Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Filtr cząstek stałych

VIII fitr DPF wypalanie wycinanie kreator mocy

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
254 odpowiedzi w tym temacie

#181 hoek

hoek
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:13, 07.12.2016

Monitoruję wątek od 2 lat i ciągle walczymy z accordem i zapychającym się DPF. accord VIII  2.2. 180 KM przebieg około 80000 w tym momencie czeka go 3 wymiana DPF przy okazji były wymieniane 2 komplety wtryskiwaczy zgodnie z procedurą wymiany DPF. Nie ma możliwości wypalenia DPF podczas użytkowania normalnie auta ( cykl mieszany miasto- trasa) ASO rozkłada ręce i nic poza kolejną wymianą DPF nie proponuje.  DPF wyciąć nie chcę. Dodam że pomiędzy wymianami DPF auto przechodzi cykliczne wypalanie  " po zapaleniu kontrolki" w ASO i w momencie kiedy już nie mogą  proponują wymianę DPF.  Czy ktoś ma jeszcze jakieś pomysły w aso mówią że poza jedną aktualizacją żadnego innego nowego softu nie mają.

 
  • 0

#182 hefi

hefi
  • Forumowicz
  • 634 postów
  • Skąd:nmr
  • Silnik:1,8
  • Wersja:s
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:cg8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:29, 07.12.2016

A nie pomyśleli żeby wymienić czujniki? Sprawdzić termostat?
  • 0

HAMULEC JEST DLA TCHORZY.


#183 piotr2012

piotr2012
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:30, 07.12.2016

80 tys i trzecia wymiana DPFa... ...podziwiam i jednocześnie współczuję;

zainteresuj się tym wątkiem i tym wpisem:

 

http://www.accordklu...-14#entry806532

 

na razie jest ok - dodatek działa, mimo że dużo jeżdżę krótkimi odcinkami

dodatek ćwiczą jeszcze forumowicze vanderbart i pakotek

 

pozdrawiam


Użytkownik piotr2012 edytował ten post 15:30, 07.12.2016

  • 0

#184 hoek

hoek
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:56, 07.12.2016

A nie pomyśleli żeby wymienić czujniki? Sprawdzić termostat?

ASO nie widzi problemu w działaniu, czekam na odpowiedz użytkownika z forum odnośnie maszyny testującej która pokazywała dwie temperatury bo mam kts delphi oraz gna 600 i i nigdzie tego nie zauważyłem. Biorę pod uwagę to ale dopóki naprawiają auto na gwarancji nie chce robić nic na własną rękę.


80 tys i trzecia wymiana DPFa... ...podziwiam i jednocześnie współczuję;

zainteresuj się tym wątkiem i tym wpisem:

 

http://www.accordklu...-14#entry806532

 

na razie jest ok - dodatek działa, mimo że dużo jeżdżę krótkimi odcinkami

dodatek ćwiczą jeszcze forumowicze vanderbart i pakotek

 

pozdrawiam

Właśnie się zapoznałem i ciekawe spostrzeżenie, jeśli dojdzie do zastosowania u mnie podzielę się z wynikami. Ogólnie mimo że siedzę w hondach od lat na innych forach to muszę przyznać że przeglądając parę tych wątków poziom dyskusji jest naprawdę bardzo pozytywny. Sprawa accorda stała się bardziej sprawą honoru jeśli tylko są chęci i pomysły to wycinać nie mamy zamiaru.

 

Jeśli ktoś by mógł podzielić się informacją na jakiej wersji albo kiedy miał wgrywany soft to by mi trochę pomogło ?


Użytkownik hoek edytował ten post 15:59, 07.12.2016

  • 0

#185 Sebaj

Sebaj
  • Forumowicz
  • 482 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 13:04, 08.12.2016

Tuneforce


Rozumiem, że Tuneforce jest dobrą opcją i nie ma sensu jeździć po innych miastach?
  • 0

#186 jasiek9696

jasiek9696
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ex
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:00, 11.01.2017

Witam wszystkich.

Opowiem po krotce moja historie i jak rozwiazalem problem. Z gory dziekuje za wyrozumialosc jako ze jestem nowy na forum.

Moj accord to anglik aczkolwiek sprawa sie rypla na wycieczce do polski (na szczescie bylem juz w domu)

Problem:

Zapchany filtr. Kontrolka z wykrzyknikiem.

 

Opcje: (moje rozwiazanie podam na koncu)

 

1. wypalanie. moim zdaniem bez sensu pomaga tylko na chwile (moim zdaniem jesli auto samo sobie nie poradzilo z wypalniem a tak zostalo zaprojektowane to wspomagacze tez nic nie dadza)

 

2. najdrozrze rozwiazanie wymiana na nowy. Mozna samemu robota prosta ale filtr drogi a potem trzeba jeszcze komputer podlaczyc. Jak dzwonilem do hondy to w sumie sama wymiana taka sama cena, z tym ze oni wola robic etapowo najpierw wypalic, potem wymienic olej, sprawdzic wsystko i jak nie pomoze to nowy. Nie chce za bardzo klamac ale jak wszystko podliczylem to mi okolo 4000zl wyszlo plus laweta (powiedzieli mi ze nie moge jechac w trybie awaryjnym) a do najblizszej hondy lub ASO mialem 120km.

 

3. wyzucenie filtra. moim zdaniem kolejna porazka jest powod dlaczego mamy ten filtr wiec powinien zostac nienawidze gdy jedzie przedemna diessel na wolnych obrotach i kopci, ze juz nie wspomne o ochronie srodowiska i o tym jaka przyszlosc naszym dzieciom szykujemy.

 

4. regenaracja na zasadzie wyciagniecia filtra i wypalenia palnikiem, ciezko mi sie wypowiedziec, wyglada to dosc inwazyjnie ale moze pomoc, nie bralem tego pod uwage.

 

5. moje rozwiazanie z uzyciem detergentu i myjki cisniniowej:

wymontowanie filtra, nie bojcie sie tego w 2.2 idtc sprawa jest naprawde banalna wszystko jest na wierzchu pod autem tylko sciagam oslone i wykrecamy trzy sruby mocujace to ukladu wydechowego reszta roboty jest od gory silnika, demontujemy oslone filtra z gory, jesli mamy odpowiedni klucz to mozemy najpierw usunac czujnik z gornej czesci filtra a jesli nie to wystarczy odrobine przygjac oslone i tez wyjdzie , wtyczka miesci sie w otworze. kolejne trzy sruby mocujace do turbine, termometr w dolnej czesci filtra i w zasadzie wyciagmy i demontujemy reszte oslon z filtra.

Filtr zalewamy spora iloscia detergentu do mycia silnikow, im mocniejszy tym lepszy, ja wlalem 1 litr wytelepalem filtr zeby wszystko zalal i odstawilem na jakies 15min, czas na myjke cisieniowa w kazdy mozliwy otwor wprowadzamy cisnienie az do momentu kiedy przestanie leciec piana ,ja mycie powturzylem dwa razy wiec za pierwszym razem niedokladnie plukalem okolo 15min natomiast drugie plukanie to juz okolo godziny. pozbylem sie duzej ilosci brazowego nalotu (wyglada jak rdza). Filtr spowrotem na miejsce i trzeba kogos z kompem do usuniecia bledu (okol 50zl u pana "Mietka" :) ) chemia to okolo 80zl. napewno sie oplaca.

 

Ja swoj zabieg zrobilem okolo 1,5 roku temu, duzo jezdze po miescie wiec warunki dla filtra sa zle ale i tak ciagle jest ok ani razu nie mialem nawet kontrolki normalnego przytkania (bez wykrzynika) wiec naprawde warto za 130zl i trche wlasnego czasu filtr jest jak nowy.

 

Pozdrawiam wszystkich forumowiczow.  :gitara:  :adios:

 

Pozdrawiam wszystkich


Użytkownik jasiek9696 edytował ten post 10:57, 11.01.2017

  • 0

#187 fullrespect

fullrespect
  • Forumowicz
  • 67 postów
  • Skąd:Leicester
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:198
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU3
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:12, 11.01.2017

Siemka,

miałem kiedyś ósemkę w dieslu (teraz mam 2.4 benzynkę), nigdy mi się nie zapchał pomimo że moje trasy były głownie po mieście (bo pewnie był wycięty przez poprzednika, a nigdy tego nie sprawdziłem)

ale wracając do kolegi Jasiek, ja osobiście miałem już plan gdyby się zapchał to właśnie taką opcję jak Ty bym zastosował na dzień dobry. Wygląda to na najbardziej logiczne rozwiązanie i z technicznego punktu widzenia, tak samo idealne bo dosłownie pozbywamy się nagaru zgromadzonego w filtrze.

Życzę wszystkim rozsądku i nie wywalania filtrów bo to co wydala diesel jest jedną z przyczyn powodowania raka u ludzi. To właśnie jeden z powodów dlaczego te filtry są montowane. Powietrze skażone oparami po spalaniu diesla przyczyniają się nie tylko do zanieczyszczenia środowiska.


  • 0

#188 lukasz_lo

lukasz_lo
  • Forumowicz
  • 56 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:TOURER
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:41, 12.04.2017

No i jestem po czyszczeniu DPF-a sposobem urzytkownika 

 

jasiek9696

 

Tyle ile syfu i gnoju wyleciało z filtra to zastanawiam się jak można takie coś wypalić ? jak można wypalić coś co jest już spalone ?

Do czyszczenia użyłem płynu DIMMER i jakiegoś specyfika przemysłowego do odtłuszczania. Godzinę leciała czarna woda :]

Auto lepiej reaguje na gaz i czuć moment ...Nawet zauważyłem ze ciszej pracuje.


  • 0

#189 piotr2012

piotr2012
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 14:34, 12.04.2017

@lukasz_lo gratulacje;

 

też mam chęć w tym roku podłubać i zrobić generalne czyszczenie - chociaż od jesieni DPF mi nie dokucza i dodatki wspomagające wypalanie dają radę;

może jak żona już przysiądzie w domu w czasie wakacji to podłubię;

szkoda, że jeszcze nie dorobiliśmy się żadnej fotorelacji, ale sam tak mam, że jak już zacznę coś robić to zapominam o bożym świecie i potem żałuję; 

pozdrawiam


  • 0

#190 lukasz_lo

lukasz_lo
  • Forumowicz
  • 56 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:TOURER
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:53, 14.04.2017

To co się wylalo z mojego dpf-a, patrząc na to nie wierzę w żadne wypalanie. Nalewajac wodę od góry (strona turba) stała w środku i nawet kropla nie spłynęła w stronę wydechu. Może te dodatki powodują jakieś przebicie się przez ten syf albo przepchanie do dalszej części wydechu. Silnik ciszej pracuje odpala nie trzepie jak wcześniej i to samo przy gaszeniu. Turbo zrobiło się bardziej wrażliwe na gaz i trochę głośniejsze. cała operacja kosztowała mnie 120zl. 40 środki do mycia reszta mechanik który to demontowal. Jedna nakrętka na turbie została rozcieta i szpilka na nowo na gwintowane i to samo od strony wydechu.
  • 0

#191 szeggy

szeggy
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Przemyśl
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CU
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:19, 05.11.2017

Dzisiaj i mnie spotkała znana kontrolka z wykrzyknikiem i mam zamiar zastosować metodę @jaska9696. Mam pytanie do tych co już płukali dpf, rozcinaliście ostatnią osłonę i plukaliscie ten biały wkład po czym ponowne spawanie, czy tylko przez otwory wylotowe i wylotowe?
  • 0

#192 Tyberiusz

Tyberiusz
  • Forumowicz
  • 383 postów
  • Skąd:Elbląg
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:37, 16.11.2017

No i mnie dopadł DPF, 298 tys na zegarze i wywaliło kontrolkę i spadek mocy.

Myślałem co ty zrobić o również decyduje się na czyszczenie filtra, za bardzo nie mam możliwości, ale jest i mnie firma, co to robi na szczęście.
  • 0

#193 piotr2012

piotr2012
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 14:52, 16.11.2017

W ramach trzymania ręki na pulsie - Blueprint produkuje zamienniki do naszych hond - cena ok. 1500 zł.

A tak w ogóle gratuluję - 300 tys. i dopiero teraz... ...rekordzista

Pozdrawiam
  • 0

#194 Tyberiusz

Tyberiusz
  • Forumowicz
  • 383 postów
  • Skąd:Elbląg
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:33, 16.11.2017

Autko śmigało i śmiga głównie trasy :)
  • 0

#195 Tyberiusz

Tyberiusz
  • Forumowicz
  • 383 postów
  • Skąd:Elbląg
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:15, 22.11.2017

Byłem zobaczyć jak idą prace nad moim filtrem.

Powiem tak, podobnie jak ktoś wyżej.

Tam jest tyle syfu, tak zapaćkany, że ja także nie wierzę w żadne wypalenia i dopalania. Nie wiem, gdzie spaliny z wypalania miałyby się wydobywać, tak pozapychane wszędzie. Nie można wypalić czegoś, co już było spalone i nie ma tam miejsca na ujście spalin gdziekolwiek.

Nie dziwię się, że wymuszenie wypalenia w serwisie działa na krótką metę.

Użytkownik Tyberiusz edytował ten post 12:29, 22.11.2017

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, fitr, DPF, wypalanie, wycinanie, kreator mocy

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq