Skocz do zawartości


RODO w HAKP

VI

Sworznie górne i dolne

VI sworznie sworzeń ctr 555 sankei skrzypienie zawieszenia

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_NitrousNDF_*

Guest_NitrousNDF_*
  • Guests

Napisano 12:02, 28.03.2015

Witam, pojawił mi się problem ze skrzypieniem podczas kręcenia kierą.

 

Popytałem w paru miejscach i każdy jest zdania, że to sworznie górne lub dolne, dlatego chcę wymienić cały komplet by mieć to z głowy.

 

Teraz pytanie gdzie kupić pasujące i wytrzymałe sworznie? Podobno najlepiej brać 555 a zaraz po nim CTR.

 

Pisałem do pejota w sprawie sworzni ale jeszcze mi nie odpisał, a chciałbym to do poniedziałku zamówić.. więc jeśli możecie poratujcie jakimiś linkami i info które sworznie kupić by pasowały.


  • 0

#2 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 12:49, 28.03.2015

Przy takim mocnym skrzypieniu to pownienes znalezc miejsce skad sa te odglosy = co jest nie tak.


  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#3 bonik

bonik
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:bdg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:52, 28.03.2015

Jak chodzi o sworznie to polecam CTR
http://www.accordklu...-aisin-ntn-snr/


  • 0

#4 Radio

Radio
  • Forumowicz
  • 186 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:32, 28.03.2015

Jakby się okazało, że sworznie Ci tak skrzypią to laweta albo wyjmuj zwrotnicę bo jeszcze do mechanika nie dojedziesz.


  • 0

#5 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 17:58, 28.03.2015

To, że skrzypią przy skręcaniu dolne sworznie może też oznaczać, że nie mają już smaru i wcale nie muszą mieć żadnego luzu (wystarczy zapodać świeży smar pod gumkę).

 

Górne jeżeli nie mają luzu to też nie ruszaj (sprawdź szarpiąc za górę koła) a dolne jeżeli są rzeczywiście w kiepskim stanie kupisz np. tutaj:

http://motoshop.euro...U=~TUoxNS0wNTA2


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#6 chlebe

chlebe
  • Forumowicz
  • 181 postów
  • Skąd:Stalowa Wola
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 18:13, 28.03.2015

To, że skrzypią przy skręcaniu dolne sworznie może też oznaczać, że nie mają już smaru i wcale nie muszą mieć żadnego luzu (wystarczy zapodać świeży smar pod gumkę).

 

Górne jeżeli nie mają luzu to też nie ruszaj (sprawdź szarpiąc za górę koła) a dolne jeżeli są rzeczywiście w kiepskim stanie kupisz np. tutaj:

http://motoshop.euro...U=~TUoxNS0wNTA2

 

U mnie górny skrzypiał jak cholera, po wymianie jak go wziąłem do ręki to niby chodził z oporem, ale czasem się zacinał i nie chciał dać się ruszyć.


  • 0

#7 figo

figo
  • Forumowicz
  • 308 postów
  • Skąd:Radom/Wawa
  • Silnik:F20
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG4
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:18, 31.03.2015

jak kupowałem ostatnio dolne CTR u japończyków na 11 listopada, 50zł sztuka.

 

Wymiana szybka, obyło się bez wyciągania zwrotnicy.


Użytkownik figo edytował ten post 10:19, 31.03.2015

  • 0

HondaRadom / WolaTeam

usaccord.pl


#8 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 10:42, 31.03.2015

Dolny sworzeń!!! Wyrabany jak 150 juz. kręc kiera jak najmniej na postoju.. ja tak się bawiłem i się urwał no i szybko gon do mechanika
  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#9 Max

Max
  • Forumowicz
  • 74 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG85
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:59, 01.04.2015

A czy orientuje się ktoś jaki jest numer sworzni dolnych firmy CTR do Accord VI 1.8  ? Dzisiaj kupiłem (numer CBH0-6) jutro jadę na wymianę ale po  wpisaniu w necie wyskakuje mi że to do Accorda V, chyba muszę je zwrócić.


  • 0

#10 Piekielny

Piekielny
  • Forumowicz
  • 135 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: -2
Neutralna

Napisano 19:29, 02.04.2015

Podepne sie lekko pod temat. Mechanik stwierdził u mnie górne sworznie do wymiany, obejdzie sie bez wymiany obu wahaczy czy trzeba to robić hurtowo, wahacze + sworznie ?


  • 0

#11 damian83.

damian83.
  • Forumowicz
  • 1968 postów
  • Skąd:LDZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe navi
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 19:33, 02.04.2015

Jeżeli stwierdził sworznie , to można wymienić same sworznie  :ok


  • 0

#12 sojer_tychy

sojer_tychy
  • Forumowicz
  • 14 postów
  • Skąd:Tychy
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:43, 02.04.2015

Sprawdż w jakim stanie masz tuleje dolnych wahaczy, szczególnie tą do której mocowany jest amortyzator. U mnie takie skrzypienie dawała właśnie ta tuleja. Guma się odwarstwiła od części metalowych. Skrzypiało przy hamowaniu i przyśpieszaniu w chwili  zmiany nacisku nadwozia na tą tuleję. Podczas skręcania kół dżwięk identyczny jak u Ciebie, skrzypiało jakby auto miało się za chwilę rozlecieć. Miłej pracy.


  • 0

#13 Piekielny

Piekielny
  • Forumowicz
  • 135 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: -2
Neutralna

Napisano 20:47, 02.04.2015

Jeżeli stwierdził sworznie , to można wymienić same sworznie  :ok

no wiesz, jak to mechanik, powiedział że sworznie do wymiany ale "trzeba" bo jak coś tam coś tam to włoży nowe i wypadną, czuć że takie pieprzenie bo zawołał na jeden wahacz 90 zł + wymiana 80.


  • 0

#14 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 21:20, 02.04.2015

...kazde zawieszenie powinno byc po latach i w miedzy czasie, koniecznie smarowane np. smarem neutralnym jak silikonowym.

Jak sie nie smaruje = nic nie robi to sie wszystko zaciera..niszczy. (rdza)

Dlatego np. ja smaruje podwozie Accorda tzn. jak jego ruchome czesci smarem silikonowym . (tuleje = gumy stabilitatora) itd.


Użytkownik Kardynal edytował ten post 13:41, 03.04.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#15 MyKeey

MyKeey
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Ostrowiec Świętokrzyski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9 Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:05, 08.09.2015

Panowie podepnę się pod temat sworzni. Czeka mnie profilaktyczna wymiana dolnego z prawej strony (bo z lewej jakis czas temu podmieniłem)

Doradzcie czy przy okazji nie warto wymienić i górny? Tak żeby być spokojniejszym.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, sworznie, sworzeń, ctr, 555, sankei, skrzypienie zawieszenia

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq