Wyczyszczenie rurek w srodku np. uzywajac benzyny ekstrakcyjnej nie przeszkadza.
Osobiscie bym tak zrobil a potem za jakis czas sprawdzil czy znowu jest tam olej.
Z mojego doswiadczenie (accord ca5, kiedys z + - 280tkm) moge tylko powiedziec ze normalnie nie ma tam w srodku oleju.
Ze rurka wychodza opary oleju moze byc ruka w srodku od oleju wilgotna ale duzo oleju nie powinno tam byc.
Ale tak ogolnie jak w przepustnicy nie ma oleju to powinno byc dobrze.
Edit: Jeszcze jako uzupełnienie moje kolejne 5 groszy.
W Accorach z małym przebiegiem pierścienie, cylindry i tłoki sa bardzo mało zużyte i tym samym bardziej szczelne.
Przy dużym przebiegu jak u ciebie przy około 318tys km sa te wszystkie elementy silnika już o wiele bardziej zużyte i tym samym mniej szczelne.
Poprzez nieszczelności tych części przedostaje się dlatego przy spalaniu do miski olejowej w starych silnikach więcej gazów BLOWBY.
Z tego względu w starych silnikach musi koniecznie dobrze funkcjonować zaworek PCV który usuwa te gazy do przepustnicy.
Źle funkcjonujący zaworek PCV może doprowadzić do zwiększenia ciśnienia pod tłokami = w misce olejowej i nawet do wypchania uszczelniacza walu korbowego i tym samym wyciek oleju silnikowego w trakcie jazdy.
Więcej gazów BLOWBY oznacza większy przepływ tych gazów przez zaworek PCV co może się objawić większymi osadami oleju na zaworku PCV i w jego wężykach.
Użytkownik Kardynal edytował ten post 19:32, 01.08.2015