Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Pomoc z lampką chek


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
66 odpowiedzi w tym temacie

#46 cisoboy

cisoboy
  • Forumowicz
  • 88 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Kombi
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:02, 15.12.2011

U mnie pomogło podpięcie pod komputer instalacji gazowej (4gaz) i przeprowadzenie kalibracji - prosta i automatyczna, wystarczy dać start. Od tygodnia nie pojawiła się kontrolka check engine. Auto ma niższe obroty i lepiej śmiga na niskich, ciut gorzej na wysokich obrotach.
  • 0

C1_SOBOY_1.png

 


 


#47 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 10:29, 15.12.2011

ciut gorzej na wysokich obrotach.

góre masz nie dostrojoną w czasie jazdy i dlatego masz zamułe..
  • 0

#48 cisoboy

cisoboy
  • Forumowicz
  • 88 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Kombi
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:10, 19.12.2011

góre masz nie dostrojoną w czasie jazdy i dlatego masz zamułe..


Po kalibracji był komunikat aby ustawić parametry na drodze. Wykonałem więc dynamiczną jazdę po mieście.
Czy coś jeszcze wykonać?
  • 0

C1_SOBOY_1.png

 


 


#49 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 14:51, 19.12.2011

Po kalibracji był komunikat aby ustawić parametry na drodze. Wykonałem więc dynamiczną jazdę po mieście.
Czy coś jeszcze wykonać?


Jak pozbierałeś nowych punktów, należy zrobić korekcję mapy i ustawić mnożnik.
  • 0

#50 cisoboy

cisoboy
  • Forumowicz
  • 88 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Kombi
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:34, 09.01.2012

Jak pozbierałeś nowych punktów, należy zrobić korekcję mapy i ustawić mnożnik.

Jakaś podpowiedź jak zrobić? :u

Lampka ponownie się zapaliła z tym samym błędem.
Kilka razy auto miało problem z ruszeniem - buczał silnik i nie miał mocy, po zatrzymaniu ruszył OK - raz pojawił się błąd sondy lambda.
  • 0

C1_SOBOY_1.png

 


 


#51 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 07:09, 10.01.2012

Po kalibracji był komunikat aby ustawić parametry na drodze. Wykonałem więc dynamiczną jazdę po mieście.
Czy coś jeszcze wykonać?

Jak pozbierałeś nowych punktów, należy zrobić korekcję mapy i ustawić mnożnik.

Jakaś podpowiedź jak zrobić?


Czyli podłączasz pod komputer sterownik gazowy i ustawiasz parametry tak, żeby mapa gazowa pokrywała się z mapą benzyny. Punkty mapy gazowej mają się pokrywać z punktami mapy benzyny
  • 0

#52 cisoboy

cisoboy
  • Forumowicz
  • 88 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Kombi
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 08:29, 11.01.2012

Po kolei:
Przed kalibracją LPG był błąd P0172 mówiący o zbyt bogatej wartości korekcji dawki paliwa:
Dołączona grafika

Po kalibracji wychodzi błąd P0171 o zbyt ubogiej wartości korekcji dawki paliwa:
Dołączona grafika

Mapa elektrozaworów po kalibracji wygląda tak:
Dołączona grafika

A, odchyłka tak:
Dołączona grafika

Parametry LPG:
Dołączona grafika

Zdjęcie elektrozaworów, do rozpoznania:
Dołączona grafika

Czyli podłączasz pod komputer sterownik gazowy i ustawiasz parametry tak, żeby mapa gazowa pokrywała się z mapą benzyny. Punkty mapy gazowej mają się pokrywać z punktami mapy benzyny


Czyli "łopatologicznie" zieloną linię podciągam do niebieskiej na mapie?
Zmienić "Parametry LPG" czy przeciągać punkty (o ile to możliwe) na mapie?
  • 0

C1_SOBOY_1.png

 


 


#53 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 09:20, 11.01.2012

żółte Valteki :k dobrze że nie czerwone :mrgreen: proponuję je wymienić na hana zielona, ale na początek:
punktami na mnożniku (ta pomarańczowa linia pod mapami) przesuwasz o tyle ile brakuje w danym punkcie, żeby mapa się pokryła. Ciśnienie robocze masz 1,29 , długo te wtryskiwacze nie pociągnął. Miło by było jak już przestawisz mnożnik wykasujesz starą mapę lpg i pozbierasz nowych punktów , zrobisz print screna na pracującym lpg.
  • 0

#54 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 09:33, 11.01.2012

1. temp gazu na 0
2. temp przełączania na 35 C
3. czas przełączania 10
4. próg przełączania 600 obr
5. przełączanie cylindra 1000
i to zmień na początek.. dalej masz zrobić screena na jakim ciśnieniu pracuje reduktor żeby dobrać robocze do autokalibracji. dalej masz odblokować mapę benzyny no wykasować obie mapy na czysto... i teraz jak ustawisz to wszystko zaczniemy zbierać mapę benz i gazu..
  • 0

#55 cisoboy

cisoboy
  • Forumowicz
  • 88 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Kombi
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:01, 11.01.2012

Pojeździłem sobie 35km. Najpierw kasowałem mapę gazu.
Dołączona grafika
Zmieniałem mnożnik kilka razy w różnych punktach. Następnie pokusiłem się o skasowanie mapy PB i przełączyłem na PB aby mieć nową mapę. Potem ponownie na LPG i kilkukrotne kasowanie, oraz korekty mnożnika. Ta krzywa sama się aktualizuje w zależności od wartości mnożnika i czasu - po tym odkryciu nie kasowałem, tylko zmieniałem mnożnik. Poniższy zrzut, na sam koniec, jednak zrobiłem po skasowaniu mapy LPG i dynamicznej jeździe. Już czuje że auto się lepiej zbiera. Check-engine na razie się nie zapalił. :db
Dołączona grafika

@muzyczka
Poniżej lista obsługiwanych listew wtryskowych, nie ma Hana :-/ Gdybym się zdecydował na wymianę to jeszcze pozostaje kwestia elektrycznego podpięcia pod sterownik, widzę na allegro przejściówki - ale może wtyczki przerobić, w końcu elektrozawór to normalny solenoid, dwa przewody.Bo gdyby miały impedancję 1 ohm to mogłyby udawać valveki, chyba że sterownik po wybraniu listwy zna bezwładność zaworów - czas reakcji, który na pewno się różni (inna konstrukcja). Ciekawa różnica w cenie Valtek żółty 135zł, Hana zielona H2000 to 425zł, lecz może faktycznie warta tej ceny, na tych valtekach nie raz mnie "szarpło" podczas jazy.

@wolek
Ustawiłem parametry tak jak podałeś - rozumiem że teraz to przełączenie nastąpi natychmiast na LPG cylinder po cylindrze co 1s, gdy reduktor osiągnie temp. 35C. Gdy uruchamiamy ciepły silnik to przełączenie nastąpi po 10s. O co "kaman" z tym ciśnieniem reduktora?
Dołączona grafika
  • 0

C1_SOBOY_1.png

 


 


#56 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 22:24, 11.01.2012

Poniżej lista obsługiwanych listew wtryskowych, nie ma Hana

Masz KEIHIN, a hana to tańsza dobra kopia tych wtryskiwaczy.

@wolek
Ustawiłem parametry tak jak podałeś - rozumiem że teraz to przełączenie nastąpi natychmiast na LPG cylinder po cylindrze co 1s, gdy reduktor osiągnie temp. 35C. Gdy uruchamiamy ciepły silnik to przełączenie nastąpi po 10s.

Tak nie zauważysz nawet.

O co "kaman" z tym ciśnieniem reduktora?

Nie widać jakie masz ciśnienie reduktora, bo zrobiłeś scriny na zgaszonym silniku. ale jak zrobiłeś auto kalibracje to samo się ustawiło. A od tego ustawienia później program bierze korekty po ciśnieniu.
  • 0

#57 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 06:35, 12.01.2012

no widzisz można. Można.. a na hane montane można zastosować jeszcze Valtek 2 ohm (ja mam tak naprzykład a mam hane zieloną) nie musisz mieć nazwy wpisanej ważna jest odpowiednia oporność w programie.
i zrób screena na zapalonym silniku na biegu jałowym beż przegazowania..
  • 0

#58 cisoboy

cisoboy
  • Forumowicz
  • 88 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Kombi
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:00, 12.01.2012

Poniżej screen na pracującym silniku:
Dołączona grafika
  • 0

C1_SOBOY_1.png

 


 


#59 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 21:27, 12.01.2012

:db cisoboy, pojeździj niech to wszystko się ułoży, dozbierasz punktów i wtedy zobaczymy, teraz jest dobrze.
  • 0

#60 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 21:57, 12.01.2012

Osz kurde a co ten mnożnik tak od dołu idzie :hmm:

[ Dodano: 2012-01-12, 21:58 ]
Tak jakby dysze trochę za duże były.
  • 0

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq