Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Wymiana pompki spryskiwaczy

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Salvius

Salvius
  • Forumowicz
  • 306 postów
  • Skąd:DW/DL
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:01, 16.02.2010

Przymierzam się do wymiany pompki spryskiwaczy. Zakupiłem odpowiednie części, ale nie wiem co trzeba odkręcić i jak się dostać do zbiornika i pompki.
Jedni twierdzą, że trzeba odkręcać zderzak, a inni, że nadkole po stronie kierowcy.
A ja nie wiem nawet jak tam wygląda podwozie.
Czy potrzebny jest kanał, czy może wystarczy tylko podnośnik? ( :cry: bo nie mam kanału ani garażu)
Jeżeli ktoś już to robił, to proszę o rady i jakieś instrukcje postępowania przy tym manualu.
Z góry dziękuję.
Pozdro
  • 0

#2 tomi

tomi
  • Forumowicz
  • 1262 postów
  • Skąd:Goleniów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Prestige
  • KM:152
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Wagon
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:11, 16.02.2010

http://www.accordklu...ighlight=pompka
  • 0

#3 Salvius

Salvius
  • Forumowicz
  • 306 postów
  • Skąd:DW/DL
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:29, 16.02.2010

http://www.accordklubpolska.pl/viewtopic.php?t=4313&highlight=pompka


Czytałem ten temat wcześniej,ale tam nic nie ma, same "może".
Dalej nie wiem jak się do niej dostać i co odkręcać i w jakiej kolejności.
Może ktoś ją wymieniał i wie jak to najlepiej zrobić. Nie ochoty ani możliwości grzebania całego dnia na dworze. Jest trochę za zimno, jak dla mnie :-)
  • 0

#4 tomi

tomi
  • Forumowicz
  • 1262 postów
  • Skąd:Goleniów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Prestige
  • KM:152
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Wagon
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:06, 16.02.2010

Jak zwalisz przedni zderzak to dostaniesz się na pewno (jest to w tym temacie). Żeby zwalić zdrzak i tak musisz wyczepić nadkole, więc jeśli zaczniesz od nadkola i nie dasz rady to zwalisz zderzak. Spróbuj wykręcić wkręta łączącego nadkole ze zderzakiem, później na krańcu zderzaka w nadkolu będziesz miał wkręta (pionowo do błotnika będzie wkręcony), jak wykręcisz to zderzak z boku będzie się trzymał jedynie na "ślizgu" i może stawiać opór jak będziesz chciał odchylić zderzak. Mocniej szarpniesz tak jakbyś chciał rozchylić zderzak to wyskoczy z bocznego ślizgu (zatrzasku na błotniku). Myślę, że jak odchylisz zderzak dasz radę dojść do pompki. Jeśli nie to to samo z drugiej strony, wypinasz spinki pod przednią atrapą, odkręcasz od spodu śruby łączące zderzak z płytą podłogową i powinien zejść. Jak odczepisz zderzak z zatrzasków z błotników ściągasz go do przodu (pod lampami są prowadnice). Najlepiej za zwalanie zderzaka zabrać się we dwie osoby.
  • 0

#5 Salvius

Salvius
  • Forumowicz
  • 306 postów
  • Skąd:DW/DL
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:18, 16.02.2010

Najlepiej za zwalanie zderzaka zabrać się we dwie osoby.


I tu zaczynają się schody. Dzięki za info.
Teraz wiem,żeby nie zabierać się za robotę samemu.
Czy te 3 plastikowe czarne kołki po środku zderzaka normalnie się wyciąga, czy jest jakiś sposób? Chodzi o to by ich nie połamać.
  • 0
Landi Renzo Omegas
Od jakiegoś czasu czuję,że budzi się we mnie zwierzę. Boję się tylko, że to leniwiec.

#6 tomi

tomi
  • Forumowicz
  • 1262 postów
  • Skąd:Goleniów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Prestige
  • KM:152
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Wagon
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:37, 16.02.2010

Znaczy dasz rade sam zdjąć zderzak, ale raczej zam go już nie założysz. Jeśli będziesz zabierał się za zderzak przyklej sobie taśmę do oklejania na błotniku tuż nad zderzakiem bo łatwo go porysować jak się gmera zderzakiem. Jeśli będziesz sam zdejmował rzuć jakiś koc na ziemię to dasz radę :-) przy zakładaniu trzeba odchylić jedną i drugą stronę jednocześnie.
Z tymi spinkami to jest loteria... co najmniej jedną połamiesz.
  • 0

#7 tafun

tafun
  • Forumowicz
  • 340 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:10, 16.02.2010

W ASO zapłaciłem za taka wymianę 40zł. Nie widziałem jak to robią ale po cenie sądzę, że to łatwe (czyli ok 0,5h roboty) i raczej zderzaka nie zdejmowali. Myślę, że da się tam dostać od strony nadkola.
M.
  • 0

----------

MA8>CH6>ED9>CH1>EU5>CG2>EJ9>ZF1


#8 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:15, 16.02.2010

tafun, wyedytuj swoj podpis, nie uzywaj liter takiej wielkosci.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#9 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 21:16, 16.02.2010

Smiało rób podejście .Nie ma w tym nic trudnego.
  • 0

#10 Salvius

Salvius
  • Forumowicz
  • 306 postów
  • Skąd:DW/DL
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:37, 17.02.2010

Smiało rób podejście .Nie ma w tym nic trudnego.


W najbliższy weekend (jeśli pozwoli pogoda) zabiorę się za to.
Mam jeszcze jedno pytanie czy zawór zwrotny znajduje się w pompce czy jest gdzieś w instalacji?
Pytam bo otrzymaniu pompki zrobiłem w domu test mocy sikania i po wyłączeniu pompki woda cofała się aż do zbiorniczka.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq