Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Wspomaganie kierownicy - jak to jest?

VI wspomaganie kierownicy

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
33 odpowiedzi w tym temacie

#1 istein

istein
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:44, 08.04.2014

Witam

 

od razu zaznaczę, że czytałem parę postów odnośnie wspomagania kierownicy i podążając pewnymi tropami

dokonaÅ‚em w swoim Accordzie regeneracji maglownicy (miaÅ‚a wycieki) i teraz jestem Å›wieżo po regenracji pompy wspomagania bo po zimnej nocy chrobotaÅ‚a i wyÅ‚a podczas skrÄ™cania. Efektem tych napraw jest fakt, że wycieku już nie mam, pompa jak narazie dziaÅ‚a ciszej ale wspomaganie wg mnie i tak ciężko chodzi. Dodatkowo zauważyÅ‚em dzisiaj, że w pewnym momencie jak skrÄ™ce kierownicÄ™, pompa siÄ™ uruchamia, obroty siÄ™ podnoszÄ… i dociskam lekko gazu to kierownica lekko jakby odpuszcza (lekko chodzi na boki). Pytanie moje brzmi czy moja pompa wspomagania zostaÅ‚a zregenerowana poprawnie? Czy jeszcze mogÄ™ gdzies dalej szukać przyczyny? 

 

Pozdrawiam


  • 0

#2 Optyk

Optyk
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • SkÄ…d:Mielec/Podkarpacie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:39, 08.04.2014

Pompa może i działa poprawnie ale najwyraźniej z maglownicą coś nie tak, najlepiej jakbyś nakręcił filmik i pokazał bo ciężko stwierdzić.


  • 0

#3 istein

istein
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:45, 09.04.2014

Pompa może i działa poprawnie ale najwyraźniej z maglownicą coś nie tak, najlepiej jakbyś nakręcił filmik i pokazał bo ciężko stwierdzić.

Czyli maglownica po regeneracji dalej jest nie tak?

Postaram się nakręcić filmik.

A znacie kogoś z Wrocławia z miłośników Accorda kto pomógłby mi zweryfikować takie rzeczy?


Użytkownik istein edytował ten post 00:46, 09.04.2014

  • 0

#4 Optyk

Optyk
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • SkÄ…d:Mielec/Podkarpacie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:17, 09.04.2014

Jeśli kierownica wykonuje jakieś dziwne ruchy to źle zamontowana lub zregenerowana maglownica pompa raczej nie ma nic do rzeczy, najlepiej wrzuć ten filmik.


  • 0

#5 istein

istein
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:27, 09.04.2014

Jeśli kierownica wykonuje jakieś dziwne ruchy to źle zamontowana lub zregenerowana maglownica pompa raczej nie ma nic do rzeczy, najlepiej wrzuć ten filmik.

Dziwne ruchy hmmm chodzi mi o to, że przykładowo próbuje skręcić w prawo w miejscu, czuje lekki opór i dociskajac lekko pedał gazu opór ten sie na chwile zmniejsza przez co kierownica przy tej samej sile nacisku lekko drgnie w stronę w którą skręcam. Sama z siebie nie chodzi na boki.


  • 0

#6 Sheiva

Sheiva
  • Forumowicz
  • 172 postów
  • SkÄ…d:Gdynia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance+Navi
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:49, 09.04.2014

Podnosząc prędkość obrotową silnika, zwiększasz prędkość paska, a poprzez przekładnię i obroty pompy wspomagania, która to wówczas mocniej dawkuje. Tak to widzę. I zakładając, że nie jest wlany żaden specyfik ze stacji paliw, tylko PSF, to wygląda, że jest w normie.


  • 0

#7 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 16:16, 09.04.2014

Sprawdź napięcie paska od pompy. Może ma uślizg i takie cuda się dzieją. Miałem bardzo podobnie.


  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#8 istein

istein
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:09, 09.04.2014

Sprawdź napięcie paska od pompy. Może ma uślizg i takie cuda się dzieją. Miałem bardzo podobnie.

Jak moge to sprawdzić? Czyli wg Ciebie pasek jest za lekko napięty?

 

Podnosząc prędkość obrotową silnika, zwiększasz prędkość paska, a poprzez przekładnię i obroty pompy wspomagania, która to wówczas mocniej dawkuje. Tak to widzę. I zakładając, że nie jest wlany żaden specyfik ze stacji paliw, tylko PSF, to wygląda, że jest w normie.

 

Hmm dzisiaj rozmawiaÅ‚em z tym warsztatem, pÅ‚yn ten na pewno nie jest PSF-em ale twierdzÄ…, że nie miaÅ‚o by to takiego znaczenia. Na pewno pÅ‚yn jest nowy o zabarwieniu czerwonym, nic siÄ™ nie pieni, nie Å‚apie powietrza. 

 

Zastanawiam się jeszcze nad elementami typu dolny sworzeń ale nie wiem jakie do końca miałoby to przełożenie na pracę wspomagania.

 

A jeszcze pytanie być może gÅ‚upie ale czy sÅ‚absze Å‚adowanie z alternatora miaÅ‚oby jakikolwiek wpÅ‚yw na caÅ‚y ukÅ‚ad wspomagania, domniemam, że nie skoro wspomaganie nie jest elektryczne? 

 

Generalnie powiem tak, mam takie wrażenie jakby te obroty na pompie wskakiwaÅ‚y z opóźnieniem. JeździÅ‚em Honda Civic z 96 roku i tam przy krÄ™ceniu kierownicÄ… w ogole nie byÅ‚o sÅ‚ychać jakiejkolwiek zmiany pracy silnika, kierownica chodziÅ‚a bardzo leciutko. Tutaj mam wrażenie jakby coÅ› staÅ‚o na przeszkodzie i pompa musiaÅ‚aby mocniej siÄ™ nad tym napracować. 

 

W tym momencie najbardziej mnie interesuje poprawna diagnostyka bo chciałbym mieć już wspomaganie z głowy :)


  • 0

#9 damian83.

damian83.
  • Forumowicz
  • 1968 postów
  • SkÄ…d:LDZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe navi
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 17:18, 09.04.2014

Sprawdź napięcie paska od pompy. Może ma uślizg i takie cuda się dzieją. Miałem bardzo podobnie.

Też tak miałem bo korekcie napięcia paska poprawiło się


  • 0

#10 istein

istein
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:13, 09.04.2014

Też tak miałem bo korekcie napięcia paska poprawiło się

 

Sprawdziłem dzisiaj pasek przed zapaleniem, i jest dość mocno naciągnięty. Natomiast dzisiaj było trochę chłodniej i pompa była głośniejsza wraz z rozgrzaniem auta ucichła. Jednak mimo wszystko dalej to wspomaganie działa ciężko. Dzwoniłem też dzisiaj do zakładu w którym regenerowałem pompę, wymienili w niej łożysko i uszczelniacze. Zastanawiam się czy ta operacja wystarczyła w przypadku mojego egzemplarza :)

 

Nagrałem krótki filmik, dźwięk silnika słabo słyszalny ale widać zachowanie kierownicy. Jeśli ktoś zainteresowany to mogę podesłać na privie.


  • 0

#11 damian83.

damian83.
  • Forumowicz
  • 1968 postów
  • SkÄ…d:LDZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe navi
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 06:22, 10.04.2014

W sumie ten filmik mógłbyś też dać w temacie. :/


  • 0

#12 istein

istein
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:44, 10.04.2014

W sumie ten filmik mógłbyś też dać w temacie. :/

 

Powiem tak, dzisiaj chciałem nakręcić filmik w dzień.

PatrzÄ™ do zbiorniczka a tam piana jak na lanym browarze.

Czyli łąpie pompa powietrze, dzwonie na reklamacje bo mam 12 miesięcy

ale z ciekawości jak wyczaić najlepiej gdzie zasysa powietrze?

Może gdzieś przy przewdoach które rozrpowadzają płyn w miejscach docisnięć?

Według mnie jeśli płyn jest w obiegu i jest nieszczelność to powinny zostawać plamy na chodniku

lub ewentualnie w tych miejscach powinno się pocić.

 

Ale aż się dziwie, że zakład z wieloletnim doświadczeniem przy wspomaganiach ma problemy z uszcelnieniem obiegu

czy to naprawdę aż tak ciężka sprawa? Bo może wbrew pozorom ustalenie nieszczelności jest bardzo trudne?

Jakie macie doświadczenia z tym tematem?


Użytkownik istein edytował ten post 18:45, 10.04.2014

  • 0

#13 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 20:49, 11.04.2014

Jeśli zalali układ jakimś najtańszym gów...em to różnie może się dziać. Układ zalewać PSFem i nie powinno sie pienić.

Jak chcesz porównać jak to jest w innych to zapraszamy w środę na TGG.

 

Co do pÅ‚ynu - w poprzednim aucie dosyć dÅ‚ugo dolewaÅ‚em pÅ‚ynu do wspomagania. LaÅ‚em caÅ‚y czas Mobila ATFa (wÅ‚aÅ›nie czerwony jest). JakoÅ› nie miaÅ‚em na zapasie i kupiÅ‚em na stacji Hipola ATF. Efekt byÅ‚ taki, że sobie po prostu zniknÄ…Å‚ w przyspieszonym tempie z ukÅ‚adu. 


Użytkownik przemkowal edytował ten post 20:53, 11.04.2014

  • 0

#14 wojti

wojti
  • Forumowicz
  • 133 postów
  • SkÄ…d:Radom
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iLS
  • KM:136 KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:34, 12.04.2014

w civicu miaÅ‚em tak ( a tam pompa jest taka sama jak w acco) że pÅ‚yn siÄ™ pieniÅ‚ i faktycznie przyczynÄ… byÅ‚a nieszczelność. UmiejscowiÅ‚a siÄ™ ona przy którymÅ› wejÅ›ciu/wyjÅ›ciu węża do pompy (oring byÅ‚ walniÄ™ty i zasysaÅ‚o powietrze), mimo że na zewnÄ…trz nie pojawiaÅ‚ siÄ™ pÅ‚yn i nie ciekÅ‚. Na szczęście, wiedziaÅ‚em, że to wina okolic pompy bo jÄ… rozbieraÅ‚em, stÄ…d raz dwa sprawdziÅ‚em obydwa oringi i od razu wiedziaÅ‚em który jest walniÄ™ty.


  • 0

#15 istein

istein
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:48, 14.04.2014

Najlepsze jest to, że teraz pare dni jeździłem i pompa się już tak mocno nie zapowietrzała, a to pewnie spowodowane zmianą pogodową :) czyli faktycznie trzeba zalać oryginalnym Honda PSF. Ktoś się orientuje ile trzeba kupić dla wymiany w całym układzie wspomagania? 1 litr wystarczy? za dużo? za mało?


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, wspomaganie kierownicy

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq