Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Urwany czujnik F18B2

VI czujnik f18b2 accordVI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
28 odpowiedzi w tym temacie

#1 karan90

karan90
  • Forumowicz
  • 149 postów
  • Skąd:Kościerzyna
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:09, 24.07.2015

Witam

Przy małym remoncie silnika natknąłem się przy odkręcaniu od spodu dolotu  na coś w rodzaju czujnika ,był on luźny i praktycznie sam wyskoczył.

Czy ktoś wie co to jest i jaki ma wpływ na prace silnika?

Załączone pliki


  • 0

#2 CiviT

CiviT
  • Forumowicz
  • 349 postów
  • Skąd:slask
  • Silnik:2.3
  • Wersja:es
  • KM:154+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:36, 24.07.2015

Tj czujnik spalania stukowego i ma ogromny wpływ na jazdę i osiągi :)

Musisz kupić nowy i delikatnie wkręcać żeby nie uszkodzić.


Użytkownik CiviT edytował ten post 19:37, 24.07.2015

  • 0

#3 dargo

dargo
  • Forumowicz
  • 524 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 19:40, 24.07.2015

Pamiętaj tylko oryginalny. Może być używka. Nowy kosztuje około 850 pln.

Gwarantuję, że zamienniki nie będą działać.

 

pozdr


  • 0

#4 karan90

karan90
  • Forumowicz
  • 149 postów
  • Skąd:Kościerzyna
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:58, 24.07.2015

Tj czujnik spalania stukowego i ma ogromny wpływ na jazdę i osiągi :)

Musisz kupić nowy i delikatnie wkręcać żeby nie uszkodzić.

Ma wpływ na jazdę i osiągi ? Co dokładnie masz na myśli bo faktycznie od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy.

I wyczytałem ze powiniem pojawić się błąd w ECU  a ja takiego błedu nie mam.


Użytkownik karan90 edytował ten post 00:03, 25.07.2015

  • 0

#5 dargo

dargo
  • Forumowicz
  • 524 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 08:12, 25.07.2015

zapobiega spalaniu stukowemu reglulując kąt wyprzedzenia zapłonu.

Spadek mocy jest odczuwalny dlatego że ECU bez tego czujnika opóźnia zapłon maksymalnie jak się da dla bezpieczeństwa silnika dlatego(zamula)

Powinien a w zasadzie musi wywalić Tobie błąd nr 23,

 

pozdr


  • 0

#6 CiviT

CiviT
  • Forumowicz
  • 349 postów
  • Skąd:slask
  • Silnik:2.3
  • Wersja:es
  • KM:154+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 08:46, 25.07.2015

przy niskich obrotach może występować szarpanie drganie silnika, a po całości opóźnienie zapłonów


  • 0

#7 karan90

karan90
  • Forumowicz
  • 149 postów
  • Skąd:Kościerzyna
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:25, 25.07.2015

zapobiega spalaniu stukowemu reglulując kąt wyprzedzenia zapłonu.

Spadek mocy jest odczuwalny dlatego że ECU bez tego czujnika opóźnia zapłon maksymalnie jak się da dla bezpieczeństwa silnika dlatego(zamula)

Powinien a w zasadzie musi wywalić Tobie błąd nr 23,

 

pozdr

a jak wsadzę go z powrotem na miejsce to będzie ok czy tylko w grę wchodzi kupno oryginalnej używki?

w tym temacie http://www.accordklu...tukowego/page-3

piszą że można go spróbować polutować.

I skoro powinien się pojawić błąd w ECU to do pory remontu się jakoś trzymał,bo dosłownie go tylko chwyciłem i sam wypadł.


Użytkownik karan90 edytował ten post 09:45, 25.07.2015

  • 0

#8 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 12:44, 25.07.2015

polutowanie przy takim wyrwaniu raczej nie wchodzi w rachube. :-(

 

jezeli nie masz bledu to dlaczego mialbys miec spadek mocy?

ten "spadek mocy", nie jest to tylko wynikiem twojej wyobrazni? ;-)

 

czujnik spalania stukowego jest za male psiniendze (50zl) na allegro, nr-hondy: 30530-P5M-013

 

podobno ten czujnik ma tylko wplyw na spalanie przy benzynie normalnej do 95 oktanow.

przy super 98 i innej lepszej podobno nie ma on zadnego wplywu.

 

moim zdaniem zmien czujnik i masz spokoj.


Użytkownik Kardynal edytował ten post 12:46, 25.07.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#9 dargo

dargo
  • Forumowicz
  • 524 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 12:46, 25.07.2015

Mozna go polutowac I skleic. Najwidoczniej w czujniku jest urwany jeden drucik a wtedy check Nie wywala bledu. Pozdr

 

Wpisz w szukajkę forum czujnik spalania stukowego i będziesz wiedział że czujniki z allegro za 50 pln tylko wyglądają jak właściwy czujnik. Będzie wywalał CE na takim czujniku. 

pozdr


Użytkownik dargo edytował ten post 15:36, 25.07.2015

  • 0

#10 CiviT

CiviT
  • Forumowicz
  • 349 postów
  • Skąd:slask
  • Silnik:2.3
  • Wersja:es
  • KM:154+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 13:30, 25.07.2015

u kumpla czujnik daje dupy i opóźnia zapłony nawet o 18 stopni a checka nie ma


  • 0

#11 karan90

karan90
  • Forumowicz
  • 149 postów
  • Skąd:Kościerzyna
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:42, 25.07.2015

polutowanie przy takim wyrwaniu raczej nie wchodzi w rachube. :-(

 

jezeli nie masz bledu to dlaczego mialbys miec spadek mocy?

ten "spadek mocy", nie jest to tylko wynikiem twojej wyobrazni? ;-)

 

czujnik spalania stukowego jest za male psiniendze (50zl) na allegro, nr-hondy: 30530-P5M-013

 

podobno ten czujnik ma tylko wplyw na spalanie przy benzynie normalnej do 95 oktanow.

przy super 98 i innej lepszej podobno nie ma on zadnego wplywu.

 

moim zdaniem zmien czujnik i masz spokoj.

 Na HACP kilka osób piszę że zamienniki nie zdaja egzaminu ,a checka nie miałem do momentu remontu a jak poskładam wszystko do kupy to pewnie wyskoczy .

Też zastanawiałem się nad zamiennikiem i faktycznie chyba jego kupie .

 

znalazłem coś takiego http://allegro.pl/cz...5193980790.html


Użytkownik karan90 edytował ten post 18:51, 25.07.2015

  • 0

#12 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 19:08, 25.07.2015

50 zl to nie fortuna w porownaniu z cena takiego oryginalnego czujnika hondy za + - 900 zl co jest juz calkowitym wariactwem.

nie wiem co jest tam / ma byc w srodku, ze az takie drogie.

 

na ebay.de jest takze tych czujnikow sporo, nawet polacy tam sprzedaja.

czujnik porzadnej firmy niestety takze sporo kosztuje np. HERTH+BUSS + - 600 zl.

 

sprobuj moze naprawic ale ja to widze jako elektryk "czarno".

uzywany jest takze rozwiazaniem ale czy ktos ma?...a jak ma to ile chce?


  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#13 CiviT

CiviT
  • Forumowicz
  • 349 postów
  • Skąd:slask
  • Silnik:2.3
  • Wersja:es
  • KM:154+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:49, 25.07.2015

no ceny nowych dobrej firmy zabijają za tyle to można przejść na obd1 bez odczytu stukowego, ja to właśnie mam wywalone bo akurat przy ściąganiu ssaka od razu odpadło i spokój


  • 0

#14 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 23:04, 25.07.2015

...co chcesz osiagnac, poprzez przejscie do innego obd?

jak ktos ma inny obd, w zaleznosci od typu hondy?

 

 

a tak w sednie sprawy to jest ten ktos sam sobie winny jak popsol czujnik przy robocie =jakiejs wymianie..

co ma Honda do tego? = NIC!


  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#15 CiviT

CiviT
  • Forumowicz
  • 349 postów
  • Skąd:slask
  • Silnik:2.3
  • Wersja:es
  • KM:154+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 07:36, 26.07.2015

Ten czujnik jest tak słaby po latach, że jak się chce odpiąć z niego kostkę to wychodzi drut z czujnika i po sprawie takie to rozpadliwe :) co do obd to jak sie przejdzie na obd1 to można wystroić auto pod wydech, dolot, pozałączać dodatkowe opcje typu shift light, procedura startowa, zmienić pkt załączenia vtecka, przesunąć odcinkę itd, po tym spada spalanie i lepiej auto jedzie, noi komp nie chce odczytu z tego czujnika stukowego, wiec problem znika. Ja zmieniłem na obd1 i całość wyszła mnie jak pamiętam 550zł więc taka cena czujnika.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, czujnik, f18b2, accordVI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq