Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Akumulator accord VII gen.

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1538 odpowiedzi w tym temacie

#1411 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:30, 03.11.2020

Dobry wieczór, tak się składa, że niechcący przez swoją nieuwagę w niedzielę rozladowałem akumulator (Banner Powerbull Extra calcium Power 45 Ah 390 A) do tego stopnia, że samochodu nie dało się uruchomić i w końcu kontrolki też zaczęły przygasać. Takie zdarzenia w przeciągu ponad dwóch lat przytrafiły mi się też ze dwa lub trzy razy z tym akumulatorem i podczas kupna auta dwa i pół roku temu, bo tyle czasu mam kombi Accorda, ten Banner też był na wyposażeniu auta. Gdy auto kupowałem wiosną 2018 roku to było akurat dosyć zimno, samochód stał w komisie dłuższy czas bez jazdy i w tym czasie akumulator też się rozładowal, nie wiem ile czasu ten stan trwał że był rozładowany ale, jak tarcze hamulcowe były dosyć mocno pokryte korozją, to chyba stan rozładowania też trwał trochę dłużej. Sprzedawca musiał podłączyć powerboostera przed jazdą bo auta nie dało się uruchomić i nawet z pilota nie udało się auta otworzyć. Po porządnej jeździe próbnej i ponownym odebraniu auta po kupnie za około dwa tygodnie, już bateria nie wymagała powerboostera, samochód ładnie zakręcił i odpalił.

 

Jako, że posiadam w zapasie drugi akumulator od sedana, którym na obecną chwilę nie jeżdżę to więc wstawiłem go do kombi, a Bannera wziąłem do domu na ładowanie, bo napięcie było poniżej 12.2 volta jak auto nie chciało zapalić. Ładowanie całą noc malutkim prądem, akumulator odłączylem w poniedziałek rano i do pracy pojechałem. Po przyjeździe po południu sprawdziłem napięcie wyjściowe i pokazało 13.01-13.02 V. Dziś sprawdziłem również niedawno, i dalej utrzymuje się na tym samym poziomie i zobaczymy, jak będzie dalej. Wnioskuję jednak, że akumulator nie jest uszkodzony, jak ponad dobę trzyma napięcie bez spadku ale trzeba obserwować.

 

Zdarzało się też, że auto stało czasami dwa-trzy tygodnie i akumulator zawsze ładnie kręcił i auto zapalało po tak długim czasie postoju.
Podobnie niestety traktowana była przeze mnie Centra w sedanie, którą wcześniej miałem, nie dożyła nawet 4 lat i ostatnio nawet po dłuższej jeździe rozrusznik ciężko kręcił zawsze i w końcu szlag ją trafił.

 

Dlatego zainteresował mnie Banner i trochę sobie o tej marce poczytałem i wynika z tego, że swoją technologię dostarcza kilku markom aut i być może nawet akumulatory tej firmy (z tą albo inną nazwą) idą na pierwszy montaż w VW, Skodach i innych jeszcze markach. Tak wyczytałem przynajmniej z opisu jednej firmy, która zajmuje się dystrybucją kilku marek akumulatorów. W opisie też jest napisane, że te akumulatory również są dobrą alternatywą do aut azjatyckich.

 

Dlatego, jeśli mi ten Banner będzie dalej trzymal parametry i nie będzie tym samym problemu z rozruchem samochodu, to przy kupnie następnej baterii też na poważnie rozważę zakup Bannera, bo i wśród znajomych słyszę o tych akumulatorach dobre opinie.
I na tle akumulatora z sedana, ten Banner naprawdę jest ciężki więc, to może też jest na plus...

 

Tak się dzielę z Wami swoimi uwagami i spostrzeżeniami na temat tego akumulatora.

 

Żeby nie być gołosłownym, wstawiam ciekawy filmik:

 

 

Z tego materiału dowiedziałem się również, że mój Banner był wyprodukowany w 44 tygodniu 2016 roku, czyli obecnie ma skończone 4 lata mniej więcej.

 

 

 

/korzystamy z opcji "edytuj post", a nie piszemy post pod postem. Co jak co, ale były moderator powinien o tym wiedzieć.


Użytkownik niemcu edytował ten post 07:09, 04.11.2020
post pod postem

  • 0

#1412 Pete

Pete
  • Forumowicz
  • 399 postów
  • Skąd:City 17
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 00:26, 04.11.2020

Banner to niezły badass jest, jeżeli daje radę wytrzymać ponad 7 lat turlania krótkich miejskich dystansów bez żadnego dodatkowego dbania, doładowywania itp. to świadczy jednak o jakości.
Marka sprawdzona u mnie w trzech kompletnie różnych autach i zero narzekań.
  • 0

#1413 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 13:07, 04.11.2020

panowie a co wy na to: mam aku polski jenox gold. ogólnie wyjałem go z acco z napieciem 12.2v czyli dosc rozladowany.

ładowalem go raz 24h. po tym elektrolit był juz 1,28 ale dalej aku ladowalo sie duzym pradem ponad 3 A. Dolałem troche wody destylowanej bo bylo malo i znowu go podlaczylem chyba na 15 godzin. po tym gestosc ok. ale zastanawia mnie:

 dlaczego podnaczs ladowania napwet tego pierwszego napiecie nie poszlo mi ponad 15.7v ? chcialem dobic do 16.2v ale prad 3a nie dał rady, dlaczego?

ogólnie z 2 lata temu robilem rózne testy i rozladowalem go dosc mocno ponizej chyba 9v . bylo chyba nawet z 6v zarówka. czy aku jest zasiarczony i przez to nie daje rady go doladowac na 100%?

prad rozruchu z 520A spadł do 430A na urzadzeniu autool.


  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#1414 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6028 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 13:12, 04.11.2020

Po jakim czasie mierzyłeś Ampery autoolem po naładowaniu? 

Dwie doby to takie minimum od zakończenia ładowania. 

No i jakie jest obecnie napięcie? 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#1415 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 13:18, 04.11.2020

po 10 gidzinach,

zaraz pojde zmierzyc bo auto stoi i nie jezdzi kilka dni.


  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#1416 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6028 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 13:58, 04.11.2020

Ja z kolei po 5 latach swojego exide postanowiłem wymienić na Topla/Tab(Polski Akumulator) i bez problemu dostępny w DE, a zarazem jak się okazało bardzo popularny, cena 104 euro. 

 

Popularność tej firmy tylko dobrze wróżyło na przyszłość że dostanę świeży/nie rzucany z półki na półkę po magazynie akumulator. 

 

  • Wybór padł dokładnie na Tab Magic  75Ah i 750A.

 

4171286000_1604493435_thumb.jpg

 

 

  • Jak sprawdzić DOT, znalazłem tutaj:

https://www.drive2.r...36791861428349/

 

  • Po odbiorze paczki przyszedł z DOT Marzec 2020. Także wszystko ok.

Pierwsze pomiary autotoolem pokazały 740A i napięcie na poziomie 12,55V.

 

Także akumulator mimo wszystko trafił pod prostownik  Absaar 8A na ładowanie w cyklu 2x po 12h.

 

 

Następnie po ładowaniu i 48h odpoczynku posiadał już 760A i 12,80V, gdzie potem powędrował do auta i po ponad dwóch tygodniach jazdy parametry wyglądają następująco:

 

Załączony plik  tab 2.jpg   145,28 KB   19 Ilość pobrań

 

Przypomnę że etykieta producenta mówi nam o 750A a mamy obecnie 775A, przyjmując nawet błąd pomiarowy autotoola to i tak akumulator okazał się trafionym zakupem.

Oczywiście czas wszystko zweryfikuję :)

 

 

 

 

Dla porównania wyjęty Exide po ładowaniu 2x 12h wygląda tak:

 

Załączony plik  exide.jpg   143,3 KB   19 Ilość pobrań

 

 

Także czemu wymieniłem przecież dobry "niby" akumulator" a to dla tego że są na nim potężne spadki napięcia, to co widać na zdjęciu powyżej utrzyma się do pierwszego odpalania auta, byle włączenie świateł świateł bez odpalonego silnika, powoduje spadek napięcia do 11.5V, do tego po tygodniu silnik zaczynał coraz wolniej kręcić. 

Jeździłem z exide dalej i po tygodniu z nim jazdy na krótkich dystansach zostaje coś koło 500Ah i napięcie w porywach 12.1V, dlatego zapadła, taka a nie inna decyzja o zmianie aku. 

 

Na obecnym TAB akumulatorze i ponad dwóch tygodniach jazdy w takich samych warunkach/dystansie parametry Amperów co widać na zdjęciu są wręcz wzrostowe.

 

Także dziękuje Waldi raz jeszcze za polecenie TAB/Topla.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#1417 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 14:37, 04.11.2020

zaraz po ladowaniui postoju kilka godzin  bylo:

SOH 55%    SOC98%

12.86v        435A

int r,         6,75mohm

 

aku wlozone w poniedzialek i zrobiło auto z 10km, i tak stoi nie ruszane

SOH 52%      SOC98%

12,58v         405A

int r           7,36mohm

 

okolo rok temu

SOH61%     SOC98%

12,68v       435A

int r         6,78mohm


Użytkownik slasz129 edytował ten post 14:47, 04.11.2020

  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#1418 Jacek19890

Jacek19890
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Biłgoraj
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:39, 04.11.2020

panowie a co wy na to: mam aku polski jenox gold. ogólnie wyjałem go z acco z napieciem 12.2v czyli dosc rozladowany.
ładowalem go raz 24h. po tym elektrolit był juz 1,28 ale dalej aku ladowalo sie duzym pradem ponad 3 A. Dolałem troche wody destylowanej bo bylo malo i znowu go podlaczylem chyba na 15 godzin. po tym gestosc ok. ale zastanawia mnie:
dlaczego podnaczs ladowania napwet tego pierwszego napiecie nie poszlo mi ponad 15.7v ? chcialem dobic do 16.2v ale prad 3a nie dał rady, dlaczego?
ogólnie z 2 lata temu robilem rózne testy i rozladowalem go dosc mocno ponizej chyba 9v . bylo chyba nawet z 6v zarówka. czy aku jest zasiarczony i przez to nie daje rady go doladowac na 100%?
prad rozruchu z 520A spadł do 430A na urzadzeniu autool.

Nie wiem, z czego to wynika, ale widuje podobne objawy na zużytych akumulatorach. Ładowanie stałym prądem z ograniczeniem ok 3-5A,napiecie rośnie do okolicy nawer 15V, następnie spada a akumulator grzeje się i mocno gazuje nawet przy napięciu poniżej 14V. O dziwo jakoś działa, tylko trzeba wodę częściej uzupełniać.
  • 0

#1419 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 16:33, 04.11.2020

1. napięcie nie musi urosnąć do 16.2V, i  3A  przy 15V to za dużo, przy takim prądzie akumulator pewnie intensywnie gazował, moim zdaniem max 1.5A by wystarczyło aby się wysycił , soh 55% wskazuje na to iż akulator jest już zużyty

2. jeśli w akumulatorze zaczyna spadać napięcie podczas ładowania to znaczy że już nie przyjmuje on ładunku elektrycznego i nalezy go wyłaczyć, a nie czekać aż osiągnie 14V bo można go zniszczyć

3. ktos wyżej pisał że całą noc ładował rozładowany akumulator małym prądem - to jest błąd, bo małym prądem to dobry akumulator ładuje sie nawet 48 godzin do pełnego naładowania, no chyba że akumulator jest na wykończeniu to taki w 12 godzin mozna naładować, a nawet szybciej.


Użytkownik Maxell edytował ten post 16:35, 04.11.2020

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#1420 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 17:18, 04.11.2020

soh 55% wskazuje na to iż akulator jest już zużyty

 

soh 55% wskazuje na to iż akulator jest już zużyty

okolo rok temu mialem soh 60% i praktycznie taka sama rezystancje i prad rozruchu, czyli przez rok  aku nic nie ubylo i rok temu byl juz cos ujowy i tak ma nadal.

zastanawia mnie dlaczego prad ladowania nie spadał tylko utrzymywal sie na poziomie 3A i napiecie nie roslo do tych 16.2V czy to oznaka zasiarczenie czy jakiegos innego uszkodzenia aku
 


  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#1421 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6028 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 17:25, 04.11.2020

Kwestia prostownika jak i samego akumulatora, tzn stopnia zasiarczenia itd. 

Co ciekawe przy moim starym exide żadnego gazowania, zmiany temperatury itp.  zjawiska nie występują.

Po 9h ładowania mam 15,95V, maksymalne jakie udało mi się zmierzyć to 16.1 przy absaar 8a, tylko że pisze o aku do diesla, w 2.4 masz pewnie mniejszą pojemność to będzie się inaczej wszystko zachowywać.  


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#1422 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 19:16, 04.11.2020

slasz129, jeśli nie masz odpowiednich przyrządów które mogły by określić stan akumulatora (obciążenie które rozładuje akumulator prądem 0,05 pojemności lub tester obciążeniowy) to dobrym sposobem aby określić stan akumulatora jest zmierzenie spadku napięcia na akumulatorze podczas rozruchu silnika, wtedy napięcie na akumulatorze powinno być powyżej 10V, jeśli jest poniżej 9V to akumulator jest zużyty. A to że Twój akumulator nie ładuje się do 16V, to może być przyczyną że akumulator jest wyeksploatowany, poza tym ja nie przywiązywał bym większej wagi do tych 16,2V, bo nawet napięciem 14,4V jesteś w stanie w pełni naładować akumulator tylko że będzie to bardzo bardzo długo trwało, ale np. przy 15,5V można ładnie i w miarę szybko naładować akumulator. Poza tym 16,2V nie możesz dać do akumulatora podpiętego do pojazdu bo mozesz uszkodzić instalacje pojazdu. Nawet firma semi produkująca profesjonalne prostowniki używa w nich maksymalnego napięcia 15,8V, także wcale nie musi być 16,2V tak jak wszędzie piszą.

 

ps. slepak, czy ja dobrze przeczytałem że przy 16.1V masz 8A? to zniszczysz ten akumulator przy takim prądzie.


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#1423 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6028 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 19:21, 04.11.2020

Nie nie, miałem na myśli model prostownika, tzn oznaczenie kodowe:

 

1ebff0f8d1064b04da1ce731bc75171a.jpg


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#1424 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 19:27, 04.11.2020

slasz129, jeśli nie masz odpowiednich przyrządów które mogły by określić stan akumulatora (obciążenie które rozładuje akumulator prądem 0,05 pojemności lub tester obciążeniowy) to dobrym sposobem aby określić stan akumulatora jest zmierzenie spadku napięcia na akumulatorze podczas rozruchu silnika, wtedy napięcie na akumulatorze powinno być powyżej 10V, jeśli jest poniżej 9V to akumulator jest zużyty. A to że Twój akumulator nie ładuje się do 16V, to może być przyczyną że akumulator jest wyeksploatowany, poza tym ja nie przywiązywał bym większej wagi do tych 16,2V, bo nawet napięciem 14,4V jesteś w stanie w pełni naładować akumulator tylko że będzie to bardzo bardzo długo trwało, ale np. przy 15,5V można ładnie i w miarę szybko naładować akumulator. Poza tym 16,2V nie możesz dać do akumulatora podpiętego do pojazdu bo mozesz uszkodzić instalacje pojazdu. Nawet firma semi produkująca profesjonalne prostowniki używa w nich maksymalnego napięcia 15,8V, także wcale nie musi być 16,2V tak jak wszędzie piszą.

 

ps. slepak, czy ja dobrze przeczytałem że przy 16.1V masz 8A? to zniszczysz ten akumulator przy takim prądzie.

kurcze nie wiem czy masz racje z tym napieciem tu tez gosc meczyl niskim napieciem i kiepski wynik,

 

moj prostownik daje max 5A zastanawiam sie jakbym mial taki co by w pocxzatkowej fazie dał z 10A czy by to nie pomoglo mojemu aku, (mam tylko 52Ah)

ewentualnie raz widzialem filmik co gosc odsiarczal aku generatorem pwm, o max natezeniu 30A czestotliwosci 50hz i wspolczynniki wypelnienia kilka % , czyli takie szpilki zamiast sinusoidy z bardzo duzym pradem, pozniej pokazal ze aku mial duzo lepsze paramtery niz przed.


Użytkownik slasz129 edytował ten post 19:29, 04.11.2020

  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#1425 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 20:26, 04.11.2020

tu masz dowód na to że napięciem 14,4V jesteś w stanie naładować akumulator, co prawda trwało to 505 godzin , ale jest to możliwe 

Jeśli masz akumulator 52Ah to maksymalny prąd jakim możesz go ładować to 5A, więc pominę to pytanie o 10A, inną sprawa jest to że nie wszystkie ładowarki są w stanie w pełni naładować akumulator i bez dostępu do elektrolitu trudno jest ocenić czy ładowarka jest dobra czy nie, spróbuj podłaczyć ten twój prostownik na 48 godzin i na minimalny prąd i nie dotykaj tego pokrętła prądowego i obserwuj napiecie, jeśli napięcie zacznie spadać to znaczy że akumulator jest już naładowany i nic więcej nie jest w stanie przyjąć, a jesli nie zacznie spadać to znaczy ze jeszcze jest niedoładowany.

 

ps. ślepak trudno mi cos powiedziec na temat tego Twojego prostownika, najlepiej będzie jak następnym razem kupisz sobie akumulator z dostępem do elektrolitu i sam się przekonasz czy ten prostownik zrobi Ci gęstość elektrolitu 1,28.

 

ps. jesli chodzi o regeneracje akumulatorów to szkoda czasu, bo dużo się napracujesz a efekt zawsze będzie mizerny, po prostu lepiej jest kupic nowy akumulator i go odpowiednio eksploatować i wtedy wytrzyma bardzo długo.


Użytkownik Maxell edytował ten post 20:33, 04.11.2020

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq