Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Jakie klocki/tarcze VI gen.

VI tarcze klocki hamulcowe tarcze abe klocki abe

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2763 odpowiedzi w tym temacie

#2581 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 17:04, 04.02.2017

Karol,
Czytaj ze zrozumieniem to co pisze.

Tylko i wylacznie dlatego odpisałem na Twoj post.

A zdrugiej strony. Nie pytalbym ani ja ani Michal jak podejsc do tematu tarcz 300mm ;) bo to juz bylo tu jak i w innych tematach.
Tematem przewodnim jest jednak zacisk 2 tloczkowy z qp. I montaz tarcz 25/28.
Mnie szczegolnie interesuje jak wsadzic 25mm. Bez obaw ze klocki wyleca

Użytkownik 93karol edytował ten post 17:27, 04.02.2017

  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#2582 dlubson

dlubson
  • Forumowicz
  • 252 postów
  • Skąd:Łódź/EWI
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe
  • KM:201KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:18, 05.02.2017

Czy to normalka w tych klockach?
Ebc green.95d6a31791463c212dc3f700df1b934b.jpg
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


Czy ja dobrze widzę, że się rozkleiły? Jeśli tak, to czytałem na kilku forach, że niestety EBC mają tę tendencję.

Michał,
Tu nie chodzi o to czy twój samochód to rajdówka czy nie ale prawda jest taka że w 100% seryjny nie jest i nie będzie. Możesz np 2 tygodnie jeździć tak że seria CG8 da sobie bez problemu radę ale co gdy auto trzeba będzie szybko wyhamować lub zatrzymać a często bywa tak że tego akurat nie planujemy?
Sam najlepiej znasz swoje potrzeby, mocne i słabe strony auta. Jeśli twierdzisz że 282 na dwóch tłoczkach ci wystarczy to spoko, ale pamiętaj że apetyt rośnie w miarę jedzenia i świadomość posiadania np 250 koni będzie zachęcać do korzystania z tego.
Z większymi hamulcami jest jak z mocą lepiej mieć i wykorzystywać np w połowie niż nie mieć i w pewnych sytuacjach tego żałować.
Nie we wszystkim musimy się zgadzać :-)
Karol,
Czytaj ze zrozumieniem to co pisze.


Póki co chcę spróbować jak to będzie się sprawować. Jak będzie kupa, to zmienię na większe, ale nie jakieś popierdziawki dwutłoczkowe tylko hebel min. 320 i czterotłoczki. Wczoraj jeździłem Accordem Coupe 3.0 i on ma tarcze 282 28mm, a hamuje wyśmienicie. Jak się nie przekonam, to nie będę wiedział :-D
  • 0

#2583 remek

remek
  • Forumowicz
  • 810 postów
  • Skąd:LZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SE Executive
  • KM:Ponoć 147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:12, 07.02.2017

Czy ja dobrze widzę, że się rozkleiły? Jeśli tak, to czytałem na kilku forach, że niestety EBC mają tę tendencję.

Póki co chcę spróbować jak to będzie się sprawować. Jak będzie kupa, to zmienię na większe, ale nie jakieś popierdziawki dwutłoczkowe tylko hebel min. 320 i czterotłoczki. Wczoraj jeździłem Accordem Coupe 3.0 i on ma tarcze 282 28mm, a hamuje wyśmienicie. Jak się nie przekonam, to nie będę wiedział :-D

Dokładnie rozkleiły się. Nie wiem jaki by miało to wpływ na dalszą eksploatację ale uważam że w klockach za tyle kasy takie coś nie powinno mieć miejsca.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#2584 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:35, 07.02.2017

a testowaliście te nawiercane tarcze mikody na tył ? 


  • 0

c5b439f22f806cd5m.jpg

 

www.mkmlawyers.pl 


#2585 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 19:36, 07.02.2017

a testowaliście te nawiercane tarcze mikody na tył ?


BartekL ma kpl na cale auto acco VIII od bozarto(produkcja mikoda)
  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#2586 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:00, 07.02.2017

bo kusi mnie na tył nawiercana mikoda i klocki galfer..... jakoś mi się nie chce również na tyle przechodziće na inny rozstaw :) a muszę jakoś zrównoważyć przód :)


  • 0

c5b439f22f806cd5m.jpg

 

www.mkmlawyers.pl 


#2587 dlubson

dlubson
  • Forumowicz
  • 252 postów
  • Skąd:Łódź/EWI
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe
  • KM:201KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:20, 07.02.2017

remek, taka sytuacja jest niedopuszczalna. Może mnie tu ktoś zaraz zjechać, ale kupując ostatnio klocki usłyszałem, że te super drogie firmy typu EBC czy Hawk, to tylko piękny chwyt marketingowy i czego to one nie mają. Nawet klocki ATE czy Ferodo, które można kupić w IC czy 4cars są podzielone na cywilne lub sportowe i naprawdę są bdb jakości. Jest to opinia gościa, który pracuje od wielu lat w jednym z molochów dystrybuujących części samochodowe. Nie wiem, nie znam się na tym jakie są najlepsze klocki na świecie, ale na wielu forach czytałem mnóstwo niepochlebnych opinii na temat klocków EBC zwłaszcza serii Green i Red.
  • 0

#2588 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 01:06, 08.02.2017

bo kusi mnie na tył nawiercana mikoda i klocki galfer..... jakoś mi się nie chce również na tyle przechodziće na inny rozstaw :) a muszę jakoś zrównoważyć przód :)


Na tyl bedzie smialo. Co do klocka to bym nie przeplacal i wzial cos sprawdzonego np. Ate
  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#2589 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:01, 08.02.2017

dlubson - przetestuj a potem pisz herezje... 

 

Powiedz mi które Ate mają podział na cywilne i sportowe? Z Ferodo się zgadzam, jednak seria DS Performance to półka cenowa EBC Green, a DS2500 to półka EBC Yellow Stuff... Btw Rozumiem, że w przypadku Ferodo seria DS Performance, DS2500 itd już nie jest "chwytem marketingowym", a w przypadku Hawk i EBC wyższe klasy nim są? Trochę to niespójne 

Trochę już w tym biznesie robimy i różnia jest spora. Mnóstwo klientów którzy mieli problemy przy dynamicznej jeździe na klockach Ate/TRW/Textar i całej reszcie standardowych zamienników, po założeniu klocków Galfer Sport/EBC Yellow/Hawk HPS nagle o problemie zapominali - pozostając przy tych samych tarczach. Jeżeli ktoś mówi o zabiegu "marketingowym" to zapraszam go do nas do firmy, na własne oczy zobaczy różnice w mieszankach ciernych..

 

Druga sprawa dotyczy klocków EBC Green i Red. Faktycznie jest na nie dużo negatywnych opinii. Ale jak ma nie być, kiedy za sprzedaż tych części biorą się osoby bez pojęcia i klocki EBC Green które zaprojektowane są do dynamicznej jazdy miejskiej kompaktem zakładają do Audi S5 i chcą żeby wytrzymały TrackDay... EBC Red to znowu specyficzna mieszanka ceramiczna która dobrze pracuje na tarczach gładkich, a co rusz spotyka się te klocki w zestawach z tarczami wierconymi/nacinanymi. Wtedy mieszanka ta się szkli i słabo hamuje...

 

 

93karol - klocki są najważniejsze. Jeżeli na przód założysz porządny klocek, a na tyle zostawisz seryjny to zmienisz rozkład siły hamowania i większą część pracy przeniesiesz na oś przednią przez co będzie ona przeciążona i może się przegrzewać pomimo bardziej wytrzymałego klocka.

 

remek - ile lat mają te klocki, bo wyglądają bardzo dziwnie. EBC Green nawet po 3-4 latach nadal są zielone, a te są czarne.. Jeżeli kupowałeś je niedawno to TRZEBA je reklamować! Do nas nigdy nie dotarła informacja o rozklejających się EBC Green...


  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#2590 rewan

rewan
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:08, 08.02.2017

A ja się wtrącę, że niedawno właśnie zamontowałem Zimmermany na przód i tył. Dotarte i hamują o wiele lepiej od EBC Black. Zobaczymy dzisiaj jak poradzą sobie w trasie, ale na razie po mieście i trochę poza sprawują się super.
  • 0

#2591 dlubson

dlubson
  • Forumowicz
  • 252 postów
  • Skąd:Łódź/EWI
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe
  • KM:201KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:17, 08.02.2017

pawpor, napisałem że to nie jest moja opinia, a opinia pracownika sklepu. Nie mam zamiaru siać herezji. Skoro mówi coś człowiek, który zajmuje się tym na co dzień, sprzedaje to ludziom i nie wygląda na wciskacza bajek, to dlaczego mam mu nie wierzyć. W takim razie dam temu panu namiar na Ciebie i niech powie co wie. Skonfrontujecie i będzie wiadomo o co chodzi.
Jeśli chodzi o klocki EBC Green i Red, to można znaleźć takie opinie od użytkowników aut cywilnych i są dostępne w internecie. Nie mam zamiaru robić antyreklamy, ale sam miałem takie kupić i jednak wybiorę polecane przez Ciebie.
  • 0

#2592 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:27, 08.02.2017

dlubson - takie same argumenty mogę chyba też o sobie napisać :)

 

Specjalnie dla przemyślenia podałem przykład z klockami Ferodo w których serie Upgradowe wg pracownika IC (w których są one dostępne) nie są zabiegiem marketingowym, ale już w przypadku innych firm (których IC nie ma w swojej ofercie) takie serie to tylko marketing. Strasznie nie lubię takiego "pieprzenia" niby znawców tematu (mówię tu o pracowniku IC, bo Ty przekazujesz tylko to co od niego usłyszałeś).


  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#2593 Sysunia

Sysunia
  • Forumowicz
  • 681 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:TITANIUM
  • KM:180/400
  • Paliwo:ON
  • Rok:2017
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 11:47, 08.02.2017

Czytałem wczoraj na Racingforum temat dotyczący Green Stuffów i jeden gość właśnie odradzał za wszelką cenę greeny bo wytrzymały jeden przejazd po torze. Ogólnie cisnął po ebc i zachwalał DSy spoko ale greeny nie są przeznaczone na tor.

Na greenach jeżdżę już drugi raz. Przy 282mm i teraz przy 300mm do tego tarcze zimmermanna tu i tu. Przy 282 byłem zadowolony póki nie zacząłem wymagać więcej i więcej od auta. Teraz przy 300 od samego początku jest zauważalna różnica ale nie miałem jeszcze okazji doprowadzić hebli do takiego stanu jak przy 282 gdzie auto przy 40km/h nie mogło się zatrzymać a skuteczność hamowania wyglądała tak jakbym hamował używając ręcznego.
To są naprawdę ekstremalne sytuacje dla całego układu hamulcowego a w szczególności dla tego typu klocków.
Gdzie coś się kończy coś innego jeszcze nie więc zawsze znajdzie się klocek który jeszcze będzie wytrzymywał przy tej temp.

Najważniejsze to odpowiednio dobrać i zbudować sobie heble pod siebie. Ja myślałem że 282 tarcza zimmermanna + greeny + jeden tłoczek + stalowy oplot i nowy dobry płyn będą wystarczające i tak było do pewnego czasu i to tyczy się każdego innego zestawu hebli oraz ich wielkości itd apetyt rośnie w miarę jedzenia
  • 0

#2594 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 12:12, 08.02.2017

Na tyl bedzie smialo. Co do klocka to bym nie przeplacal i wzial cos sprawdzonego np. Ate

na przód już jest galfer....po lekturze wypowiedzi Pawpora :) a że na przodzie przesiadka będzie na znacznie lepszy hebel.... z tyłu też coś musi być :)


  • 0

c5b439f22f806cd5m.jpg

 

www.mkmlawyers.pl 


#2595 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 12:33, 08.02.2017

Zigi to może na tył lepiej wybrać gładkie tarcze w stylu ate/zimmerman a do nich dobrać EBC Red? Nacinane tarcze służą bardziej scinaniu klocka w momencie gdy ten się przegrzewa i szkli a jakoś nie wyobrażam sobie że przegrzejesz tył. Szybciej przyda się bardzo dobry klocek z dobrą tarcza i wg mnie będzie to lepsze rozwiązanie

Wysłane z mojego C1905 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik Bojar edytował ten post 12:35, 08.02.2017

  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, tarcze, klocki hamulcowe, tarcze abe, klocki abe

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq