Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Jaka przerwa na swiecy dla lpg

VI

  • ZamkniÄ™ty Temat jest zamkniÄ™ty
32 odpowiedzi w tym temacie

#16 CiviT

CiviT
  • Forumowicz
  • 349 postów
  • SkÄ…d:slask
  • Silnik:2.3
  • Wersja:es
  • KM:154+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 17:47, 02.03.2015

a ja powiem, że do gazu seryjną świece sklepać na 0.8 i jest najlepiej, tak samo robi się pod doładowanie na 0.8 bo również ma trudniej przeskoczyć iskra, ale seryjna szczelina nie powoduje przymulania silnika, może mieszanka gazu jest nie odpowiednia...


  • 0

#17 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 20:13, 02.03.2015

Czy ktokolwiek kto poleca zmniejszenie przerwy tak robił?
Pytam bo ja tak. Wcześniej kilka razy w Denso zmniejszałem przerwę. Kilka ostatnich razy już nie. I nie zauważyłem różnicy ani w odpalaniu ani w spalaniu ani jakiejkolwiek.
Ważne jest żeby była przerwa ustawiona taka jaką zaleca producent świecy. Ja używam k20tt i nie zmniejszam przerwy a tylko kontroluję czy jest taka jaka ma być.
  • 0

#18 markoluk

markoluk
  • Forumowicz
  • 154 postów
  • SkÄ…d:Lubartów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 21:26, 02.03.2015

Ciekawe jak chcecie równo zmniejszyć przerwę na świecy 3 elektrodowej ngk? Tam się nic nie ustawia, to nie stary golf czy polonez. Koledze na problemy z muleniem polecam zrobić regulację zaworów oraz wyczyścić zawór erg. U mnie te zabiegi bardzo pomogły.


Użytkownik markoluk edytował ten post 21:41, 02.03.2015

  • 0

#19 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • SkÄ…d:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 22:47, 02.03.2015

Być może ktoś ma na to dowody. Jakieś odczyty z hamowni czy sondy szerokopasmowej? Większa moc czy efektywniejsze spalanie mieszanki. A wie ktoś ile wytrzymuje świecą - jej elektrody - ze zmniejszoną przerwą?
  • 0

#20 grzybus07

grzybus07
  • Nowy
  • 8 postów
  • SkÄ…d:sosnowiec
  • Silnik:1,8
  • Wersja:s
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:SHHCH67301U204786
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:39, 03.03.2015

Mam NGK oryginalne w pudełkach HONDA.

Pojade ustawic jeszcze komputer i zobaczymy co z tego wyjdzie .

Dzieki za pomoc.


  • 0

#21 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • SkÄ…d:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 09:01, 03.03.2015

Z praktyki to na zmniejszonej przerwie potrafi gubić lekko zapłony ...na jałowym biegu .
Jak jest sprawny układ (to nie polonez) to iskra jest wystarczająca aż nadto aby zapalać mieszankę na 1.1mm i dodatkowo jest na większej powierzchni niż jakieś tam 0.8

Użytkownik Wlodar edytował ten post 09:05, 03.03.2015

  • 0
                       

#22 grzybus07

grzybus07
  • Nowy
  • 8 postów
  • SkÄ…d:sosnowiec
  • Silnik:1,8
  • Wersja:s
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:SHHCH67301U204786
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:51, 03.03.2015

No zobacze jak bedzie po regulacji na kompie.

Raczej nie bede zmienial tej przerwy.

Dzieki.


  • 0

#23 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • SkÄ…d:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 19:32, 03.03.2015

Jak jest sprawny układ (to nie polonez) to iskra jest wystarczająca aż nadto aby zapalać mieszankę na 1.1mm i dodatkowo jest na większej powierzchni niż jakieś tam 0.8

NGK i BERU zalecają do LPG zmniejszenie przerwy elektrod świec do 0,7-0,8mm.

 

beru-platin.jpg?lgfp=3000

 

Mieszanka gazu z powietrzem trudniej się zapała i z tego powodu wzrasta napięcie iskry o około 7000 V co z kolei obciąża cewki wysokiego napięcia.
Także zużycie elektrod standardowych świec powoduje zwiększenie przerwy na elektrodach świec i tym samym wzrost napięcie iskry.

Podwyższenie napięcia może spowodować wcześniejsze zużycie = uszkodzenie cewek zapłonowych.

 

Cienka i zaostrzona forma środkowej irydowej elektrody świec zapłonowych (jak piorunochron) LPG Laser Line firmy NGK zmniejsza także napięcie iskry i poprawia spalanie.

 

Åšwiece zapÅ‚onowe LPG Laser Line majÄ… elektrody z  irydu i pÅ‚ytki platynowej.
Nie są one tanie ale wytrzymują min 2x dłużej jak normalne.

 

lpg6.jpg?lgfp=3000

 

Ps.: A tak w ogóle to myÅ›laÅ‚em ze wszyscy kochajÄ… i polecajÄ… produkty NGK, czego tu jakoÅ› nie widać.  c043.gif

 

Ps.:2

nie ma świec pod LPG i nie zmniejsza się przerwy nie piszcie głupot.

Nie komentuje!   c043.gif


Użytkownik Kardynal edytował ten post 22:16, 03.03.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcÄ™ nic innego!    


#24 markoluk

markoluk
  • Forumowicz
  • 154 postów
  • SkÄ…d:Lubartów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 20:16, 03.03.2015

Jak masz dedykowane świece NGK z trzema elektrodami to nie zmieniasz przerwy na świecy ! Przerwa jest taka jak producent zaleca. W sklepie się kiedyś pytałem o ustawienie przerwy i koleś mi powiedział, że się tego nie rusza. Przy jednej elektrodzie jak ktoś się uprze to można to zrobić, ale ja jakoś jak brałem dedykowane świece do hondy to mi zawsze dawali te 3 eletrodowe NGK. Nigdy z nimi nie miałem problemów, to samo mogę powiedzieć o kablach zapłonowych tej firmy. Co do Beru to osobiście używam świec i kabli tej firmy w polo i też uważam, że są bardzo dobre. Często idą na pierwszy montaż w niemieckich autach np koncernu VW.


Użytkownik markoluk edytował ten post 20:21, 03.03.2015

  • 0

#25 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • SkÄ…d:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 23:35, 03.03.2015

To znalazłem na stronie NGK:

Twoja HONDA Accord 1,8 iS CG8
Silnik: F18B2

 

Åšwiece NGK do LPG Type: LPG 6
Stock No.:1565

 

Åšwiece zapÅ‚onowe LPG/CNG: 
Świece zapłonowe LPG ....zostały specjalnie opracowane do zastosowania w silnikach zasilanych gazem.

Mieszanki gazu z powietrzem trudniej zapalajÄ… siÄ™.

Do tego celu zaprojektowano świecę z wąską elektrodą środkową z przyspawaną laserem płytką z irydu, która wymaga mniejszego napięcia zapłonowego.

Poza tym odstęp elektrod ustawiony jest fabrycznie tylko na 0,8 mm.

Podczas spalania gazu powstają wysokie temperatury. Zwykłe materiały elektrod i korpusu szybko zużywają się. Ale nie iryd, który zastosowano na elektrodę świec zapłonowych LPG LaserLine.

 

link: http://www.ngk.de/nc...RD/LPG 6/11473/

Nic nie trzeba projektować pod LPG .... taka papka reklamowa np. w 2.4  fabrycznie ma siedzieć

http://www.e-denso.p...ife-p-2042.html


NGK i BERU zalecają do LPG zmniejszenie przerwy elektrod świec do 0,7-0,8mm.

 

beru-platin.jpg?lgfp=3000

 

Mieszanka gazu z powietrzem trudniej się zapała i z tego powodu wzrasta napięcie iskry o około 7000 V co z kolei obciąża cewki wysokiego napięcia.
Także zużycie elektrod standardowych świec powoduje zwiększenie przerwy na elektrodach świec i tym samym wzrost napięcie iskry.

Podwyższenie napięcia może spowodować wcześniejsze zużycie = uszkodzenie cewek zapłonowych.

 

Cienka i zaostrzona forma środkowej irydowej elektrody świec zapłonowych (jak piorunochron) LPG Laser Line firmy NGK zmniejsza także napięcie iskry i poprawia spalanie.

 

Åšwiece zapÅ‚onowe LPG Laser Line majÄ… elektrody z  irydu i pÅ‚ytki platynowej.
Nie są one tanie ale wytrzymują min 2x dłużej jak normalne.

 

lpg6.jpg?lgfp=3000

 

Ps.: A tak w ogóle to myÅ›laÅ‚em ze wszyscy kochajÄ… i polecajÄ… produkty NGK, czego tu jakoÅ› nie widać.  c043.gif

 

Ps.:2

Nie komentuje!   c043.gif

to już wolałbym częściej sprawdzać przerwę na zwykłej świecy niż jeździć na 0,7 mm

Ps

....bo większość jeździ na Denso i NGK :-D


Użytkownik Wlodar edytował ten post 23:38, 03.03.2015

  • 0
                       

#26 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • SkÄ…d:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 23:53, 03.03.2015

Kopiowanie mnie = wszystkiego tzn. czegoÅ› co jest piÄ™tro wyżej jest bez sensu i bez jaj. a035.gif

 

Sorry  c065.gif


Użytkownik Kardynal edytował ten post 23:57, 03.03.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcÄ™ nic innego!    


#27 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • SkÄ…d:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 00:01, 04.03.2015

Kopiuje miÄ™dzy innymi dla ciebie  gdyż ,ponieważ ,czÄ™sto,gÄ™sto  nieczytane sÄ… posty napisane 2 min wczeÅ›niej   :-)  ...z tego pierwsza kopia  jest z pierwszej strony co dla niektórych może być już nieosiÄ…galne :-)

 

Ps.

...bez sensu to jest zmniejszać przerwę na świecy....bo później się sama zwiększy :k

to tak a propo tematu 8-)


Użytkownik Wlodar edytował ten post 00:04, 04.03.2015

  • 0
                       

#28 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • SkÄ…d:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 00:05, 04.03.2015

Ok, ten temat ma tyyle.....................................tyyle stron. (2)

 

Dla mnie kopiujesz?

Jasne, sam nie czytalem co pisalem.. tra la la la !

Dzieki!  ;-)

 

 

Ps.

...bez sensu jest zaprzeczac reklamie (technologii)  firmy NGK i BERU...uwazam.

elektrody z  irydu i pÅ‚ytki platynowej to jest taki material ze ...później siÄ™ NIC NIE zwiÄ™kszy = zmieni.  :k

to tak a propo tematu. 8-)

 

...wyprobuj to potem pogadamy! ;-)


Użytkownik Kardynal edytował ten post 00:25, 04.03.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcÄ™ nic innego!    


#29 markoluk

markoluk
  • Forumowicz
  • 154 postów
  • SkÄ…d:Lubartów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 12:34, 04.03.2015


Ps.

...bez sensu jest zaprzeczac reklamie (technologii)  firmy NGK i BERU...uwazam.

elektrody z  irydu i pÅ‚ytki platynowej to jest taki material ze ...później siÄ™ NIC NIE zwiÄ™kszy = zmieni.  :k

to tak a propo tematu. 8-)

Czyli z tego co napisałeś wychodzi na to, że jak przerwa się nie zmieni i sobie ustawię przerwę na 7 mm to można na tych "magicznych" świecach zrobić pewnie z 500 000 km. O ciekawa teoria. Beru i NGK to moim zdaniem jedne z lepszych świec na rynku ale w takie cuda ciężko mi uwierzyć i pewnie nie tylko mi.


Użytkownik markoluk edytował ten post 12:34, 04.03.2015

  • 0

#30 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • SkÄ…d:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 12:57, 04.03.2015

Co nastepne bedziemy przerabiac?magnetyzery? I tez ktos wyskoczy,ze producent wie co reklamuje i poleca?

Reklame vanisha ogladam,a potem jakos nijak sie to ma realne zycie przeklada.no ale kazdy wierzy w inne mity.


Normalna swieca-przeznaczona ofc do danego silnika bedzie chodzic i na pb,i na lpg. Zostalo to juz powiedziane w tym temacie,ale niektorzy lubia sobie pogdybac...
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq