Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Przepalające się żarówki co 1.000km

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
24 odpowiedzi w tym temacie

#1 artur

artur
  • Forumowicz
  • 127 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:54, 05.03.2015

Dobry dzień!

Pytanie o żarówki w VI gen, czy u Was też się tak często przepalają?

Dopiero teraz po kilku wyjazdach "pod rząd" zdałem sobie sprawę jak często wymieniam żarówki mijania!

 

Auto mam ze 3 lata, zrobiłem ok. 20.000 i żarówki wymieniałem już przynajmniej z 10 razy (może 15razy?)

 

W ciągu 2 tygodni spaliłem 2 komplety (4 sztuki) osramów nightbreaker. Żarówki założyłem, pojechałem w trasę, zrobiłem ponad 1.000, wróciłem do domu i już jedna żarówka przepalona. Po ok. 1000km! Wsadziłem w to miejsce jakąś "marketową" żarówkę co akurat miałem w bagażniku, dwa dni później padła druga żarówka z kompletu po tym 1.000km.

 

Napięcie na klemach zmierzyłem, wydaje się poprawne, po zimnym starcie 14,6, powoli spadało i po chwili gdy silnik się uspokoił było ok 14,2 V.

 

Jakieś sugestie?


  • 0

#2 Gozdi

Gozdi
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:22, 05.03.2015

Może regulator napięcia. Nie zauważyłeś skoków napięcia, np. nawiew sam z siebie bardziej dmucha.


  • 0

#3 artur

artur
  • Forumowicz
  • 127 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:30, 05.03.2015

Nic z tych rzeczy, wszystko związane z elektryką wydaje się działać bardzo dobrze. Jak mierzyłem napięcie to w miarę nagrzewania spadało bardzo ładnie, odchyły były w zakresie +0,01V ale to raczej wina mojego miernika z marketu niż rzeczywistych wahań.


  • 0

#4 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 12:19, 05.03.2015

a weź zmierz napięcie na kostce żarówki jakie ona dostaje bo może się okazać, że żarówka ma gdzieś spięcie
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#5 artur

artur
  • Forumowicz
  • 127 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:27, 06.03.2015

Też zmierzyłem, zapomniałem napisać - 13,7V, wydaje się OK.

 

Jakieś sugestie?


  • 0

#6 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 11:31, 06.03.2015

No to jedyne co to musi się robić zwarcie czy coś podczas jazdy bo nie wygląda jakby miało się coś innego zepsuć... A żarówka siedzi mocno, sztywno? Druciki nie są luźne?
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#7 artur

artur
  • Forumowicz
  • 127 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:41, 06.03.2015

Obie siedzą sztywno bez luzów. Raczej nie obstawiam losowego zwarcia, bo wtedy spalałby się bardziej losowo, raz po 10km, a raz po 10.000km, a wszystkie się palą mniej-więcej równo po takim samym przebiegu


  • 0

#8 artur

artur
  • Forumowicz
  • 127 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:14, 06.03.2015

Dzięki.

Gdyby ktoś mnie zapytał jakie napięcie "lepsze" to powiedziałbym że na oczywiście moje 14,4 niż Twoje 13,5, ale teraz już niczego nie jestem pewien.

Próbuję kupić od paru dni bosha longlife, ale jakoś nie mogę dorwać na mieście, chyba zamówię z internetu i zobaczę jak wyjdzie.


  • 0

#9 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 14:21, 06.03.2015

A napiecie sprawdzałeś na odpalonym silniku i wolnych obrotach tylko, czy też przy dobrym przegazowaniu?


  • 0

#10 artur

artur
  • Forumowicz
  • 127 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:48, 06.03.2015

Rzeczywiście, na wolnych!

Dzięki za wskazówkę, sprawdzę na gazie.
 


  • 0

#11 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 15:54, 06.03.2015

Hej :-)

Calzone, pozwolę się z Tobą nie zgodzić w sprawie żarówek + ileś_tam %... zjawisko szybszego przepalania żarówek było wielokrotnie wałkowane w temacie o żarówkach i faktycznie OSRAMy NightBreaker, czy SilverStar itd. przepalają się znacznie szybciej, ale jest od tej reguły wyjątek - Tungsram MegaLight +90% lub nawet + 120%...

Te żarówki możesz śmiało kupować, bo nie dość, że świecą naprawdę dobrze (co najmniej tak jak przytoczone NightBreakery) to bardzo długo wytrzymują, porównywalnie do zwykłych żarówek bez 'plusów'... (ja te Tungsramy zmieniałem na razie tylko raz po ok. 1,5 roku), ale mają też minus - nie świecą tak 'cool' (czytaj na biało czy niebiesko) jak żarówki NightBreaker. To ostatnie mi akurat nie przeszkadza, bo dla mnie najistotniejsze jest bezpieczeństwo, wygląd jest dopiero gdzieś tam dalej...

 

Pozdrawiam

Tomek

 

P.S. jak poszukasz to znajdziesz informacje o tych żarówkach


  • 0

#12 Lewiathan

Lewiathan
  • Forumowicz
  • 53 postów
  • Skąd:Trawniki
  • Silnik:2,3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 02:45, 12.03.2015

W mojej Vi-stce też miałem Nightbreakery. Nie wiem ile wcześniej przejechały, w każdym razie po półtorej miesiąca od kupna auta ( może 500-700 km ) spaliła się pierwsza żarówka, następnie na drugi dzień padła druga. Myślę, że jednak te żarówki mają określoną liczbę godzin pracy i koniec tematu. Wymieniłem je na Philips Whitevision set i jestem póki co baaardzo zadowolony. Biały, wyraźny słup światła ( nawet jak na żarówkę ) z wyraźnymi liniami zakończenia.


  • 0

#13 TomK

TomK
  • Forumowicz
  • 86 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:19, 12.03.2015

To ja tylko dodam zebyscie zachowywali paragon i wysylali na reklamacje do producenta. Malo kto wie ze mozna je reklamowac. Fakt trzeba miec dwa komplety ale z reguly producent uznaje gwarancje i przysyla nowy komplecik.


Send from iPhone using Tapatalk
  • 0

#14 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 08:32, 12.03.2015

Hej :-)

Lewiathan, to nie do końca tak jest, bo te same (no prawie, bo tam były H4 tu są H1) NightBreakery w starym Civicu wytrzymywały ok. 1 roku, podczas gdy w Accordzie góra 2-3 m-ce (czyli 4 razy krócej; i to nie tylko czasowo, bo auta wykorzystywane podobnie)... ale żeby na 100% ustalić przyczynę trzeba by się było pobawić w jakieś urządzenia pomiarowe z możliwością przeglądania historii, które by w dłuższym okresie monitorowały stan zasilania żarówek i wtedy może byłaby znana przyczyna takiego, a nie innego traktowania określonych żarówek, przez nasze Accordy...

 

Pozdrawiam

Tomek


  • 0

#15 marcoaccord

marcoaccord
  • Forumowicz
  • 620 postów
  • Skąd:Pisz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GX
  • KM:125
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:40, 12.03.2015

Ja od 4 lat jeżdze tylko na żarówkach +xx% i nie ma problemu z przepalaniem. Napięcie mierzone ok 14.3V . Poniżej 13.8  V nie jest dobre. Podjedź do mechanika zaopatrzonego w dobry miernik. Nie możliwe żeby żarówki tak padały.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq