Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Zaraz po zapłonie pali jakby na 3 gary przez kilka sekund

VI H22A7 TypeR zapłon przewody wolne obroty

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 gvader

gvader
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:inąd
  • Silnik:4.6
  • Wersja:Type-R/Exe
  • KM:a ze 400 w sumie będzie :D
  • Paliwo:PB
  • Rok:4008
  • Nadwozie:CH1/CW2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:56, 04.07.2016

Auto ostatnio zaczęło mi strzelać focha, może to kwestia braku uwagi z powodu remontu mieszkania :D Ale do celu.

 

Na zimnym lub niedogrzanym (ponowne odpalenie po przejechaniu krótkiego dystansu) silniku pali przez kilka sekund jakby na 3 cylindy, pracuje nierówno, czasem nie trzyma obrotów (okolice 600), czasem obroty falują w amplitudzie ok 200 (wskakuje na 1100 - 1200 i skacze między 1000 a 1300), raz nawet zamrugała checkiem i wywaliło wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach (co ciekawe, przy kolejnym odpaleniu, check zgasł...). I teraz najdziwniejsze po kilku lub skrajnie kilkunastu sekundach takiej pracy wszystko wraca do normy, obroty stabilizują się na 1500 i silnik pracuje jakby nigdy nic, po dogrzaniu schodzi ze ssania i trzyma 850 jakby ktoś obrotomierz kijem podparł. Czasami delikatnie zafaluje przy schodzeniu z obrotów przy dużym obciążeniu (klima) ale to na 100% kwestia lekkiego zamachu.

 

Dodatkowy problem to to, że problem jest mocno niedeterministyczny. Czasami odpala od strzała i kilka dni z rzędzu, czasami przez 2 - 3 dni z rzędu problem występuje przy każdym odpaleniu na zimnym, bądź niedogrzanym silniku. 2 razy zdarzyło się na ciepłym, ale wtedy trwało to max 2 sekundy, poszarpała i ustabilizowała obroty od razu.

 

Od strzała wymieniłem kable zapłonowe na próbę (miałem drugi komplet), ale to nie to. Obstawaiałem zawieszające się wtryski przy odpalaniu czuć z wydechu mocny zapach paliwa, jakby była zalana, więc zaaplikowałem jej przy tankowaniu preparat do czyszczenia wtryskiwaczy 3 dni spokoju (chociaż wydawało mi się to podejrzanie proste) ale problem powrócił... 

 

Jest to o tyle dziwne, że nie mam pomysłu co to może być. Nie wykręcałem świec, ale przy wyjęciu kabli zajrzałem do każdej fajki, świece suche brak objaw niczego niepokojącego w tym miejscu.


Użytkownik gvader edytował ten post 11:57, 04.07.2016

  • 0

#2 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 12:50, 04.07.2016

Wymień świece, kumpel miał podobne objawy ze paliło na 3 gary a po chwili było ok i okazała się winna jedna świeca.


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#3 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 19:08, 04.07.2016

Albo do wymiany jest sonda lambda, przez nią też silnik może pracować nierówno.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#4 gvader

gvader
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:inąd
  • Silnik:4.6
  • Wersja:Type-R/Exe
  • KM:a ze 400 w sumie będzie :D
  • Paliwo:PB
  • Rok:4008
  • Nadwozie:CH1/CW2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:41, 04.07.2016

2ga lambda wymieniana ze 3 miesiące temu... Świece to irydowe denso, mają max 20k km...
  • 0

#5 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 22:58, 04.07.2016

2-ga lambda nie ma wpływu na pracę silnika tylko 1-sza.


Użytkownik Pejot edytował ten post 22:58, 04.07.2016

  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#6 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 07:10, 05.07.2016

2ga lambda wymieniana ze 3 miesiące temu... Świece to irydowe denso, mają max 20k km...

Co nie oznacza, że jedna nie może mieć jakiejś wady. Lepiej podmienić i mieć pewność.

Po odpaleniu na zimnum silniku sonda lambda nie pracuje wiec to bym raczej wykluczył ale różne rzeczy się dzieją :P


Użytkownik h1tman edytował ten post 08:49, 05.07.2016

  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#7 gvader

gvader
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:inąd
  • Silnik:4.6
  • Wersja:Type-R/Exe
  • KM:a ze 400 w sumie będzie :D
  • Paliwo:PB
  • Rok:4008
  • Nadwozie:CH1/CW2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:48, 05.07.2016

Ok, podmienie świece przy okazji, albo chociaż wykręcę je, żeby zobaczyć jak wyglądają. Co do lambdy to chyba tylko HDS i sprawdzenie parametrów, bo nie wiem czy ELM-em da radę to zobaczyć.


  • 0

#8 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 09:03, 05.07.2016

 

Po odpaleniu na zimnum silniku sonda lambda nie pracuje wiec to bym raczej wykluczył ale różne rzeczy się dzieją :P

 

Grzałka szybko rozgrzewa sondę i na zimnym silniku też są problemy jeżeli pierwsza sonda (przed katem) będzie uszkodzona.


Ok, podmienie świece przy okazji, albo chociaż wykręcę je, żeby zobaczyć jak wyglądają. Co do lambdy to chyba tylko HDS i sprawdzenie parametrów, bo nie wiem czy ELM-em da radę to zobaczyć.

 

To pierwszą sondę (przed katem) masz jeszcze fabryczną czy w końcu wymieniałeś ?


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#9 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 09:32, 05.07.2016

Nie ma to nic wspólnego z pogodą ?Zwróć uwagę czy strzela fochy jak jest wilgoć,mgła itp.
Może ucieka gdzieś iskra po wilgoci i gubi zapłony

Użytkownik Wlodar edytował ten post 10:59, 05.07.2016

  • 0
                       

#10 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 09:51, 05.07.2016

Szybko się rozgrzewa ale nie na tyle zeby zaraz po zapłaleniu silnika powodować takie cyrki.


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#11 gvader

gvader
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:inąd
  • Silnik:4.6
  • Wersja:Type-R/Exe
  • KM:a ze 400 w sumie będzie :D
  • Paliwo:PB
  • Rok:4008
  • Nadwozie:CH1/CW2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:00, 05.07.2016

To pierwszą sondę (przed katem) masz jeszcze fabryczną czy w końcu wymieniałeś ?

 

PIerwszą mam 'chyba' fabryczną, przynajmniej ja jej nie wymieniałem, a auto mam 4 lata.

 

Nie ma to nic wspólnego z pogodą ?Zwróć uwagę czy strzela fochy jak jest wilgoć,mgła itp.

 

Powiem Ci szczerze, że zmieniałem ostatnio mieszkanie i miałem bardzo dużo rzeczy na głowie, więc nie jestem CI w stanie odpowiedzieć czy ma to coś wspólnego z pogodą. Jedyne dziwne tendencje są takie, że w 1 garażu jest dość wilgotno i tam problemy występowały często, chociaż też nie zawsze, drugi garaż jest suchy (nowszy budynek) i tam ani razu auto nie marudziło. 


  • 0

#12 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 11:30, 05.07.2016

A czy za swojej kadencji regulowałeś zawory ?

 

Warto też wyczyścić EGR i EGR plate, uchylony EGR lub brudne kanaliki kolektora też mogą dławić silnik na wolnych obrotach i powodować nierówną pracę.

 

Jeżeli pierwsza sonda jest fabryczna to też bym ją wyrzucił (po kilkunastu latach będzie mieć już dużą bezwładność, zwłaszcza na zimnym silniku), do H22A7 pasują bez problemu uniwersalne NGK i Denso.

 

Trzeba będzie trochę zadbać o autko żeby ładnie śmigało ;)


Użytkownik Pejot edytował ten post 13:25, 05.07.2016

  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#13 gvader

gvader
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:inąd
  • Silnik:4.6
  • Wersja:Type-R/Exe
  • KM:a ze 400 w sumie będzie :D
  • Paliwo:PB
  • Rok:4008
  • Nadwozie:CH1/CW2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:44, 05.07.2016

Autko jest dbane na bierząco ;) Niczego mu nie brakuje. Co do EGR, to faktycznie muszę o tym pomyśleć, co do zaworów, to jest to robione co drugą wymianę oleju, Ostatnio okazjonalnie 2k km temu z okazji ściągania dekla do malowania.


  • 0

#14 gvader

gvader
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:inąd
  • Silnik:4.6
  • Wersja:Type-R/Exe
  • KM:a ze 400 w sumie będzie :D
  • Paliwo:PB
  • Rok:4008
  • Nadwozie:CH1/CW2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:38, 30.08.2016

No to update w temacie. Cały czas walczę z problemem. Do wymiany poszły:

- kable zapłonowe

- kopułka + palec

- podmiana aparatu zapłonowowego

- wykręcenie i obejrzenie świec, wyglądają ok

- wymiana klem na akumulatorze, były lekko luźne, sugerowało to problemy z masą

- wymiana kabli masowych

- podmiana akumulatora

 

Dodam, że obserwowałem auto cały czas:

- pogoda nie ma bezpośredniego wpływu na problem

- problem zdarza się prawie zawsze na zimnym silniku, trwa kilka, kilkanaśce sekund, po czym obroty się stabilizują, nawet przy stabilnej pracy, czuć że silnik pracuje lekko nierówno (drobne drgania wskazówki obrotów lekko zauważalne gołym okiem, delikatne drgania silnika przy otwartej masce, słyszalne i wyczuwalne podczas dotykania ręką)

- problem zdarza się wyrywkowo na ciepłym silniku, trwa 1-2 sekundy, wygląda jakby silnik lekko krztusił się przy odpalaniu

- czasami zdarza się, że silnik na ciepłym ma problemy z odpalaniem, odpali popracuje na bardzo niskich obrotach przez 1-3 sekundy i momentalnie gaśnie, ciężko odpala, pomaga otwarcie przepustnicy (odpalanie z wciśniętym lekko pedałem gazu)

- na zagrzanym silniku podczas jazdy silnik pracuje bardzo równo, trzyma nominalne 850 obrotów przy biegu jałowym, wskazówka nawet nie drgnie

 

Prawdopodobnie auto w tym tygodniu trafi do warsztatu, ale rzeczy, które mnie przychodzą do głowy to:

- brudna przepustnica? - ale to chyba by powodowało problemy z obrotami jałowymi niezależnie od temperatury silnika

- lewe powietrze, pęknięty kolektor ssący, podciśnienia? - jak wyżej

- problemy z zacinającymi się wtryskami? - no bo skoro nie elektryka i zapłon to chyba tylko wtryski, ale korekty paliwowe pod OBD wyglądają OK.


  • 0

#15 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 11:29, 30.08.2016

Nawymieniałeś się kolego pół silnika a takiej rzeczy jak świec nie ruszyłeś......

30 zł za świece denso TT to nie majątek.


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, H22A7, TypeR, zapłon, przewody, wolne obroty

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq