Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Brak kultury pracy silnika - szarpanie, nierówna praca

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
484 odpowiedzi w tym temacie

#466 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 22:04, 03.06.2017

A która nie ma fabrycznie jeśli można wiedzieć?  :-)

 

H22A2/5

H23A2/3


Użytkownik Pejot edytował ten post 22:06, 03.06.2017

  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#467 fełtek

fełtek
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:strzegom
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:4d
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:31, 15.06.2017

Udało mi się auto naprawic!
Generalnie co zmieniłem
-sonda lambda
-kolulka z palcem
-cewka
-kable
-świece
-zregrnerowalem knock sensor
-tps wymieniłem
-czyscilem EGR i plate
-krokowiec czyszczony
-przepustnica
I nic nie dało efektu.
Kolega powiedział żebym wystroił mapę pb.
Odłączyłem Aku na 15min
Dwa wentylatory
Nauka jazdy
I 50km na benzynie.
Dopiero to dało efekt!
Auto w końcu od kilku dni chodzi jak szalone!
Bez kitu,taka pierdoła a tyle nerwów.
Gaz musiał mi rozmyć mapy pb.
  • 0

#468 dargo

dargo
  • Forumowicz
  • 545 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 16:58, 15.06.2017

Co to znaczy nauka jazdy?
  • 0

#469 smamar

smamar
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:17, 15.06.2017

Co to znaczy nauka jazdy?

Koledze prawdopodobnie chodziło o naukę obrotów biegu jałowego. Obym okazał się złym prorokiem, ale u mnie zawsze silnik chodzi lepiej po resecie ecu (czy przez wyjęcie bezpiecznik, czy odłączenie aku). Dlatego podejrzewam, że problem ma związek z krótkoterminowy i lub długoterminowy korektami czasu wtrysku. Jak pisałem wcześniej obym okazał się złym prorokiem i u Kolegi problem został rozwiązany.

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#470 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 20:23, 15.06.2017

Też mi się tak wydaje że problem powróci
  • 0

#471 fełtek

fełtek
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:strzegom
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:4d
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:38, 15.06.2017

Zobaczymy. Ale co by to znaczyło? Że korekty się rozmywają? ECU szwankuje? Czy LPG tak wpływa?

Co to znaczy nauka jazdy?

Nie do końca"naukę jałowego"
Po restarcie komputer na świeżo zbiera dane z czujników.
  • 0

#472 kenczorf

kenczorf
  • Forumowicz
  • 84 postów
  • Skąd:Tarnów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:53, 15.06.2017

W moim przypadku podobnie, tyle, że szybcej. Po resecie jechalem nawet 20km na PB i bylo ok. Zgasilem auto, odpalilem - w dalszym ciagu na PB i znow szarpie


  • 0

#473 fełtek

fełtek
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:strzegom
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:4d
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:02, 16.06.2017

W moim przypadku podobnie, tyle, że szybcej. Po resecie jechalem nawet 20km na PB i bylo ok. Zgasilem auto, odpalilem - w dalszym ciagu na PB i znow szarpie

Ja mam już cztery dni spokoju 😁
  • 0

#474 smamar

smamar
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:16, 17.06.2017

Zobaczymy. Ale co by to znaczyło? Że korekty się rozmywają? ECU szwankuje? Czy LPG tak wpływa?
Nie do końca"naukę jałowego"
Po restarcie komputer na świeżo zbiera dane z czujników.

Tak sobie kombinuje, bo po restarcie ecu adaptacja korekt czasu wtrysku następuje od nowa. A obserwacje wielu użytkowników są jednoznaczne (po restarcie ECU silnik pracuje lepiej). Korekty czasu wtrysku maja niwelowac naturalne zużycie silnika i czujników, wprowadzając do map paliwowych odpowiednie zmiany. Kolego niestety nie wiem co jest przyczyną tej usterki. Mój silnik nie widział nigdy LPG a objawy złej pracy są i mimo wymiany kilku różnych czujników niewiele się zmieniło. Moje podejrzenia kieruję w stronę ecu. Mam jeszcze jeden punkt zaczepienia, w sumie jest to trochę akt desperacji. Jak przecwicze na swoim aucie to dam znać jak rezultaty.

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#475 fełtek

fełtek
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:strzegom
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:4d
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:58, 18.06.2017

Tak sobie kombinuje, bo po restarcie ecu adaptacja korekt czasu wtrysku następuje od nowa. A obserwacje wielu użytkowników są jednoznaczne (po restarcie ECU silnik pracuje lepiej). Korekty czasu wtrysku maja niwelowac naturalne zużycie silnika i czujników, wprowadzając do map paliwowych odpowiednie zmiany. Kolego niestety nie wiem co jest przyczyną tej usterki. Mój silnik nie widział nigdy LPG a objawy złej pracy są i mimo wymiany kilku różnych czujników niewiele się zmieniło. Moje podejrzenia kieruję w stronę ecu. Mam jeszcze jeden punkt zaczepienia, w sumie jest to trochę akt desperacji. Jak przecwicze na swoim aucie to dam znać jak rezultaty.

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

No to daj znać. Każda wiedza jest tu przydatna.
  • 0

#476 dargo

dargo
  • Forumowicz
  • 545 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 06:22, 23.06.2017

Doszukalem sie jak kalibruja TPS zeby przy otwartej bylo 4.5v a przy zamknietej 0.48v. Najpierw ustawia sie sie wartosc 4.5v przy max otwartej, dokrecamy tps-a i wtedy ustawiamy 0.48v przy zamknietej krecac srubk.a która uchyla motylek przepustnicy. Tak zostalo to opisane http://www.ozhonda.c...tage-on-the-TPS
Pozdr
  • 0

#477 cronos2500

cronos2500
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Elbląg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:46, 18.12.2018

Temat wygasł? Z problemem walczę 3 lata. Brak mocy do 2500 obr., poszarpywanie w granicach 1600-1800. Wczoraj wizyta w serwisie,która nic nie zmieniła. Problem widzą,ale po podłączeniu komputera (złącze 5 pin) wszystkie czujniki mają prawidłowe wartości. Po resecie sterownika jest przez chwilę lepiej i powrót do szarpania.

Wymieniłem:

sonda lambda OZA501-H17 0266

cewka Mobiletron

kopułka,palec,przewody,świece 

zawór Vtec

MAP sensor

czyszczenie przepustnicy + nowa uszczelka,egr,egr plate,silnik krokowy + nowa uszczelka

silnik po remoncie ze względu na ubytki oleju (regeneracja głowicy + pierścienie NPR + panewki korbowodowe Taiho)

 

 

Zostaje knock sensor,moduł w aparacie zapłonowym, sterownik? Ktoś problem rozwiązał?


  • 0

#478 kenczorf

kenczorf
  • Forumowicz
  • 84 postów
  • Skąd:Tarnów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:14, 18.12.2018

Ja dalem sobie spokoj. Autem zona jezdzi i sie przyzwycaila. Po cichu obstawiam sprzeglo a dokladnie sprezyny na tarczy. Ale poki biegi wchodza normalnie to nie ruszam
  • 0

#479 cronos2500

cronos2500
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Elbląg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:48, 18.12.2018

Sprzęgło Exedy wymienione. Ewidentnie coś trzyma auto do 2000 obr. Miałem nadzieje,że po regeneracji głowicy pomoże,gdyż zawory były wypalone. Niestety nie.


  • 0

#480 kenczorf

kenczorf
  • Forumowicz
  • 84 postów
  • Skąd:Tarnów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:47, 18.12.2018

To może u Ciebie. U mnie ciągnie dobrze. Jedyny problem to poszarpywanie przy delikatnej jeźdźie, gdy gaz jest lekko wciśnięty lub jade na dohamowaniu silnikiem


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq