Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

"Siedzi" tył w Tourerze - jak podnieść? Sprężyny nie pomogły

VII tył tourer siedzi sprężyny

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
187 odpowiedzi w tym temacie

#106 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 10:43, 20.03.2018

Może to dziwnie zabrzmi, ale mając z tyłu zamontowane lpg i hak lub tylko lpg, dla zrównoważenia sił nacisku może pomoże posiadanie w baku conajmniej pół, lub trzy czwarte zbiornika benzyny? Wtedy być może auto jest równiej obciążone i przód tak nie podnosi się wysoko.
Gdzie w tourerze i w sedanie znajduje się bak paliwa, w środku podwozia?

Nawet nie troche, ale bardzo dziwnie to brzmi - bak jest pod tylnym siedzeniem. Jeśli dobrze rozumiem twój tor myśli, to żeby dociążyć "bakiem" przód, to musiałby być najdalej przed połową auta (mierząc od przodu), czyli pod siedzeniem przednim, a im bliżej silnika, tym lepiej dla równowagi...chyba nierealne rozwiązanie. Na środku podwozia jest podłoga. 


  • 0

#107 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 12:47, 20.03.2018

Pytam z ciekawości, ponieważ jestem na etapie oględzin Tourera i być może zdecyduję się na niego tylko jedna rzecz mnie może nie niepokoi, lecz zastanawia z tym koszeniem opon z tyłu pod pełnym obciążeniem.
Jak to jest w końcu, na seryjnym zawieszeniu podróżując w cztery osoby i z kompletem bagaży, kosi opony tylne?
Dokładając tylko sam do tego sam zbiornik lpg o wadze około 30 kilogramów jest taki problem z tym?

Użytkownik Heromin edytował ten post 12:54, 20.03.2018

  • 0

#108 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 12:58, 20.03.2018

Jeżdżę Tourerem 8 lat. Kupiłem na oponach prawie nowych - jeździłem do końca, później kupiłem używki na jeden sezon (nigdy więcej takiego ruchu nie zrobie) - wywaliłem, później kupiłem nowy komplet opon - jeździłem do końca, teraz mam kolejny komplet nowych opon (chyba jeden albo dwa sezony) - w żadnym momencie nie było tak, żebym musiał zmieniać opony ze względu na nadmierne zużycie tylnych. Według mnie nie zdziera ich aż tak potężnie jak niektórzy piszą. Pewnie zależy to od stylu jazdy, obciążenia i rodzaju opon, ale jak dla mnie nie jest to problem. Być może po obniżeniu tyłu się zwiększy, ale tego jeszcze nie wiem. 


  • 0

#109 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 13:42, 20.03.2018

Hej :)

Jeżdżę Tourerem 8 lat. Kupiłem na oponach prawie nowych - jeździłem do końca, później kupiłem używki na jeden sezon (nigdy więcej takiego ruchu nie zrobie) - wywaliłem, później kupiłem nowy komplet opon - jeździłem do końca, teraz mam kolejny komplet nowych opon (chyba jeden albo dwa sezony) - w żadnym momencie nie było tak, żebym musiał zmieniać opony ze względu na nadmierne zużycie tylnych. Według mnie nie zdziera ich aż tak potężnie jak niektórzy piszą. Pewnie zależy to od stylu jazdy, obciążenia i rodzaju opon, ale jak dla mnie nie jest to problem. Być może po obniżeniu tyłu się zwiększy, ale tego jeszcze nie wiem.

Podobnie, jak Kolega mam Tourera 7 lat i żadnych problemów z tylnymi oponami (przednie zużywają się mocniej).
Od razu zaznaczę, że mam standardowe zawieszenie i auto nie robiło za ciężarówkę na budowie - jedynie od czasu do czasu pełen bagażnik (ale ciuchów, nie cegieł). Na codzień jazda z dziećmi na tylnej kanapie (przedszkole, treningi itp.).

Pozdrawiam
Tomek

Wysłane z mojego A320 przez Tapa
  • 0

#110 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 14:15, 20.03.2018

Dopuszczalna masa, którą można obciążyć to kombi to 600 kilogramów.
Butla z lpg wazy pomiędzy 50 a 60 kilo więc z logicznego punktu widzenia i tak zostaje ponad 500 kg na obciążenie auta i wobec tego obciążenie samochodu taką wagą, cztery osoby które nawet wazylyby po 100 kg każda plus ich bagaże nie powinny stanowić wyzwania dla tego kombi.

Użytkownik Heromin edytował ten post 14:16, 20.03.2018

  • 0

#111 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 19:13, 20.03.2018

Butla z lpg wazy pomiędzy 50 a 60 kilo więc z logicznego punktu widzenia

Gdybyś położył ją na tylnej kanapie, nie byłoby problemu...;)

Półtora roku temu, kiedy wymieniali mi butlę, byłem w warsztacie i widziałem jak podniósł się tył po jej wyciągnięciu...

Pozdrawiam
- Artur
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#112 otf82

otf82
  • Forumowicz
  • 109 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive+AERO
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:51, 27.03.2018

Od tygodnia mam obniżone auto i jestem bardzo zadowolony. Założyłem sprężyny H&R -30/-30. Gdzieś na naszym forum znalazłem opinię, że H&R to straszne betony ale ja nie podzielam tej opinii. Oczywiście, auto zrobiło się twardsze ale nie ma mowy o jakimś dyskomforcie. Prowadzi się pewniej no i w końcu nie wygląda jak wóz drabiniasty. Narazie jeżdżę na zimówkach 15" i juz nie mogę się doczekać zmiany na opony letnie 17" - po zmianie wrzucę kilka fotek.

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#113 crony

crony
  • Forumowicz
  • 267 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EXE
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 22:33, 27.03.2018

Zdaj relacje jak zmienisz felgi, bo ja przeszedlem z zimowej 16tki na 18tke i na seryjnym zawieszeniu roznica w twardosci i wylapywania nierownosci na jezdni jest ogromna, ja w calkiem druga strone, podobno mocno miekkiego jamexa, licze ze progresywna charakterystyka pomoze utrzymac go w zakretach, jak zaloze to zdam relacje jak siedzi w turerze z podtlenkiem gazotu :)
  • 0

#114 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 05:15, 28.03.2018

Heromin
Tobie chodzi pewnie o ząbkowanie tylnych opon a nie tzw koszenie ...i tu całe zamieszanie
  • 0
                       

#115 otf82

otf82
  • Forumowicz
  • 109 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive+AERO
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:49, 04.04.2018

Tak to siadło. Dla przypomnienia: sprężyny H&R -30/30. Dopiero po przełożeniu kół, z zimowych na letnie, odczułem że mam twardsze sprężyny ale nadal uważam, że dramatu nie ma. Ogólnie nie żałuję.22a3dab00ac24416f5fdb45c97aecdf9.jpg

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka


Użytkownik otf82 edytował ten post 07:07, 05.04.2018

  • 0

#116 Sebaj

Sebaj
  • Forumowicz
  • 482 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 09:04, 05.04.2018

Otf82 siedzi ładnie. Gaz albo hak na pokładzie?

Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#117 otf82

otf82
  • Forumowicz
  • 109 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive+AERO
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:12, 05.04.2018

Otf82 siedzi ładnie. Gaz albo hak na pokładzie?

Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka

Dzięki. Ani gazu ani haka na pokładzie nie posiadam.


  • 0

#118 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 10:37, 05.04.2018

Tak to siadło. Dla przypomnienia: sprężyny H&R -30/30. Dopiero po przełożeniu kół, z zimowych na letnie, odczułem że mam twardsze sprężyny ale nadal uważam, że dramatu nie ma. Ogólnie nie żałuję.
 

Pięknie siedzi. LPG i hak niestety trochę dobiją jakbyś kiedyś montował, ale teraz jest lux


  • 0

#119 otf82

otf82
  • Forumowicz
  • 109 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive+AERO
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:51, 05.04.2018

Pięknie siedzi. LPG i hak niestety trochę dobiją jakbyś kiedyś montował, ale teraz jest lux

:B :ok


  • 0

#120 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 15:25, 05.04.2018

Może tylko na zdjęciu, ale według mnie tył jakby ciut wyżej? ;-)

Pozdrawiam
- Artur
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, tył, tourer, siedzi, sprężyny

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq