Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

H22A7 - remont

VI h22a7

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 mariooo_87

mariooo_87
  • Forumowicz
  • 375 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:220
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:00, 23.04.2015

No i potwierdziło się coś, co podejrzewałem od jakiegoś czasu, Typek lubi wypić... Ostatnio mam wrażenie, że po 200km znika 300ml oleju (VR1 5W50).

Zmierzyłem kompresję, po 15 na każdym garze, świece lekko tylko okopcone, silnik uszczelniony i wymienione uszczelniacze wraz z rozrządem ok. 15 tyś. km temu przez Otis'a. Typuje pierścienie olejowe, tylko dziwne, że nawet na wysokich obrotach nie kopci, ale końcówki wydechu są dosyć czarne, wycieków oleju nie stwierdziłem.

Także zdecydowałem, że w maju kupuję jakiegoś Czinkusia za grosze na 2 tygodnie, a kumpel rozbiera silnik. Skoro kompresja wyszła tak wysoko, to podejrzewam, że dół silnika będzie raczej okey, ale to się zweryfikuje (tłoki, panewki, wał).

Planuję:

- wymianę pierścieni (jakie polecacie?)

- wymianę paska rozrządu

- uszczelki pod kolektory (czy termoizolacyjną uszczelkę ssaka, którą posiadam teraz, będzie można założyc z powrotem?)

- uszczelka pod pokrywę

- regulacja zaworów

- wymiana uszczelki pod  głowicą i szpilek głowicy

- sprawdzenie szczelności głowicy

- olej, filtr, płyn chłodniczy.

O czymś zapomniałem, jakieś jeszcze dodatkowe uszczelki? Oczywiście wszelki uszczelki tylko z ASO. A może ktoś ma inne sugestie apropo znikania tak znacznych ilości oleju?


  • 0

#2 Sysunia

Sysunia
  • Forumowicz
  • 681 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:TITANIUM
  • KM:180/400
  • Paliwo:ON
  • Rok:2017
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:10, 23.04.2015

pasowałoby sprawdzić owalność cylindrów i ogólnie ich stan, dać nowe tłoki skoro nowe pierścienie, sprawdzić wał i korby, zregenerować głowicę, zawory, gniazda te sprawy. Wymieniając same pierścienie może sie poprawić na chwilę...tak mi się wydaje


  • 0

#3 mariooo_87

mariooo_87
  • Forumowicz
  • 375 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:220
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:28, 23.04.2015

Sprawdzi się, ale nowe tłoki nie zawsze są konieczne, wszystko się pomierzy.


  • 0

#4 gvader

gvader
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:inąd
  • Silnik:4.6
  • Wersja:Type-R/Exe
  • KM:a ze 400 w sumie będzie :D
  • Paliwo:PB
  • Rok:4008
  • Nadwozie:CH1/CW2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:49, 24.04.2015

Z mojego doświadczenia:

 

- Jeżeli tylko FRM na tulejach nie będzie porysowany to blok raczej do odratowania, jeżeli nie lepiej poszukać bloku.

- Tłoki nie będą potrzebne, raczej w H serii rzadko nowe tłoki dochodzą jeżeli punkt 1 jest ok, ale ja przy rozebraniu silnika ruszyłbym też panewki. 

- Wymiana szpilek nie zawsze jest konieczna, a generuje dość dużo kosztów, można zrobić dla świętego spokoju.

- Pierścienie chyba tylko Riken albo NPR, to to samo co OEM, nie ma sensu przeplacać.

- Z drobiazgów dorzuciłbym, zaślepkę wałka rozrządu, oring pod aparat zapłonowy, uszczelkę zaworu VTEC.

- Niektórzy wymieniają jeszcze kasowniki VTEC-a, co moim zdaniem jest zbędnym wydawaniem kasy, bo poza tym, że klepią to nic się z nimi nie dzieje.

 

Oczywiście to tylko moje doświadczenia i ktoś inny może mieć całkiem sprzeczne :)


Użytkownik gvader edytował ten post 08:51, 24.04.2015

  • 0

#5 mariooo_87

mariooo_87
  • Forumowicz
  • 375 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:220
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:11, 24.04.2015

- No właśnie, skoro silnik trzyma kompresję to obstawiam, że cylindry nie są porysowane? Czy błędnie rozumuje? A co z honowaniem?

- Panewki oczywiście sprawdzę, ale jeżeli będą okey to ma sens je wymieniać?

- Jakoś zawsze te szpilki jednak wymieniam, żeby nie  robić podwójnej roboty.

- Racja, zapomniałem o uszczelce pod aparat i VTEC.

- O kasownikach również zapomniałem, wymienię na OEM, bo raczej klepią i mnie drażnią.

 

Chętnie posłucham dalszych sugestii, pierścienie kompresyjne również wymieniać, czy same olejowe? Wszelkie sugestie mile widziane. Jest jeszcze trochę czasu, chcę się dobrze przygotować.


  • 0

#6 gvader

gvader
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:inąd
  • Silnik:4.6
  • Wersja:Type-R/Exe
  • KM:a ze 400 w sumie będzie :D
  • Paliwo:PB
  • Rok:4008
  • Nadwozie:CH1/CW2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:41, 24.04.2015

- Zakładać nie ma sensu, lepiej pomierzyć, mieć pewność

- Nie oszczędzasz na szpilkach, które tylko trzymają głowicę, oszczędzasz na panewkach, które są elementem ruchomym, wycierają się, ciekawe podejście :)

- Kasowniki ja bym zostawił w spokoju. One tylko klepią, nic poza tym, a koszt to ok 500PLN, lepiej te pieniądze wrzuć w nowe ACL-e. Kasowniki zawsze możesz wymienić po prostu, ściągasz pokrywę i tyle, dostęp jest. 

- Pierścienie komplet, zresztą, nie masz innej opcji. Sprzedawane są tylko w kompletach, wszystkie 3 szt.

 

Co do honowania, to FRM-u tak łatwo nie wyhonujesz. FRM to ceramiczna powłoka na gładziach cylindrów, ogarnia to tylko kilka warsztatów w polsce, bez specjalistycznego sprzętu nie podchodź. Opcje są trzy:

1. Modlić się, żeby były ok

2. Tuleje wymienić na żeliwne (podobno się da)

3. Wymiana bloku na zdrowy z A7 albo taki z H22A, on ma już żeliwne tuleje bez FRM-u z tego co pamiętam i można wtedy bez problemu szlifować, honować i nadwymiarowy tłok dawać.


  • 0

#7 mariooo_87

mariooo_87
  • Forumowicz
  • 375 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:220
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:08, 24.04.2015

- Chodziło mi o to, że czy panewki są okey można sprawdzić, a lekko naciągniętego gwintu na szpilkach raczej nie  tak łatwo? Nie mam zamiaru tu na niczym oszczędzać, skoro już się zdecydowałem go rozbierać.

 

- Co do cylindrów, wybieram opcję z modlitwą:P


  • 0

#8 gvader

gvader
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:inąd
  • Silnik:4.6
  • Wersja:Type-R/Exe
  • KM:a ze 400 w sumie będzie :D
  • Paliwo:PB
  • Rok:4008
  • Nadwozie:CH1/CW2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:28, 24.04.2015

Dopiero teraz doczytałem w pierwszym poście, że 15k temu Otis uszczelniacze wymieniał. Normalna rzecz. Dół dostał kompresji, poleciały pierścienie i auto olej pije ;)


  • 0

#9 mariooo_87

mariooo_87
  • Forumowicz
  • 375 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:220
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:40, 24.04.2015

No, to wymieni się pierścionki i będzie lala ;)


  • 0

#10 LukasN

LukasN
  • Forumowicz
  • 228 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:h22
  • Wersja:ferio
  • KM:~200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:eh9
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 22:57, 24.04.2015

W twoim przypadku głęboko zastanowiłbym się nad jakimś g23 :) Jeździć na razie na tym co jest, a słupek pomału w przeciągu miesiąca dwóch sobie składać :)


  • 0

#11 mariooo_87

mariooo_87
  • Forumowicz
  • 375 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:220
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:29, 25.04.2015

Hmm, ciekawy pomysł, poczytałem coś na szybko, nie znalazłem jednoznacznego stwierdzenia jak zbudować G23.

Blok F22 rozwiercony? Blok F23? A może blok  F23 rozwiercony? Do tego jakie tłoki? Głowica z H22A7? Komp z OBD1 z możliwościa strojenia już mam. Czyli kompa, wiązki nie trzeba by ruszać? Pasuje to PLUG&PLAY do Acco VI? Jakich wyników KM i Nm można się po tym spodziewać? Skrzynia U2Q7 podejdzie? Ma ktoś więcej wiedzy na ten temat? Ktoś tak zrobił u siebie?


  • 0

#12 gvader

gvader
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:inąd
  • Silnik:4.6
  • Wersja:Type-R/Exe
  • KM:a ze 400 w sumie będzie :D
  • Paliwo:PB
  • Rok:4008
  • Nadwozie:CH1/CW2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:16, 25.04.2015

Myślę, że kolega zrobił literówkę i chodziło o blok H23. Też nie widzę sensu robienia takiej hybrydy, jeżeli już to można tak jak pisałem blok H22A.

 

http://honda-tech.co...enstein-589873/

 

Tu na szybko link z hondatechu na ten temat. Zagooglane na szybko. Możnaby popytać na PTP, tam chłopaki mocniej dłubią te H-serie, bo na HAKP to sami emeryci siedzą :P


  • 0

#13 mariooo_87

mariooo_87
  • Forumowicz
  • 375 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:220
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:54, 25.04.2015

No własnię nie ma literówki, F23 blok.

 

http://570sx.blogspo...g23-f23h23.html


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, h22a7

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq