Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

wirusek w moim Accordzie

VII

Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
77 odpowiedzi w tym temacie

#1 andref24

andref24
  • Forumowicz
  • 113 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:53, 28.12.2008

Chciałem się pochwalić zawirusowaniem mojego Accorda w firmie Masters Tuning, tutaj jest wykres:

b82d4fb61fb9c454m.jpg

Udało się uzyskać 165 KM i 404 Nm (na wykresie seria cienkimi liniami, po chipie grubszymi). Testowałem wracając do domu i czuje się większe osiągi, auto lepiej przyśpiesza. Podobno dałoby się wycisnąć więcej do 180 KM, jednak tyle mi w zupełności wystarcza, ponieważ myślę, że jest to złoty środek pomiędzy spalaniem, zużyciem sprzęgła, hamulców i innych części a osiągami.


andref


#2 [H]-CluB-

[H]-CluB-
  • Forumowicz
  • 148 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:37, 28.12.2008

Gratulacje
Niezły wynik, na pewno teraz wciska lepiej
a i jeszcze zaktualizuj profil bo masz napisane 140 km :-P

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:39, 28.12.2008

Niezły wynik :ok

#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:14, 28.12.2008

eeee szczerze mówiąc wykres przebiegu momentu jest..............dyskusyjny :|
czemu?
Patrz jaką masz hopę przy równych 2tys obrótów. Przecież taki skok daje tylko solidnie w dupę sprzęgłu ( dobrze odmieniłem? ;-) ) To coś dla osób lubiących cyferki bo ma "aż" 400nm...
Owszem, teraz czuć większą siłę ciągu, bo kopniak "fajny jest", ale nie dla mechaniki. Wyrównanie wykresu da lepsze osiągi niż takie przeładowanie turbo po czym następuje spadek momentu. Szczrze mówiąc, odnoszę wrażenie, że Marek nie przyłożył się do softa... Powinien bardziej wyrównać przebieg.

Swoją drogą to ten silnik szybko traci parę. Widziałem już jakieś wykresy i ten tylko potwierdza raptowne opadanie momentu obrotowego. :shock: Czemu hamowanie zakończył na 4200 obrotów skoro silnik ciągnie do 4900 rpm? :shock:

A teraz pytanie, jak będziesz miał czas/odpowiednią drogę sprawdź dla mnie takie rzeczy :) (będę niezwykle wdzięczny!)
-elastyczność na wysokich obrotach. Chodzi dokładnie o 2 próby: pierwsza na 3 biegu i przyspieszenie od 80-130km oraz taką samą próbę, również z gazem w podłodze ale na 5 oraz fajnie byłoby i na 6 biegu. Oczywiście ktoś ze stoperem aby mierzył czas potrzebny na wykonanie zadania ;-)
-dymienie na wysokich obrotach. Jak jest z tym w i-cdti? Jestem człowiekiem wychowanym na benzyniaku i lubię ścigać wskazówkę obrotomierza do samego czerwonego pola. Ciekawi mnie czy bardzo kopci podczas pełnego buta.
-no i spalanie. Powinno spaść przy zachowaniu takeigo samego stulu jazdy.

#5 andref24

andref24
  • Forumowicz
  • 113 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:32, 28.12.2008

Hopek był też w serii tylko trochę mniejszy, więc nie wiem czy to jest proste, żeby go wyrównać. Tak naprawdę to tylko w tym hopku jest 404 Nm, a przeciętnie jest trochę mniej, ale to i tak mnie satysfakcjonuje. Jak widać całość modyfikacji bazuje na serii, przebieg jest bardzo podobny tylko wyżej położony, a skoro w serii taka charakterystyka nie przeszkadzała, to dlaczego teraz ma być z tym problem?
Spoko jak będę miał kiedy to sprawdzę te przyśpieszenia, tylko z 6 biegiem będzie problem bo mam tylko 5 ;-) Sprawdzę też kiedyś przyśpieszenie na G-TECH-u zobaczymy co pokaże, szkoda, że nie sprawdziłem przed, ale jakoś zabrakło mi na to czasu.
W ogóle to ta operacja nie była taka prosta, ponieważ okazało się, że mam jedną z pierwszych wersji centralek wtryskowych, która ma oznaczenie TEST i nie da się wgrać mapy przez kabelek (wgrywa się tylko część), trzeba było wyciągać centralkę i robić to specjalnym programatorem. Więc i tak zeszło się z tym wszystkim 2 godziny.

andref


#6 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:41, 28.12.2008

Nie zrozum mnie źle. NIe chcę być mądrzejszy od Marka. On się tym zajmuje zawodowo więc ma i odpowiednią wiedzę. Piszę na podstawie tego co można wyczytać na różnych forach i między innymi na forum.tdi-tuning.pl . Ludzie często krytykują takie hopki ze względu na szkodę jaką wyrządzają układowi przeniesienia napędu. Fabrykę od czasu do czasu można poprawić ;-)

Życzę miłej i bezproblemowej jazdy.
Daj znać jak uda się przegonić accordach w ramach mojej prośby :-)

#7 andref24

andref24
  • Forumowicz
  • 113 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:52, 28.12.2008

Myślę, że trochę racji w tym jest. Ja z chęcią bym zobaczył wykres innego zawirusowanego accorda, aby porównać je pod względem tym hopków, czy da się nad tym lepiej popracować ;-) Może jakby było więcej czasu to kto wie może pan Marek by bardziej nad tym popracował, a to była sobota ...
Spoko jak zrobię testy to wyniki zamieszczę na forum. A co do momentu to tak chyba w większości diesli jest, że potem mocno spada i nie ma sensu ich kręcić.

andref


#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:14, 28.12.2008

to może ja się pochwale swoim z tym ze ja mam prawdziwego wirusa zamiast mieć więcej mam mniej zarówno KM jak i Nm

Dołączona grafika

#9 andref24

andref24
  • Forumowicz
  • 113 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:13, 28.12.2008

Tak się jeszcze zastanawiam czy ten hopek nie mógł być spowodowany lekko przytkanym katalizatorem, bo oglądałem kilka wykresów tego silnika na forum forum.tdi-tuning.pl i takiego hopka w serii nie zauważyłem. Podczas tuningu powiedziano mi, żebym trochę ostrzej pojeździł, bo mam trochę przytkanego kata, więc może to jest powodem tego hopka?

andref


#10 kiziol

kiziol
  • Forumowicz
  • 504 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:22, 28.12.2008

Piknie kolego :ok
Nareszcie szczęśliwy tatuś - mam zdrowe i silne bliźniaki !!

#11 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:45, 29.12.2008

Jak fajnei składa się. Skoro musisz ostrzej jeździć możesz sprawdzić czy puszcza dymka przy zamykaniu obrotomierza :mrgreen: a więc więcej, więcej więcej gazu :lol:

#12 andref24

andref24
  • Forumowicz
  • 113 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:38, 29.12.2008

No tak właśnie dzisiaj pojeździłem ostrzej i zaczęło mi wywalać przy ostrym przyśpieszeniu błędy silnika, najpierw zaczęła migać lampka świec żarowych i auto traciło nagle moc, potem zapalił się check engine. Pojechałem z powrotem do Mastersa i się okazało, że zostało ustawione za wysokie ciśnienie na railu i że chłopaki poszli w trochę złą stronę. Pan Marek zrobił korektę i teraz wykresik wygląda tak:

Dołączona grafika

jest gładziutki, gładszy niż w serii, jednak cyferki się nieco obniżyły moc do 162 KM moment do 382 Nm. Jednak ten wykres dużo bardziej mi się podoba, niż tamten z hopkiem, ten hopek na 404 Nm był chwilowy (podobno to jest overboost) i faktycznie bardziej szkodzil układowi napędowemu, niż coś poprawiał. A katalizator jednak na to nie wpływał :)

andref


#13 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:25, 29.12.2008

Teraz lepiej, zdecydowanie lepiej. A jednak miałem trochę racji co do hopki :mrgreen:
Jednak spadek momentu po przekroczeniu 3,5 rpm dziwi mnie....dobra bo ja jestem jakiś dziwny :-P
P.S. sorry za gnębienie jednym pytaniem ale jak jest z kopceniem? Jak to Marek mówi: stefan batory czy górskie powietrze za autem? ;-)

#14 andref24

andref24
  • Forumowicz
  • 113 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 06:55, 30.12.2008

No tak miałeś rację co do hopka. A spadek momentu to chyba rzecz normalna dla diesla, w benzynie jest inaczej. Co do kopcenia to nie zauważyłem, żeby było wieksze niz przed chipem, tak jakby w ogóle nic nie kopciło.

andref


#15 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:06, 30.12.2008

Co do kopcenia to nie zauważyłem, żeby było wieksze niz przed chipem, tak jakby w ogóle nic nie kopciło.


Super wiadomość! Dopytywałem się bo spotkałem się z wypowiedziemi kilku osób jakoby i-cdti puszczał solidne bączki. Widocznie mają coś nie tak z silnikami. Zresztą sam widziłem jak powstaje czarna chmurka za accordem przy włączaniu się do ruchu ;-)

Co do spadku momentu.... Masters chwalił turbinkę w i-cdti jako dużą i bardzo wydajną. Jenak jest to seryjne turbo i ono będzie reagowało spadkiem wydajności na wyższych obrotach. Dopiero po dodaniu big turbo albo biturbo silnik zmienia charakterystykę na znacznie wyższoobrotową. Bezyniaków nie ma co mieszać ze względu na brak turbo. Tbenzyna ma podobno przebieg momentu.
Heh, no i sam sobie odpowiedziałem na moje pytanie szukając info po różnych forach ;-)




IPB Skin By Virteq