XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Hamowanie biegami, dobre czy zle??
#31
Napisano 18:23, 21.11.2010
Przy wciśnięciu sprzęgła samochód o wiele słabiej hamuje i o wiele mniej stabilny jest
Ja byłem uczony aby zawsze wcisnać sprzęgło i dopiero hamować, hamowanie zawsze hamulcem. Jak zacząłem nauke hamowania silnikiem, dopiero zrozumiałem ile to daje- większe bezpieczeństwo, krótsza droga hamowania, mniejsze spalanie- zużyie klocków czy tarcz to akurat do mnie wcale nie przemawia
Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK
#32
Napisano 18:45, 21.11.2010
#33
Napisano 20:30, 21.11.2010
Sprawa w dieslu jest beznadziejna, bo nie ma tam przepustnicy. Dlatego też skuteczność hamowania dieslem w osobówce jest słabsza w porównaniu z benzyną.
W ciężarówkach (wyposażonych przecież w diesle) wymagane jest poprawienie skuteczności hamowania silnikiem- robi się to właśnie przy pomocy hamulca silnikowego (tzw. górskiego). Działa to na zasadzie "zamykającej się przepustnicy" ale w wydechu. W odróżnieniu od benzyny, która nie może zassać, taki diesel nie może wytłoczyć spalin. Efekt jest podobny- ujemny moment obrotowy. Stosuje się też turbosprężarki, które pozwalają symulować działanie hamulca górskiego. Alternatywnie stosuje się hamulec kompresyjny (tzw. jacobs, jake brake), który też ma za zadanie poprawić skuteczność hamowania dieslem.
Dodatkowo jak wspomnieli koledzy wyżej, stosuje się retardery, ale to już jest historia pozasilnikowa- bardziej związana ze skrzynią, mostem.
W Accordzie dieslu ztcw nie ma ani tego ani tego= silnik hamuje praktycznie tylko oporami, czyli hamuje słabo.
Jestem za hamowaniem biegami, ale w osobowym dieslu cudów się nie spodziewajcie, jeśli idzie o oszczędność hamulca.
Pozdro!
Nexia G15MF...była ;(
Accord CB3 F20A5 był ;(
Civic EG5 D16Z6
BMW E36 M52B25
BMW E39 M52B28
#34
Napisano 20:52, 21.11.2010
Moje odczucia są dokładnie odwrotne, po przesiadce z 2-litrowego diesla na 2-litrową benzynę zauważyłem mniejszą skuteczność hamowania silnikiem (auto słabiej hamuje).Dlatego też skuteczność hamowania dieslem w osobówce jest słabsza w porównaniu z benzyną.
No tak, ale to może wynikać z masy, bezwładności itp. Ja piszę o tym co się dzieje od strony głowicy, już nawet pomijając kwestię że jeden silnik tak spręża a drugi tak- bezdyskusyjne jest to, że benzynę dławi/dusi przepustnica, a diesla nie dusi nic
Nexia G15MF...była ;(
Accord CB3 F20A5 był ;(
Civic EG5 D16Z6
BMW E36 M52B25
BMW E39 M52B28
#35
Napisano 22:16, 21.11.2010
[ Dodano: 2010-11-21, 13:44 ]
Bez przesady, nie łączmy hamowania silnikiem z hamowaniem awaryjnym.
Poprawne hamowanie awaryjne to wciśnięcie sprzęgła i JEDNOCZESNE wręcz kopnięcie w pedał hamulca tak mocno jak się da.
W autach z ABSem, w autach bez ABSu ew. mozna pulsacyjnie hamowac. Z ABSem z calej sily wciskamy pedal do podlogi.
#36
Napisano 22:39, 21.11.2010
Tak to robie tylko gdy zapier... po zakretach No i nie tak szybko i sprawnie jak to temu gosciowi wychodzi.A gdybym tak powiedział, że międzygaz przy redukcji osłabia skuteczność hamowania silnikiem to co wtedy?
Aero87, robisz tak jak ten gość robi piętą?
http://www.youtube.com/watch?v=klMur6TPkrM&feature=player_embedded#!
Buty mają bardzo wielkie znaczenie przy takich trickach, nie w kazdych sie da.
Co do oslabienia skutecznosci hamowania ze stosowaniem miedzygazu to zgodze sie z tym.
Ale jesli mam wyhamowac dosc szybko to poprostu hamuje hebelkami, a tak jesli wiem ze mam przed sobą pusta droge i jakis odcinek, wiec zeby nie wywalac na luz dotaczam sie na biegach
I ja bym zamknal ten temat bo to i tak z niego nic nie wyniknie
Nadal jestem ciekaw jakim ma to hamowanie silnikiem na 2mase
[ Dodano: 2010-11-21, 22:45 ]
No to idac tym tokiem rozumowania, diesla hamuje powietrze ktore jest zasysane do komory spalania i musi zostac sprężone w dwukrotnie wiekszym stopniu niz w silniku benzynowymMoje odczucia są dokładnie odwrotne, po przesiadce z 2-litrowego diesla na 2-litrową benzynę zauważyłem mniejszą skuteczność hamowania silnikiem (auto słabiej hamuje).Dlatego też skuteczność hamowania dieslem w osobówce jest słabsza w porównaniu z benzyną.
No tak, ale to może wynikać z masy, bezwładności itp. Ja piszę o tym co się dzieje od strony głowicy, już nawet pomijając kwestię że jeden silnik tak spręża a drugi tak- bezdyskusyjne jest to, że benzynę dławi/dusi przepustnica, a diesla nie dusi nic
#37
Napisano 23:32, 21.11.2010
Moje odczucia są dokładnie odwrotne, po przesiadce z 2-litrowego diesla na 2-litrową benzynę zauważyłem mniejszą skuteczność hamowania silnikiem (auto słabiej hamuje).Dlatego też skuteczność hamowania dieslem w osobówce jest słabsza w porównaniu z benzyną.
ja mam takie samo odczucie jak calzone, 1.8 bezn vs 1.7tds i diesel hamuje silnikiem o wiele lepiej
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?
#38
Napisano 00:56, 22.11.2010
latego też skuteczność hamowania dieslem w osobówce jest słabsza w porównaniu z benzyną.
Kolego jest dokładnie odwrotnie niż mówisz. Ropniak hamuje mocniej niż benzyna.
"Nie zgadzam się z tobą, ale zawsze bronił będę twego prawa do posiadania własnego zdania." - Voltaire
#39
Napisano 02:26, 22.11.2010
#40
Napisano 05:58, 22.11.2010
I tu się zgadzam- ze względu na konstrukcję benzyny vs diesel ciężko porównywać. Skonstruujmy benzynę o takiej bezwladności i takim sprężaniu, jakie ma diesel i wtedy będzie można miarodajnie porównać. Moje wrażenia są inne co do siły hamowania- jeździłem dieslami, które wg mnie bardzo slabo hamowały.Tak to robie tylko gdy zapier... po zakretach No i nie tak szybko i sprawnie jak to temu gosciowi wychodzi.A gdybym tak powiedział, że międzygaz przy redukcji osłabia skuteczność hamowania silnikiem to co wtedy?
Aero87, robisz tak jak ten gość robi piętą?
http://www.youtube.com/watch?v=klMur6TPkrM&feature=player_embedded#!
Buty mają bardzo wielkie znaczenie przy takich trickach, nie w kazdych sie da.
Co do oslabienia skutecznosci hamowania ze stosowaniem miedzygazu to zgodze sie z tym.
Ale jesli mam wyhamowac dosc szybko to poprostu hamuje hebelkami, a tak jesli wiem ze mam przed sobą pusta droge i jakis odcinek, wiec zeby nie wywalac na luz dotaczam sie na biegach
I ja bym zamknal ten temat bo to i tak z niego nic nie wyniknie
Nadal jestem ciekaw jakim ma to hamowanie silnikiem na 2mase
[ Dodano: 2010-11-21, 22:45 ]No to idac tym tokiem rozumowania, diesla hamuje powietrze ktore jest zasysane do komory spalania i musi zostac sprężone w dwukrotnie wiekszym stopniu niz w silniku benzynowymMoje odczucia są dokładnie odwrotne, po przesiadce z 2-litrowego diesla na 2-litrową benzynę zauważyłem mniejszą skuteczność hamowania silnikiem (auto słabiej hamuje).Dlatego też skuteczność hamowania dieslem w osobówce jest słabsza w porównaniu z benzyną.
No tak, ale to może wynikać z masy, bezwładności itp. Ja piszę o tym co się dzieje od strony głowicy, już nawet pomijając kwestię że jeden silnik tak spręża a drugi tak- bezdyskusyjne jest to, że benzynę dławi/dusi przepustnica, a diesla nie dusi nic
Nexia G15MF...była ;(
Accord CB3 F20A5 był ;(
Civic EG5 D16Z6
BMW E36 M52B25
BMW E39 M52B28
#41
Napisano 15:00, 22.11.2010
F20B6(MDJA)>H22A8(M2P4)>H22A5(M2P4)>H22A7(U2Q7)
#42
Napisano 16:52, 22.11.2010
a jak stoję na światłach to też noga na hamulcu, bo przecież na ręcznym mi się STOP nie świeci i mi ktoś walnie
od jutra jeżdżę cały czas z wciśniętym hamulcem, tak będzie bezpieczniej dla tych co za mną
to ten co jedzie za mną ma pilnować odległości, a nie siedzieć na zderzaku
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?
#43
Napisano 22:01, 22.11.2010
F20B6(MDJA)>H22A8(M2P4)>H22A5(M2P4)>H22A7(U2Q7)
#44
Napisano 22:11, 22.11.2010
Ja tam zawsze zostawiam odstęp 3/4 długości słupków stojących na poboczu.Czyli około 70 metrów.Zawsze jak kierowca przede mną hamuje silnikiem i światła mu się nie zapalają mam na tyle odstępu żeby spokojnie zdążyć wyhamować.to ile mam za nim jechać żeby mu w tyłek nie wjechać 500m?
Jak hamuje silnikiem to się zbliża do ciebie jak klockami to widzisz po światłachz kąd mam wiedzieć że ktoś przedemna ma chęć hamować silnikiem a nie klockami.
#45
Napisano 22:52, 22.11.2010
Rozmawiacie jakby zdjęcie nogi z gazu przy 100km/h powodowało zatrzymanie po 30metrach Jak ma ktoś problem z oceną odległości to powinien zdać prawo jazdy w najbliższym wydziale komunikacji albo na komendzie, bo stwarza ogromne zagrożenie dla ruchu.
Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych