Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Accord 2.0i ES (CG9, F20B6, '99) - jaki rozrząd i pompa?


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
30 odpowiedzi w tym temacie

#16 Marco

Marco
  • Forumowicz
  • 643 postów
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:45, 17.12.2008

NO wlasnie, a gwarancja jest na cale 120tys km wiec zastanowmy sie co sie bardziej oplaca :-) ja polsrodkow nie lubie osobiscie ;-)


z tą gwarancją na 120kkm to chyba nie do końca tak jest ale mogę się mylić. chyba że ktoś serwisuje auto tylko w ASO, ale jak nie, to zawsze udowodnią że jak pasek poszedł po 40kkm to nie ich wina "bo cośtamcośtam".
poza tym jeżeli w naprawdę dobrym warsztacie zrobią co trzeba na praktycznie oryginalnych częściach (bo czym różni się pasek gatesa lub mitsuboshi założony pierwotnie od tego, który założą nam w warsztacie? tylko tym że na tym pierwotnym jest logo "H". więc skoro na tych samych częściach co w ASO wychodzi w warsztacie połowę ceny, to dla mnie nie jest to żaden półśrodek. a jeszcze jak mam warsztat który tylko Hondy robi, a taki znalazłem, i to ponoć bardzo dobry, to już wogóle nie ma o czym mówić.

[ Dodano: 2008-12-17, 19:20 ]
mam przy okazji pytanie o wasze doświadczenia z częściami. chodzi mi o ten rozrząd.
w dobrym i pewnym sklepie 2 paski mitsuboshi+2 rolki koyo to wydatek od 300 zł do nawet 500!!! na allegro za to samo ceny od 155 zł. u gościa z allegro, który mam sklep w Łodzi, gdzie mozna odebrać towar osobiście, trzeba zapłacić 245 zł.
i wszyscy mają oryginalne części :-D
macie jakieś doświadczenia w tym względzie? jak to jest, że są aż takie różnice? to chyba niemożliwe żeby ceny hurtowe były tak niskie, aby zejść do 155 zł czy nawet 200 za 2 oryginalne paski i 2 rolki. help :idea:

"Niektórzy marzą, by uciec od rzeczywistości, inni - by na zawsze ją zmienić" (Soichiro Honda)

Accord 1: 2011 VIIIgen Tourer CW1 Lifestyle 2.0 ; Accord 2: 2003 VIIgen Sedan Comfort CL7 2.0; Accord 3: 1999 VIgen Sedan CG9 ES 2.0


#17 Lukasz F18B2

Lukasz F18B2
  • Forumowicz
  • 32 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:35, 17.12.2008

NO ja mam oryginalny i wlasnie to H daje mi ta gwarancje. I sami po montazu i odbiorze uata mowia ze mam gwarancje na 120tyskm i na podstawie faktury wsio uwzgledniaja wiec :-)

Czarna i piękna HA VI :) Ś.P. :depresja:


#18 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:19, 18.12.2008

- pompa cieczy, szczerze mówiac nie słyszałem żeby ktoś ją wymieniał przy rozrządzie, mają opinie "nie zniszczalnych", ale zawsze są odstępstwa od reguły...


no to ja ci powiem że ja wymieniłem pompę na oryginalną aso jak i zresztą 2 paski i rolki napinające, była promocja na początku roku (do 30% zniżek na oryginalne części Honda) i się skusiłem

#19 Lukasz F18B2

Lukasz F18B2
  • Forumowicz
  • 32 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:18, 19.12.2008

wiec ile za wsio :?:

Czarna i piękna HA VI :) Ś.P. :depresja:


#20 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:46, 19.12.2008

Własnie nawiązując do tematu oddałem swoją honde do wrsztatu na podstawowe wymiany po kupnie samochodu...czyli kapletny rozrząd, pompa wody, pasek klinowy, olej (5w40), wszystkie filtry, ustawienie zaworów i przeczyszczenie przepustnicy wraz z EGR-em. i teraz niespodzianka :-D wyjechałem od mechanika daje w pedal a moja honda ktora przed wstawieniem do warsztatu zamiatała asfald nie ma sily i dopiero zaczyna przyspieszac przy zalaczeniu V-tec-a. z tego co powiedzial mi kolega (ktory ogarnia troche mechanike a szczegulnie honde) to zle jest ustawiony rozrzad(przesuniety o jeden zabek czy cos takiego)a jestem pewien ze przed wymiana chodzila 100 razy lepiej...jutro jade do tego "psełdo" fachowca i ma mi posprawdzać :-x A co wy na to?? slyszeliscie o czyms takim kiedys a moze sami tak mieliscie???

#21 Marco

Marco
  • Forumowicz
  • 643 postów
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:58, 23.12.2008

o szlag, daj znać co po kolejnej wizycie.
jeżeli to prawda, że mechanik rzeczywiście źle ustawił ci rozrząd to jest to kolejny dowód, że nawet proste rzeczy można skopać. dla dobrego mechanika rozrząd to podstawa, to jak odprawienie mszy przez księdza ;-). omijać takich pseudomechaników z daleka. w takich przypadkach jak rozrząd wypadki przy pracy nie powinny mieć miejsca. biedny Accordzik :-(

"Niektórzy marzą, by uciec od rzeczywistości, inni - by na zawsze ją zmienić" (Soichiro Honda)

Accord 1: 2011 VIIIgen Tourer CW1 Lifestyle 2.0 ; Accord 2: 2003 VIIgen Sedan Comfort CL7 2.0; Accord 3: 1999 VIgen Sedan CG9 ES 2.0


#22 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 23:08, 23.12.2008

wiec ile za wsio :?:


szczerze mówiąc nie pamiętam już ile za to dałem, łacznie z wymianą (robocizną) coś około 900-1000zł mnie ta impreza wyszła.

Mariusz - nie jesteś pierwszy na forum któremu zrypali rozrząd w VI gen 2.0
Prawda jest taka że większości "mechaników" to malucha i poldka strach powierzyć a co dopiero Hondę (w Cifie też miałem źle założony). Jedź z reklamacją i niech Ci nowe paski od razu założą na swój koszt (bo pasek raz założony z miejsca staje się paskiem używanym).

U mnie jak w Accordzie mechanicy założyli rozrząd to duża poprawa na + - silnik zaczął ciszej chodzić. I tak powinno być zawsze.

#23 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 23:28, 23.12.2008

W tym wątku
http://www.accordklu...opic.php?t=1275
dałem link do filmu

Facet wyjaśnia w prosty sposób jak się zakłada pasek. Najpierw pasek zakładamy na koło idące z wału napędowego, a potem na koło napędzające rozrząd, potem reszta kół i napinaczy. W sumie to logiczne, jak pasek będzie wstępnie napięty na tej długie prostej, oraz założony na koła, to nie ma prawa się przestawić rozrząd. Poza tym jak ktoś nie sprawdzi 5 razy po sobie i/lub wierzy w swoją nieomylność, plus kładzie na to lachę, to skutki są jak widać.

Do zobaczenia na trasie.


#24 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 01:16, 24.12.2008

Tak jak mowilem tak i zrobilem...pojechalem do mechanika na drugi dzien i zaczol rozbierac od poczatku czli demontaz pokrywy zawolów i osłony rozrzadu...i pokazuje mi ze wszystko jest tak jak powinno czyli na tym gornym kolku gdzie jest strzalka licuje sie z rantem pokrywy zaworów i a dolnym tez wszystko tak ja k powinno byc widzialem na wlasne oczy wiec nie sciemnial choc sam byl strasznie w szoku ze cos mogl spiepszyc ale nie mowil jak to kazdy mechanik jak sie przyjedzie z reklamacja "panie to nie mozliwe, jak ja zmienialem rozrzady to pan sikal w nocnik" :mrgreen: ale co jezeli rozrzad O.K to co moze byc przyczyna straty mocy??? co sie okazalo drodzy koledzy przeszlismy do swiec zaplonowych...na szczescie wszystkie czesci ktore mi wymienil wsadzil mi do bagaznika załozylismy stare swiece i co...samochod dostal kopa takiego jak przed wymiana. a te "nowe" swiece okazaly sie nie takie i wogole jak on powiedzial nie do tego modelu...prszepraszal mie za strate czasu ale to nie do konca byla jego wina tylko JC auto bo przywiezli mu nie to co zamawial... choc on tez dupa bo powinien patrzec i sprawdzac 5 razy co montuje :-? na szczescie wszystko dobrze sie skonczylo :-D

#25 ibor

ibor
  • Forumowicz
  • 11 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:08, 23.01.2009

Witam,
Czytam sobie wlasnie ten wątek i jako że zaraz będę wymianiał rozrząd to mam kilka uwag.

W ASO w Lublinie cena ok. 900 zł. (nie dopytałem się czy uwzględnia regulacjkę zaworów - ale chyba tak) Pan mi wyjaśnił, że paskli są oryginalne (ale jaki producent to już nie wiedział) a rolki zakładają tylko zamienniki - czyli KOYO/NKK/GMB (brane z hurtowni lubelskiej).
I oczywiście jest gwarancja.

Ja troszkę porozmawiałem z ludzmi i wychodzi na to, że z tą gwarancją może być różnie - bo jeżeli padnie rolka - to ASO zrzuci winę na producenta rolki i odeśle do niego. Na pewno na dzień dobry nie będą się zabierać za naprawę silnika.

Jeśli chodzi o przebieg. W naszych Accordach to wymiana po 120 tys. (lub 6 lat) i następna również, czyli po 240 tys (tyle teraz mam) i paski się nie zrywają, nie ma z tym problemu (to nie ford, czy opel, że należy robić wcześniej).

Ja jestem zdecydowany kupić części swoje i podjechać na robotę tylko. Ale czy ASO to jeszcze nie wiem.

A tak na marginesie - mały przegląd okresowy" w ASO kosztuje 700 zł - prawie tylo co wymiana rozrządu.

Czyż to nie jest dziwne???

Pozdrawiam

#26 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 11:02, 24.01.2009

ibor, jak chcesz mogę dać Ci namiary na mechaniora, który mi serwisuje autko - ok 20 km od lublina.

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#27 Marco

Marco
  • Forumowicz
  • 643 postów
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 22:13, 27.01.2009

rozrząd wymieniony, pracuje cichutko :-)

zestaw paski Gatesa + napinacze Koyo wyniosły mnie 225 zł, robocizna 200 zł.

podaję numery pasków i napinaczy dla mojego Accorda

paski Gates:
- rozrządu 5480XS
- balansowy 5235XS

napinacze Koyo:
- paska rozrządu PU326231GRR1D (katalog Saga Auto 21-0511K)
- paska balansowego PU277027HRR1ZS1 (katalog Saga Auto 21-0512K)

kupowałem na allegro od DEXX-Auto.

"Niektórzy marzą, by uciec od rzeczywistości, inni - by na zawsze ją zmienić" (Soichiro Honda)

Accord 1: 2011 VIIIgen Tourer CW1 Lifestyle 2.0 ; Accord 2: 2003 VIIgen Sedan Comfort CL7 2.0; Accord 3: 1999 VIgen Sedan CG9 ES 2.0


#28 16v

16v
  • Forumowicz
  • 131 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:20, 27.01.2009

To fajnie , że wszystko gra.
Naprawdę słychać różnicę w pracy rozrządu?
Powiedz , kto Ci robił rozrząd , jakiś spec od Hondek czy "ogólny "

#29 Marco

Marco
  • Forumowicz
  • 643 postów
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 22:34, 27.01.2009

To fajnie , że wszystko gra.
Naprawdę słychać różnicę w pracy rozrządu?
Powiedz , kto Ci robił rozrząd , jakiś spec od Hondek czy "ogólny "


w civicu jak kiedyś zmieniałem rozrząd to była ogromna różnica w słyszalności, jakieś kiepskie paski mi włożyli wtedy. od tamtej pory zwracam uwagę na części.
rozrząd zmieniałem w firmie VTEC w łodzi, robia tylko hondy.

"Niektórzy marzą, by uciec od rzeczywistości, inni - by na zawsze ją zmienić" (Soichiro Honda)

Accord 1: 2011 VIIIgen Tourer CW1 Lifestyle 2.0 ; Accord 2: 2003 VIIgen Sedan Comfort CL7 2.0; Accord 3: 1999 VIgen Sedan CG9 ES 2.0


#30 telko

telko
  • Forumowicz
  • 54 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:49, 08.02.2009

Dołączę i ja :mrgreen: W ASO w Olsztynie za wymianę rozrządu zaśpiewali 1500 zł. Tak na prawdę to nie wiem za co... Zdecydowałem się (po wielu wątkach) na zakup: paski Mitsuboshi i rolki KOYO, czekam tylko na większy przypływ gotówki, bo chce zrobić przy okazji jeszcze parę rzeczy - cena kpl rozrządu do F18B2- 225 zł z przesyłką.

Za połowę kwoty pojechałbym do ASO, ale nie za 1500 zł. Skąd takie rozbieżności w kwotach w ASO Hondy... :evil:




IPB Skin By Virteq