Trochę mnie nie było, urodziła mi się córka:)
według mnie są dwie opcje albo wywalić albo wymienić DPF bo jak zacznie wywalać kontrolkę to wypalanie jest bez sensu.
Sam byłem chyba z 5 razy na wypaleniu i problem coraz częściej wracał, pieniądze i czas wyrzucone w błoto (co prawda udało mi się kilka wypaleń "dostać" przy okazji serwisu po symbolicznej cenie).
Jankes87 ładny przebieg zrobiłeś na tym DPF, nie wiem na ile to sprawdzone ale podobno jego zywotność to ok. 160 tys km.
Długo zastanawiałem się co zrobić i byłem bliski wywalenia wraz z podniesieniem mocy (w tym celu wymieniłem sprzęgło na to z wersji 180KM).
Po rozmowie z Mastersem zdecydowałem jednak o wymianie. W styczniu wymieniłem filtr wraz z uszczelkami (przed i za filtrem, plus jeszcze jakieś śruby i inne drobiazgi). Od tamtej pory zero problemów z DPF (zrobione ok 5-6 tys km).
Zastanawiałem się nad regeneracją w firmie Eurotax (podobno wyjmowanie wkładu z filtra i jego kilkunastogodzinne wypalanie w piecu). Zostawiłem sobie stary filtr jak będzie potrzeba to go do nich wyślę.
Teraz odezwała mi się turbina- chyba wiesza się sterowanie geometrią. Ale żeby nie zaśmiecać to napiszę w odpowiednim temacie (później dodam link)
Tomtytus pytałeś o sprzęglo, działa bardzo dobrze, tak jak pisałeś precyzyjniej i ostrzej "bierze". Zrobione ok 10 tyś km bez problemów.
Quba30 zastanawiam się nad zakupem skanera żeby monitorować m.in dpf, turbinę itp czy polecasz ten, który opisałeś (do zastosowań nieprofesjonalnych)?
znalazłem cos takiego: Najnowszy DS150E CDP+ TCS jak AutoCom na znanym serwisie. Czy potrzebuje jakiś dedykowany program do Hanki?
Przyznam że już od dawna śledzę temat skanera do Hanki ale nic konkretnego nie znalazłem. Nic chce kupić jakiejś zabawki , z drugiej stroni nie wydawać ogromnych pieniędzy.