Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Zwiekszenie mocy w 2.0 benzynie.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
96 odpowiedzi w tym temacie

#1 BLiNK

BLiNK

    Rycerz Stance'u

  • Forumowicz
  • 872 postów
  • Skąd:Cincinatti
  • Silnik:K20
  • Wersja:Zbyt niska by była prawdziwa
  • KM:155KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 10:49, 05.09.2010

Witam panow i panie w niedzielne przedpoludnie.

Z racji, iz w kwestii mechanicznej nie mam bladego pojecia kieruje pytanie do osob , ktore modyfikowaly juz swoje acco podnoszac moc. Jakie modyfikacje wprowadzaliscie w swoich autkach , jak odbijalo sie to na silniku i oczywiscie jakie koszty to za soba nioslo.
  • 0

#2 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 12:34, 05.09.2010

2.0 benzynie poza turbo i kompresorem duzo nie wskórasz
  • 0

c5b439f22f806cd5m.jpg

 

www.mkmlawyers.pl 


#3 atom

atom
  • Forumowicz
  • 205 postów
  • Skąd:wybrzeże
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:11, 05.09.2010

Minimalnie zawsze można ale należy zadać sobie pytanie czy warto ? Tak jak kolega napisał - bez turbo czy kompresora sukienek na światłach nie będziesz podnosił.Jeśli jednak to za drogo to jeszcze można nad swapem pomyśleć.
  • 0

#4 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 13:15, 05.09.2010

nie mówie ze sie nie da sam zmieniam wydech/dolot/kolektor ssacy ale nic nie jest pewne co z tego bedzie na dodatek ciezko mi teraz powiedziec czy do twojego silnika da sie cos znalezc z czesci majacych na celu bardziej zaawansowane zmiany juz szybciej do K24, po drugie to koszta robia sie naprawde znacze i za zwiekszenie mocy w granicach 20km max zaplacisz z 5-6 tys :)
  • 0

c5b439f22f806cd5m.jpg

 

www.mkmlawyers.pl 


#5 atom

atom
  • Forumowicz
  • 205 postów
  • Skąd:wybrzeże
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:20, 05.09.2010

Zawsze jest tak że w miarę jedzenia apetyt rośnie.Zwiększysz moc o 20 koni minie jakiś czas i będziesz chciał jeszcze więcej.Więc od razu zakuwaj silnik dawaj ślimaka i dmuchaj.Koszty spore ale frajda mocna. ;-)
  • 0

#6 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 13:31, 05.09.2010

potrzeba miec tylko sałaty w zanadrzu :) a mi wystarczy by miec wiecej niz seryjnie a z osiagami zblizyc sie pod K24 i styknie :)
  • 0

c5b439f22f806cd5m.jpg

 

www.mkmlawyers.pl 


#7 atom

atom
  • Forumowicz
  • 205 postów
  • Skąd:wybrzeże
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:36, 05.09.2010

Tymczasem załóż tego ssaka Zigi, i zhamuj auto.A czy teraz wiesz ile masz ? Hamowałeś go ?
  • 0

#8 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 13:46, 05.09.2010

Hamowałem i wyszła serie - ale to było przed zmianami jakimi kolwiek, zeby założc ssak musze wymienic kompa bo EGR w tym z H23 zaslepilem i bedze check, pewnie bedzie check rownież po załozeniu wydechu z metalicznym katem - wydech załoze pod koniec wrzesnia max na poczatku pażdziernika bo w miedzy czasie wyjezdzam i nie bedzie kiedy, ssak wiec pewnie poczeka do zmiany kompa bo chciabym to zrobic jednoczesnie ze strojeniem czyli potrzeba $ ale mysle ze do konca zimy uporam sie z tym wszystkim - troche to wolno idzie, ale jak pomysle ile juu w aucie zminiłem - moze nie za wiele ale za to wszystko słono $ to i tak jestem zadowolony z postępu prac
  • 0

c5b439f22f806cd5m.jpg

 

www.mkmlawyers.pl 


#9 BLiNK

BLiNK

    Rycerz Stance'u

  • Forumowicz
  • 872 postów
  • Skąd:Cincinatti
  • Silnik:K20
  • Wersja:Zbyt niska by była prawdziwa
  • KM:155KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 15:24, 05.09.2010

Gadalem z chlopakamii u siebie , ktorzy moduja Hanki to na poczatek polecaja zrobic dolot. Mowia ze na kresce 2-3 dlugosci auta mozna zrobic na tym. Kompresor oj bajka, tylko koszta srednio wyliczyli mi na 10tys. Skrzynia biegow, sprzeglo no i sama kompresura mniej wiecej tyle zielonych wymaga. Co do turbo nie czytalem nawet jak przebiega taki proces. W sumie nie daze by zrobic sie pod 300KM, ale zeby miec pare kucy wiecej niz seria, na poczatek zaspokoi apetyty . Tylko zeby nie bylo to kosztem zuzywania oleju przez silnik , ktory do tej pory nei ma na niego smaka i poziom trzyma sie od wymiany do wymiany.
  • 0

#10 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 15:31, 05.09.2010

sam dolot da ci naprawde nie wiele - polepszy samopoczucie zmieni dzwiek moze przy zdrowym motorze da kilka kucy i Nm ale jezeli juz chesz grzebac to trzeba conajmniej dolot i wydech . W w bajki ze jedna zmiana da az tak duzo to nie wierz, wielu tu próbuje działac i efektu naprawde sa niedoprzewidzenia jezeli wogołe jakies beda - to sie juz niedługo okaże :ok
  • 0

c5b439f22f806cd5m.jpg

 

www.mkmlawyers.pl 


#11 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 16:10, 05.09.2010

sam dolot da ci naprawde nie wiele - polepszy samopoczucie zmieni dzwiek moze przy zdrowym motorze da kilka kucy i Nm ale jezeli juz chesz grzebac to trzeba conajmniej dolot i wydech


Dokładnie...układ dolotowy + układ wydechowy - to odetka silnik i może dać niewielkie przyrosty. Ale to są koszta...dobry wydech robiony pod silnik - przynajmniej 2,5k PLN np. w ElTecu albo w MG Motorsport. Dobry dolot - ok 500-600 PLN. A potem wypadałoby to jakoś wystroić wszystko i zobaczyć na hamowni czy dało jakieś przyrosty... niestety tuning to zabawa dla wytrwałych ;-) w dodatku to kosztowna zabawa ;-)

Gadalem z chlopakamii u siebie , ktorzy moduja Hanki to na poczatek polecaja zrobic dolot. Mowia ze na kresce 2-3 dlugosci auta mozna zrobic na tym.


Tego w ogóle nie kumam :eee 2-3 długości JAKIEGO auta ? Malucha czy Chevi Camaro SS ? ;-) Dolot daje wspaniałe wrażenia akustyczne...i dobrze przemyślany może odetkać np. dół, czyli spowodować, że samochód będzie lepiej startował...ale po pierwsze - musi to być dobry dolot, a po drugie - nie sam dolot, ale np. również wydech...w końcu spaliny muszą gdzieś uciekać...a OEM wydech to najczęściej najwęższe gardło
  • 0

#12 BLiNK

BLiNK

    Rycerz Stance'u

  • Forumowicz
  • 872 postów
  • Skąd:Cincinatti
  • Silnik:K20
  • Wersja:Zbyt niska by była prawdziwa
  • KM:155KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 16:19, 05.09.2010

No faktycznie napisalem 2-3 dlugosci ale bez odniesienia %-) czyli 2-3 dlugosci poprzedniego swojego wyniku lepiej , czyli zadne potezne wielkosci ale odczuwalne. co do wydechu to myslalem wtedy o montazu calosci z ver. 2,4.
  • 0

#13 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 16:26, 05.09.2010

pierwsza rzecz wiekszy kolektor wydechowy, zmian kata na metaliczny albo go wywal plus zrób obejscie sondy daj wieksza srednice wydechu/ nie kojarze teraz jaka jest srednica 2.0/2.4 ale na poczatek to juz cos - ale tak jak mowimy lepiej miec mneijsze oczekiwania i liczyc na sukces niz nastawiac sie ze takie zmiany stworzą z auta demona, i obwiżkowo bo takich modach strojenie, innymi słowy:

dobry wydech z 2,5tys
kolektor ok 1/1,5tys
strojenie ok 1tys

przyrosty?

jak peknie 20km to bedzie sukces
  • 0

c5b439f22f806cd5m.jpg

 

www.mkmlawyers.pl 


#14 BLiNK

BLiNK

    Rycerz Stance'u

  • Forumowicz
  • 872 postów
  • Skąd:Cincinatti
  • Silnik:K20
  • Wersja:Zbyt niska by była prawdziwa
  • KM:155KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 18:36, 09.09.2010

Troche poczytalem i chyba mocy to nie mam co podnosic z racji ze pod macha siedzi K20A6, ktory jak wyczytalem slabo znosi modyfikacje? Czy faktycznie to az tak slaby material na podniesienie mocy?
  • 0

#15 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:16, 09.09.2010

Troche poczytalem i chyba mocy to nie mam co podnosic z racji ze pod macha siedzi K20A6, ktory jak wyczytalem slabo znosi modyfikacje? Czy faktycznie to az tak slaby material na podniesienie mocy?


K20A6 to dobry silnik. Znosi doładowanie do 0,6 bara (tłoki) bez większych problemów, a np. tuleje wytrzymują aż 1,3bara. Co do kręcenia to nie wiem, ale to że ma niewielki skok tłoka i fabrycznie się kręci do 7000 to pewnie i przy 8000 nic mu się nie stanie - w końcu to pochodna silników kręcących się wyżej.
Tak już z czystej teorii to podniesienie kompresji by coś dało odczuwalnego (plus inne wałki), ale znów pojawi się problem drogiego strojenia całości....

Naprawdę najtańszą metodą podniesienia mocy będzie kupno silnika z rozbitego auta, oczywiście K24A, najlepiej ze skrzynią i ECU. A żeby odratować trochę gotówki sprzedać obecny silnik.

Pamiętam temat na jakimś hamerykańskim forum na temat poprzedniego civica SI (miał ten sam silnik, tyle że 160KM) i gość zrobił z niego coś ponad 180KM takim nakładem kosztów, że aż się słabo robiło (w porównaniu do swapu). Oczywiście w założeniu, że środek silnika zostaje seryjny i nie doładowany.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq