Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Jak zmierzyć opór cewki zapł.

VI cewka zapłon

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Marcin karakow

Marcin karakow
  • Forumowicz
  • 102 postów
  • SkÄ…d:Zamość
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:silver sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:00, 29.05.2015

W jaki sposób zmierzyć opór uzwojeÅ„ cewki  zapÅ‚onowej.Czy mierzy sie go we wtyczce wychodzÄ…cej z aparatu zapÅ‚onowego(4 piny) ?Wiem tylko ze prawidÅ‚owy opór uzwojenia pierwotnego wynosić powinien 0.45-0.55 Ohm .Opór uzwojenia wtórnego powinien wynosić 22.4 - 33.6kOhm.Jak zmierzyć jeden i drugi ?


Użytkownik Marcin karakow edytował ten post 18:19, 29.05.2015

  • 0

#2 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8883 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 19:19, 29.05.2015

Kolego poszukaj na forum. Jest temat z opisem. Nawet chyba linkowałem go nie tak dawno temu.
  • 0

#3 Marcin karakow

Marcin karakow
  • Forumowicz
  • 102 postów
  • SkÄ…d:Zamość
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:silver sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:18, 01.06.2015

Nie znalazÅ‚em opisu na forum ,lecz w manualu hondy http://mgdrv.com/1BCp3Ke . Wg opisu opór uzwojenia pierwotnego mierzony w temp. 20 st. C powinien wynosić 0.45 do 0.55 Ohm , mierzyć nalezy pomiÄ™dzy gniazdami  1 i 2 oraz 2 i 3.SciÄ…gnÄ…Å‚em fajki przewodów i mierzyÅ‚em ale miernik nic nie wskazuje.Poza tym niezrozumiaÅ‚y dla mnie jest sposób pomiaru uzwojenia wtórnego.


  • 0

#4 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • SkÄ…d:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 18:03, 01.06.2015

Skopiowałeś zły obrazek. :-(

Ty masz silnik 2.0l wiec z tego co wiem F20B6. (CG9)
 

Take wiec z grubsza:

- Wyłącz zapłon, zdejmij kopułkę, rozłącz BLK/YEL (A, +) i WHT/BLK (B, -), jak na obrazku.

- Przy użyciu omomierza zmierz opór (temp. 20°C) pomiędzy A i B uzwojenia pierwotnego.

Powinno ono mieć opór 0,45 do 0,55 Ohmów.
 

- Opór uzwojenia wtórnego pomiÄ™dzy A i SECONDARY  WINDING powinien wynosić 22,4k ( 22400 ohm) do 33,6kOhm (33600 ohm)
 

opor-cewki.jpg?lgfp=3000

 

 

 

Schemat do tego:

 

opor-cewki2.jpg?lgfp=3000


Użytkownik Kardynal edytował ten post 18:16, 01.06.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcÄ™ nic innego!    


#5 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • SkÄ…d:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 20:05, 01.06.2015

Dopiszę, że jeżeli pomiar oporu uzwojenia wtórnego cewki (terminal A do styku kopułki) będzie w okolicach dolnej granicy w/w przedziału to już silnik może przerywać (w manualu podają zbyt szeroki przedział).

 

Polecam tanie i dobre angielskie cewki Mobiletron ...


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#6 Marcin karakow

Marcin karakow
  • Forumowicz
  • 102 postów
  • SkÄ…d:Zamość
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:silver sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:53, 05.06.2015

Dopiszę, że jeżeli pomiar oporu uzwojenia wtórnego cewki (terminal A do styku kopułki) będzie w okolicach dolnej granicy w/w przedziału to już silnik może przerywać (w manualu podają zbyt szeroki przedział).

 

Polecam tanie i dobre angielskie cewki Mobiletron ...

PomierzyÅ‚em tak jak mi podaliÅ›cie.Uzwojenie pierwotne w normie i wtórne 27 kOhma wiec wyglÄ…da że sprawna.DziÄ™ki  panowie za cenna wiedzÄ™.Dodam ze moj ESM honda jakis okrojony bo nie ma strony 4-30 , a 4-29 juz jest.


  • 0

#7 piotrbdg

piotrbdg
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • SkÄ…d:Bydgoszcz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Black Hawk
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:51, 26.11.2016

Witam, chciałbym odświeżyć temat. Również dokonałem pomiarów cewki w swoim accordzie. Wyniki wyszły tak: Uzwojenie pierwotne 1,4 ohm, uzwojenie wtórne 26kohm. Czy wyższa wartość uzwojenia pierwotnego może powodować poszarpywanie auta w danym zakresie obrotów? Albo podczas przyspieszania poniżej 2,5tys obrotów? pozdrawiam


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, cewka zapłon

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq