Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

słabo chłodzi klima po napełnieniu

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 hudy136

hudy136
  • Forumowicz
  • 77 postów
  • Skąd:Pruszcz gdański
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:33, 21.07.2015

witam

Mam problem z klimatyzacją , a mianowicie chłodziła mi słabo klimatyzacja więć pojechałem na napełnienie klimatyzacji . Okazało się że było tylko 5g mniej gazu

Podaje wykaz z maszyny

gaz odzyskany 545g

olej odzyskany 29ml

podcisnienie 15min

olej wprowadzony 29ml

barwnik wprowadzony 0ml

gaz wprowadzony 550ml

 

Po napełnieniu dalej słabo chłodzi

Filtr mam wymieniony , zauważyłem że te rurki przy zderzaku są ciepłe , w grodzi koło nadkola idą dwie rurki, jedna cienka druga gruba, ta cienka jest ciepła a ta gruba jest zimna choć nie mrożna, nie wiem czy tak powinno być ??

Jeśli wiecie jaka może byc przyczyna słabego chłodzenia klimy proszę pisać

pozdawiam


  • 0

#2 TMK

TMK
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:22, 22.07.2015

A czy czynnika nie wchodzi 450g?
  • 0

#3 p_rafal

p_rafal
  • Forumowicz
  • 360 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:52, 22.07.2015

500-550


  • 0

#4 TMK

TMK
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:36, 22.07.2015

Z mojego doświadczenia obstawiałbym winę po stronie samej sprężarki. Podczas podpiętej maszyny do klimatyzacji zwracałeś uwagę na ciśnienie w przewodach?
  • 0

#5 Bigos

Bigos
  • Forumowicz
  • 79 postów
  • Skąd:Tarnów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S SE, VII gen.
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:JHMCM2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 06:37, 23.07.2015

Czasem może być taka prozaiczna przyczyna, jak pokrętło regulacji temperatury (jeśli to manualna klimatyzacja). Wystarczy ściągnąć pokrętło i sprawdzić czy "ośka" jest przekrecona maksymalnie na niską temperaturę.
  • 0

#6 Mateusz2000

Mateusz2000
  • Forumowicz
  • 177 postów
  • Skąd:Potok
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS Sport
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:06, 23.07.2015

Nie wiem czy ma to sens co napiszę ale może też tak być i to upatruję u siebie gdyż mam ten sam problem co kolega.

Chłodzi ale słabo a czynnik nabity na maks. Połowa chłodnicy klimatyzacji jest tak wybita przez kamienie że nie ma tych drucików w środku i upatruję w tym problem. Jeśli to nie ma znaczenia to dajcie znać bo żyje w nieświadomości 


  • 0

Mój Accordzik --->2a175ff66901dc6f.jpg


#7 CiviT

CiviT
  • Forumowicz
  • 349 postów
  • Skąd:slask
  • Silnik:2.3
  • Wersja:es
  • KM:154+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 13:08, 23.07.2015

właśnie te lamelki maja duże znaczenie, tym jest ich mniej tym mniej oddaje ciepła chłodnica klimy


  • 0

#8 p_rafal

p_rafal
  • Forumowicz
  • 360 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:21, 23.07.2015

Też obstawiam chłodnicę - u mnie jest duża różnica w temp nawiewu w zależność od tego czy jadę 60km/h czy np. 100km/h. Przy wyższej, temp spada.

 

I własnie sobie myślę, że wtedy pęd powietrza "podnosi" wydajność chłodnicy


  • 0

#9 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 14:12, 30.07.2015

brudny lub "wybity" skraplacz czyli chłodnica klimatyzacji, uszkodzony któryś z wentylatorów, wg mnie za dużo czynnika (powinno być 525g), zużyty kompresor itd, itp. aby stwierdzić usterkę należy podłączyć manometry i obserwować ciśnienia


  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#10 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 15:13, 30.07.2015

u mnie klima też słabo chłodziła, w upały to ledwo wyrabiała. A była szczela czynnika nie brakowało, wszystko super. Potem wyciekł cały czynnik, bo chłodnica się rozszczelniła. Wymieniłem chłodnice i zimno w środku jak cholera wysiedzieć się nie da :D 


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#11 hudy136

hudy136
  • Forumowicz
  • 77 postów
  • Skąd:Pruszcz gdański
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:41, 09.08.2015

u mnie klima też słabo chłodziła, w upały to ledwo wyrabiała. A była szczela czynnika nie brakowało, wszystko super. Potem wyciekł cały czynnik, bo chłodnica się rozszczelniła. Wymieniłem chłodnice i zimno w środku jak cholera wysiedzieć się nie da :D

sorki że tyle czasu nie odpisywałem , byłem na wczasach i powiem wam, że teraz w takie upały z taką klimatyzacją to tragedia.

Tak słabo chłodzi że , w trasie przez 150km musiałem cały czas mieć włączoną klime na maxa , żeby jako tako było chłodno w samochodzie . Wystarczyło że na chwile wyłączyłem klime i zaraz gorąco w aucie - tragedia , musze coś z tym zrobić

Piszecie że może być chłodnica, sprężarka , lub osuszacz ale od czego zacząc i jak to sprawdzić . Nie chciał bym wszystkiego wymieniać bo jednak koszty duże


sorki że tyle czasu nie odpisywałem , byłem na wczasach i powiem wam, że teraz w takie upały z taką klimatyzacją to tragedia.

Tak słabo chłodzi że , w trasie przez 150km musiałem cały czas mieć włączoną klime na maxa , żeby jako tako było chłodno w samochodzie . Wystarczyło że na chwile wyłączyłem klime i zaraz gorąco w aucie - tragedia , musze coś z tym zrobić

Piszecie że może być chłodnica, sprężarka , lub osuszacz ale od czego zacząc i jak to sprawdzić . Nie chciał bym wszystkiego wymieniać bo jednak koszty duże

dodam jeszcze że nie ma róznicy w temeraturze chłodzenia czy jade 60 czy 100km/h


  • 0

#12 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 05:23, 10.08.2015

Ja bym proponował pojechać do fachowca który się zna a nie do kupił zieloną maszynkę i umie podłączyć dwa przewody i nacisnąć przycisk start.

 

Pierwsza rzecz to sprawdzenie temperatury parownika (to co w aucie) i upewnienie się, że jest on zimny. Potem sprawdzenie czy mieszacz powietrza dobrze pracuje i czy zawór odcinający płyn chłodzący odcina nagrzewnicę. Jeżeli jest pewność, że wnętrze nie jest dogrzewane, trzeba sprawdzić czy kompresor wytwarza odpowiednie ciśnienie. Jeżeli tak to wymiana skraplacza (potocznie chłodnicy).

 

Każdy ogarnięty szpec ok klimy będzie wiedział co robić. Jeżeli nie mamy sprzętu i wiedzy to nie bierzmy się za coś czego nie umiemy, tylko zostawmy to fachowcom. Niestety o fachowców "z powołania", od klimatyzacji teraz trudno. Dużo warsztatów dokupuje zieloną maszynkę valeo + ozonator i udaje, że umieją naprawiać.


  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#13 Grado

Grado
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:WZY
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:20, 10.08.2015

Jak dla mnie za dużo oleju.

Byłem u gościa walnął mi 25ml oleju, zauważyłem, że słabo chłodzi i w trakcie jazdy delikatnie szarpie obrotami (szczególnie zauważalne na tempomacie, co jakiś czas np. ze 120km/h zwalniał do 117-118km/h)

Problem leżał, po stronie sprężarki - za dużo było oleju nakitowane.

 

Pojechałem do gościa, który ogarnia temat znakomicie, ale przy tym się ceni.

Wyciągnął magiczną książeczkę, a tam wpis 550ml gazu i 15ml oleju.

 

Od tej pory chodzi przepięknie :) Chorwackie upały 40-43 stopnie, klima 25 stop na FULL AUTO, a w środku chłodniutko i przyjemnie :)


  • 0

#14 hudy136

hudy136
  • Forumowicz
  • 77 postów
  • Skąd:Pruszcz gdański
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:03, 12.08.2015

trzeba bedzie jednak sie przejechac do porządnego fachowca , tylko problem do jakiego, bo jak pabloo.see mówi większość to kupili maszynke i mają wielki serwis klimatyzacji, Mam nadzieje że znajde tego porządnego

pozdrawiam

 
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq