Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Instrukcja wymiany Półosi

VI półoś

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 Madarendin

Madarendin
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Działdowao/Sturminster Newton
  • Silnik:2.2
  • Wersja:GT
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:combi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:57, 11.05.2014

Koledzy prosze o pomoc!!  Musze wyjac krótka Półoś w moim akordku, mam rozwalona oslone gumowa na przegubie wewnetrznym i musze ja wymienic. z tego co sie orjetuje to nie redzi tego zrobic bez wyjecia Półosi.. jak by ktos byl na tyle obcykany i popwiedzial mi krok po kroku jak zrobic to samemu to bylo by super.. mam troszke narzedzi i wiem ze sobie poradze.. poprostu potrzebuje instrukcjii...


  • 0

#2 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 19:22, 11.05.2014

1. zdjąc koło

2. odkręcić na piaście nakrętkę klucz 36... lepiej kup sobie metr rury do tego i klucz na 3/4 cala bo inne urwiesz... odkręcić widełki na dole i na łączeniu z amorem.. PS jak nie masz palnika i nie podgrzejesz śruby wiedz że możesz ja uwalić i wtedy - HUSTON MAMY PROBLEM :hehe

3. odkręcić końcówkę kierownicą - wyjąć ją poprzez przyjebanie młotkiem w zwrotnicę min 1kg

4. odkręcić nakrędkę dolego sworznia analogicznie jak wyżej przy pier dolić młotem w zwrotnicę. wyjąć oskę

5. kupić łyżkę do zdjemowania opon

6. wyjąć dolot i wsadzić łyżkę pomiędzy półoś i skrzynię i kliknąć żeby ośka wyskoczyła

7. szmata i czyścimy

8 szczypce segera i do dzieła...

9 nawalić się przy tym dobrym trunkiem


  • 0

#3 Madarendin

Madarendin
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Działdowao/Sturminster Newton
  • Silnik:2.2
  • Wersja:GT
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:combi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:27, 11.05.2014

Opis mi sie podoba :)) szczegolnie ostatni punkt :)P)) ale z tego co jeszcze sie zdazylem zorietowac to trzeba spuscic olej ze skrzyni??


  • 0

#4 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 19:30, 11.05.2014

piepszysz...nic nie trzeba spuszczać


  • 0

#5 Madarendin

Madarendin
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Działdowao/Sturminster Newton
  • Silnik:2.2
  • Wersja:GT
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:combi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:35, 11.05.2014

no dobra jutro kupie palnik i do dziela, mam nadzieje ze sie uda :))) Hania mi przegladu nie przeszla z tego powodu i musze roic..  ceny u mechaniorow w UK sa kosmiczne a jak sie samemu ma troszke pojecia to mozna zaoszczedzic sporo :))))


  • 0

#6 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 19:46, 11.05.2014

ja mam taki palnik i daje radę we wszystkim.. nawet w zawieszeniach a i na grilla zabierasz i masz panie 10 w 1 temat


http://allegro.pl/pa...4152637783.html


  • 0

#7 Madarendin

Madarendin
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Działdowao/Sturminster Newton
  • Silnik:2.2
  • Wersja:GT
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:combi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:59, 11.05.2014

no cos podobnego bede szukal tu w sklepach..  napewno jak mowisz sie przyda do wszystkiego :)))) dzis bawilem sie w czyszczenie przepustnicy sprayem, troszke pomoglo ale mysle ze silniczek krokowy mam do wymiany chyba :(


Użytkownik Madarendin edytował ten post 20:03, 11.05.2014

  • 0

#8 kamsmol

kamsmol
  • Forumowicz
  • 93 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:116
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:02, 11.05.2014

Wolek. .. poważnie nie trzeba spuszczac oleju ze skrzyni żeby wyjąć polos krótka z przegubem wewnętrznym ?
  • 0

#9 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 20:13, 11.05.2014

kamsmol a jak myślisz???
  • 0

#10 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 20:16, 11.05.2014

Witam,

Te angole to się do wszystkiego przyczepią, myślałby, że taki porządny naród. A ten opis wymiany półosi to przecież "strach się bać".

W razie co, to można uderzyć do Ciebie Wolek ?. Przy okazji odwiedzę swoje włościa w Trąbkach. :)


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#11 Madarendin

Madarendin
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Działdowao/Sturminster Newton
  • Silnik:2.2
  • Wersja:GT
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:combi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:21, 11.05.2014

Chlopie oni sie tu czepiaja nawet jak zarowka jest przepalona.. masakra...  u mnie mi napisale ze mam do zrobienia... lacznik stabilizatora , guma na polosi, zarowke postojowa z przodu, i rejstracje przednia bo mi popekal laminat..  aaaa  i jeszcze lampe prawa do wypolerowania bo zaszla lekko nalotem kamienia z wody


  • 0

#12 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 21:09, 11.05.2014

Żarówkę, łącznik stabilizatora, laminat, polerkę możesz samemu ogarnąć, gorzej z tą półosią. Samemu bałbym się walić młotem wg. instrukcji Wolka, najwyżej pod jego kierownictwem. Na dniach wymieniłem samemu łączniki stabilizatora tylnego, banalna robota, tylko był problem z odkręceniem zardzewiałych nakrętek, musiałem ciąć piłką po nakrętkach. Polecam łączniki firmy CTR, bardzo porządny zamiennik, tył autka wyraźnie mniej myszkuje. Powiedzmy jak wszystko poprawisz, to jeszcze raz zapłacisz za przegląd ?.

W sprawie polerki (też robiłem samemu) odsyłam do tematu Lampy-polerka (tam dokładnie opisałem jak ja to zrobiłem, inni forumowicze mieli trochę inne podejście do tego tematu


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#13 Madarendin

Madarendin
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Działdowao/Sturminster Newton
  • Silnik:2.2
  • Wersja:GT
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:combi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:21, 11.05.2014

Ogolnie juz mam zrobione wszystko.. dzis ogarnelem sam.. tylko mi zostalo wlasnie wymiana tej gumy.. spokojnie dam rade.. a jak co to kupie nowa półoskie i git :) trza sie na czyms uczyc :)) co do przegladu to nie musisz nic placic jezeli usuniesz usterki wciagu 10 dni..  Polerowanie lampy robilem taki zestawem specjalnie do tego :) dziala dobrze...  zaraz poczytam jak Ty to robiles :)


  • 0

#14 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 21:31, 11.05.2014

jak masz troche jaj i odwagi i nie chlasz codziennie jak metyl to nie jest problemem uderzyć młotkiem w miejsce w wahaczu dolnym.. nic nie popsujesz a to jedyne najlepsze rozwiązanie do wyjęcia sworznia z wahacza dolnego... jak będę miał dobry humor to nagram filmik jak w środę będę zmieniał ośkę u siebie i tak samo muszę zwrotnicę rozpinać.... kazdy mechanik tak robi...


  • 0

#15 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 21:50, 11.05.2014

Najpierw odkręca się nakrętkę półosi, potem podnosi się auto i odkręca koło. Demontowałem zwrotnicę i w żadnym momencie nie potrzebowałem nic grzać. Przypierdzielić młotkiem tu i ówdzie jak najbardziej zalecane.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, półoś

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq