Witam. Mam pytanie. W Accordzie 1.8 jest seryjnie założiny kolektor wydechowy 4-2-1 a w 2.0 4-1. Czy ktoś mógłby mnie oświecić czemu tak jest?
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
#2
Napisano 14:30, 25.02.2012
#4
Napisano 23:39, 25.02.2012
bo przecież w 1.8 z dwiema sondami nie było tych samych kolektorów co w 2.0 więc, czemu Honda
sama sobie komplikowała życie tworząc 3 rozwiązania do 2 przypadków?
odpowiedzią może być to co kiedyś gdzieś zaczytalem, czyli:
kolektor 4-2-1 lepiej pozwala zebrać się z dołu - dlatego jest montowany w 1.8 które to z dołu ma bardzo mało Nm,
za to w 2.0 jest 4-1 który to w tym przypadku jest w czymś lepszy niż 4-2-1
proponuję zgłębić wiedzę w różnicach między właściwościami dla silnika tych kolektorów i trochę Ci się rozjaśni
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?
#5
Napisano 23:42, 25.02.2012
Kolektor 4-1 daje większą moc w wyższym zakresie obrotów. 4-2-1 poprawia elastyczność w niższym zakresie obrotów. Pewnie wszystko rozbija się o zjawisko fali stojącej i napełnianie cylindrów. 2.0 ma większy skok tłoka i inny kolektor, bo skądś ta moc musi się wziąć.
Ja mam 4-2-1 i mam dwie sondy i co?
Jak ktoś przyjdzie i powie, że jak zmieni kolektor na 4-2-1 to przybędzie 10KM, roześmieję się mu prosto w twarz. To są tylko kawałki rur pospawane ze sobą żeby spaliny odprowadzić. Te kolektory co mamy w autach to nic nadzwyczajnego. Rozumiem, że jak zamontuje się zaprojektowany odpowiednio kolektor i doda do tego układ wydechowy o obliczonej, odpowiedniej pojemności, to osiągi wzrosną. Oczywiście poprawa będzie w górnym zakresie obrotów.
Do zobaczenia na trasie.
#6
Napisano 00:22, 26.02.2012
Kolektor 4-1 daje większą moc w wyższym zakresie obrotów. 4-2-1 poprawia elastyczność w niższym zakresie obrotów. Pewnie wszystko rozbija się o zjawisko fali stojącej i napełnianie cylindrów. 2.0 ma większy skok tłoka i inny kolektor, bo skądś ta moc musi się wziąć.
tu się wszystko zgadza zresztą - Kardas też już nakreślił to i jest w tym racja.
Natomiast ciekawostką jest fakt, że tak a nie inaczej umieszczono sondy - i ja się pytam dlaczego akurat w 2.0 w ten sposób? Rozumiem, że może mieć to również związek z powyższym, a mianowicie inaczej rozchodzącymi się spalinami (może o prędkość tych wychodzących spalin chodzi?)
#7
Napisano 00:23, 26.02.2012
#8
Napisano 13:24, 26.02.2012
Bo można było tak zrobić. Trzeba wiedzieć co nieco na temat katalizatorów i sond. Oba te ustroje działają najlepiej jak są bardzo blisko silnika. Zobaczcie jak to jest zrobione w silniku R18Natomiast ciekawostką jest fakt, że tak a nie inaczej umieszczono sondy - i ja się pytam dlaczego akurat w 2.0 w ten sposób?
http://japancars.ru/...=E__1010&s=0.45
http://japancars.ru/...=E__0400&s=0.45
Kolektor wydechowy jest zintegrowany z głowicą, sonda jest praktycznie w głowicy, katalizator zaraz przy kolektorze.
Wszystko rozbija się o to ile miejsca jest pod maską. Zastosowanie 4-2-1 czy 4-1 zależy jaką charakterystykę silnika chciano uzyskać. To pociąga za sobą użycie konkretnego kolektora, o konkretnych wymiarach. Użycie 4-2-1 odsuwa umiejscowienie sondy bo to wynika z budowy kolektora. 4-1 jest krótki, to można sondę umiejscowić bliżej.
Sonda lepiej działa (szybciej się nagrzewa i jest bardziej dokładna) jak jest umiejscowiona możliwie blisko głowicy. Tak samo katalizator pracuje sprawniej jak ma bardziej nagrzane spaliny.
Wszystko zrozumiałe?
Do zobaczenia na trasie.
#9
Napisano 20:32, 26.02.2012
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI
|
VI
Mechanik →
Silniki →
Nierówna praca silnikaNapisany przez fajnyziomekpl , 24 kwi 2024 VI, #honda |
|
|
|
VI
Mechanik →
Układ elektryczny →
Jak odczytać numer VIN z ecu Accord VI.Napisany przez m_sea , 24 kwi 2024 VI |
|
|
||
VI
Mechanik →
Silniki →
H22A Kręci, nie odpala .Napisany przez piteroo , 21 kwi 2024 VI |
|
|
||
|
VI
Mechanik →
Wnętrze →
Problem z drzwiamiNapisany przez tru3dnn , 11 kwi 2024 VI |
|
|
|
VI
Mechanik →
Silniki →
Sam zwiększa obroty na rozgrzanym silnikuNapisany przez Kaylish , 10 kwi 2024 VI |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych