Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Honda Accord VI CG9 2.0 SOHC problem z VTEC

VI honda accord 2.0 VTEC problem CG9

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#1 Optyk

Optyk
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Mielec/Podkarpacie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:26, 25.03.2014

Witam, otóż ostatnio w mojej Hance z silnikiem 2.0 147KM VTEC SOHC pojawił się pewien problem, otóż przed wymianą oleju na nowy VTEC chodził bez zarzutu od 4200rpm załączał się prawidłowo, po wymianie oleju przestał działać, dowiedziałem się, że ten silnik potrzebuje 4,4L oleju było wlane 4L po czym jak się zorientowałem po tygodniu dolałem 0,4L VTEC zaczął delikatnie działać ale nadal to nie jest to co powinno być. Olej to 10w40 nie wiem czy gęstość ma jakieś znaczenie, czy może po prostu wyczyścić wytryski i tak auto ma instalacje gazową, stag 2 czyli nie sekwencje. Macie może jakieś pomysły?


  • 0

#2 rzeski

rzeski
  • Klubowicz
  • 473 postów
  • Skąd:Trójmiasto
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 19:34, 25.03.2014

Sprawdz na bagnecie czy oby na pawno masz odpowiednia ilosc oleju bo w tych Haniach vtec nie dziala jak jest za malo.
  • 0

Moja była Hania: http://www.accordklu...up-fotki-str-2/

MOJE NOWE CUDEŃKO! HANIA TYPE S 2.4: http://www.accordklu...ss-black-sedan/


#3 Optyk

Optyk
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Mielec/Podkarpacie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:36, 25.03.2014

Na 100% jest odpowiednia bo jeszcze dolałem 0,1l czyli 4,5L oleju mam w silniku chyba, że ma być jeszcze więcej bo filtr oleju też był wymieniany a bagnety w tych Hankach nie są zbyt precyzyjne z góry mówię, że silnik jest czyściutki nic nie cieknie.


  • 0

#4 Pyra

Pyra
  • Forumowicz
  • 1022 postów
  • Skąd:Rzeszów / USA
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8 / sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:20, 25.03.2014

kwestia jest ile przejechałeś od wymiany oleju bo może po prostu oleju ubywa - ile jest na bagnecie ?


  • 0

#5 cieniuszek

cieniuszek
  • Forumowicz
  • 211 postów
  • Skąd:RJA
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 22:37, 25.03.2014

ja nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ile oleju jest w silniku :/ ja rzadko sprawdzam  a jak już zobaczę to jest za mało ale V chodzi u mnie normalnie czy jest dużo / normalnie / malo oleju :D  tez mam u siebie zalany 10w40 (shell)


  • 0

#6 accord034

accord034
  • Administrator
  • 3422 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 21
Super

Napisano 23:33, 25.03.2014

Optyk nie rozumiem co znaczy "zaczął delikatnie działać". Albo działa albo nie. Może po wymianie poszedł na zawór jakiś syf i go przyciął. Wyczyść zawór.


  • 0

#7 Optyk

Optyk
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Mielec/Podkarpacie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:24, 26.03.2014

"Zaczął delikatnie działać" czyli było słychać, że VTEC się załączył ale nie było różnicy w przyśpieszeniu, postaram się wyczyścić ten zawór i zobaczę co to da. Jak odbiorę samochód od lakiernika to nakręcę filmik i wrzucę może wtedy będzie wam łatwiej określić co jest przyczyną.


Użytkownik Optyk edytował ten post 10:26, 26.03.2014

  • 0

#8 Guest_NitrousNDF_*

Guest_NitrousNDF_*
  • Guests

Napisano 11:56, 26.03.2014

Być może masz za duże oczekiwania co do vteca f-serii..

 

KM:150

 

Ładnie sobie zaokrągliłeś, a sprawdzałeś czy w ogóle serie trzyma? :hehe


  • 0

#9 Optyk

Optyk
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Mielec/Podkarpacie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:36, 26.03.2014

Serie czyli 147KM trzyma bez problemów wcześniej uderzenie z VTEC'a wgniatało w fotel a V-max wahał się w granicach 210-220KM/h, zwłaszcza, że silnik ma przejechane 150tys KM auto jest z polskiego salonu odkupiłem go od pierwszego właściciela wszystkie serwisy robione w ASO, mam również całą książeczke do niego w raz z wpisami.


  • 0

#10 artek0903

artek0903
  • Forumowicz
  • 329 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:05, 26.03.2014

wcześniej uderzenie z VTEC'a wgniatało w fotel

 

:DD 

 

jakieś inne dowody na to, że VTEC nie domaga oprócz dupohamowni? jak by coś z nim było nie tak, raczej dostał byś checkiem po oczach


  • 0

#11 Optyk

Optyk
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Mielec/Podkarpacie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:07, 26.03.2014

Check engine świeci się tylko i wyłącznie na benzynie (po przełączeniu na gaz gaśnie) świecił się już wcześniej i VTEC działał, byłem u elektryka i nie mógł stwierdzić co powoduje ten błąd, będę szukał jeszcze innego elektryka jakiegoś bardziej ogarniętego.


  • 0

#12 artek0903

artek0903
  • Forumowicz
  • 329 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:40, 26.03.2014

świeci Ci się check a Ty wysnuwasz jakieś dziwne teorie o oleju... a mógł "elektryk" stwierdzić co to za błąd (odczytać go)?

 

zrób samodiagnostykę:

 

http://accord6gen.cb...diagnostyka ECU

 

i podaj jaki błąd wystkoczył


  • 0

#13 Optyk

Optyk
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Mielec/Podkarpacie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:07, 26.03.2014

Bo wcześniej check się świecił i VTEC działał a przestał dopiero po wymianie oleju działać, ostatnim razem elektryk stwierdził przepaloną sondę lambda którą wymieniłem ale check pozostał tylko i wyłącznie podczas jazdy na benzynie, co do oleju to miałem podstawy tak sądzić skoro wlali mi go za małą ilość, tak jak mówię auto wróci od lakiernika podstawie Hankę do jakiegoś dobrego elektryka i się zobaczy co to a co do VTEC'a zrobię filmik i się zobaczy.


  • 0

#14 artek0903

artek0903
  • Forumowicz
  • 329 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:20, 26.03.2014

ale na jakiej podstawie twierdzisz, ze VTEC nie działa bo nadal nie rozumiem?  bo wydaje Ci się, że samochód gorzej jedzie? zrób samodiagnostykę (co i jak opisane w linku z mojego wcześniejszego posta) a będziesz wiedział na 99% co niedomaga (a coś niedomaga bo check bez powodu się nie zaświeca)

 

ps. 0,4l to niecałe połowa na skali bagnetu (od min. do max jest 1l), aby VTEC nie włączył się z powodu zbyt niskiego poziomu oleju, musiał byś mieć dużo poniżej minimum. Spojrzałeś w ogóle na stan na bagnecie?


  • 0

#15 Optyk

Optyk
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Mielec/Podkarpacie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:15, 26.03.2014

Twierdzę na podstawie tego, że wcześniej była zauważalna różnica podczas jazdy i kręcenia powyżej 4200rpm samochód pięknie przyśpieszał i było słychać typowy dla VTEC'a dźwięk teraz tego nie ma i samochód gorzej się zbiera, po dolewce oleju stan na bagnecie jest w normie czyli tyle ile być powinno. Jak mówię póki co samochód będę musiał oddać do elektryka i dowiedzieć się o co chodzi z tym check engine sam teraz tego nie sprawdzę tym bardziej, że nie mam dostępu do samochodu ponieważ jest u lakiernika.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, honda, accord, 2.0, VTEC, problem, CG9

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq