Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Czy w Twoim Accordzie hamulec ręczny działa prawidłowo ?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
43 odpowiedzi w tym temacie

Ankieta: Jak u Ciebie dziala hamulec reczny?

Jak u Ciebie dziala hamulec reczny?

Nie możesz zobaczyć wyników tej ankiety dopóki nie oddasz głosu. Proszę zaloguj się i oddaj głos by zobaczyć wyniki.
Głosuj Goście nie mogą oddawać głosów

#16 jacys

jacys
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:UK
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:31, 27.01.2011

ustalmy, zablokować na suchym na prostych kołach to chyba niewykonalne



nie wiem jak u was. hondkę kupiłem we wrześniu. trafiały się jeszcze wtedy ładne dni. suchy asfalt, prosty odcinek, prędkość około 30, może 40 km/h ( dawna kołbielska pod Mińskiem, dla zainteresowanych). zaciągnąłem dość mocno i zablokowały, oba, równiutko, w żadną stronę mi dupa nie uciekała.


Ja w VI tak kiedys zrobilem, efekt byl dosc niebezpieczny bo stanalem w poprzek drogi :k Dobrze ze pustej.
Czlowiek w szoku to glupoty robi i zamiast go zwolnic to kontrowalem :k

Na ktory zabku powinien zablokowac w VII genie?
  • 0
Była 1.8 iS Jest K24

#17 ekonom

ekonom
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:Głogów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:32, 27.01.2011

U mnie po regeneracji i porządnym przepłukaniu całego układu nowym płynem ręczny w końcu daje radę. Jednak tak jak u większości o zablokowaniu kół przy prędkości np 40km/h można zapomnieć. Owszem czuć, jak przysiada dupa i jak się podnosi po odpuszczeniu ręcznego, ale na tym się kończy :-D . Jedynym plusem jak mi się wydaje z zastosowania tarcz na tył jest mniejsze ryzyko przymarźnięcia ręcznego zimą. Tak mi się przynajmniej wydaję, że na bębnach łatwiej może przymarznąć zimą. Tak mi się wydaje, ale może się mylę :?:
  • 0
Jeśli koni dużo pod maską lepiej żeby za sterami nie siedział OSIOŁ.

#18 logicsys

logicsys

    CNC Majsta

  • Forumowicz
  • 542 postów
  • Skąd:Lyngdal Norway
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GIT
  • KM:125
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:41, 27.01.2011

No dobrze kolega mowi WYdaje sie koledze :-P JAk ma zamarznac to zamarznie. Grunt zeby go czesto uzywac zeby mechanizmy pracowaly jak nalezy. A co do wiekszego zacisku. Czy przyadkiem pompa nie steruje jakie cisnienie idzie w tyl?? Bo jesli tak to jak dam wiekszy zacisk a cisnienie bedzie mial te samo to nie powinno sie nic zmienic (a nawet moze slabiej brac) A reczny za to powinien sie poprawic. Jesliw VII genie jest lepiej to moze by sie dalo adaptacjie zrobic do VI gen??
  • 0

Hunda poszla w świat z SUburburu za Pan brat

8il5.jpg


#19 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 14:44, 27.01.2011

od tego aby tył nie tańczył na drodze i każde koło hamowało odpowiada EBD
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#20 marekm

marekm
  • Forumowicz
  • 32 postów
  • Skąd:Wieluń
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:26, 27.01.2011

Na chwilę obecna hamulec ręczny działa bez zarzutu, znaczy się na śniegu kółka zablokuje a na suchym jeszcze nie próbowałem :mrgreen: Ale działa ;-) A tak swoją droga wyczytałem na forum, że z tyłu klocek nie pracuje na całej powierzchni tarczy tylko na jej części(w sumie to się zgada bo u mnie wytarta jest tylko część powierzchni tarczy a powinna być cała) i to może być przyczyną słabszego działania hamulca.
  • 0

#21 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 17:34, 27.01.2011

to masz zabrudzone/uszkodzone coś w zaciskach, u mnie było podobnie, ale przy wymianie zawieszenia
kolega przeczyścił i rozruszał te śruby pływające, niestety tylko z jednej strony się poprawiło, bo już widzę
że łapie całą tarczę i zdziera rdzę
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#22 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 19:59, 27.01.2011

zaciski pływające brudne, wyjąć wyczyścić i nasmarować, ale smarem ATE Plastilube, broń boże miedzianym
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#23 logicsys

logicsys

    CNC Majsta

  • Forumowicz
  • 542 postów
  • Skąd:Lyngdal Norway
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GIT
  • KM:125
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:22, 27.01.2011

U mnie cala tarcza jest dobrze wytarta a mimo to reczny nie za ciekawy moze wymienic klocki juz by trzeba bylo, to by sie cos zmienilo.
  • 0

Hunda poszla w świat z SUburburu za Pan brat

8il5.jpg


#24 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 20:28, 27.01.2011

U mnie cala tarcza jest dobrze wytarta a mimo to reczny nie za ciekawy moze wymienic klocki juz by trzeba bylo, to by sie cos zmienilo.


myślę że ani troche ;-)
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#25 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 21:11, 27.01.2011

Działa o tyle dobrze że na bardzo stromych podjazdach auto się nie stacza
  • 0

#26 logicsys

logicsys

    CNC Majsta

  • Forumowicz
  • 542 postów
  • Skąd:Lyngdal Norway
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GIT
  • KM:125
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:26, 27.01.2011

U mnie cala tarcza jest dobrze wytarta a mimo to reczny nie za ciekawy moze wymienic klocki juz by trzeba bylo, to by sie cos zmienilo.


myślę że ani troche ;-)


A wogole jak dziala mechanizm recznego?? NA tloczek dziala plyn czy jakis bolec go popycha??
  • 0

Hunda poszla w świat z SUburburu za Pan brat

8il5.jpg


#27 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 21:27, 27.01.2011

pociągasz za rączkę, która naciąga linke która ciągnie dzwignię wykręcając tłoczek który wypycha klocek do tarczy ;-) to tak łopatologicznie
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#28 marzlot

marzlot
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Złotoryja
  • Silnik:2.0
  • Wersja:?
  • KM:105
  • Paliwo:ON
  • Rok:1996
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:32, 03.02.2011

Jestem po regeneracji zacisków tylnych i mogę powiedzieć, że w końcu ręczny jako tako działa, ze stromych górek nie zjedzie ale w trakcie jazdy tylko przyhamowuje, o zablokowaniu można zapomnieć, inaczej jest na śniegu :)
Co do tego jak działa ręczny to tak jak pisał Seth, z tym że dźwignia nie powoduje wykręcania tłoczka, tylko jego wypychanie ( za dźwignią jest taki bolec, który prostuje się jak się zaciąga ręczny i to on wypycha taki talerz, który to wypycha całą śrubę, na którą jest nakręcony tłoczek).
  • 0

#29 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 13:33, 03.02.2011

no tak racja, sam tłoczek się nie kręci :-)
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#30 chor30d

chor30d
  • Forumowicz
  • 4 postów
  • Skąd:TUREK / wlkp
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS plus coś tam
  • KM:136 ale gdzieś uciekły
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:08, 08.02.2011

zaciski pływające brudne, wyjąć wyczyścić i nasmarować, ale smarem ATE Plastilube, broń boże miedzianym

Dlaczego nie miedzianym?mechanik takim posmarowal w mojej hani...
mialem problem z zacierającym sie hamulcem prawy tył-sila haowania jest duza -jednak po przejechaniu paru km cos sie grzeje -az słychac jak materiał 'stuka' od nagrzania- jak auto stoi na lewarku to wszystko jest ok- kółko lekko sie kreci ?ktos wie co jest grane?
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq