Skocz do zawartości


Zdjęcie

Zamiana katalizatora na strumienicę

VI Honda accord VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
505 odpowiedzi w tym temacie

#1 MAti88

MAti88
  • Forumowicz
  • 63 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:1,8
  • Wersja:s
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:12, 16.04.2014

Mam do was pytanie zamierzam wywalić katalizator  w accordzie VI gen  ponieważ samochód  trochę przymula  i chce go   zastąpić   strumienicą czy warto ?  :zoltek:


Użytkownik damian83. edytował ten post 11:57, 27.02.2015


#2 Radek0684

Radek0684
  • Forumowicz
  • 238 postów
  • Skąd:WLKP.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 18:26, 16.04.2014

Siema

Jaki masz przebieg, że chcesz się pozbyć kata? Chyba najlepszym wyjściem będzie kupić tłumik przelotowy w obudowie katalizatora zamiast tej strumienicy, chociaż niektórzy mają na pokładzie strumienicę i nie narzekają. Pzdr.



#3 MAti88

MAti88
  • Forumowicz
  • 63 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:1,8
  • Wersja:s
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:46, 16.04.2014

178 tysi


myślałem o zakupie czegos takiego http://allegro.pl/st...4080185332.html



#4 Sebastian 794

Sebastian 794
  • Forumowicz
  • 87 postów
  • Skąd:Ropczyce
  • Silnik:2,0
  • Wersja:SPORT
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:35, 16.04.2014

Mam podobny przebieg i nie dawno wstawialem ale cos w rodzaju przelotowki...I powiem ze zrobilo robote honda ma ladniejszy dzwiek, i co najlepsze teraz na kazdym biegu czuc kiedy załacza sie V-TEC ...przed tym zabiegiem nie bylo zbytnio odczuwalne załanczanie sie v-TecWiec Polecam


Sebastian794

#5 MAti88

MAti88
  • Forumowicz
  • 63 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:1,8
  • Wersja:s
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:53, 16.04.2014

Mam podobny przebieg i nie dawno wstawialem ale cos w rodzaju przelotowki...I powiem ze zrobilo robote honda ma ladniejszy dzwiek, i co najlepsze teraz na kazdym biegu czuc kiedy załacza sie V-TEC ...przed tym zabiegiem nie bylo zbytnio odczuwalne załanczanie sie v-TecWiec Polecam

Czyli warto wymienić na strumienice bo mozna powiedzieć ze w strumienicy tez jest przelot nie to co w katalizatorze


Czyli warto wymienić na strumienice bo mozna powiedzieć ze w strumienicy tez jest przelot nie to co w katalizatorze

Lepiej idzie od dołu ?



#6 NitrousNDF

NitrousNDF
  • Forumowicz
  • 488 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:b/d
  • KM:177
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:E60
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:56, 16.04.2014

Najlepiej zrobić przelot w obudowie od kata by na przeglądzie się nie pluli do Ciebie.


Hello World


#7 Radek0684

Radek0684
  • Forumowicz
  • 238 postów
  • Skąd:WLKP.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 21:06, 16.04.2014

Jeśli auto zamulone i wiesz na 100% że to wina kata to warto, sam się nad tym zastanawiam, tylko ja potrzebuje taki zestaw tłumik przelotowy + emulator w zestawie:

http://allegro.pl/ho...4146383057.html


Swoją drogą ciekawe jak z trwałością tej puchy bo w poprzednim aucie miałem strumienicę z alledrogo i po 2 latach można ją było kroić palcem ;)



#8 Kempa88

Kempa88
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:40, 16.04.2014

Strumienica to bujda na resorach, odczuwalne odmulenie auta jest przy wywaleniu zapchanego katalizatora - ot tak efekt placebo. Widzieliście jak strumienica wygląda w środku ? On jedyne co robi, w stosunku do samego przelotu to wprowadza bez sensu spaliny w ruch obrotowy, przez co jeszcze spowalnia ich wylot. Według mnie taki sam bezsens jak magnetyzery. Jak chcesz się pozbyć katala to wstawiaj przelotkę i już.



#9 Jakub_rm

Jakub_rm
  • Forumowicz
  • 60 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:26, 16.04.2014

Jeśli auto zamulone i wiesz na 100% że to wina kata to warto, sam się nad tym zastanawiam, tylko ja potrzebuje taki zestaw tłumik przelotowy + emulator w zestawie:

http://allegro.pl/ho...4146383057.html


Swoją drogą ciekawe jak z trwałością tej puchy bo w poprzednim aucie miałem strumienicę z alledrogo i po 2 latach można ją było kroić palcem ;)

 

 

Dokładnie ten tłumik założyłem u siebie, jedyne co mogę powiedzieć to to, że nie mam błędu katalizatora ;) głośność wydechu raczej się nie zmieniła. Osiągi auta, ciężko powiedzieć, za mało jeździłem autem przed tą zmianą żeby go dobrze poznać, zmieniałem dlatego żeby mieć spokój z katem na dłużej i pozbyć się checka.



#10 Radek0684

Radek0684
  • Forumowicz
  • 238 postów
  • Skąd:WLKP.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 09:50, 17.04.2014

Jakub_rm powiedz jak z dopasowaniem tego zestawu co założyłeś? Czy po wkręceniu emulatora i sondy w niego nic nie przeszkadza? Nie trzeba docinać osłony nad katalizatorem? Bo z tego co czytałem to chłopaki troszkę musieli przyciąć osłonę. Zaglądałeś do katalizatora po wykręceniu, jeśli tak to czy był bardzo zawalony? Pzdr.



#11 Seth

Seth
  • Admin Junior
  • 6156 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 30
Super

Napisano 09:54, 17.04.2014

ja od 4 lat mam wywalony kat i wstawiony łaśnie rpzelot w w puszcze po kacie- więc nikt mi nie udowodni , że kata nie mam, bez jego rozebrania :)

co do wywalenia to warto- silnik lepiej się wkręca

do pary zaślep sobie jeszcze EGR bo u ciebie można bez wywalania checka


Pomoc-Regulacja zaworów, wymiana sworzni , wymiana hebli, oleje, płyny i inne naprawy/porady-Honda,Toyota i inne-możliwy dojazd

Pomiar bicia piast i tarcz

Regeneracja zacisków hamulcowych, piaskowanie,malowanie - wszystkie typy

Diagnostyka pełna HDsem

kontakt 606 282 016 lub PW

Opinie klik http://www.accordklu...ytkowniku-seth/


#12 Godar

Godar
  • Forumowicz
  • 318 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:42, 17.04.2014

Przelot w puszce po katalizatorze jak pisze Seth  to będzie chyba najlepsze rozwiązanie i bezpieczne ;-)  , strumienice nie są idealnym rozwiązaniem.

A tak z ciekawości ... robiłeś pomiar spalin ?  Jak wychodził ?


Jak się nie ma co się lubi , to się lubi co się ma ...

#13 Jakub_rm

Jakub_rm
  • Forumowicz
  • 60 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:46, 17.04.2014

Pomiaru spalin nie robiłem, może za rok jak będzie auto na przeglądzie ;) spasowanie ok, wystarczy wyjąć kata i wstawić ten tłumik. Jedyny problem jaki napotkałem to właśnie osłona termiczna i przewód od sondy. Przy oryginalnym prowadzeniu przewodu istnieje ryzyko jego przetarcia o rant osłony, ale przełożyłem go nad osłoną (kwestia przełożenia jednej spinki) i jest po problemie. Obyło się bez cięcia. Jutro rano może podniosę lekko auto i cyknę fotkę :)

Co do kata, patrząc pod światło jakiś prześwit widać, więc bardzo zapchany nie był. Dodatkowo coś jest wykruszone bo grzechocze.

 

edit:

Fotkę zrobiłem, mniej więcej widać jak poprowadziłem przewód. Pierwsza spinka, ta która jest bliżej sondy została odwrócona, zamiast iść dołem puściłem ją górą, druga spinka jest tak jak była. Przewód jest luźno i nie ma tendencji do przetarcia się, odcinek który może "pracować" od ruszającego się wydechu jest odsunięty od osłony.

zdjecie.jpg


Użytkownik Jakub_rm edytował ten post 11:16, 18.04.2014


#14 Sebastian 794

Sebastian 794
  • Forumowicz
  • 87 postów
  • Skąd:Ropczyce
  • Silnik:2,0
  • Wersja:SPORT
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:36, 19.04.2014

dokladniejak kolega nitrousNDF przelotowke mam podobna do kata ostatnio mialem przeglad(dwa tyg temu max)i nic sie nie połapali podbite bez problrmu;D a robote robi...

a co do katalizatora to faktycznie był zapchany ledwo świtalo przez niego Dodadkowo katalizator  sprzedalem za doba\ra kase ;D


Sebastian794

#15 Radek0684

Radek0684
  • Forumowicz
  • 238 postów
  • Skąd:WLKP.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 07:48, 19.04.2014

 

Fotkę zrobiłem, mniej więcej widać jak poprowadziłem przewód. Pierwsza spinka, ta która jest bliżej sondy została odwrócona, zamiast iść dołem puściłem ją górą, druga spinka jest tak jak była. Przewód jest luźno i nie ma tendencji do przetarcia się, odcinek który może "pracować" od ruszającego się wydechu jest odsunięty od osłony.

Jakub dzięki za fotkę, przyda się i dobrze to wymyśliłeś z tą spinką  :ok i najważniejsze, że wszystko pasuje p&p Pzdr.







Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, Honda accord VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq