Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Wymiana rozrządu - zrób to sam?


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
133 odpowiedzi w tym temacie

#1 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 18:41, 22.12.2008

W moim Accordzie przydałoby się wymienić rozrząd. Myślałem nad tym żeby zrobić to samemu. Pewnie nie tylko ja myślałem nad samodzielną wymianą. A może są na forum ludzie którzy to robili?
W każdym bądź radzie na zachętę daje film instruktażowy jak to zrobić samemu.



Ten zabawny facet jest z USA lub Kanady, nie do końca wiadomo. Wymiana rozrządu dokonana jest w Amerykańskiej wersji Accorda, ale jest praktycznie odpowiednik wersji 6gen.
Najbardziej nie daje mi spokoju koło pasowe i jego odkręcenie. Czy da radę się obejść bez narzędzia - blokady koła pasowego (07MAB-PY3010A)? Blokada w akcji:



Po lekturze tego artykułu:
http://hondatuning.a...tool/index.html
i kilku innych informacjach, mówiących o tym, że Hondy "słynną" z tego iż jest ciężko odkręcić śrubę na kole pasowym, trochę się obawiam. W pierwszym filmiku facet rozwiązał ten problem za pomocą palnika i klucza pneumatycznego.
Laikiem nie jestem, a w pracy zajmuję się maszynami, co pracują z prędkością 9000pap/min.

#2 QuicksilveR

QuicksilveR
  • Forumowicz
  • 660 postów
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 20:59, 22.12.2008

Kolego, wielkie dzięki za ten link, bo moja qpeta to właśnie ten amerykański Accord. A tak się składa, że niedługo będę wymieniał rozrząd... więc może się przydać mojemu mechanikowi ;-)

Były:   Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998  |   Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 | Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999
Jest:   Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001


#3 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 21:38, 22.12.2008

Szacun dla tego gościa. Momentami to jedną reką trzyma kamerę, a drugą śruby odkręca :mrgreen:

Tutaj jeszcze tylne hamulce bębnowe (2001 Accord Coupe)



Rozrząd w Civicu (7gen):
część 1

część 2
http://www.youtube.com/watch?v=tlOgaYJyPcw

Swap silnika w Civicu
http://www.youtube.com/watch?v=Mo2Jx-ZhdZ4

"Simple as that"

Ten koleś ma na imię Dave i mieszka w London Ontario w Kanadzie.
Polecam jego kanał na YT
http://www.youtube.com/user/Davidsfarm

#4 cieniu_

cieniu_
  • Forumowicz
  • 41 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:36, 22.12.2008

Nooooo pablo.see :db :ok

#5 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 19:47, 17.04.2009

"Odgrzewam kotleta" w sobotę lub niedzielę zamieszczę instrukcja w dziale "zrób to sam" o wymianie rozrządu. Słynna śruba się poddała i została odkręcona. Nie obyło się bez strat w sprzęcie. Dziś (piątek) zdążyłem tylko zacząć, jutro (sobota) dokończę mam nadzieję bez komplikacji. Więc w sobotę wieczorem lub w niedzielę będzie można zobaczyć relację. Czekajcie cierpliwie.

Do zobaczenia na trasie.


#6 tomahawk5000

tomahawk5000
  • Forumowicz
  • 691 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:04, 22.04.2009

gdybym chcial kupic czesci do wymiany rozrzadu
to musze kupic
pasek napewno ale na filmiku widzialem dwa paski od czego jest derug?
moglby ktos wypisac dokladnie jakie elamenty trzeba wymienic? moze jakies kola zebate pompe wodna??

#7 crisinho

crisinho
  • Forumowicz
  • 88 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:33, 22.04.2009

co do koła pasowego to miałem odwrotny przypadek...mechanik mi nie dokręcił i mi się poluzowało i uszkodziło a pasek spadł...trzeba było nowe koło kołować i mechanika nowego szukać :-?

#8 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 10:59, 22.04.2009

drugi pasek jest od napędu walka balansujcego. do wymiany są dwa paski i dwie rolki napinające. pompę wody można wymienić przy 200tys km. trzeba przy wymianie sprawdzic czy nie ma wycieku płynu. generalnie wymiana rozrządu to prościzna. ja robiłem w weekend, ale pasek był nie ten. w tygodniu zrobię i będzie opis co i jak.

Do zobaczenia na trasie.


#9 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 12:30, 22.04.2009

Pompę można ale ....Mój mechanior powiedział, że to nie Opel (nie obrazając nikogo) i on jeszcze w CG8 nie wymieniał pompy przy rozrządzie. No, chyba, że ewidentnie przecieka-ale to się nie czeka wtedy na wymianę rozrzadu. Ja mam na blacie niedługo 300 kkm i rozrząd wymieniany po 120 kkm, po 200 kkm i po 270 kkm i pompa nie ruszana :-)

#10 tomahawk5000

tomahawk5000
  • Forumowicz
  • 691 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:16, 23.04.2009

witam,
ja znowu z pytaniem o rozrzad
dzwonilem do pewnego sklepu w moim zasiegu i pytalem o czesci i tak:
pasek rozrzadu 90zł marki Continental
pasek balansowy 61zł marka Continental
napinacze odpowiednio 90 i 87zł firmy GMB
do tego pompa wodna 135 tez GMB
razem kupa forsy ale moje pytanie brzmii czy to znane Wam marki i czy to dobry towar? bo naczytalem sie tu gdzies na forum ze paski to tylko mitsuboshi a napinacze toyo wiec zastanawiam sie czy te podane przeze mnie sa tez ok, osoba w sklepie mowila ze to tak jakby ta sama polka i w skali od 1-10 dawal 9
moze ktos sie wypowiedziec na ten temat??

#11 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 14:11, 23.04.2009

Ja w tym tygodniu kupiłem pasek rozrządu marki Gates, model 5480XS za 71zł.
http://87.230.10.116...2267/ktnr/10026
Jest to właśnie pasek rozrządu do Accordów 6gen.
Pasek wałków balansujących
http://87.230.10.116...2076/ktnr/10026
Taki sam do 5 i 6gen.
Zestawy do 5gen
http://www.allegro.p..._gates_gmb.html
http://www.allegro.p..._2_2_gates.html

W moim Accordzie sprawdziłem, jest zamontowany fabrycznie pasek Gates. Normalnie taki jak kupiony w sklepie, tylko logo Hondy na nim jest. Tak więc paski polecam firmy Gates, może być Mitsuboshi lub Contitech. Rolki napinające Koyo lub GMB.

Generalnie na Allegro w tej chwili są może dwa zestawy rozrządu i to nie ma pewności czy to te 6gen. Bezpieczniej jest kupić Gates 5480XS + 5235XS. Po numerach nie będzie "buły". 112 zębów, szerokość 24mm. Na dodatek większość sklepów motoryzacyjnych ma w asortyment Gatesa.

#12 ibor

ibor
  • Forumowicz
  • 11 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:17, 23.04.2009

Hej,

Pasków szukaj Gates'a
Napinacze GMB jak najbardziej - sam takie posiadam (takie też miałem przy wymianie po 120 000). KOYO również bardzo dobre.
Pompa GMB tak jak napinacze - ale czy będzie do wymiany to powie dopiero mechanik.
Ja mam 237 000 i rozrząd był wymieniany przy 120 000 i teraz przy 235 000 - pompa oryginał pierwsza nie cieknie i nie ma potrzeby wymiany - tak jak ktoś wspominał to nie OPEL . Wymiana rozrządu na oryginalnych firmowych częściach takie jak GMB - zawsze po 120 000 (powie to każde ASO)

Jeśli chodzi o koszty to - uważam że za pełny rozrząd (2 paski + 2 napinacze) to części ogólnie do Accorda są tanie. Za robociznę - wymiana rozrządu w Lublinie w zakładach dobrych z gwarancją oczywiście - biorą 200 - 250 zł. ASO ok. 500-600 zł.

#13 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 19:19, 23.04.2009

Części do rozrządu (bez pompy), są tańsze jak do Opla Vectr B, silnik X20

Do zobaczenia na trasie.


#14 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:41, 23.04.2009

są tańsze jak do Opla Vectr B, silnik X20

Słyszałem,że to bardzo droga bolączka tych Opli (są takie samochody :shock: :mrgreen: )

#15 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 19:50, 24.04.2009

Co do pompy wody, mi przy wymianie rozrządu przy 185tyś mechanik powiedział:
a po co? wygląda jak nowa!
Ale że kupiłem (GMB) to i tak się wymieniło. Jak patrzałem na starą wyczyszczoną z osadu z napisem HONDA to wyglądała dokładnie JAK NOWA i nieużywana.
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 





IPB Skin By Virteq