Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Felgi 17" + opony

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
42 odpowiedzi w tym temacie

#16 Enriqe

Enriqe
  • Forumowicz
  • 187 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:04, 14.09.2011

Ooo to jest to. Dzięki za zdjęcia poglądowe.
ET40 i jest dość schowane, na ET 45 będzie jeszcze bardziej :-/ Zaczynam wątpić czy będzie to wyglądać tak jak chce...
  • 0
Nic na siłę! Lewy pas, gaz i płynę!

#17 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 06:23, 14.09.2011

Enriqe u mnie jest 17 et40 7'', guma 205/45 tak to wygląda

Enriqe, zwróć uwagę felga 7" jeżeli bedzie 7,5" to już pójdzie na zewnątrz więc ET 45 i szerokośc felgi 7,5" bedzie OK
  • 0

#18 Enriqe

Enriqe
  • Forumowicz
  • 187 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:40, 14.09.2011

Jarku, ale te felgi które planuję kupić mają właśnie 7" szerokości a nie 7,5" :)

Warto się bawić w jakieś dystanse jak coś?
  • 0
Nic na siłę! Lewy pas, gaz i płynę!

#19 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 10:44, 14.09.2011

jesli 7" to spoko
a dystanse sobie odpuść - chyba ze zmienisz szpilki na dłuzsze
  • 0

#20 kregoslup

kregoslup
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:LBN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:29, 15.09.2011

Dołączę się do tematu bo też jestem w trakcie szukania 17"+opony a nie chce zakładać nowego podobnego tematu. Felgi już wybrane tylko zamówić a opony - i tu pytanie 205 czy 215?
Na forum w galeriach widzę że przeważają 215/45 w 17-tkach a tutaj piszecie o 215 że będzie balon czego nie widzę w galeriach więc się zastanawiam.
Felgi będą 7 calowe, ET 40 dobrze się wpasują? chodzi mi też o efekt wizualny na szerszych oponkach.
Proszę o rade.
  • 0

#21 dDainese

dDainese
  • Forumowicz
  • 10 postów
  • Skąd:EBE
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:57, 05.10.2011

Dołączona grafika

215/45 na 7"
Balona nie zauważyłem, jednak zależy też to od firmy opon (inne po prostu inaczej układają sie na feldze).
Felgi o rozmiarze który podałeś idealnie się wpasują. Co do opon to 205/45 rzeczywiście jest najlepszym zamiennikiem jednak polecałbym 205/50. Zmiany w srednicy koła nie bedą bardzo odczuwalne a komfort o niebo lepszy. Sam przejechałem się na felgach 205/50 i jeździ się lepiej niż 215/45. Pierwsza sprawa to to, że są cichsze i bardziej "miękkie" .Spalania nie miałem okazji sprawdzić ale pewnie też bedzie mniejsze. Wyższa opona wizualnie wypełni nadkola jeśli nie myslisz o glebie. Sam na wiosne wymieniam opony na 205iątki. Ja Accorda kupiłem z myślą o komfortowej jeździe z zacięciem sportowym więc uważam że 205/50 R17 to doskonały kompromis.
  • 0

#22 sienka

sienka
  • Forumowicz
  • 252 postów
  • Skąd:Bielsk Podlaski
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S+
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:35, 31.08.2014

Podejdą bez problemu do VI? http://olx.pl/oferta...D5-ID65KIL.html

Wysłane z mojego LG G2 Mini
  • 0

#23 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 06:33, 01.09.2014

ja bym nie ryzykował - otwór centrujacy 66mm - trzeba redukcje na 64,1 mm, a poza tym według mnie ET 35 odpada


  • 0

#24 Onilia

Onilia
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Hajnówka
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:54, 01.09.2014

jak mialem 16x7 i et38 przy 205/55 oponie to przod delikatnie wystawal. wiec przy et35 jeszcze bardziej wyjdzie z nadkola kolo


  • 0

#25 sienka

sienka
  • Forumowicz
  • 252 postów
  • Skąd:Bielsk Podlaski
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S+
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:10, 21.09.2014

A takie? http://olx.pl/oferta...D5-ID6AnPZ.html

Wysłane z mojego LG G2 Mini
  • 0

#26 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 13:47, 21.09.2014

Średnica: 17".......................................................................tak
Rozstaw śrub: 4x114,3........................................................tak
Szerokość 7"........................................................................tak
ET 35....................................................................................raczej nie - kółko pójdzie na zewnatrz z przodu
Średnica otworu centrującego 66,1 mm..............................nie - konieczny pierscien redukcyjny z 66.1 na 64.1


  • 0

#27 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 17:37, 21.09.2014

tak tylko 16x7 et 38 to balon i wystawala opona a nie felga. spokojnie sie zmiesci 17x7 et 35 przy oponie 205 czy 215.

 

jesli ktos odczuwa roznice miedzy 205/50 a 215/45 to gratuluje... tak samo jakby ktos odczul roznice miedzy 2.2 a 2.3 atm w kolku:) ale sa i tacy:)

 

w ksiązce serwisowej jest napisane ze ma byc 215/45 wiec takie kupcie, po co kombinować? otwor centrujacy o ile jest większy to kupujesz pierscien centrujący i po problemie. jak mniejszy to trzeba frezowac a tu już większa ingerencja... o ile zrobi to ktoś ogarnięty to spoko ale jak będzie choć lekko nie w cenralnym punkcie to będzie biło kierownica.


  • 0

#28 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 20:58, 21.09.2014

Blackfly z tym odczuciem to przesadzasz . Nie trzeba mieć szczególnie czułego tyłka żeby odczuć różnice między 215/45 ,a 205/50 niby wysokość bardzo zbliżona ale pewnie musi być inna konstrukcja boku opony .Nie dziwię się ,że to czuć od razu. do tego pewnie (zazwyczaj)215/45 indeks wyższy i nośność.

Nie uważasz ,ze to lepiej będzie wybierać dziury ?

http://4.bp.blogspot...ta_Spec_R_2.jpg

http://img10.imagesh...2/dsc06373a.jpg

http://i41.tinypic.com/fcp2fd.jpg

 

niż np to ?

 

http://img30.olx.pl/...iopomorskie.jpg

http://www.steveandl...ips_rearfit.jpg

 

a tu dwie koło siebie leżą

http://cdn.mkimg.car...ct=cafda00c7e10

Przecież tego nie trzeba nawet sprawdzać ..na pierwszy rzut oka 205 będzie bardziej komfortowa.Nawet z tym samym indeksem i nośnością


Użytkownik Wlodar edytował ten post 22:05, 21.09.2014

  • 0
                       

#29 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:48, 21.09.2014

no i tam gdzie leza obok siebie nie widac roznicy. jedynie jasny kolor 215 potęguje wizualnie. nic szczegolnego. skoro Wy czujecie taką różnice to gratuluje wyczulonego tyłka, mnie chyba w dzieciństwie za często po nim lali ze nie czuje.

 

bark opony zależy od jej indexu, przeznaczenia jak i samej marki/modelu nie ma tu nic do tego profil. bo to nic innego jak procent szerokosci a skoro 215/45 to 96,75mm a 205/50 to 102,5 to tyle co różnica między nowa opona z całym bieżnikiem a zużytą.

 

tak wiem są tacy co czują różnice miedzy 2.1 a 2.2:) o czym już pisałęm ale zaden czujnik wstrzasów itp nie zanotuje różnicy większej jak błąd pomiaru:)


  • 0

#30 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 21:54, 21.09.2014

żartujesz ,że tam gdzie leżą razem nie widzisz różnicy ? to z tyłkiem i z oczami słabo :-D . Wtedy nie dziwię się ,że dla ciebie nie ma różnicy.

nawet suche dane co podajesz " 215/45 to 96,75mm ,a 205/50 to 102,5" wystarczy żeby bezbłędnie za każdym razem wiedzieć na  jakiej oponie się jedzie po nierównościach

Przecież to widać ,ze jest już zdrowy balonik 205/50/16

http://static.flickr...2958a6b.jpg?v=0

 

....co do  procentów to przesadzasz z tym tłumaczeniem :cwaniak:

To samo jest przy  225/45/17 , a 215/50/17 (takie mam teraz) .Spytaj kogo chcesz czy nie zauważył różnicy na plus w komforcie,bo widzę ,że cię nie przekonam.

 

Do opony 205/50/16 możesz porównać 225/45/16

...Blackfly......

wychodzi wtedy na to,a raczej według ciebie ,że komfort na oponie 225/45/16 i oponie 215/45/16 będzie taki sam ? To przeczy prawom Fizyki .


Użytkownik Wlodar edytował ten post 22:56, 21.09.2014

  • 0
                       





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq