XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Olej silnikowy - opinie/fakty z eksploatacji TYMCZASOWY
#31
Napisano 01:36, 18.12.2019
#32
Napisano 08:27, 18.12.2019
Pewnie o ten filmik chodzi:
Użytkownik mefiu edytował ten post 09:17, 18.12.2019
#33
Napisano 09:04, 18.12.2019
Nawet jeśli producent nie przewiduje stosowania takiego oleju (oleju 10W60 nie ma wśród tych, które producent dopuszcza do stosowania)?niedawno oglądałem filmik jakiegos yt ubera który mówił o tym jak silniki poddają sie przez olej 5w 30 i nie moge go znalesc. ale ze panewki potrafią sie obrócić i zeby lepiej zalewać 10w 60 poniewż szybciej sie rozprowadza po magistrali itd prosze mnie nie hejtowac niejestem mechanikiem pisze to co sm gdzies usłyszałem ile w tym prawdy nie wiem ale chetnie sie dowiem
#34
Napisano 09:39, 18.12.2019
W ciemno nie ma co gadać, porównywać dwóch rożnych samochodów. Trzeba by zamontować w acco czujnik temp oleju i jechać autostradą z prędkościami 140/160/180 i obserwować jak się zachowuje temperatura oleju i czy mocno przekracza 100*C. TO samo zrobić na oleju 0w20, 0w30, 5w40, 5w50, czy na jakim tam chcecie testować
#35
Napisano 10:24, 18.12.2019
Przepraszam że przeszkadzam w kolejnej dyskusji olejowej... ale chciałbym przypomnieć tylko pierwszy post tego tematu:
http://www.accordklu...asowy/?p=787454
VI QP F23
VI QP J30
VII N22
IX FK2 Tourer R18Z4
Ślepego "Białas" FK2 Tourer
http://www.accordklu...le-biała-perła/
Katalog doboru OEM części :
http://www.accordklu...i-innych-marek/
#36
Napisano 11:38, 23.01.2020
Honda Accord VI 2.0; 2000 rok produkcji; 147 KM; LPG; obecnie 300 000 km przebiegu (rzeczywiste licznikowe, licznik zawyża jakieś 8%)
Mój przebieg 152 400 km.
W tym czasie wykonałem 13 wymian oleju, średnio co 11 700 km.
Pierwsza wymiana Platinum 5W40.
Dziewięć (9) wymian Valvoline VR1 Racing 5W50 na forum zwanym syropem.
Dwie (2) wymiany Meguin Low Emission 5W40
Ostatnia wymiana Comma X-Flow G 5W40
Filtr zwykle Knecht OC617, ostatnio oryginał Nissan 152089F60A
Pierwsza wymiana zaraz po sprowadzeniu. Był zalany Castrolem i nie wymieniany jakieś 20 tyś km więc wymieniłem tym co miałem pod ręka czyli Platinum i filtr to był chyba Sędziszów.
Po dwóch tysiącach zainstalowałem LPG i tu mnie dopadły te "zwidy" czyli wydawało mi się że przez dwa tysiące oleju nie brał. Po zainstalowaniu LPG pobór ustatkował się w wysokości 200 ml na tysiąc (1000) km.
Przez kilka wymian na Valvoline pobór stabilny. Zastosowałem trzy razy płukanki Valvoline i Liquy Moly ,które może czyściły ale wpływu na pobór nie miały, aż zastosowałem płukankę Xado. Dokładnej nazwy nie pamiętam, po której zużycie skoczyło do około 300 ml. na tysiąc(1000) km. Błąd nr 1.
Przy 268 300 wlałem Meguin. Sugerowałem się potrzebą oszczędzania oryginalnego jeszcze katalizatora. Błąd nr 2. Po pierwszej wymianie zużycie było stabilne, czyli około 300 ml. na tysiąc (1000) km. ale po drugiej zużycie skoczyło do około 400 ml. na tysiąc (1000) km.
Pod koniec drugiej zmiany dolewałem już Valvoline 5W40 ze sklepu Action i miałem kilka naprawdę bardzo szybkich autostradowych tras 2x 700; 1x1000. Accord był bardzo dzielny i mówiąc szczerze obawiałem się zwiększonego zużycia oleju, a było wręcz przeciwnie. Na tych trasa zużycie oleju było zauważalnie mniejsze.
Na oleju Comma X-Flow G 5W40 eksperymenty olejowe się kończą (chyba, że po wyjściu Brytyjczyków z UE cena znacząco wzrośnie) obecnie około 130 zł w Intercarsie. Obecnie po dwóch tysiącach kilometrów napewno dolałem 600 ml. Klawiatura czysciutka, pokrywa może nie lusterko, ale lusterka używam coraz rzadziej
Pokusz sie tylko o jeden wnioseczek, najlepszy olej to Valvoline 5W50 Racing i było przy nim pozostać. No jednak jeszcze jeden; płukanki i dodatki do oleju niepotrzebne wydatki.
No i nie zamierzam wpadać w histerię i robić remont silnika. Mogę żyć ze świadomością, że silnik w moim samochodzie bierze 4 setki oleju na tysiąc (1000)km.
#37
Napisano 07:24, 24.01.2020
Honda Accord VI 2.0; 2000 rok produkcji; 147 KM; LPG; obecnie 300 000 km przebiegu (rzeczywiste licznikowe, licznik zawyża jakieś 8%)
Mój przebieg 152 400 km.
W tym czasie wykonałem 13 wymian oleju, średnio co 11 700 km.
Pierwsza wymiana Platinum 5W40.
Dziewięć (9) wymian Valvoline VR1 Racing 5W50 na forum zwanym syropem.
Dwie (2) wymiany Meguin Low Emission 5W40
Ostatnia wymiana Comma X-Flow G 5W40
Filtr zwykle Knecht OC617, ostatnio oryginał Nissan 152089F60A
Pierwsza wymiana zaraz po sprowadzeniu. Był zalany Castrolem i nie wymieniany jakieś 20 tyś km więc wymieniłem tym co miałem pod ręka czyli Platinum i filtr to był chyba Sędziszów.
Po dwóch tysiącach zainstalowałem LPG i tu mnie dopadły te "zwidy" czyli wydawało mi się że przez dwa tysiące oleju nie brał. Po zainstalowaniu LPG pobór ustatkował się w wysokości 200 ml na tysiąc (1000) km.
Przez kilka wymian na Valvoline pobór stabilny. Zastosowałem trzy razy płukanki Valvoline i Liquy Moly ,które może czyściły ale wpływu na pobór nie miały, aż zastosowałem płukankę Xado. Dokładnej nazwy nie pamiętam, po której zużycie skoczyło do około 300 ml. na tysiąc(1000) km. Błąd nr 1.
Przy 268 300 wlałem Meguin. Sugerowałem się potrzebą oszczędzania oryginalnego jeszcze katalizatora. Błąd nr 2. Po pierwszej wymianie zużycie było stabilne, czyli około 300 ml. na tysiąc (1000) km. ale po drugiej zużycie skoczyło do około 400 ml. na tysiąc (1000) km.
Pod koniec drugiej zmiany dolewałem już Valvoline 5W40 ze sklepu Action i miałem kilka naprawdę bardzo szybkich autostradowych tras 2x 700; 1x1000. Accord był bardzo dzielny i mówiąc szczerze obawiałem się zwiększonego zużycia oleju, a było wręcz przeciwnie. Na tych trasa zużycie oleju było zauważalnie mniejsze.
Na oleju Comma X-Flow G 5W40 eksperymenty olejowe się kończą (chyba, że po wyjściu Brytyjczyków z UE cena znacząco wzrośnie) obecnie około 130 zł w Intercarsie. Obecnie po dwóch tysiącach kilometrów napewno dolałem 600 ml. Klawiatura czysciutka, pokrywa może nie lusterko, ale lusterka używam coraz rzadziej
Pokusz sie tylko o jeden wnioseczek, najlepszy olej to Valvoline 5W50 Racing i było przy nim pozostać. No jednak jeszcze jeden; płukanki i dodatki do oleju niepotrzebne wydatki.
No i nie zamierzam wpadać w histerię i robić remont silnika. Mogę żyć ze świadomością, że silnik w moim samochodzie bierze 4 setki oleju na tysiąc (1000)km.
Też przechodziłem przez podobny etap w swoim civicu, naczytałem się pierdół wypisanych przez serwis zmień olej itp. i tak silnik, który prawie nie brał oleju zużywał 0,5l/1000km. Żałuje, że nie zostałem przy 10w40, bynajmniej nie musiałbym otwierać silnika.
#38
Napisano 19:38, 23.02.2020
Panowie. Jestem właścicielem od 2 lat Accorda VII Type-S z 2005 roku. Silnik 2,4 190 KM. Przebieg dobija do 280 000 km. Samochód sprowadzony ze Szwajcarii zalany był Valvoline maxlife 5w40 przez dwie wymiany, a obecnie (trzecia wymiana) silnik pracuje na Motulu EcoNergy 5w30. Oba oleje syntetyki. W każdym wypadku stwierdziłem ubytek oleju i konieczność dolewki. Czytam Forum, opinie i statystyki. Nigdzie nie znalazłem adekwatnej i jednoznacznej odpowiedzi jaki olej wlać przy 280 tysiach na szafie. Pomóżcie coś Mordy. Przy wymianie, a szykuje się na marzec myślę o płukance silnika i do właściwego oleju dorzucę Ceramizer.
Użytkownik Tizo edytował ten post 19:38, 23.02.2020
#39
Napisano 21:35, 23.02.2020
Co do płukanki, to nie testowałem ale dobry olej ma też właściwości myjące i przy racjonalnych interwałach spełnia swoją rolę.
Popytaj też naszego forumowego sponsora - Croma.
#40
Napisano 21:47, 23.02.2020
#41
Napisano 22:36, 23.02.2020
Tizo, jeżeli ci bierze oliwę to bez rozbierania silnika ciężko cokolwiek zdziałać, płukanki możesz stosować, nic nie wybuchnie, też robiłem różnymi (było BG109, jakaś od Milersa, długodystansowa XADO i jeszcze chyba coś), ale poboru oliwy nie zmniejszyłem, czy ceramizer pomoże - wszystko zależy od tego czy pierścienie tradycyjnie dla K serii "stoją", jeżeli "stoją" to żadne super hiper cuda nie pomogą no bo czym ma byc uszczelnione jeżeli pierścienia nie ma (tzn. fizycznie jest ale nie spełnia swojej roli), ceramizer pierścienia nie zastąpi, w takich wypadkach trzeba rozebrać silnik i mechanicznie odczyścić syf, pomierzyć owalizację tulei, i jeżeli wszystko w normie to składać na nowych pierścionkach, no ale spróbuj od tej płukanki, to niewiele kosztuje a może akurat pomoże
Użytkownik rafisz edytował ten post 22:37, 23.02.2020
#42
Napisano 23:15, 23.02.2020
Tizo. Twój olej ma spełniać normy ACEA A1/B1 lub A3/B3, lub A5/B5 , żebyś czasami nie zalał oleju niskopopiołowego klasy C2 czy C3 itd... , i pisze po raz kolejny (nawet gdzieś temat na forum stworzyłem) że Firma Honda nie zaleca płukanek w swoich silnikach.
Użytkownik Maxell edytował ten post 23:20, 23.02.2020
#43
Napisano 23:21, 23.02.2020
#44
Napisano 23:44, 23.02.2020
jak pobędziesz trochę na forum to się dowiesz że ostatnimi czasy silniki w hondach dziwnie padają bez wyraźnej przyczyny, ja osobiście mam dwóch podejrzanych, są nimi LPG lub złej jakości olej, ja tylko piszę jaki olej zaleca producent w książce serwisowej, więc Twoje pytanie powinno być do producenta a nie do mnie.
#45
Napisano 09:18, 24.02.2020
A co jeżeli olej, np. Neste, ma normę C2 oraz A3/B4? Bo Neste Pro 5w40 taką ma właśnie...
Tapniynte ze szajsunga
Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek
Moja "Czarnula"
"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, olej, zużycie, jaki
all_gen
Mechanik →
Silniki →
Franek k20/k24 nie pali równo na 4 cylindrze.Napisany przez urbiandorbi , 30 Mar 2024 all_gen |
|
|
||
all_gen
Mechanik →
Układ elektryczny →
Do czego ta wtyczka ?. Accord VINapisany przez m_sea , 06 Jan 2024 all_gen |
|
|
||
all_gen
Mechanik →
Silniki →
Nowa benzyna E10, a silniki HondyNapisany przez wodstock , 28 Nov 2023 all_gen |
|
|
||
all_gen
Mechanik →
Silniki →
R18A2 a F18B2Napisany przez SajmonHonda , 13 Apr 2023 all_gen |
|
|
||
all_gen
Mechanik →
Opony / Felgi →
Eksploatacja - poradniki →
Osprzęt - zestaw TPMS do VII genNapisany przez gzp500 , 29 Mar 2023 all_gen, tpms, VII, VII i starsze |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych