Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Koszty remontu F18B2 Accord VI

VI f18b2 remont

Najlepsza odpowiedź maxi.serwis , 13:15, 20.05.2016

A jak wygląda szkot przy uszkodzonym tłoku ? (nadpalonym na krawędzi) z jakimi kosztami trzeba się liczyć ? Wiadomo że pierścienie i uszczelka do wymiany.

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
70 odpowiedzi w tym temacie

#16 artek0903

artek0903
  • Forumowicz
  • 329 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:14, 24.03.2015

Może i macie racje choć ja i tak bym pomierzył tuleje dla spokoju, nie chce mi się wierzyć, że silnik, który ma na karku 300 tys. km + będzie trzymała nominalne wymiary


  • 0

#17 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 15:25, 24.03.2015

Pewnie, że mechanik powinien na wszelki wypadek sprawdzić owal ale F-seria jest naprawdę wytrzymała i pije olej tylko przez zapieczone pierścienie olejowe a kompresja i moc silnika są OK.

 

Nowe pierścienie muszą się zawsze jeszcze ułożyć w tulejach to tuleje mogą być delikatnie zużyte w pewnej tolerancji określonej w manualu (w praktyce jak jeszcze sprzedawałem części to nie słyszałem żeby komuś w F-serii "nie przyjęły" się nominalne pierścienie a za to w H22 było już kilka przypadków).


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#18 klev

klev
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Skąd:Ostróda
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:31, 29.03.2015

autko odpaliło od pierwszego strzała (aż mechanik sam był w szoku) tak jakby nic przy nim ne było robione :) przy okazji gość wyczyścił mi EGR plate i było zawalone po całości, praktycznie zero przelotu....... za 1000km zmiana oleju z filtrem na 5w40 i zostaje mi śmigać przez najbliższe 5 lat :D

 

w wielkim skrócie - MISJA ZAKOŃCZONA PEŁNYM POWODZENIEM :D :D


Użytkownik klev edytował ten post 09:32, 29.03.2015

  • 0

#19 dlubson

dlubson
  • Forumowicz
  • 252 postów
  • Skąd:Łódź/EWI
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe
  • KM:201KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:18, 13.04.2015

Czy jest konieczność wymiany panewek, czy można same pierścienie z kompletem uszczelnień?
  • 0

#20 klev

klev
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Skąd:Ostróda
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:23, 13.04.2015

Czy jest konieczność wymiany panewek, czy można same pierścienie z kompletem uszczelnień?

 

ja osobiscie stwierdziłem że jak juz mam silnik otwarty to 100zł mnie nie zbawi a mam pewność..... do tego moje panewki nie wygladały już jak nowe w ocenie mechanika i mówił ze fajnie ze je zmieniłem.


  • 0

#21 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 12:25, 13.04.2015

Po kilkunastu latach panewki korbowodowe będą nosić już ślady zużycia i nie ma sensu ryzykować, że za jakiś czas, któraś panewka zastuka i porysuje wał (komplet korbowodowych kosztuje ok.100 zł).

 

Za to panewki główne są zazwyczaj w bardzo dobrym stanie o ile tylko ktoś dbał o wymiany i poziom oleju.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#22 dlubson

dlubson
  • Forumowicz
  • 252 postów
  • Skąd:Łódź/EWI
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe
  • KM:201KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:43, 13.04.2015

Dzięki za radę. W takim razie zainwestuję w komplet. Uszczelniłem cały silnik i przez pewien czas było ok, ale litr oliwy na 800 km to już jest przesada :-/ Pozostaje tylko remont.

Czy wymienione na początku części starczą na dłuższe użytkowanie, czy polecacie coś innego? Przyznam, że lubię zapi...ć i robię kilka razy w tygodniu długie trasy.

Użytkownik dlubson edytował ten post 12:01, 14.04.2015

  • 0

#23 klev

klev
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Skąd:Ostróda
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:21, 15.04.2015

1 - komplet uszczelek

2 - pierscienie konkretne (OEM od Pejota najlepiej)

3 - panewki korbowodowe

4 - pełna regeneracja głowicy

 

Po złożeniu zalać półsyntetykiem 10W40, 1000km latac tylko na benzynie (bez LPG) zeby sie ładnie pierścionki dotarły, a po jakichś 2000km zmiana oleju na pełen syntetyk 5W40.

 

Mi przy okazji wyszła miska do zmiany (przerdzewiała) i osłony przegubów wewnętrznych.....  no i czyszczenie konkretne EGRa i EGR Plate przy okazji rozbiórki silnika :)

 

myśle ze na następne 200.000km będziesz miał totalny spokój z silnikiem (ja tak zakładam w swoim)

 

Pozdro i powodzenia


Użytkownik klev edytował ten post 13:28, 15.04.2015

  • 0

#24 damian83.

damian83.
  • Forumowicz
  • 1968 postów
  • Skąd:LDZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe navi
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 17:44, 15.04.2015

A czy ktoś wymieniał szpilki podczas remontu ??

Czy według Was jest to konieczne ??


  • 0

#25 dlubson

dlubson
  • Forumowicz
  • 252 postów
  • Skąd:Łódź/EWI
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe
  • KM:201KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 05:42, 16.04.2015

Czy przy wymianie panewek nie będzie potrzebny lekki szlif wału? Bo rozumiem, że mam zakładać nominalne.
  • 0

#26 klev

klev
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Skąd:Ostróda
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:20, 16.04.2015

szpilek ani śrub korbowodów nie zmieniałem (nowe szpilki ponad 300zł a wiem ze manual mechanika zalecał zmienić) a wału nie szlifowałem bo nie było konieczności


  • 0

#27 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 14:24, 16.04.2015

Czy przy wymianie panewek nie będzie potrzebny lekki szlif wału? Bo rozumiem, że mam zakładać nominalne.

 

Wał szlifuje się dopiero jak zastuka panewka i zarysuje czop wału.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#28 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 17:18, 16.04.2015

Manual nie był od Hondy chyba - esm zaleca wymianę szpilek po pomiarze (rozdział 6-B-30).


Użytkownik Lukasz_wrocek edytował ten post 17:22, 16.04.2015

  • 0

#29 dlubson

dlubson
  • Forumowicz
  • 252 postów
  • Skąd:Łódź/EWI
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe
  • KM:201KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:10, 19.04.2015

A gdybym chciał podmienić głowicę z tłokami i wałkami o F20 plus wymiana w/w podzespołów, to jest sens, czy szkoda kasy? Oczywiście nie mam pojęcia jakie są ceny używanych głowic i tłoków od F20.
  • 0

#30 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 18:47, 19.04.2015

Taniej i prosciej jest juz caly slupek f20 kupic.
  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, f18b2, remont

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq