Plus bezpieczeństwo - w każdej chwili możemy przyspieszyć nie tracąc czasu.
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Hamowanie biegami, dobre czy zle??
#16
Napisano 10:33, 21.11.2010
Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009
#18
Napisano 11:26, 21.11.2010
Dlatego jeżeli kierowca nie hamuje w sposób dla niego niespodziewany (czyli gdy nie musi naciskać pedału hamulca) tylko hamowanie może sobie zaplanować z wyprzedzeniem to używa retardera który uruchamia dźwignią przy kierownicy. Działanie retardera polega na wytracaniu energii pojazdu poprzez zamianę energii mechanicznej w ciepło poprzez mieszanie oleju (nie wiem czy w skrzyni biegów czy jest to oddzielne urządzenie) przez tarczę z łopatkami zanurzonymi w oleju których kąt jest ustawiany tą właśnie dźwignią.
Rozmawiałem kiedyś o tym z kierowcą autobusu dalekobieżnego. Twierdził, że przy umiejętnym używaniu retardera zużycie klocków/tarcz można zmniejszyć o 80% !
W lżejszych ciężarówkach oraz w autobusach miejskich się tego nie stosuje bo nie ma sensu - zbyt mały zysk w stosunku do ceny tego urządzenia a w ruchu miejskim rzadko daje się planować hamowanie z wyprzedzeniem a retarder przy dohamowaniu przy małej prędkości jest nieskuteczny (TIR także na samym końcu używa hamulca).
Pozdrawiam,
Zbyszek
Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95
#19 Guest_Anonymous_*
Napisano 11:38, 21.11.2010
#20
Napisano 12:10, 21.11.2010
Pozdrawiam,
Zbyszek
Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95
#21
Napisano 12:16, 21.11.2010
chodziło mi głownie o moment gdy silnik podczas zredukowania biegu dostaje 'ujemnego ciśnienia' i jego obroty nagle wzrastają o około 1000.. jak to wpływa na zużycie walów/tłoków i innych części silnika..
To wszystko zależy jak sie te biegi redukuje. Jak ktoś robi to płynnie bez szarpania itp. to "zużycie" jest takie same jak podczas zwykłej jazdy. Inaczej sprawa wygląda jak ktoś nie wyczuł jeszcze auta i podczas redukcji auto szarpie, czy czuć szarpnięcie od nagłego wzrostu obrotów.
Można jeszcze zastosować technikę hamowania silnikiem z międzygazem (motocykliście stosują to bardzo często) ale wymaga to sporo wprawy(szczególnie w samochodzie)
"Nie zgadzam się z tobą, ale zawsze bronił będę twego prawa do posiadania własnego zdania." - Voltaire
#22 Guest_Anonymous_*
Napisano 12:36, 21.11.2010
#23
Napisano 12:58, 21.11.2010
Słyszałem już parę różnych opinii, ale w większości to było raczej zalecenia, aby tak hamować.
#24 Guest_Anonymous_*
Napisano 13:15, 21.11.2010
Awaryjnie to się hamuje szybko i ma się gdzieś ekonomikę lub zużycie klocków/tarczy
W Hamowaniu awaryjnym chodzi oto by jak najszybciej wyhamować pojazd(bez zagrożenia dla ruchu), a jak już wcześniej było napisane skraca drogę i czas hamowania wiec chyba jest to ważna cześć przy takim hamowaniu..
calzone Napisał/a
W każdej, ale to nie znaczy że przy prędkości 100km/h należy redukować z piątki na dwójkę
mowa jest o "umiejętnym" redukowaniu biegu czyli o 1 max o 2
#25
Napisano 13:41, 21.11.2010
W Hamowaniu awaryjnym chodzi oto by jak najszybciej wyhamować pojazd(bez zagrożenia dla ruchu)
Gdyby nie ta ostatnia uwaga to było by OK. Hamowanie awaryjne - ratujemy siebie przed kolizją lub być może nawet utratą życia (swojego lub czyjegoś). Nie przejmujemy się w tym momencie tym, że ktoś nam może w d... wjechać albo coś innego się może stać. W ogóle niczym się wtedy nie przejmujemy tylko żeby się zatrzymać.
[ Dodano: 2010-11-21, 13:44 ]
Bez przesady, nie łączmy hamowania silnikiem z hamowaniem awaryjnym.
Poprawne hamowanie awaryjne to wciśnięcie sprzęgła i JEDNOCZESNE wręcz kopnięcie w pedał hamulca tak mocno jak się da.
Pozdrawiam,
Zbyszek
Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95
#26
Napisano 14:04, 21.11.2010
Mynthon
#27
Napisano 14:17, 21.11.2010
Retardery mogą być montowane jako osobna przystawka na skrzyni biegów. Ale też i na silniku. Nazywa się to w wolnym tłumaczeniu jako hamulec silnikowy. Może dławić spaliny na wydechu, lub zmniejszać stopień otwarcia zaworów wydechowych przez co silnik stawia dodatkowy opór
#28
Napisano 15:05, 21.11.2010
Pozdrawiam,
Zbyszek
Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95
#29
Napisano 15:59, 21.11.2010
#30
Napisano 16:52, 21.11.2010
Ja osobiscie zawsze hamuje silnikiem, przy hamowaniu z redukcjami stosuje miedzygazy
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych