Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Zwiekszenie mocy w 2.0 benzynie.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
96 odpowiedzi w tym temacie

#16 BLiNK

BLiNK

    Rycerz Stance'u

  • Forumowicz
  • 872 postów
  • Skąd:Cincinatti
  • Silnik:K20
  • Wersja:Zbyt niska by była prawdziwa
  • KM:155KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 19:28, 09.09.2010

Powiem szczerze, ze poczytalem o K20A6 i wyszlo, ze najslabszy silnik montowany w acco VII ( z tego co wyczytalem bo sam uwazam go za dosc zadziorny motor i na drodze narzekac nie moge, ale nie jezdzilem innymi acco VII, a jedynie swoja wczesniejsza gen VI). Juz zaczalem przegladac otomoto, allego zeby zmienic na poliftowego benzyniaka 2,4 ale nic ciekawego nie bylo wiec cisnienie w tej kwestii opadlo. Przez chwile posmutnialem , ze tyle km zrobilem na tym silniku i teraz doczytalem dopiero ze wypada slabo, no ale...

Swap na 2,4 stwarza duzo problemow z przelozeniem silnika, jak osprzet wtedy wyglada? Wiele trzeba przerabiac etc. Wydech z 2,4 napewno tez wtedy potrzebny, ale to male koszta i nieduzo pracy. Skrzynia tez czytalem ze moglaby nie dac rady przy zwiekszonej mocy, wiec ja tez musialbym szukac z jakiegos rozbitka K24.

Odnosnie tego co pisal kolega Zigi:

dobry wydech z 2,5tys
kolektor ok 1/1,5tys
strojenie ok 1tys

smialo mozna bez zadnych obaw o kondycje silnika zmieniac? Aczkolwiek ten koszt musialbym porownac, z przeszczepem i wtedy zobaczyc , ktora zabawa bardziej satysfakcjonuje co do efektow i kosztow.
  • 0

#17 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:41, 09.09.2010

Skrzynia tez czytalem ze moglaby nie dac rady przy zwiekszonej mocy


skrzynia wytrzymuje doładowanie, więc jak najbardziej wytrzyma K24A o ile pasuje bez problemów (a zdaje się, że tak jest).
Generalnie to trzeba by kupić silnik (większość osprzętu jak alternator, wspomaganie jest taka sama) ze skrzynią (opcja) i ECU (ważne!). Dobrze jakby był też kolektor dolotowy i przepustnica. Uwaga - polift ma na kablu przepustnicę i mogą być problemy z podłączeniem.

Wydech jak spasujesz możesz zostawić ten - było takie auto na forum (z pojedynczym wydechem z 2.0).

dobry wydech z 2,5tys
kolektor ok 1/1,5tys
strojenie ok 1tys


Czyli na oko 5 tysięcy, za niecałe 10 kupisz K24A z ECU w którym teoretycznie wszystko pasuje. Znaczy się będą pewnie niespodzianki ale kto wie co Cie czeka w przypadku robienia K20A6 - tu np. nie ma wałków które by coś dały - trzeba by zamawiać. Podniesienie kompresji to zdejmowanie głowicy, kolejne trudności i wydatki. A bez tego to ja nie widzę więcej niż 15KM przyrostu (obym się mylił) - to mało jak na co najmniej 5000zł :-(

A strojenie za 1000 nie wydaje mi się realne bo nie ma jak. Albo świnka (raczej za 1000zł się nie da) albo remap, ale nie wiem czy np. Ecu-performance się podejmie robić 2.0 (trzeba by się dowiedzieć), a z wiadomych względów Hondata i Dual-Ecu (bo zakładam, że klima ma działać) nie wchodzi w grę (cena zabija!).

No chyba, że zadowoli Cie te 15KM, ale naprawdę nie wiem czy warto zostawać przy 2.0 ze względów finansowych.

I jeszcze co do zamiany całego auta na 2.4 - dodatkowo masz też mocniejsze hamulce (większe tarcze z przodu) i skrzynię 6 biegową. Oczywiście minus jest tego taki, że nie wiesz co kupisz i czy nie będzie jakiejś miny - ale to zawsze może się zdarzyć przy zmianie auta.
  • 0

#18 BLiNK

BLiNK

    Rycerz Stance'u

  • Forumowicz
  • 872 postów
  • Skąd:Cincinatti
  • Silnik:K20
  • Wersja:Zbyt niska by była prawdziwa
  • KM:155KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 20:06, 09.09.2010

No i widzisz Rafal, w tym momencie odczuwam to jak bardzo jestem zielony w kwestii modow mechanicznych. Jesli daloby sie to pokazac jak mocno jestem zielony swiecilbym fluorescencyjnym kolorem i byloby mnie widac z kilku kilometrow. Czytam Twoja wiadomosc chyba z 3 raz i z kazdym kolejnym cos w srodku mowi mi, ze sam tego nie ogarne a znalezc kogos kto bedzie na tyle cierpliwy, zeby zajac sie tym tematem w okolicy bedzie bardzo ciezko. Wszystko wskazuje na punkt wyjscia seria w K20A6 :-( Chociaz przeszczep do 2,4 gdyby trafic pewniaka i pasujace w nim elementy o ktorych wspominales to najbardziej prawdopodobna opcja.
  • 0

#19 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:11, 09.09.2010

Chociaz przeszczep do 2,4 gdyby trafic pewniaka i pasujace w nim elementy o ktorych wspominales to najbardziej prawdopodobna opcja.


Może niektórzy przyjmą to za herezję co napiszę, ale wydaje mi się że łatwiej będzie trafić pewny silnik do swapa niż pewne całe auto do zamiany.

Jesli daloby sie to pokazac jak mocno jestem zielony swiecilbym fluorescencyjnym kolorem i byloby mnie widac z kilku kilometrow.


eeetam, to kwestia grzebania w sieci, zbieranie informacji, pytania ludzi. Ja po prostu się od lat tym interesuje, jak przyszła kolej na hondy to zacząłem zbierać o tym informacje - praktycznie zaraz po tym jak kupiłem acco z tym silnikiem (miałem K20A6 w latach 2004-2009).
  • 0

#20 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:14, 09.09.2010

Rafał większe hamulce? To chyba w VIII gen w 2.4 są większe tarcze niż w 2.0. No chyba że mówimy o wersji comofort to zwracam honor.
  • 0

#21 BLiNK

BLiNK

    Rycerz Stance'u

  • Forumowicz
  • 872 postów
  • Skąd:Cincinatti
  • Silnik:K20
  • Wersja:Zbyt niska by była prawdziwa
  • KM:155KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 20:16, 09.09.2010

Na allegro znalazlem aukcje z silnikiem K24A3 i oferuja sie tam gwarancja na 30 miesiecy. Tylko teraz znalezc silnik daloby sie, kwestia czasu by nie wskoczyc z rozpedu w maliny i pozniej nie plakac. Najpierw trzeba znalezc kogos w moim regionie , ktory podjalby sie takiej modyfikacji i podpisal sie pod tym gwarancja wykonania etc. Od tego musialbym zaczac, mam kolege w JTI (Japan Team Inowroclaw) ktory zajmuje sie ECU, uk, wydechowymi , strojeniem itd, ale glownie civica , preludy stad nie wiem czy podjalby sie zabawy z acco. Ciezko byloby mi z mysla, ze uczy sie tego na moim wozie i pewnie chodzilbym w lekkiej niepewnosci czy nie bedzie gorzej po modzie, niz przed.

Bardzo czesto bywam w Wawie w miesiacach studenckich, od pazdziernika do maja jestem tam niemal codziennie, to postaram sie keidys wpasc na spota.
  • 0

#22 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:16, 09.09.2010

No chyba że mówimy o wersji comofort to zwracam honor.


Tak, dokładnie. Chodzi mi o 2.0 comfort vs. 2.4.
W VIII też się zgadza - choć nie jestem pewien co ma 2.0 exec w VIII.

[ Dodano: 2010-09-09, 21:18 ]

Najpierw trzeba znalezc kogos w moim regionie


Dokładnie, to podstawa. Potem dopiero ewentualny zakup.

Bardzo czesto bywam w Wawie w miesiacach studenckich, od pazdziernika do maja jestem tam niemal codziennie, to postaram sie keidys wpasc na spota.


Zapraszamy!
  • 0

#23 BLiNK

BLiNK

    Rycerz Stance'u

  • Forumowicz
  • 872 postów
  • Skąd:Cincinatti
  • Silnik:K20
  • Wersja:Zbyt niska by była prawdziwa
  • KM:155KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 20:19, 09.09.2010

Moze wtedy jak wlece na spota, znajdzie sie ktos z odwaga podjecia sie takiego moda i pomoze ogarnac temat na miejscu. Tam z pewnoscia moje auto nie byloby testowe w tej kwestii jak sadze.
  • 0

#24 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:21, 09.09.2010

Ja to bym zmienił zawias i zainwestował w hamulce najpierw żeby wykorzystać w pełni potencjał tego silnika. Pamiętam jak Mikołaj mówił jak jest różnica na obniżonym w prowadzeniu co wiąże za sobą szybszą jazdę:P
No chyba że liczy się tylko długa prosta to wtedy to nie da za wiele.

Co do modów to u nas w mazowieckim chyba nikt tego nie robił jeszcze o ile się nie mylę? Może doktor Romi by coś mógł doradzić:]
  • 0

#25 BLiNK

BLiNK

    Rycerz Stance'u

  • Forumowicz
  • 872 postów
  • Skąd:Cincinatti
  • Silnik:K20
  • Wersja:Zbyt niska by była prawdziwa
  • KM:155KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 20:23, 09.09.2010

Zawias mam zrobiony. Eibach Pro Kit Sportline + Bilstein B8, nie mozna porywnywac tego ze standardem. Teraz sie jezdzi, wczesniej sie dryfowalo :-)
  • 0

#26 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:31, 09.09.2010

A no to chyba że tak:P Dobrze myślisz w takim razie co do modów:)
  • 0

#27 BLiNK

BLiNK

    Rycerz Stance'u

  • Forumowicz
  • 872 postów
  • Skąd:Cincinatti
  • Silnik:K20
  • Wersja:Zbyt niska by była prawdziwa
  • KM:155KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 20:34, 09.09.2010

Hamulce dzialam w sobote. Bede musial pomierzyc jakie wejda maxymalnie i na ktorych pojezdze spokojnie na zimowych stalowych 15-tkach. Bo przy 17 calach na lato to nei ma obaw ze beda za duze. Moze cos podpowiecie w tej kwestii?
  • 0

#28 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
  • Skąd:Polska
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:42, 09.09.2010

Hamulce dzialam w sobote. Bede musial pomierzyc jakie wejda maxymalnie i na ktorych pojezdze spokojnie na zimowych stalowych 15-tkach. Bo przy 17 calach na lato to nei ma obaw ze beda za duze. Moze cos podpowiecie w tej kwestii?


1 na 15 cali nic większego jak seryjne 282 nie założysz
2 daruj sobie podniesienie mocy w tym silniku tak samo jak swapa chyba że masz dużo wolnego czasu, jesteś mechanikiem samochodowym i masz o tym wszystkim pojęcie. ( o kasie nie wspominam )
3 chyba nikt w PL nie robił jeszcze swapa 2,0 - 2,4 nie warto odkrywać ameryki

przerabiałem temat podniesienia mocy 15 razy za każdym razem dochodziłem do sedna sprawy najlepszym sposobem na podniesienie mocy w 2,0 jest zmiana samochodu na 2,4
  • 0
F1

#29 BLiNK

BLiNK

    Rycerz Stance'u

  • Forumowicz
  • 872 postów
  • Skąd:Cincinatti
  • Silnik:K20
  • Wersja:Zbyt niska by była prawdziwa
  • KM:155KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 20:45, 09.09.2010

Czyli z hamulcami nic nie zrobie, swap tez bylby rewolucja wsrod acco a nie widze siebie w roli rewolucjonisty, wiec zostaje poszukac polifta z 2,4. Hm to trzeba zaczac odkladanie gotowki :lol:
  • 0

#30 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:46, 09.09.2010

przerabiałem temat podniesienia mocy 15 razy za każdym razem dochodziłem do sedna sprawy najlepszym sposobem na podniesienie mocy w 2,0 jest zmiana samochodu na 2,4


Choć co do bezsensowności swapa z Malinem nie do końca się zgodzę, to z sensownością zmiany całego auta nie mogę mu odmówić racji. To chyba jednak najprostsza droga (pod warunkiem znalezienia dobrego egzemplarza).
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq