Witam z Racji tego że silnik pobiera mi duże ilości oleju czeka mnie remont, koszta są zależne wiadomo od tego co tam dokładnie jest do zrobienia... Ale jeśli ktoś już robił taki remont to jaki koszt mniej więcej części poszczególnych elementów?
i drugie pytanie czy dobrze by było założyć dół od H22A8 żeby trochę odciążyć silnik od kompresji? (jak się nie mylę... ) czy tak naprawdę to nic nie da? i czy jest dużo przy tym rzeźby i czy się wg opłaca i coś to pomaga?
I 3 rzecz... Auto zostało wystawione na aukcje... Chce jednak pójść w nowszą technologie K24 CL9 I tutaj czy robić to czy podrostu czekać aż się auto sprzeda i nie pakować na darmo pieniędzy, bo już raz słupek wymieniałem, ten podobno miał nie brać oleju jak i nie dymić!:
jak bierze takie potworne ilosci oleju to pierwsze co po zrzuceniu glowicy sprawdzilbym owal na tulejach cylindrow. Jesli przekracza granice dopuszczalne przez manual to mozesz wyrzucic blok na szrot - jesli jest w tolerancji to:
-tylko pierscienie - osobiscie polecam NPR Japan koszt okolo 250 pln
-panewki tutaj cena zalezna od firmy ale King badz TH beda okey ( cena za glowne i korbowodowe z Kinga ok 500 pln a za TH 250 pln - te TaiHo sa na pierwszy montaz w fabryce )
-uszczelniacze walkow Corteco ( w srodku jest oryginal Nok ) 20 zeta / szt
-uszczelniacz walu przod i tyl to bedzie okolo 120 za te dwa uszczelniacze
-uszczelniacz walka balansera 15 zeta
-uszczelka pod ssacy 18 zeta - zamiennik z BGA.
-uszczelka pod glowice z Payena ok 190 pln
-uszczelniacze zaworow - 100 za komplet ( tylko OEM ) i warunkow do sprawdzenia
-prowadnice zaworow ( po tylu latach nie wierze zeby byly ok ) Musisz miec dobrego goscia ktory je wyciagnie i obsadzi i do tego dorobi te prowadnice - bedzie musial przetaczac z jakiegos innego auta - w glowicy h22a7 prowadnice zaworow sa dluzsze - maja o ile dobrze pamietam 55 mm ? Typowo pasujace do takiej glowicy prowadnice sa z SuperTech-a - koszt okolo 400 pln za komplet - jak bedziesz mial szczescie to znajdziesz w Polsce a jak nie to zamowienie zza wielkiej wody badz UK
- remont calej glowicy ( sama robocizna szlifierza czyli plaszczyzna glowicy, rozbrojenie i uzbrojenie glowicy w zawory, zrobienie zaworow na 3 katy i dotarcie gniazd zaworowych, wymiana wszystkich prowadnic zaworowych ) to moze byc okolo 1000 zeta jak nic....
-poprawne poskladanie dolu to koszt....... nie wiem
DO tego takie " *cenzura*y" jak:
pasta uszczelniajaca z 30 zeta
filt oleju X 2 sztuki po 20 pln
plyn chlodniczy 30 pln
olej - przynajmniej 2ie wymiany _ czyli na pierwszy strzal jakis tani koszt 80 pln i pozniej docelowy koszt 150 pln