Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Sportowy wydech; 4-2-1 + przelot 2,2"

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
35 odpowiedzi w tym temacie

#1 SebaTM

SebaTM
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Tomaszów Maz.
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:04, 03.09.2012

Po wakacyjnych wojażach w Karpaczu i na Czeskich winklach doszedłem do wniosku że brakuje strasznie Nm w dolnym zakresie obrotów. Po krótkich poszukiwaniach rozwiązaniem tego problemu miał być kolektor 4-2-1. Znalazłem coś nie drogiego i w dobrym stanie od Rovera 623. Koncepcja była taka że środkowy zostaje, a końcowy zostaje zastąpiony przelotowym. Przy okazji kat też wyleci



Przyszły graty do wydechu :-D
Kolektor 4-2-1 od Rovera 623 nowe złącze elastyczne, tłumik R1 by all oraz zamiennik kata w postaci rury 2,2"
Dołączona grafika
Dwururka już rozpruta i pozbawiona zwęrzki
Dołączona grafika
A tu już pospawane i gotowe do montażu.
Dołączona grafika
  • 0
Moja fura ..:: KLIK ::..

#2 Mateusz607

Mateusz607
  • Forumowicz
  • 1001 postów
  • Skąd:~Radzyń Podlaski
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:162
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 23:45, 03.09.2012

fajnie by było jakbyś nagrał film (chodzi głównie o dźwięk) przed i po zabiegu :-)
  • 0

#3 SebaTM

SebaTM
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Tomaszów Maz.
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:44, 04.09.2012

Filmik przed modem już jest. Przedłużyłem już kabelek od sondy:
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Wziąłem się za cięcie starego i pasowanie nowego elementu i wtedy napotkałem mały problem, a wygląda tak:
Dołączona grafika
to rura tłumika która jest w płaszczu. W tym miejscu miało być wszystko skręcone na obejmę, ale niestety mam za dużą różnice w średnicach żeby było szczelne :-/

Więc po krótkim namyśle powstał plan B :-D
Wywalam w całości resztę wydechu i zrobię cały nowy o śr. 2,2" :ok
  • 0
Moja fura ..:: KLIK ::..

#4 Mariusz439

Mariusz439
  • Forumowicz
  • 250 postów
  • Skąd:potrójne miasto
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:08, 04.09.2012

P...brakuje strasznie Nm w dolnym zakresie obrotów...

a te mody to przypadkiem nie wplywaja na przesuniecie i zmiany w gornym zakresie obrotow...
  • 0
:arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow:

#5 SebaTM

SebaTM
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Tomaszów Maz.
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:49, 04.09.2012

Kolektor 4-2-1 daje lepszy duł w stosunku do 4-1 (tego dowiedziałem się z forum). Pierwszy plan zakładał zrobienie tylko kolektora, ale docelowa koncepcja się zmieniła. Przed robotą pomierzyłem przyśpieszenia więc będzie wiadomo co to dało
  • 0
Moja fura ..:: KLIK ::..

#6 Malyndm

Malyndm
  • Forumowicz
  • 859 postów
  • Skąd:WND
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:13, 04.09.2012

Mam u siebie takowe przemiany z przelotem jakie robisz bądź zrobiłeś. Fakt lepiej się zbiera ale nie od 0 lecz od 2.5k obrotów choć wkręt ma szybszy :-P wymontuj rezonator, zamontuj dolot i będzie mruczał :P
  • 0
<p><span style="font-size:18px;"><span style="font-family:'comic sans ms', cursive;"><span style="color:#FFA500;"><em>Uśmiechnij się, jutro możesz nie mieć zębów...</em></span></span></span></p>

#7 SebaTM

SebaTM
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Tomaszów Maz.
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:18, 05.09.2012

Na razie czekam na resztę gratów. Dziś albo jutro powinny przyjść. Dolot morze na wiosnę ogarnę. Trochę jeździłem z wyjętym rezonatorem ale było dużo gorzej. Koło Wrocka na naszym autobahnie max 200km\h bez rezonatora, po zamontowaniu 192km\h na 4gr i koniec drogi. Jak mam coś robić to nie tak żeby spowalniać fure.

ps: Jak u ciebie wygląda wydech tzn. ile tłumików, jakie rury i czy kat jest? Morze jakiś filmik z dźwiękiem :lol:
  • 0
Moja fura ..:: KLIK ::..

#8 Malyndm

Malyndm
  • Forumowicz
  • 859 postów
  • Skąd:WND
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:43, 05.09.2012

Mam przelot do Athara i do jego końca jest rura 55mm, a dalej środkowy i rura do końcowego jest 40mm jaka była od początku. Tłumik końcowy mam robiony na zamówienie przez firmę SSGarage nieopodal Łomianek do obejrzenia w linku: Klik
Tłumik jest lekko basowy jak napisałem w poprzednim poście "mruczy" choć po tych modyfikacjach jest głośniejszy deko od tego co było przez nimi.
Co do filmiku to nie mogę się zebrać, ale chyba trzeba będzie bo jesteś kolejna osobą która o niego pyta ;-)

PS: Ja przy braku rezonatora nie odczułem spadku mocy bo on niema nic do tego. Tłumi tylko ryk silnika przy seryjnym dolocie powietrza. Uważam że głupotą było by trzymanie rezonatora jak i tak posiada się dolot choć wymontowany był zanim go nabyłem.
  • 0
<p><span style="font-size:18px;"><span style="font-family:'comic sans ms', cursive;"><span style="color:#FFA500;"><em>Uśmiechnij się, jutro możesz nie mieć zębów...</em></span></span></span></p>

#9 SebaTM

SebaTM
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Tomaszów Maz.
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:06, 05.09.2012

Na zrobionym dolocie to jak najbardziej rezonator do wywalenia. U mnie na seryjnym dolocie bez rezonatora, ale z rurkami które do niego prowadzą było gorzej. Najbardziej odczuwalne osłabienie po przekroczeniu 4000rpm. Wiem że nie powinno być takiej różnicy bo w poprzednim aucie też go wymontowałem i tylko mruczał ładnie
  • 0
Moja fura ..:: KLIK ::..

#10 seba2ts

seba2ts
  • Forumowicz
  • 290 postów
  • Skąd:zaręby
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:42, 04.12.2012

witam , i jak zamontowałes juz 4-2-1 ??? dało cos bo mam okazje zdobyć taki kolektor za grosze bodajże od f22 ale nie jestem pewny kumpel zakładał go do pralki f20z1 tylko musze małą żeźbę zrobić z nim i nie wiem czy wogóle warto dłubać. mój silnik f20z2 reszta dolot seria bez kata
  • 0
"Tak to my ludzie z gry nakręceni pasją, porzuć łzy ruszaj ty swoja drogą jasną... "

http://www.accordklu...p=563034#563034

#11 wojtek8830

wojtek8830
  • Forumowicz
  • 139 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2jz
  • Wersja:....
  • KM:???
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:jzs160
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:23, 05.12.2012

seba2ts, W Twoim silniku seryjnie jest 115hp więc jeśli chcesz z f-serii zrobić jakiś pożytek (dla mnie to jest nieopłacalne) to zamontuj głowice od f20z1 + kolektor ssący i wydechowy z h23 + normalny dolot + wydech przelotowy na 2,25cala no i oczywiście nowy komp i strojenie to może poczujesz jakąś różnice. TEORETYCZNIE powinno być coś w granicach 150hp.
Ale jak sobie usiądziesz policzysz wszystkie koszta to odechce Ci sie tuningów i domyślisz sie ze sporo lepiej wyjdzie Cie swap na h22 albo montaż softa u siebie.
Same mody w stylu wymieniłem końcowy tłumik na basowy to już od dawna wiadomo że można wsadzić między bajki bo ani mocy z tego ani nic a wozy nie jeżdżą od tego lepiej i to tylko wyobraźnia kierowcy. Jeśli już ktoś chce ogarniać wydech to nowe większe rury na przelocie zaczynając od kolektora tylko zazwyczaj kończy sie to zatrzymaniem dowodu ze względu na zbyt głośną prace auta.
Oczywiście jak juz bawicie sie w "nowe sportowe" wydechy nie zapominajcie o zrobieniu dolotu i strojeniu bo niby skad ten biedny komputer ma wiedzieć że tuningowaliście auto?
  • 0

#12 seba2ts

seba2ts
  • Forumowicz
  • 290 postów
  • Skąd:zaręby
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:29, 05.12.2012

o jakims tuningowaniu to nie myślę bo wiem że w f seri nie ma co. poprostu zadałem pytanie bo moge miec taki kolektor za grosze tylko trzeba pożeźbić trochę z nim. ale jak ma to mi dać tylko satysfakcje to szkoda roboty
  • 0
"Tak to my ludzie z gry nakręceni pasją, porzuć łzy ruszaj ty swoja drogą jasną... "

http://www.accordklu...p=563034#563034

#13 Neski

Neski
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Brzeg
  • Silnik:2.0
  • Wersja:cc7
  • KM:161
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:45, 19.02.2013

Tu kolega ma racje ja mialem wczesniej civica 1.3 75 KM zrobilem na 120 KM tam zmiana na pelen wtrysk , doloty , kolektory i nie byle jakie teraz po czasie policzylem wszystko wydalem 13 tys zlotowek a auto poszlo za 5400 zl . jestem takiego zdania ze jak juz to soft turbo mozna to zrobic w granicy 4000 zl . a efekt bedzie i to fajny ale szczerze ja zostaje przy tym co mam bo accord to nie jest klasa wyscigowa jesli chodzi o honde to civic ,crx,s2000 to tak . a jesli bedziesz mial nawet turbo to i tak lepszy diesel cie wezmie bo masa jest zbyt duza . i opory powietrza skrzynia ma dlugie biegi to auto ma jechac i czuc sie w nim wygodnie .
Pozdrawiam
  • 0

#14 Dylan

Dylan
  • Forumowicz
  • 178 postów
  • Skąd:Alekandrów Kuj
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:.
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:58, 05.03.2013

ja mam kolektor 4-2-1 coś tam dodało NM na dolnym zakresie obrotów, rezonatora nie ma, dziwek się poprawił... ale trzeba kupić jakiś wydech 2.25 cala to będzie pełnia sukcesu. Ma ktoś namiary na kompletne wydechy 2.25cala ? odpowiednio wygięte itp ?
  • 0

Elektronika samochodowa


#15 Malyndm

Malyndm
  • Forumowicz
  • 859 postów
  • Skąd:WND
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:51, 05.03.2013

Dylan, jak pisałem wyżej ja robiłem w firmie SSGarare nieopodal Łomianek i zrobią Ci taki jaki chcesz to w pełni jest na zamówienie i dogną tam gdzie chcesz. Tarjei robił na zamówienie tłumik też z tego co widziałem, ale poszukaj czegoś w swoich rejonach co byś tyle nie jechał bo auto musisz zostawić.
  • 0
<p><span style="font-size:18px;"><span style="font-family:'comic sans ms', cursive;"><span style="color:#FFA500;"><em>Uśmiechnij się, jutro możesz nie mieć zębów...</em></span></span></span></p>





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq