Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Sterowanie radiem z kierownicy - podłączenie

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Azaharix

Azaharix
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:27, 09.10.2016

Witam. Mam kilka pytań odnośnie oryginalnego sterowania radiem z kierownicy w accordzie VI. Mam wersje ES z tempomatem, ale bez takiego sterowania. Radio mam Zmienione z Bose na stacje 2 DIN Peiying PY9908 które takie sterowanie obsługuje, ma możliwość uczenia się przycisków. Instrukcja ze schematem tutaj (strona 54 i 55): http://www.peiying.e...de_en_pl_ro.pdf 
1. Czy gdybym kupił kierownice z oryginalnym sterowaniem radiem można by to bez większych problemów podłączyć do tego radia?
2. Czy potrzebne by były jakieś dodatkowe taśmy, zwijaki itp?
3. Kierownica z anglika by też pasowała?
 


  • 0

#2 mury

mury
  • Forumowicz
  • 256 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 18:29, 09.10.2016

Pkt 1 nie, musisz mieć jeszcze taśmę srs

Pkt 2 tak potrzebna jest taśma srs, która ma możliwość sterowania radiem (dodatkowa wtyczka obsługująca radio)


  • 0

#3 Azaharix

Azaharix
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:33, 10.10.2016

Dzięki

Ale rozumiem że samo sterowanie jest analogowe, jakimiś opornikami?

Jak najprościej rozpoznać taką taśmę z obsługą radia i tempomatu? Np taka byłaby dobra? Link


  • 0

#4 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 19:44, 10.10.2016

ta na pierwszy rzut oka jest tylko klakson i poduszka 

 

Załączony plik  ster_kier_radio.png   25,06 KB   29 Ilość pobrań

 

 

Załączony plik  ster_kier_radio_1.png   12,34 KB   19 Ilość pobrań

 


  • 0

#5 Azaharix

Azaharix
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:19, 10.10.2016

Podziękował za schemacik :)

Jeśli jedna wtyczka odpowiada za jedną funkcję, to byłyby potrzebne 4. A widzę że głównie są takie z dodatkową zieloną, zapewne od tempomatu. Chyba już by było łatwiej pokombinować z taką dokładką.


  • 0

#6 Nafciarz_

Nafciarz_
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:mało..
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:39, 26.12.2019

Czyli dobrze rozumie do uruchomienia sterowania audio z kierownicy przy oryginalnym radiu bose  oprócz pilota  potrzebny jest zwijak z dodatkowym wtykiem do audio i to wszystko? Wtyki prowadzące do zwijaka są już w takim razie połączone z radiem?


  • 0

#7 TommyH

TommyH
  • Forumowicz
  • 284 postów
  • Skąd:Trójmiasto
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Był Sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 16:38, 03.01.2020

Czyli dobrze rozumie do uruchomienia sterowania audio z kierownicy przy oryginalnym radiu bose  oprócz pilota  potrzebny jest zwijak z dodatkowym wtykiem do audio i to wszystko? Wtyki prowadzące do zwijaka są już w takim razie połączone z radiem?

Tak dokładnie


  • 0

#8 Blachonix

Blachonix
  • Moderator
  • 287 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:EXL Sport Utility AWD
  • KM:141
  • Paliwo:PB
  • Rok:2016
  • Nadwozie:RU6
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 11:10, 23.02.2020

Tutaj gosciu w VI genie majstruje.

https://www.usaccord...ilit=Kierownica
  • 0

UZw5t8Ft.jpg

Było >>>真実の光<<< a jest RU6


#9 sebekbzowka

sebekbzowka
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Grójec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:37, 12.03.2021

ta na pierwszy rzut oka jest tylko klakson i poduszka 

 

attachicon.gifster_kier_radio.png

 

 

attachicon.gifster_kier_radio_1.png


  • 0

#10 sebekbzowka

sebekbzowka
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Grójec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:46, 12.03.2021

Problem w tym, że to są wartości rezystancji na wejściu przełącznika a nie rezystorów. Ich dobór okazuje się nie taki prosty jak by się mógł wydawać (zgodnie z zasadami łączenia rezystorów szeregowo i równolegle). Poza tym wydaje się, że pojemność kondensatora ma tu też duże znaczenie ponieważ podczas zwierania i rozwierania styków przełącznika powstają stany nieustalone i powodują, że radio dziwnie interpretuje "komendy". Jak wspomniałem buduję ten przełącznik na bazie przełącznika tempomatu i tylko dlatego zwracam się z prośbą o konkretne wartości rezystorów i kondensatora. 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq