Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Zawór wężyk PCV brak VI gen

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 KamPas

KamPas
  • Forumowicz
  • 19 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:35, 03.11.2014

Witam.

  Odebrałem samochód od mechanika, regulował zawory i wymieniał rozrząd. Po przejechaniu 50 km stanąłem pod blokiem i zerknąłem pod maskę, brakuje elementu zaznaczonego na załączonym zdjęciu. Dzwoniłem do mechanika i mówił że wszystko złożył prawidłowo.  Masakra... 

Mam kilka pytań: Nic się nie stało jak tak jechałem bez tego wężyka? (dmuchało z tej dziury)

                           Po co i za co odpowiedzialny jest ten wężyk?

                           Gdzie mogę go kupić?

POZDRAWIAM KAMIL 

Załączone pliki


  • 0

#2 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 12:08, 03.11.2014

w pokrywie zaworow jest zawor pcv (PCV VALVE).

do niego jest podlaczony wezyk (PCV HOSE) ktory idzie do kolektora ssacego za przepustnica.

 

w zaleznosci od podcisnienia w kolektorze otwiera sie zaworek pcv.

zawor pcv utrzymuje podcisnienie w silniku (wal korbowy) i tym samym usuwa gazy (BLOW-BY VAPOR) = opary z silnika..

obydwie czesci musza byc zainstalowane.

 

jesli nie ma zaworu pcv gazy sa wydmuchiwane bezposrednio na zewnatrz.

jednoczesnie moga byc zasysane brudy jak kurz  do silnika z ulicy.

 

bez wezyka dostaje kolektor falszywe powietrze, chyba ze mechanik zatkal otworek kolektora.

 

jak by nie patrzec to rzeczywiscie masakra.

wszystko musi byc zainstalowane jak przed wymiana.

 

zawor pcv chyba nie jast tani, wiec lepiej by bylo jak mechanik go znajdzie i zainstaluje jak bylo.

 

pcv.jpg?lgfp=3000


Użytkownik Kardynal edytował ten post 15:38, 03.11.2014

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#3 KamPas

KamPas
  • Forumowicz
  • 19 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:19, 03.11.2014

Dziekuje za odpowiedz. Teraz nawet nie odbiera. A na necie nie moge znalezc ile to kosztuje...
  • 0

#4 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 12:41, 03.11.2014

jesli dobrze znalazlem to Honda-nr jest 17130PK1003 (pcv) i 950057522510 ale spytaj  u hondy.

 

+ - kosztuje pcv-zaworek 200 zl. (47 eur) + wezyk 10 eur.

 

jak mechanik tak "dokladnie" pracuje to jak bylo z instalacja rozrzadu? :cyklop:

 

takie czesci to raczej tylko u hondy.


Użytkownik Kardynal edytował ten post 12:45, 03.11.2014

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#5 KamPas

KamPas
  • Forumowicz
  • 19 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:48, 03.11.2014

jesli dobrze znalazlem to Honda-nr jest 17130PK1003 (pcv) i 950057522510 ale spytaj  u hondy.

 

+ - kosztuje pcv-zaworek 200 zl. (47 eur) + wezyk 10 eur.

 

jak mechanik tak "dokladnie" pracuje to jak bylo z instalacja rozrzadu? :cyklop:

 

takie czesci to raczej tylko u hondy.

Mam nadzieje ze wszystko dobrze zrobil. Nie mam szczęścia do mechanikow, niestety


  • 0

#6 KamPas

KamPas
  • Forumowicz
  • 19 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:05, 07.11.2014

Odzyskalem wezyk wraz z zaworem ;) jak juz go mam, mam pytanie? Jak go sprawdzic czy prawidlowo dziala?;)
  • 0

#7 fifi5

fifi5
  • Forumowicz
  • 235 postów
  • Skąd:Rumia
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:115
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 01:56, 07.11.2014

Buzią  :szczerb:

 

To jest nic innego jak zawór który tylko w jedną stronę przepuszcza powietrze, z silnika do obudowy przepustnicy (zwał jak zwał, to pomiędzy przepustnicą a kolektorem dolotowym, tam gdzie ten wężyk wchodzi)

 

Jego polska nazwa to zawór odpowietrzania skrzyni korbowej


  • 0

#8 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 14:37, 09.11.2014

hi Kamil,

co do techniki, obrazek na górze:

podcisnienie w kolektorze (INTAKE MANIFOLD) otwiera zaworek pcv.

tym samym  niskie cisnienie w kolektorze zasysa poprzez rurke (PCV HOSE) powietrze z oparami z silnika.
zeby funkcjonowalo przewietrzanie silnika musi byc doplyw swiezego powietrza.
dla tego jest podlaczona druga rurka (BREATHER PIPE) ktora dochodzi czyste powietrze do silnika.
czyli powietrze wedruje ciagle przez silnik i w silniku powinno byc ciagle podcisnienie.

 

accord-cc.jpg?lgfp=3000

 

jak sprawdzic, czy przewietrzanie funkcjonuje?
np.: honda zaleca zeby przy wlaczonym silniku np. na biegu jalowym zacisnac palcami albo obcegami delikatnie wezyk (PCV HOSE).
przy zacisnieciu powinno byc slychac "klik" zaworka pcv, bo on sie wtedy zamyka.

mozna takze odpiac wezyk (BREATHER PIPE/HOSE) od strony  przewodu dolotowego powietrza (na twoim zdjeciu czerwony wezyk) i zatkac go palcem.
po pewnym = krotkim czasie powinno byc odczuwalne palcem zasysanie / lekkie przytrzymywanie palca.

 

pcv-sprawdzenie.jpg?lgfp=3000

 

...i wyjety zaworek przy potrzasaniu powinien klekotac, byc luzny, i jasne, rurki musza byc drozne.

 

nie funkcjonujacy uklad pcv moze spowodowac duze cisnienie w silniku i nawet wypchanie simeringa i tym samym nagla utrate oleju silnikowego np. w czasie jazdy.


Użytkownik Kardynal edytował ten post 13:09, 19.03.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#9 Milek

Milek
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:52, 30.07.2015

Siemka,

Muszę podłączyć się pod temat.

Wczoraj czyściłem przepustnicę i przy okazji wyczyściłem zaworek PCV. Zaworek działa, przepuszcza powietrze tylko w jedną stronę, ale w przewodzie jest trochę oleju, powinienem coś z tym zrobić, czy silnik po 300tys. km ma prawo tak mieć? W przepustnicy wielkiego syfu nie było, podobnie w gardzieli za nią. Uszczelka PCV delikatnie się poci, ale nie jest pęknięta.

Również w rurce odmy, było trochę oleju.

Czy waszym zdaniem da się z tym coś zrobić? Oraz czy jest sens?

 

Pozdrawiam

Dzięki

 

Silnik 2.0 2000r. 318 tys. km benzyna


Użytkownik Milek edytował ten post 10:21, 31.07.2015

  • 0

#10 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 13:38, 31.07.2015

Wyczyszczenie rurek w srodku np. uzywajac benzyny ekstrakcyjnej nie przeszkadza.

Osobiscie bym tak zrobil a potem za jakis czas sprawdzil czy znowu jest tam olej.

 

Z mojego doswiadczenie (accord ca5, kiedys z + - 280tkm) moge tylko powiedziec ze normalnie nie ma tam w srodku oleju.

Ze rurka wychodza opary oleju moze byc ruka w srodku od oleju wilgotna ale duzo oleju nie powinno tam byc.

 

Ale tak ogolnie jak w przepustnicy nie ma oleju to powinno byc dobrze.

 

 

Edit: Jeszcze jako uzupełnienie moje kolejne 5 groszy.
W Accorach z małym przebiegiem pierścienie, cylindry i tłoki sa bardzo mało zużyte i tym samym bardziej szczelne.

Przy dużym przebiegu jak u ciebie przy około 318tys km sa te wszystkie elementy silnika już o wiele bardziej zużyte i tym samym mniej szczelne.

Poprzez nieszczelności tych części przedostaje się dlatego przy spalaniu do miski olejowej w starych silnikach więcej gazów BLOWBY.
 

Z tego względu w starych silnikach musi koniecznie dobrze funkcjonować zaworek PCV który usuwa te gazy do przepustnicy.

Źle funkcjonujący zaworek PCV może doprowadzić do zwiększenia ciśnienia pod tłokami = w misce olejowej i nawet do wypchania uszczelniacza walu korbowego i tym samym wyciek oleju silnikowego w trakcie jazdy.

Więcej gazów BLOWBY oznacza większy przepływ tych gazów przez zaworek PCV co może się objawić większymi osadami oleju na zaworku PCV i w jego wężykach. :adios:


Użytkownik Kardynal edytował ten post 19:32, 01.08.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#11 RobJust

RobJust
  • Forumowicz
  • 191 postów
  • Skąd:Tczew
  • Silnik:2,2
  • Wersja:ES-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:02, 20.05.2017


Witam, podepnę się pod temat.

Silnik H22a7 w zeszłym roku po kapitalnym remoncie łącznie z tulejowaniem, moja przypadłość od niedawna to według mnie duże nadciśnienie pod pokrywą zaworową, jak zdejmę wężyk z dolotu przed przepustnicą to wydobywa się z niego duża mgła olejowa, czy to oznaka niesprawnego zaworka PCV czy jeszcze coś innego?


Użytkownik RobJust edytował ten post 19:02, 20.05.2017

  • 0

F20B6(MDJA)>H22A8(M2P4)>H22A5(M2P4)>H22A7(U2Q7)


#12 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 12:06, 21.05.2017

Może kompresja uciekać do skrzyni korbowej. A to już oznacza, że pierścienie się kończą.

Zmierz kompresję to będziesz wiedzieć więcej.

U mnie tak to wyglądało i silnik szybko się skończył:

Pozdrawiam.


Użytkownik lipson edytował ten post 12:11, 21.05.2017

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq