Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Filtr cząstek stałych

VIII fitr DPF wypalanie wycinanie kreator mocy

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
254 odpowiedzi w tym temacie

#151 kamilski

kamilski
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Warszawa/Puławy
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:227
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:48, 04.01.2016

Dzwoniłem do kilku firm z pytaniem o wycięcie i ewentualny program.

 

W jednej z uznanych firm tuningowych (nie będę wymieniał nazwy) Pan polecił mi zastanowić się nad wycinką bo od 1 stycznia podobno zaostrzają się przepisy. Powiedział że bez problemu może wykonać usługę tylko może okazać się konieczny powtórny montaż (po wejściu przepisów).

Sugerował że lepiej zdiagnozować w czym tkwi problem zapychającego się DPF'u. Stwierdził że bez sensu jest go wymieniać jak robią to serwisy ASO, na 99% twierdzi że to błędy czujnika różnicowego ciśnienia DPF (jeśli nie pokręciłem nazwy). Ten czujnik powinno się wymienić i zaadaptować parametry. Mówił że spotkał hondy które przelatały 250kkm i dpf miały zdrowy. Chciałem umówić się do niego na diagnostykę ale wykręcił się że nie ma tylko ogólna diagnostykę pod Hankę. Natomiast na poparcie swoich słów powiedział że raz się wku...,  pojechał z klientem do ASO hondy i przeprowadził mechanika "za rączkę" jak ma zdiagnozować i czego szukać.

 

 

Delikatnie podesłałem ten temat w ASO Hondy jednak  mistrz serwisu i jeden z mechaników z którym rozmawiałem rozłożył ręce. Stwierdzili że co mogli to zdiagnozowali i pozostaje wymiana DPF'a.

 

Po dniu walki zostałem z DPF'em i trybem serwisowym. Jedyny plus to że mniej pali w trybie serwisowym ale moc kosiarki  :)

 

No jakbym swoją przygodę czytał :) Miałem dokładnie taką samą rozmowę z Panem z Masters Tuning i dokładnie mówił o czujniku różnicowym, a mistrz serwisu zlał mnie w ten sam sposób....


  • 0

#152 quba30

quba30
  • Forumowicz
  • 11 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:200
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:ESTATE
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 19:00, 08.02.2016

Witam
Ostatnim czasem częstotliwośc wypalania filtra bardzo wzrosła w moim aucie,tzn.raz na tydzień więc postanowiłem coś z tym zrobić.Jako pierwszego sprobowalem tzw."prania".
Więc szybkie wykrecenie,przedmuchanie sprężonym powietrzem,zalanie brake cleanerem,karcher z ciepła wodą i płukanie benzyną.Po zamontowaniu przeprowadzilem wymuszona procedurę wypalania dpf i od tego czasu,jakieś 5 tyg.wszystko jest w porządku.Dodam że poruszam się tylko w mieście,na stosunkowo krótkich odcinkach.Pomiar zapełnienia filtra pokazał jakieś 45% po przebiegu 600km w mieście,co w warunkach zimowych można uznać za niezły.W moim przypadku jest to wypalanie raz na dwa miesiące,używając auta tylko w mieście.
Przed "wypraniem dpf" rozwazalem wycinkę lecz jak widać nie zawsze to jest konieczne.Dodam że całą procedura zajęła jakieś 3 godziny.Jeśli ktoś ma jakieś pytania to chętnie pomoge.Pozdrowienia
  • 0

#153 kamilski

kamilski
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Warszawa/Puławy
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:227
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:10, 09.02.2016

Witam
Ostatnim czasem częstotliwośc wypalania filtra bardzo wzrosła w moim aucie,tzn.raz na tydzień więc postanowiłem coś z tym zrobić.Jako pierwszego sprobowalem tzw."prania".
Więc szybkie wykrecenie,przedmuchanie sprężonym powietrzem,zalanie brake cleanerem,karcher z ciepła wodą i płukanie benzyną.Po zamontowaniu przeprowadzilem wymuszona procedurę wypalania dpf i od tego czasu,jakieś 5 tyg.wszystko jest w porządku.Dodam że poruszam się tylko w mieście,na stosunkowo krótkich odcinkach.Pomiar zapełnienia filtra pokazał jakieś 45% po przebiegu 600km w mieście,co w warunkach zimowych można uznać za niezły.W moim przypadku jest to wypalanie raz na dwa miesiące,używając auta tylko w mieście.
Przed "wypraniem dpf" rozwazalem wycinkę lecz jak widać nie zawsze to jest konieczne.Dodam że całą procedura zajęła jakieś 3 godziny.Jeśli ktoś ma jakieś pytania to chętnie pomoge.Pozdrowienia

 

 

W jaki sposób odczytałeś pomiar zapełnienia filtra? Bo w VIII nie mogliśmy tego znaleźć w odczytach z HDS.


  • 0

#154 quba30

quba30
  • Forumowicz
  • 11 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:200
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:ESTATE
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 17:49, 09.02.2016

Ją odczytuje skanerem vs 150 delphi,.Jak to wygląda zamieścilem parę fotek kilkanaście postów wczesniej.Skaner podaje stan zapełnienia nie w procentach a gramach.Z mojego doświadczenia wiem że procedura samoczynnego wypalania następuje w okolicach 12g,więc gdy zblizam się do tej wartości wymuszam regeneracje,no chyba że planuje dłuższa trasę to wtedy samochód robi to za mnie.Niestety brak sygnalizacji konieczności regeneracji filtra daje się we znaki,co tydzień podpinam się że skanerem i sam monitoruje stan zapelnienia.Słyszałem że zmiana softu na nowszy pomaga w tej kwestii i zamierzam się tym zająć wkrótce.Zobaczymy co Aso wymyśli?
  • 0

#155 Przemo77

Przemo77
  • Forumowicz
  • 9 postów
  • Skąd:Biała Podlaska
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type S
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:24, 20.02.2016

Witam

Poradźcie co mam zrobić. Pojawił mi się problem z DPF i tak samo jak wcześniej było pisane od razu symbol z wykrzyknikiem. Byłem w serwisie, wypaliłem i po 2 tys. km znowu to samo. Mam przejechane 125 tys. km a wiem, że problem będzie powracał. Czy spróbować regenerować, np. w firmie Eurovat, czy usunąć w firmie Kreatormocy? Dziękuję z góry za poradę.


  • 0

#156 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1,280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 22:19, 20.02.2016

Kwestia jest tego typu ile robisz kilometrów i czy trasy czy tylko miasto.Zależy jeszcze co masz na myśli pisząc regeneracja? Wyjęcie DPF i czyszczenie chemiczne?Usunięcie czyli przeprogramowanie sterownika żeby nie widział filtra i fizyczne usunięcie wkładu?


  • 0

#157 Przemo77

Przemo77
  • Forumowicz
  • 9 postów
  • Skąd:Biała Podlaska
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type S
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:44, 21.02.2016

Kwestia jest tego typu ile robisz kilometrów i czy trasy czy tylko miasto.Zależy jeszcze co masz na myśli pisząc regeneracja? Wyjęcie DPF i czyszczenie chemiczne?Usunięcie czyli przeprogramowanie sterownika żeby nie widział filtra i fizyczne usunięcie wkładu?

Wiec tak: wcześniej była tylko trasa i było oki, teraz zmiana pracy i tylko miasto, krótkie trasy i właśnie w tym czasie odezwał się DPF pierwszy raz. Pisząc regeneracja miałem na myśli wyjęcie, wyczyszczenie, umycie itp lub usunięcie wkładu tak jak zrobił to tomtytus w firmie kreatormocy.


Użytkownik Przemo77 edytował ten post 13:46, 22.02.2016

  • 0

#158 tomtytus

tomtytus
  • Forumowicz
  • 253 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Elegance
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:42, 22.02.2016

Ale to o czym piszesz to nie jest regeneracja tylko usunięcie filtra.


  • 0

#159 Przemo77

Przemo77
  • Forumowicz
  • 9 postów
  • Skąd:Biała Podlaska
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type S
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:47, 22.02.2016

Ale to o czym piszesz to nie jest regeneracja tylko usunięcie filtra.

Wiem źle sformułowałem zdanie


  • 0

#160 kamilski

kamilski
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Warszawa/Puławy
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:227
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:42, 22.02.2016

Ja własnie będę wymieniał czujniki, bo po czyszczeniu nic nie pomogło. DPF świruje od 100 000km przebiegu. Czujnik, to było to co pierwsze usłyszałem jak chciałem go wyciąć. Wycięcie to będzie ostateczność.

 

I uwaga, nowe czujniki, ok. 3000k PLN, tyle co nowy DPF, da się znaleźć używki dużo taniej.


  • 0

#161 tomtytus

tomtytus
  • Forumowicz
  • 253 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Elegance
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:59, 22.02.2016

Ja własnie będę wymieniał czujniki, bo po czyszczeniu nic nie pomogło. DPF świruje od 100 000km przebiegu. Czujnik, to było to co pierwsze usłyszałem jak chciałem go wyciąć. Wycięcie to będzie ostateczność.

 

I uwaga, nowe czujniki, ok. 3000k PLN, tyle co nowy DPF, da się znaleźć używki dużo taniej.

 

 

Powodzenia!

Dawaj znać, jak postępy Twojej (swoją drogą ryzykownej) walki z DPF.


  • 0

#162 jankes87

jankes87
  • Forumowicz
  • 154 postów
  • Skąd:krk
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:11, 04.03.2016

hej!

I mnie dopadł w końcu ten problem, dziś w drodze do pracy wyskoczyła  kontrolka:

http://ifotos.pl/zob...ard_swrrwqn.jpg

 

mam pytanie czy muszę jechać od razu do ASO bo jest wykrzyknik, czy mogę spróbować go wypalić?

Czeka mnie powrót do domu dziś wieczorem ok 70 km autostradą i nie bardzo wiem co robić?

 

Edit:

To może inaczej:

Raczej samo to nie zniknie i trasa nic nie da. 

Nie chcę jechać do ASO na wypalanie tylko wywalić to dziadostwo.

Czy ktoś miał do czynienia z Łg Autoserwis http://www.naprawasamochodowkrakow.pl?

Opinie mają dobre ale jak jest w praktyce...

A może polecicie coś innego, godnego uwagi w okolicach krakowa?


Użytkownik jankes87 edytował ten post 08:42, 04.03.2016

  • 0

#163 kamilski

kamilski
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Warszawa/Puławy
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:227
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:43, 04.03.2016

Powoli, spokojnie, nie ma sensu wywalać od razu.

 

Najważniejsze to zdemontować, wymyć i wypalić. Mój już był tak zawalony, że samo wypalanie nie dawało rezultatu. Myślałem, że to czujniki, ale nie, zawalony na amen. Człowiek zajmujący się chipowaniem i usuwaniem, sam powiedział, że nie jest zwolennikiem usuwania, dopiero w ostateczności. 

 

Tak więc zastanów się czy jest sens. Z drugiej strony wypalanie w serwisie jakieś 200zł za pół godziny podłączonego kompa... 


  • 0

#164 jankes87

jankes87
  • Forumowicz
  • 154 postów
  • Skąd:krk
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:49, 04.03.2016

z drugiej strony nie chcę jeździć i zastanawiać się czy za chwilę nie zapali się kontrolka, a koledzy na forum sami pisali, że po wypaleniu zapalała im się ponownie nawet po tygodniu...

mam nalatane ponad 230 tyś i DPF pojawił się po raz pierwszy i mam nadzieję ostatni:)

w serwisie Łg w krakowie wywalą mi go i wgrają mapy na 180 KM za 1400 zł, więc bardziej mi się opłaca wywalić całkiem niż jeździć do serwisu i w przeciągu może pół roku wydać tą samą  kwotę na wypalanie...


  • 0

#165 hefi

hefi
  • Forumowicz
  • 634 postów
  • Skąd:nmr
  • Silnik:1,8
  • Wersja:s
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:cg8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:07, 04.03.2016

hej!
I mnie dopadł w końcu ten problem, dziś w drodze do pracy wyskoczyła kontrolka:
http://ifotos.pl/zob...ard_swrrwqn.jpg

mam pytanie czy muszę jechać od razu do ASO bo jest wykrzyknik, czy mogę spróbować go wypalić?
Czeka mnie powrót do domu dziś wieczorem ok 70 km autostradą i nie bardzo wiem co robić?

Edit:
To może inaczej:
Raczej samo to nie zniknie i trasa nic nie da.
Nie chcę jechać do ASO na wypalanie tylko wywalić to dziadostwo.
Czy ktoś miał do czynienia z Łg Autoserwis http://www.naprawasamochodowkrakow.pl?
Opinie mają dobre ale jak jest w praktyce...
A może polecicie coś innego, godnego uwagi w okolicach krakowa?

Kraków? Masz tam Heko, jedz do niego a on profesjonalnie zajmie się Twoim problemem. Nie myj, nie czysc bo szkoda na to czasu i Twojego auta.
  • 0

HAMULEC JEST DLA TCHORZY.






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, fitr, DPF, wypalanie, wycinanie, kreator mocy

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq