:55, 17.12.2016

Coś się wyjaśniło ?

#18 Mateos

Mateos
  • Nowy
  • 19 postów
  • Skąd:Torun
  • Silnik:2.3
  • Wersja:Es
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:19, 11.01.2017

Wymienione pierscienie, honowanie cylindrów, kolejny raz wymienione gumki zaworowe :) póki co zrobiłem 200 KM i jest wszystko ok, oby już tak zostało. Ile kilometrów docierać silnik ? Mechanik wlal mi shella 10w40 i powiedział że jeździć na tym oleju 5 tys bez wymiany oleju po dotarciu .. jak waszym zdaniem powinienem zrobić ?

#19 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1022 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:27, 11.01.2017

Ja osobiście po 1000-1500 kilometrów stosując zmienne obciążenia silnika .Nie docieraj na postoju żeby sobie,, pyrkolił,, Ma iść w pracę bez kręcenia go na razie do max obrotów.

Wracając do tematu.Co było weryfikowane po raz kolejny i gdzie był błąd?Przyczyna ustalona? 


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 15:31, 11.01.2017


#20 Mateos

Mateos
  • Nowy
  • 19 postów
  • Skąd:Torun
  • Silnik:2.3
  • Wersja:Es
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:21, 11.01.2017

Czyli zrobić 1500 KM do max 4tys obrotów i później zmiana oleju na 5w40 ? Sprawdzana była głowica i wszystko było niby ok.. ale nie chce mi się wierzyć bo głowice szlifiarz trzymał 3 tygodnie , więc możliwe że zrobił jakiś błąd prędzej i nie chciał się przyznać do błędu. Dla świętego spokoju wymienił gumki zaworowe jeszcze raz i profilaktycznie wymieniłem pierścienie chociaż były w dobrym stanie. Póki co jest ok zobaczymy po dotarciu silnika .

#21 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1022 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:22, 11.01.2017

Unikaj otwarcia przepustnicy na 100 %(na razie) .Często zmieniaj biegi .Obroty w trakcie jazdy dobierz tak  na 75% możliwości silnika ( w ostatnich kilometrach).Unikaj jazdy z wysokim biegiem i niską prędkością obrotową.Zauważ że teraz masz duży spadek temperatury - 15 stopni.Jak go odpalisz to daj mu trochę popracować za nim ruszysz i  przez pierwsze kilometry go nie kręć.Wbrew pozorom delikatne jeżdżenie nie oznacza nic dobrego dla silnika na tym etapie naprawy.Taka jak wspomniałem musisz wykorzystywać wszystkie biegi tak aby silnik pracował z różnym obciążeniem.Najgorsza w tym przypadku jest jazda na trasie ze stałą prędkością na ostatnim biegu.I kontroluj poziom oleju.


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 19:46, 11.01.2017


#22 Mateos

Mateos
  • Nowy
  • 19 postów
  • Skąd:Torun
  • Silnik:2.3
  • Wersja:Es
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:06, 11.01.2017

Dzięki wielkie za wskazówki :) 1500 KM takiego docierania wystarczy? Następnie zmiana oleju i można się cieszyć zdrowym silnikiem

#23 dudix1983

dudix1983
  • Klubowicz
  • 302 postów
  • Skąd:Zagłębie
  • Silnik:1.6
  • Wersja:TypeR
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:EK9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:13, 11.01.2017

No właśnie i tu rodzi się moje pytanie czy lepiej aby chodziło na wolnych obrotach czy jechać zaraz po odpaleniu....... masz jakieś za i przeciw ?

#24 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1022 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 03:56, 12.01.2017

Przy takich ujemnych temperaturach daj mu chwilę.Nie ruszaj od razu.Niech ten olej choć trochę złapie temperatury.

Co do docierania to one jeszcze się będą po tym przebiegu docierać.Chodzi o ich ułożenie.Dlatego zmieniaj często obciążenia ,hamuj silnikiem i tak na przemian.



#25 Mateos

Mateos
  • Nowy
  • 19 postów
  • Skąd:Torun
  • Silnik:2.3
  • Wersja:Es
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:10, 12.01.2017

Czyli jaki bezpieczny przebieg trzeba zrobić przy docieraniu, żeby normalnie jeździć ?

#26 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1022 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:48, 12.01.2017

Ciebie interesuje pierwszy etap czyli ułożenie pierścieni.Docierały się będą jeszcze kilka tysięcy.Nikt Ci dokładnie nie określi co do kilometra.Skup się na tym co napisane i to wystarczy.
Powtórzę się jeszcze raz zmienne obciążenia

Użytkownik backdraft998 edytował ten post 13:55, 12.01.2017


#27 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 736 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:03, 12.01.2017

Najważniejsze jest zmienne obciążenie i nie przegrzanie silnika. Np jazda po mieście nocą.







Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq