Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Różnice między kolektorami wydechowymi f18b2 a f20b6

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bulek

Bulek
  • Forumowicz
  • 247 postów
  • Skąd:Chełm
  • Silnik:K20
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:36, 25.02.2012

Witam. Mam pytanie. W Accordzie 1.8 jest seryjnie założiny kolektor wydechowy 4-2-1 a w 2.0 4-1. Czy ktoś mógłby mnie oświecić czemu tak jest?


  • 0

#2 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 14:30, 25.02.2012

Bulek, bo tak :-) Silnik 2.0 to prawie to samo co 1.8 ale różni się delikatnie osprzętem. Poza tym - w wersji 1.8 masz jedną sondę, w 2.0 już dwie. Musieli to gdzieś wrzucić i inżynierzy z jakiegoś powodu zrobili to właśnie tak.
  • 0

#3 Bulek

Bulek
  • Forumowicz
  • 247 postów
  • Skąd:Chełm
  • Silnik:K20
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 23:10, 25.02.2012

OK. Dzięki za wyczerpującą odpowiedź :-P
  • 0

#4 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 23:39, 25.02.2012

ale ta odp to chyba tak nie do końca "wyczerpująca" :roll:

bo przecież w 1.8 z dwiema sondami nie było tych samych kolektorów co w 2.0 więc, czemu Honda
sama sobie komplikowała życie tworząc 3 rozwiązania do 2 przypadków?

odpowiedzią może być to co kiedyś gdzieś zaczytalem, czyli:

kolektor 4-2-1 lepiej pozwala zebrać się z dołu - dlatego jest montowany w 1.8 które to z dołu ma bardzo mało Nm,
za to w 2.0 jest 4-1 który to w tym przypadku jest w czymś lepszy niż 4-2-1

proponuję zgłębić wiedzę w różnicach między właściwościami dla silnika tych kolektorów i trochę Ci się rozjaśni
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#5 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 23:42, 25.02.2012

tarjei86, no weź farmazonów nie wypisuje bo jeszcze ludzie pomyślą, że to prawda. :k

Kolektor 4-1 daje większą moc w wyższym zakresie obrotów. 4-2-1 poprawia elastyczność w niższym zakresie obrotów. Pewnie wszystko rozbija się o zjawisko fali stojącej i napełnianie cylindrów. 2.0 ma większy skok tłoka i inny kolektor, bo skądś ta moc musi się wziąć.
Ja mam 4-2-1 i mam dwie sondy i co?

Jak ktoś przyjdzie i powie, że jak zmieni kolektor na 4-2-1 to przybędzie 10KM, roześmieję się mu prosto w twarz. To są tylko kawałki rur pospawane ze sobą żeby spaliny odprowadzić. Te kolektory co mamy w autach to nic nadzwyczajnego. Rozumiem, że jak zamontuje się zaprojektowany odpowiednio kolektor i doda do tego układ wydechowy o obliczonej, odpowiedniej pojemności, to osiągi wzrosną. Oczywiście poprawa będzie w górnym zakresie obrotów.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#6 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 00:22, 26.02.2012

Kolektor 4-1 daje większą moc w wyższym zakresie obrotów. 4-2-1 poprawia elastyczność w niższym zakresie obrotów. Pewnie wszystko rozbija się o zjawisko fali stojącej i napełnianie cylindrów. 2.0 ma większy skok tłoka i inny kolektor, bo skądś ta moc musi się wziąć.


tu się wszystko zgadza :ok zresztą - Kardas też już nakreślił to i jest w tym racja.
Natomiast ciekawostką jest fakt, że tak a nie inaczej umieszczono sondy - i ja się pytam dlaczego akurat w 2.0 w ten sposób? Rozumiem, że może mieć to również związek z powyższym, a mianowicie inaczej rozchodzącymi się spalinami (może o prędkość tych wychodzących spalin chodzi?)
  • 0

#7 krisss111

krisss111
  • Klubowicz
  • 1568 postów
  • Skąd:Mińsk Maz/Szczytno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CG4
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 00:23, 26.02.2012

ja dodam od siebie że w coupe 2,0 ma kolektor 4-2-1
  • 0
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...sss111/</a></p>
<p> </p>
<p> </p>

#8 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 13:24, 26.02.2012

Natomiast ciekawostką jest fakt, że tak a nie inaczej umieszczono sondy - i ja się pytam dlaczego akurat w 2.0 w ten sposób?

Bo można było tak zrobić. Trzeba wiedzieć co nieco na temat katalizatorów i sond. Oba te ustroje działają najlepiej jak są bardzo blisko silnika. Zobaczcie jak to jest zrobione w silniku R18

http://japancars.ru/...=E__1010&s=0.45
http://japancars.ru/...=E__0400&s=0.45

Kolektor wydechowy jest zintegrowany z głowicą, sonda jest praktycznie w głowicy, katalizator zaraz przy kolektorze.

Wszystko rozbija się o to ile miejsca jest pod maską. Zastosowanie 4-2-1 czy 4-1 zależy jaką charakterystykę silnika chciano uzyskać. To pociąga za sobą użycie konkretnego kolektora, o konkretnych wymiarach. Użycie 4-2-1 odsuwa umiejscowienie sondy bo to wynika z budowy kolektora. 4-1 jest krótki, to można sondę umiejscowić bliżej.

Sonda lepiej działa (szybciej się nagrzewa i jest bardziej dokładna) jak jest umiejscowiona możliwie blisko głowicy. Tak samo katalizator pracuje sprawniej jak ma bardziej nagrzane spaliny.

Wszystko zrozumiałe?
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#9 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 20:32, 26.02.2012

:ok
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq