Witam
Mam problem z silnikiem, może zacznę od tego, że od kilkunastu miesięcy męczę się ze spadającymi obrotami na biegu jałowym – znany temat.
Auto mam z gazem, ale problem spadających obrotów pojawia się na benzynie, jeszcze przed przełączeniem na gaz.
Tydzień temu pojawił się gorszy problem.
Syn, któremu pożyczyłem auto zadzwonił, że autem nie da się jeździć bo ciągle gaśnie.
Silnik gasł po każdym wciśnięciu sprzęgła i zdjęciu nogi z gazu. Syn powiedział że coś się zepsuło po tym jak włączył klimę żeby osuszyć szyby. Może to przypadek, może nie, nie wiem. Jak auto sfiksowało, było bardzo mokro, bardzo duża wilgotność, padał deszcz ze śniegiem, wszędzie kałuże. Przeczekałem tę deszczową pogodę, ale nic się nie poprawiło.
Teraz sytuacja wygląda tak:
Silnik na wszystkich zakresach temperatur pracuje nierówno, ale nie jest to falowanie tylko nierówne obroty i wibracje,wskazówka skacze, buda cały czas się trzęsie choć może na filmach nie będzie tego widać. Jakby to powiedzieć odgłosem paszczowym z Rejsu, silnik nie robi wrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, tylko brum... brum... brum... brum.... Znajomy młody mechanik powiedział że może za dużo paliwa dostawać.
Na zimnym, dopóki chodzi ssanie, jest tylko nierówna, brzydka praca - po przygazowaniu wskazówka normalnie wraca na 1,5-1,2 tys. obrotów. Po odpaleniu na zimnym na początku czuć zapach benzyny.
Film z rozruchu, rano na mrozie minus 5st.C:
I z wydechu:
Na gorącym nie da się jeździć, każde depnięcie i puszczenie gazu kończy się zgaśnięciem silnika i jest spory problem z jego ponownym uruchomieniem – trzeba długo kręcić zanim załapie i jeszcze gaz wciskać. I nie łapie od razu tylko na raty. Teraz na filmie zauważyłem jeszcze dziwne skakanie wskazówki poziomu paliwa przy rozruchu.
Jak załapie, to na początku obroty trzyma bardzo nisko, i się dusi, dopiero po chwili wskakuje na właściwe obroty:
https://youtu.be/K4dZj_DAHWI
Wiosną i latem robiłem kilka rzeczy pod kątem spadających obrotów:
- dwa razy czyściłem silniczek krokowy,
- wymieniłem kable WN,
- wyczyściłem przepustnicę i zawór EGR,
- wymieniłem filtry gazu, filtr powietrza,
- wyregulowałem zawory,
- wymieniłem jeden wężyk podciśnienia bo był przecięty, resztę też mam zamiar wymienić profilaktycznie
- świece latem wyglądały dobrze – suche, kawa z mlekiem - więc zostawiłem
Nie wyczyściłem EGR plate, bo instalacja gazowa mi przeszkadza, a nie jestem aż tak obstukany żeby to bez przygotowania rozkręcać. Miałem to na spokojnie ogarnąć jak się sezon w pracy skończy - pracuję w kamieniarstwie i do listopada mam zapiernicz - ale wyskoczył problem jw..
Teraz robiłem:
- diagnostykę - nie pokazuje żadnych błędów, check nie świeci.
- wymieniłem świece (NGK), stare miały czarny nalot – latem jak regulowałem zawory, były kawa z mlekiem. Na wszystkich świecach jest iskra.
- robiłem test ze spryskiwaniem kabli i kopułki w nocy – żadnego iskrzenia nie ma - kable mają ze dwa miesiące. Zakładałem stare kable i kable z innej hondy, bez różnicy.
- przelutowałem luty w przekaźniku pompy paliwa – bez zmian.
- zmierzyłem czujnik temperatury, działa – na zimno przy temp. 5st.C pokazuje 4,9 kOhm, przy prawie goracym 460 Ohm
- zakręciłem gaz, bo czytałem że reduktor albo wtryskiwacze mogą puszczać, nie pomogło, zresztą na gazie też nierówno pracuje.
- wyczyściłem kopułkę i palec i tu mam wątpliwości bo na stykach kopułki był biały, zbity nalot grubości skorupki z jajka, a palec był bardzo chropowaty. Pewnie do wymiany.
Przejrzałem kilkanaście tematów ale nie wiem co dalej, albo raczej co najpierw
- zawory raczej tak nagle się nie przestawiły, bo choć robiłem je już 10tys km temu, to usterka moim zdaniem wystąpiła zbyt nagle. Ustawię, jak tylko będzie pogoda, bo i tak już pora.
- map sensor - jak odpinam kostke, to poza tym że check się zapala nic się nie dzieje, silnik chodzi jak chodził. Oglądałem na YT jak się go sprawdza, ale filmy są po angielsku i nie do tego auta, a ja angielskiego nie znam. Może ktoś wie w które piny trzeba się wpiąć i co miernik powinien pokazywać. Jutro może będę miał na podmianę.
Kopułka z palcem, moduł zapłonowy, sonda, czujniki, co wymienić, co sprawdzić?
Proszę o jakieś sugestie.