Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Urwany czujnik F18B2

VI czujnik f18b2 accordVI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
28 odpowiedzi w tym temacie

#16 karan90

karan90
  • Forumowicz
  • 149 postów
  • Skąd:Kościerzyna
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:58, 26.07.2015

Ten czujnik jest tak słaby po latach, że jak się chce odpiąć z niego kostkę to wychodzi drut z czujnika i po sprawie takie to rozpadliwe :) co do obd to jak sie przejdzie na obd1 to można wystroić auto pod wydech, dolot, pozałączać dodatkowe opcje typu shift light, procedura startowa, zmienić pkt załączenia vtecka, przesunąć odcinkę itd, po tym spada spalanie i lepiej auto jedzie, noi komp nie chce odczytu z tego czujnika stukowego, wiec problem znika. Ja zmieniłem na obd1 i całość wyszła mnie jak pamiętam 550zł więc taka cena czujnika.

CiviT ma racje po długoletnim użytkowaniu samochodu ten plastik na czujniku jest strasznie kruchy i mi praktycznie sam wyskoczyła wtyczka z tym drucikiem bo po prostu dało osobie znać zmęczenie materiału i tyle ,widocznie już taki jest urok tych czujników,wydaje mi się że kupno zamiennika to najrozsądniejsze wyjście puki co .

A jak zamiennik nie zda egzaminu to będę dalej myślał.


  • 0

#17 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 12:39, 26.07.2015

ok, to jak wyprubujesz ten tani czujnik to prznajmniej napisz czy sie do czegos nadaje czy szkoda psiniendzy.

 

taka wiadomosc od ciebie z pierwszej reki a nie ze ktos tam gdzies slyszal ze ktos slyszal...itp.. ;-)


  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#18 Davka

Davka
  • Forumowicz
  • 198 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:38, 27.07.2015

Ja potwierdzam że zamiennik z Allegro za 70zł u mnie nie działał, komp po jakimś czasie wywalał błąd - był dokręcany odpowiednim momentem,

Po zakupie oryginału w ASO za 850zł wszystko działa jak trzeba, szkoda że to takie drogie :/


  • 0

#19 karan90

karan90
  • Forumowicz
  • 149 postów
  • Skąd:Kościerzyna
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:14, 30.07.2015

...co chcesz osiagnac, poprzez przejscie do innego obd?

jak ktos ma inny obd, w zaleznosci od typu hondy?

 

 

a tak w sednie sprawy to jest ten ktos sam sobie winny jak popsol czujnik przy robocie =jakiejs wymianie..

co ma Honda do tego? = NIC!

wiesz może co to za czujnik obok czujnika spalania stukowego??


  • 0

#20 bartekos

bartekos
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:FD7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:54, 30.07.2015

Przejechałem za zamienniku za 85zł z allegro ok. 20.000km i nie było żadnych problemów potem sprzedałem accorda.


  • 0

#21 karan90

karan90
  • Forumowicz
  • 149 postów
  • Skąd:Kościerzyna
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:26, 30.07.2015

Przejechałem za zamienniku za 85zł z allegro ok. 20.000km i nie było żadnych problemów potem sprzedałem accorda.

a wiesz co to za czujnik obok czujnika spalania stukowego, próbowałem go odkręcić i go ukręciłem.

Teraz go próbuje wykręcić wykrętakiem .


  • 0

#22 CiviT

CiviT
  • Forumowicz
  • 349 postów
  • Skąd:slask
  • Silnik:2.3
  • Wersja:es
  • KM:154+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 16:14, 30.07.2015

tj czujnik ciśnienia oleju :)


  • 0

#23 karan90

karan90
  • Forumowicz
  • 149 postów
  • Skąd:Kościerzyna
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:12, 30.07.2015

tj czujnik ciśnienia oleju :)

też właśnie na schemacie to wyczytałem,a macie jakiś pomysł jak odkręcić urwany czujnik ciśnienia oleju.

Próbowałem wykrętakiem i szczypcami morsa ale nie ma możliwości złapania go za samą końcówkę a reszta wykretaka jest zbyt gładka i jest strasznie ciasno  .

Może od dołu było by lepiej .


  • 0

#24 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 13:50, 31.07.2015

jak widac @bartekos ma inne = dobre doswiadczenia z czujnikiem spalania stukowego = jego zamiennikiem.

dlatego potrzebne jest doswiadczenie takze innych osob.

 

czujnik oleju ma zwykle zabezpieczony gwint czyms w rodzaju "uszczelniacza" dlatego jest go ciezko wykrecic.

urwany czujnik oleju jest duzym problemem bo jak chcesz wykrecic resztke czujnika jak mocno tam siedzi w obudowie (dojscie).

nie zazdroszcze tobie tej sytuacji. co ci przyszlo do glowy zeby go odkrecac? :-(

 

co by nie pisac to kicha bo prawdopodobnie trzeba rozwiercac i gwintowac itp. co jest dosc skomplikowane, np. ze wzgledu na opilki = zanieczyszczenia.

w takim przypadku bym spytal u hondy co oni radza. moze zaslepic i bez czujnika jezdzic?


Użytkownik Kardynal edytował ten post 13:51, 31.07.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#25 karan90

karan90
  • Forumowicz
  • 149 postów
  • Skąd:Kościerzyna
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:21, 04.08.2015

jak widac @bartekos ma inne = dobre doswiadczenia z czujnikiem spalania stukowego = jego zamiennikiem.

dlatego potrzebne jest doswiadczenie takze innych osob.

 

czujnik oleju ma zwykle zabezpieczony gwint czyms w rodzaju "uszczelniacza" dlatego jest go ciezko wykrecic.

urwany czujnik oleju jest duzym problemem bo jak chcesz wykrecic resztke czujnika jak mocno tam siedzi w obudowie (dojscie).

nie zazdroszcze tobie tej sytuacji. co ci przyszlo do glowy zeby go odkrecac? :-(

 

co by nie pisac to kicha bo prawdopodobnie trzeba rozwiercac i gwintowac itp. co jest dosc skomplikowane, np. ze wzgledu na opilki = zanieczyszczenia.

w takim przypadku bym spytal u hondy co oni radza. moze zaslepic i bez czujnika jezdzic?

wyczytałem żeby ten czujnik zaślepić i zastosować adapter pod filtr oleju z wejściem na czujnik ciśnienia oleju.

Tylko problem w tym że ta podstawka ma końcówkę na 20M 1,5 a czujnik ma gdzieś z 8M 1,5 i nie wiem gdzie dorwać takie przejście.

 

http://allegro.pl/po...5572271045.html

 

A odkręcałem czujnik po to bo chciałem zlutować kabelek od tego czujnik bo mi się urwał ,a później się okazało ze można wysunąć kabel z czujnika ale to szczegół,szkoda gadać ;)


Użytkownik karan90 edytował ten post 08:22, 04.08.2015

  • 0

#26 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 14:58, 04.08.2015

Nie bardzo rozumiem co masz na myśli z tym „problem w tym że ta podstawka ma końcówkę na 20M 1,5 a czujnik ma gdzieś z 8M 1,5 i nie wiem gdzie dorwać takie przejście”.
Z tego co ja rozumiem to 20M 1,5 to chodzi o to zamocowanie samej podstawki = adapteru a to drugie to gwint czujnika.

Ten adapter jest niedokładnie opisany na allegro np. jeśli chodzi o gwint do czujnika.

Na ebay jest lepszy opis. Na allegro masz takze inne adaptery.

Ale moim zdaniem takie dodatki jak ten adapter z wyjściami na czujniki jest dodatkowym elementem z którego powodu możesz mieć w przyszłości dodatkowe komplikacje ale jak chcesz.

Taka chińszczyzna może być z czasem nieszczelna albo popękać.
Miejsce urwanego czujnika można zaspawać i potem wywiercić otwór, nagwintować jak trzeba i ponownie zainstalować czujnik. (jedna opcja)

Ale spawanie musi zrobić fachowiec co się zna na stopach alu.
Jeśli zaślepisz miejsce starego czujnika i zainstalujesz ten adapter = podstawkę to przygotuj się przy kupnie żeby mieć np. odpowiedni czujnik, bo czujniki hondy albo te innych firm raczej nie psuja z tego co wiem do tej podstawki = adapteru.
 

Tak z grubsza i jak już na obrazku widać:
Oryginalny czujnik 1/8 BSPT (BSPP 1/8 Zoll z  28 zwojami pro Zoll) "samouszczelniający" gwint.
Adapter to zwykle na rynek USA z NPT gwintem czyli 27 zwojami pro Zoll, czyli inny gwint jak oryginalnego czujnika.

 

Przypuszczam ze nie można do podstawki wkręcić czujnika hondy bo albo będzie nieszczelny albo może pęknąć adapter.

Tak wiec przy zakupie poszukaj odpowiedniego czujnika do adapteru.

 

EDIT: inna opcja to zaslepienie, nagwintowac resztke tego czujnika oleju w silniku na gwint m6 i wkrecic uszczelniona srobke m6.

zastanawiam sie tylko, jesli do kanalu oleju dostana sie opilki to czy wychwyci je filtr oleju?

tzn. czy czujnik oleju jest przed filtrem oleju czy po?

 

czujnik-oleju.jpg?lgfp=3000


Użytkownik Kardynal edytował ten post 20:35, 04.08.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#27 karan90

karan90
  • Forumowicz
  • 149 postów
  • Skąd:Kościerzyna
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:31, 06.08.2015

Nie bardzo rozumiem co masz na myśli z tym „problem w tym że ta podstawka ma końcówkę na 20M 1,5 a czujnik ma gdzieś z 8M 1,5 i nie wiem gdzie dorwać takie przejście”.
Z tego co ja rozumiem to 20M 1,5 to chodzi o to zamocowanie samej podstawki = adapteru a to drugie to gwint czujnika.

Ten adapter jest niedokładnie opisany na allegro np. jeśli chodzi o gwint do czujnika.

Na ebay jest lepszy opis. Na allegro masz takze inne adaptery.

Ale moim zdaniem takie dodatki jak ten adapter z wyjściami na czujniki jest dodatkowym elementem z którego powodu możesz mieć w przyszłości dodatkowe komplikacje ale jak chcesz.

Taka chińszczyzna może być z czasem nieszczelna albo popękać.
Miejsce urwanego czujnika można zaspawać i potem wywiercić otwór, nagwintować jak trzeba i ponownie zainstalować czujnik. (jedna opcja)

Ale spawanie musi zrobić fachowiec co się zna na stopach alu.
Jeśli zaślepisz miejsce starego czujnika i zainstalujesz ten adapter = podstawkę to przygotuj się przy kupnie żeby mieć np. odpowiedni czujnik, bo czujniki hondy albo te innych firm raczej nie psuja z tego co wiem do tej podstawki = adapteru.
 

Tak z grubsza i jak już na obrazku widać:
Oryginalny czujnik 1/8 BSPT (BSPP 1/8 Zoll z  28 zwojami pro Zoll) "samouszczelniający" gwint.
Adapter to zwykle na rynek USA z NPT gwintem czyli 27 zwojami pro Zoll, czyli inny gwint jak oryginalnego czujnika.

 

Przypuszczam ze nie można do podstawki wkręcić czujnika hondy bo albo będzie nieszczelny albo może pęknąć adapter.

Tak wiec przy zakupie poszukaj odpowiedniego czujnika do adapteru.

 

EDIT: inna opcja to zaslepienie, nagwintowac resztke tego czujnika oleju w silniku na gwint m6 i wkrecic uszczelniona srobke m6.

zastanawiam sie tylko, jesli do kanalu oleju dostana sie opilki to czy wychwyci je filtr oleju?

tzn. czy czujnik oleju jest przed filtrem oleju czy po?

 

czujnik-oleju.jpg?lgfp=3000

może źle to ująłem ,ale o to właśnie mi chodziło ze czujnik Hondy nie pasuje do adapteru bo jest za mały i teraz pytanie jaki czujnik kupić żeby parametrami pasował do hondowskiego czujnika?


  • 0

#28 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 12:32, 07.08.2015

spytaj o czujnik sprzedwcy adapteru.

porzadny sprzedawca powinien miec cos takiego w swoim sklepie.

 

 

Edit: wyglada niestety ze takich czujnikow jak hondy do adapteru nie ma, tylko takie czujniki pod zegary.

czujnik hondy to zwykly przelacznik ktory rozwiera styki przy cisnieniu okolo 0,3 bar.

 

do adapteru mozna z tego co widzialem tylko kupic czujnik (duza pucha) ktory pokazuje dokladnie cisnienie oleju i jest do zegaru.

prawdopodobnie zmienia on oprnosc w zaleznosci od cisnienia oleju.

 

 

EDIT 2:

na ebay znalazlem aukcje z czujnikiem cisnienia oleju firmy HELLLA z pasujacym gwintem NPT  jako przelacznik.

Ten czujnik otwiera styki przy cisnieniu oleju okolo 0,4 - 0,5 bar.

0,4 - 0,5 bar cisnienie tego czujnika w porownaniu z hondy czujnikiem 0,3 - 04 bar to troche wiecej.

ale ze na wolnych obrotach w accordach powinno byc cisnienie 0,7 bar (jest zapas) to powinno byc OK.

ebay aukcja z czujnikiem np. 201402253199

 

numer czujnika HELLA do szukania w innych polskich sklepach: 6ZL003259-381

cena okolo 40 zl.

 

Ps.:

Ale wszystko sprawdzaj I ewentualnie spytaj sprzedawcy (np. gwinty adapter), żeby potem nie było na mnie jak cos nie pasuje. c043.gif
 

I mam prośbę, nie kopiuj moich postów za każdym razem które i tak są piętro wyżej.
Szkoda miejsca i całkiem niepotrzebne. c065.gif


Użytkownik Kardynal edytował ten post 14:31, 07.08.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#29 karan90

karan90
  • Forumowicz
  • 149 postów
  • Skąd:Kościerzyna
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:11, 05.11.2015

przejechałem na zamienniku ok. 10 tyś i wszystko jest ok, checku nie wywala :)


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, czujnik, f18b2, accordVI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq