Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Hamowanie biegami, dobre czy zle??


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
63 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:48, 20.11.2010

Mam pytanko dotyczące hamowania biegami. Mianowice jak wygląda spawa hamowania biegami w silniki 2.2icdi jak bardzo wplywa na zużycie silnika klocków tarcz itp, gdyż w niemieckich silnikach 1.9tdi było to podobno nawet wskazane, jakie są wasze odczucia na tej Japońskiej konstrukcji..
  • 0

#2 manecki

manecki
  • Forumowicz
  • 55 postów
  • Skąd:Luton
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:06, 20.11.2010

To ciekawe chetnie poznam wypowiedzi innych uzytkownikow bo szczerze mowiac nie ma pojecia.
  • 0

#3 krisss111

krisss111
  • Klubowicz
  • 1568 postów
  • Skąd:Mińsk Maz/Szczytno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CG4
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 23:14, 20.11.2010

tu nie ma nic do rzeczy kto robił auto czy francuz, niemiec czy japończyk.
co do zużycia klocków?no raczej wpływu większego mieć nie będzie.hamując silnikiem przecież nie hamuje się hamulcami.
tak czy inaczej,takie hamowanie nie wyklucza normalnego.to tylko takie "wspomaganie" hamowania.samochodu w ten sposób nie zatrzymasz
podobno zmniejsza się wtedy spalanie. widziałem kiedyś test, bodajże w galileo. silnik podczas hamowania silnikiem wykazuje zerowe zużycie paliwa.
  • 0

#4 Seraphin

Seraphin
  • Forumowicz
  • 478 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:40, 20.11.2010

Silnikiem powinno sie hamować zawsze. Nawet na kursie na prawko tego uczą. Nie chodzi tylko o oszczędność paliwa, ale przede wszystkim o bezpieczeństwo.
Zużycie paliwa też jest mniejsze, ponieważ silnik może pracować dzięki sile pędu. Do tego można powiedzieć, że klocki i tarcze też sie mnie zużywają ;-) (można mniej deptać po heblach ;-) ).
  • 0
"Człowiek jest wolny, kiedy niczego się nie boi ani niczego nie oczekuje..."
"Nie zgadzam się z tobą, ale zawsze bronił będę twego prawa do posiadania własnego zdania." - Voltaire

#5 manecki

manecki
  • Forumowicz
  • 55 postów
  • Skąd:Luton
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:50, 20.11.2010

Jezeli zle mowie prosze poprawic. Gdy zatrzymujesz auta na heblu i wciskajac rownoczesnie sprzeglo czekajac za sie dotoczy do punktu zatrzymania na bezposrdnim wtrysku paliwa wariuje i wcale dawka paliwa podawana nie jest mniejsza. Co do do klockow i tarcz to chyba jasne nie uzywasz nie zuzywa sie (II prawo Mendla mowi ze nie uzywany organ zanika, ale to sie chyba tyczy samochodow :) ).
  • 0

#6 krisss111

krisss111
  • Klubowicz
  • 1568 postów
  • Skąd:Mińsk Maz/Szczytno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CG4
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 23:55, 20.11.2010

no jak wciśniesz sprzęgło to nie hamujesz silnikiem. i wtedy motor pali tak jak na biegu jałowym. to tak jakbyś wrzucił luz. (a zanika mięsień a nie organ :-)
  • 0

#7 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 23:56, 20.11.2010

znowu bicie piany, a jacy byśmy nie byli mądrzy to i tak nic nowego w temacie nie wymyślimy


hamowanie silnikiem tak, jak najbardziej jest dobre


a dla dociekliwych jeszcze można podnieść argument, że podczas hamowania silnikiem, może i mniej zużywamy hamulce, ale za to bardziej
zużywa się silnik 8-)
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#8 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 23:59, 20.11.2010

Dziwne, ze powstal taki temat, myslalem, ze hamowanie silnikiem to "oczywista oczywistosc".
No ale jak juz zaczeliscie. Po puszczeniu gazu, samochod zwalnia przez opory powietrza, opory toczenia kol, opory ukladu przeniesienia napedu, no i samego silnika. Samochod spala wtedy zero, paliwo nie jest podawane. Gdy obroty zejda do poziomu zadanego w oprogramowaniu silnika, paliwo znow zostanie podane. To samo dotyczy nacisniecia sprzegla, obroty spadna i zostanie podane paliwo.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#9 krisss111

krisss111
  • Klubowicz
  • 1568 postów
  • Skąd:Mińsk Maz/Szczytno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CG4
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 23:59, 20.11.2010

święte słowa :db
niech każdy jeździ jak mu wygodnie
  • 0

#10 agniecha631

agniecha631
  • Forumowicz
  • 123 postów
  • Skąd:Połczyn, Białogard
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:00, 21.11.2010

Hamując biegami znaczy że wykonuje się styl jazdy ekonomiczny.Wpływa to na mniejsze zużycie klocków jak i tarcz hamulcowych.Wpływa to również na mniejsze spalanie paliwa ( nie są to duże wartości ).Jeśli hamujesz na obrotach czyli na włączonym biegu o wiele zmniejszasz drogę hamowania.Zobacz ile czasu potrzebujesz by wyhamować auto z prędkości np 100 km/h na biegu jałowym a drugie hamowanie wykonaj ba biegu ( czyli bez wciśniętego sprzęgła ).Wiadomo - dojeżdżając np do świateł gdzie prędkość redukuje się do 0 w końcowym etapie trzeba wybić z biegu by nie zgasł.
Tak jak pisał również kolega Seraphin, mówią o tym na kursach prawa jazdy.
Ja zawsze hamuję na biegu ponieważ przede wszystkim szybciej można go wyhamować.Czyli bezpieczeństwo.
  • 0

#11 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 00:00, 21.11.2010

to bardziej
zużywa się silnik


w jaki sposob niby? To sie dzieje za kazdym razem kiedy puscisz gaz. Zawsze, to normalny tryb pracy. Zreszta nie mam pojecia dlaczego mialby sie bardziej zuzywac z tego powodu, wszystko pracuje tak samo jak przy wcisnietym gazie, poza tym jednym, ze w komorach spalania nie dochodzi do eksplozji.

[ Dodano: 2010-11-21, 00:04 ]
Realizacja tego rozni sie tylko w benzyna i dieslach. W dieslu nie podawane jest paliwo, a w benzynie odcinany jest doplyw powietrza, przez co sterownik przestaje podawac paliwo.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#12 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 00:12, 21.11.2010

w taki, że silnik ma wyższe obroty niż dojeżdżając na biegu jałowym, a w wielkim uproszczeniu więcej obrotów/ruchów tłoka/wału tym szybciej
się on (silnik) zużywa.

jest to argument niezaprzeczalny, ale bardzo bzdurny i z praktycznego punktu widzenia niewiele wnoszący, tak jak ten temat

bo już są głosy:

niech każdy jeździ jak mu wygodnie


ja lubię tyłem :bag
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#13 Seraphin

Seraphin
  • Forumowicz
  • 478 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:22, 21.11.2010

w taki, że silnik ma wyższe obroty niż dojeżdżając na biegu jałowym, a w wielkim uproszczeniu więcej obrotów/ruchów tłoka/wału tym szybciej
się on (silnik) zużywa.

jest to argument niezaprzeczalny, ale bardzo bzdurny i z praktycznego punktu widzenia niewiele wnoszący, tak jak ten temat


No nie do końca. Nawet zaryzykował bym stwierdzenie, że silnik zużywa sie mniej ponieważ nie występuje w nim potężne siły wytworzone przez eksplozje mieszanki na każdym tłoku przez co materiał użyty w komorze spalania zużywa się w mniejszym stopniu. ;-)

ja lubię tyłem


Pare lat temu słyszałem o gościu który popylał tyłem po autostradzie. Czyżby to o Tobie wtedy mówili ;-) ?

A teraz tak serio Hamowanie silnikiem to przede wszystkim Bezpieczeństwo
  • 0
"Człowiek jest wolny, kiedy niczego się nie boi ani niczego nie oczekuje..."
"Nie zgadzam się z tobą, ale zawsze bronił będę twego prawa do posiadania własnego zdania." - Voltaire

#14 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 07:05, 21.11.2010

A teraz tak serio Hamowanie silnikiem to przede wszystkim Bezpieczeństwo



i oszczędność paliwa


amen :mrgreen:
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#15 wujasss666

wujasss666
  • Forumowicz
  • 421 postów
  • Skąd:krk-nh
  • Silnik:H22
  • Wersja:V-TEC
  • KM:ponoć 200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:kupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:27, 21.11.2010

Jeżeli chodzi o bezpieczeństwo to hamowanie silnikiem ma jeszcze jeden plus związany z bezpieczeństwem o którym nikt nie wspomniał, mianowicie auto pozostaje na biegu co w krytycznej sytuacji pozwala zmniejszyć czas reakcji na zagrożenie ;-)
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq