Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Alternator raz ładuje raz nie

VII #accord #VIIgen #diesel

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
63 odpowiedzi w tym temacie

#1 ozziesan

ozziesan
  • Forumowicz
  • 88 postów
  • Skąd:Southport
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:18, 05.02.2014

Mam taki problem z moim accordem, mianowicie zmieniłem juz czwarty alternator i okazuje się ze nie ładuje przez cały czas. W mieście przy częstego redukcji biegów alternator przestaje ładować kiedy wciskamy gaz za to ładowanie wraca kiedy auto się toczy bez używania gazu. Na co dzień jeżdżę więcej w trasie wiec nie ma problemu bo takie rzeczy się nie dzieją. Problem pojawia się często kiedy po pracy wjeżdżam do miasta i silnik jest już ciepły. Mam podpiety telefon pod komputer w samochodzie przez blotooth OBD2 z programem torque i widzę cały czas kiedy jest ładowanie. Tak samo ładowanie samo wraca kiedy poczekam tak z 3-4 minuty a auto jest na luzie. Dwóch mechaników plus diagnosta nic nie wymyślili i nie wiedzą co jest nie tak. Masa jest w normie aku nowy, sam juz tez nie wiem co o tym myśleć. Wiem też jak jadąc przywrócić ładowanie ale nie zawsze jest to możliwe przy tak krótkich odcinkach między światłami. Nie przeszkadza mi to za bardzo do czasu kiedy mam urlop i poruszam się tylko po mieście. Jeden z mechaników gdzieś wyczytal na necie ze Hondy accord vii mają jeszcze jakiś dodatkowy regulator napięcia zapobiegający przeladowywaniu akumulatora, słyszał ktoś z was o czymś takim bo ja się osobiście z tym nie spotkałem.
  • 0

#2 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 16:49, 05.02.2014

 Jeden z mechaników gdzieś wyczytal na necie ze Hondy accord vii mają jeszcze jakiś dodatkowy regulator napięcia zapobiegający przeladowywaniu akumulatora, słyszał ktoś z was o czymś takim bo ja się osobiście z tym nie spotkałem.

Tak... Siedzi krasnoludek i on ma tam taką dźwigienkę i steruje alternatorem... Posprawdzaj kostki przy alternatorze i przy kompie silnika, bo ecu steruje regulatorem,  a skoro 4 alternatory mają to samo zostaje połączenie między alternatorem a ecu lub samo ecu.


  • 0

#3 ozziesan

ozziesan
  • Forumowicz
  • 88 postów
  • Skąd:Southport
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:21, 05.02.2014

Ten ostatni alternator który jest teraz działa w miare normalnie, w miare bo sa chwile gdzie nie ładuje. Poprzednie wymieniałem bo ewidentnie nie było ładowania wcale.

Podpinalem dzisiaj do kompa i jedyny błąd jaki znalazło to p1065 z układu napędowego. Ale to raczej będzie filtr paliwa do wymiany co nie ma związku z moim problemem.

Kostki sprawdzał znajomy mechanik i twierdzi że są OK zreszta nie wyszło by coś na kompie gdyby z ecu  było coś nie tak? Dodam że komputer to nie jakis laptop tylko sprowadzony z japoni do serwisu specjalnie do badań technicznych sprzęt,tylko i wyłącznie do japończyków.


  • 0

#4 lukas836

lukas836
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Ex
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:50, 20.02.2014

Witam podlacze sie do tematu

mianowicie pytako takie mam stuki z okolic alternatora wszystko laduje cacy  narazie ale czy moge wymienic kolo pasowe czy raczek kaplet

pozdrawiam

dzieki za pomoc


  • 0

#5 ozziesan

ozziesan
  • Forumowicz
  • 88 postów
  • Skąd:Southport
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:50, 16.03.2014

Wszystko co można było sprawdzić zostało zbadane i usterek nie widać a ładowanie nadal skacze raz jest raz nie ma. Ponoć może to być spowodowane jakąś wada komputera wiec naprawa tylko w hondzie raczej no i cena zapewne też nie będzie mała. Od alternatora wychodzą trzy kable i dwa z nich prowadza do komputera wiec zapewne coś jest nie tak z tym całym inteligentnym ładowaniem.


Wiec nie długo nacieszylem się Hanka, idzie do Żyda.

Wysłane z mojego GT-N7105 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik ozziesan edytował ten post 14:50, 16.03.2014

  • 0

#6 tomas_str

tomas_str
  • Forumowicz
  • 175 postów
  • Skąd:TSK
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:29, 16.03.2014

Wszystko co można było sprawdzić zostało zbadane i usterek nie widać a ładowanie nadal skacze raz jest raz nie ma. Ponoć może to być spowodowane jakąś wada komputera wiec naprawa tylko w hondzie raczej no i cena zapewne też nie będzie mała. Od alternatora wychodzą trzy kable i dwa z nich prowadza do komputera wiec zapewne coś jest nie tak z tym całym inteligentnym ładowaniem.
Wiec nie długo nacieszylem się Hanka, idzie do Żyda.
Wysłane z mojego GT-N7105 przy użyciu Tapatalka

A nie jest to normalne w dieslu hondy ze laduje z przerwami.?przy montazu swiatel dziennych sterowanych wzrostem napiecia ludzie mieli problemy w dieslach

Użytkownik tomas_str edytował ten post 19:32, 16.03.2014

  • 0

Lpg: Stag 300-4 ISA2; AC R01; Barracuda


#7 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 19:48, 16.03.2014

A moze w Twoim aucie jest DUAL? Przy malych obciazeniach pradowych altek laduje na poziomie 12,4 V a przy obciazeniu np. AC, swiatla, laduje na poziomie 14 V. Tu masz lekture, moze bedzie pomocna. http://site.hamotors...ging-System.pdf


  • 0

#8 ozziesan

ozziesan
  • Forumowicz
  • 88 postów
  • Skąd:Southport
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:30, 17.03.2014

Bardzo fajny artykuł dzięki lipson. Tyle że jadąc rano do pracy ładowanie mam zawsze na poziomie 14V po czym kiedy wracam z pracy ładowanie raz jest 14V raz go nie ma (znaczy jest w granicach 12.5-12.9) i to bez różnicy czy mam wyłączone wszystko czy powylaczane w aucie. Za to zawsze kiedy ładowanie spada a jadąc puszcze pedal gazu i tylko się tocze to ładowanie wskakuje. Sam nie wiem co o tym wszystkim myśleć, może podczas kiedy w komisie odpalali go na tym boosterze od wysokiego napięcia padło cos z ta cała regulacja napięcia.

Użytkownik ozziesan edytował ten post 17:31, 17.03.2014

  • 0

#9 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 20:08, 17.03.2014

A moze wszystko dziala jak nalezy? Lampka od ladowania pewnie sie nie zapala? Auto pracuje jakos gorzej jak napiecie jest 12,5V? Skoro nie masz problemow z rozladowywaniem akumulatora to moze tak ma byc? Najprosciej porownac z innym (takim samym) autem.


  • 0

#10 ozziesan

ozziesan
  • Forumowicz
  • 88 postów
  • Skąd:Southport
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:53, 17.03.2014

Sam juz nie wiem Lipson, raz na jakiś czas tak co dwa czy trzy miesiące musze podladowac akumulator tylko ze to ładowanie ostatnie wyglądało tak ze auto rano nie zapalilo wiec podlaczylem prostownik i ładowal się może z 30 min po czym pokazywalo ze jest już full. Po ladowaniu zakrecil normalnie wiec nie wiem co jest grane, akumulator jest roczny wiec nowy a sprawdzajac kilka dni temu w jakim jest stanie pokazuje że ma 70% żywotności.
Sprawdzić z innym autem za bardzo nie ma jak bo taką samą hanke w okolicy ciężko znaleźć.
Mimo wszystko bardzo dziękuję za szybką odpowiedź, zapewne jeszcze zanim pozbede się tego auta poobserwuje je jeszcze przez jakiś czas, choć jeżdżę juz od kilku miesięcy z podpietym kompem i patrze na aktualne ładowanie,które różne wygląda. Tez juz myślałem że tak ma być, dopóki mi nie zapalił dwa czy trzy razy odkąd mam to auto czyli tak na przestrzeni 15 miesięcy.

Wysłane z mojego GT-N7105 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik ozziesan edytował ten post 21:05, 17.03.2014

  • 0

#11 Sc0bany

Sc0bany
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Kielce
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:22, 17.03.2014

Witam. Podłączę się do tematu. W sumie tez mam taki problem nie problem z ladowaniem na ogol daje sie zyc ale czasami lampka od ladowania stresuje...jak sie sprzet rozgrzeje to po jakims czasie zacznie swieciec lampka od ladowania (jadac bez swiatel reszta chodzi itp) a gdy wlacze juz swiatla problem znika jest ladowanie caly czas...nie mam pojecia czym to jest spowodowane...aku jest nowe Varty...swiatla wystarczy wylaczyc i dziekuje raz swieci raz nie i tak w kolo macieja...Pozdrawiam wszystkich


  • 0

#12 ozziesan

ozziesan
  • Forumowicz
  • 88 postów
  • Skąd:Southport
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 06:40, 18.03.2014

U mnie przy tych skokach w ladowaniu nie świeci się nic więc też myślałem że przez ten DUAL tak jest. Do momentu kiedy auto nie zapalilo, żyć się z tym da bo jak raz na trzy miesiące nie pali to i podladowac można go co jakieś dwa. No ale jest to trochę irytujące.

Wysłane z mojego GT-N7105 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#13 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 10:40, 18.03.2014

Jak lampka raz swieci a raz nie to moze gdzies masz luzne styki? Gdyby stworzyc przerwe w przewodzie FR alternatora to ten powinien na stale ladowac 14V. Przynajmniej tak zrozumialem z instrukcji. Jednak u Was lampka ladowania jest pewnie zapalana przez ECM a nie bezposrednio z alternatora wiec przecinanie tego przewodu pewnie spowoduje wlaczenie lampki. No i oczywiscie nikogo nie namawiam do tych ciec. No chyba, ze ktos stwierdzi, ze dla samego sprawdzenia teorii warto to zrobic :P


  • 0

#14 ozziesan

ozziesan
  • Forumowicz
  • 88 postów
  • Skąd:Southport
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:44, 18.03.2014

Lipson u mnie żadna lampka się nie świeci jadąc rano na światłach i z AC laduje normalnie ale kiedy wracam i bez różnicy czy światła są czy ich nie ma już jest różnie czasami jak wczoraj ładowania prawie brak a dzisiaj nawet dość ładowal wiec nie wiem. Możesz coś więcej powiedzieć o tym przecinaniu kabla który to jest, bo z alternatora wychodzą trzy i do komputera wchodzą dwa z nich.

Wysłane z mojego GT-N7105 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#15 ozziesan

ozziesan
  • Forumowicz
  • 88 postów
  • Skąd:Southport
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:05, 18.03.2014

Lipson jeszcze raz dziękuję za ten artykuł bo sporo mi wyjaśnił, swoją drogą bardzo ciekawy i czegoś takiego właśnie szukałem, myślę że jeszcze się wstrzymam z ta sprzedażą auta. A jest możliwość ze ten akumulator nie jest odpowiedni? Bo sprzedał mi go jakiś arab w komisie gdzie kupowałem auto, ale kto go tam wie czy faktycznie to był w 100% nowy czy tylko z nazwy aby. Myślę zmienić na jakiś inny faktycznie nowy i zobaczę wtedy jak się zachowuje auto, czy nie ma po pewnym czasie problemów z odpaleniem. Możecie mi polecić co kupić i jaki do diesla.

Wysłane z mojego GT-N7105 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik ozziesan edytował ten post 20:17, 18.03.2014

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, #accord #VIIgen #diesel

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq