Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Sprężarka klimatyzacji do CL7 - koszt

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
119 odpowiedzi w tym temacie

#16 Krucz3k

Krucz3k
  • Forumowicz
  • 9 postów
  • Skąd:Koszalin
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:40, 07.05.2013

tom21, mówisz o wyłączniku cieplnym czy o jakimś bezpieczniku, który jest dalej w obwodzie cewki? Chodzi mi o ten wyłącznik w sprężarce, przez który dochodzi prąd do cewki. U mnie prawdopodobnie padł właśnie ten wyłącznik cieplny. Musze jeszcze spróbować uruchomić sprężarkę pomijając go. A jak da się jego jakoś wybebeszyć i naprawić to chętnie to zrobie bo cena nowego... masakra jak za taką pierdołe
  • 0

#17 matman

matman
  • Forumowicz
  • 308 postów
  • Skąd:Mazury
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:02, 11.05.2013

odgrzewam temat, mam problem ze sprężarką klimy, nie załącza się, mechanik stwierdził uszkodzenie cewki, jaki jest koszt wymiany/naprawy?


u mnie (prowadzę warsztat m.in z klimą) koszt całkowity (cewka + robota + napełnienie ) ok 550zł (cewka oczywiście nowa)

[ Dodano: 2013-04-30, 19:40 ]

Witam,

Jestem świeżo po wymianie kompresora. Regenreracja rzeczywiście mija się z celem. Niemniej jednak może warto zacząc od skontrolowania cewki - może jest udzkodzona. Zakup nowego kompresora to niezły wydatek: :k Jesli chodzi o modele sprężarek, to teod 2.2 i 2.4 niestety nie pasują do 2.0. Musi być dedykowana do tego modelu. Pasuje jeszcze od CRV 2.0 no ale tam silnik jest identyczny. Amerykańska wersja - no idea.

Mam natomiast pytanie, czy po wymianie sprężarki (pękł w niej ślimak sprężający) konieczne jest płukanie całości układu, czy wystarczy wymiana na nową, osuszacz i zwykła próżnia + nabicie czynnikiem? macie jakieś doświadczenia. Czytałem gdzieś że jeśli nie zrobi sie tego płukania, to nowa sprężarka może zatrzeć sie bardzo szybko przez resztki starej sprężarki które krążą w układzie?


konieczne jest płukanie układu, wymiana osuszacza i skraplacza (nie da się go przepłukać aby mieć 100% gwarancji sukcesu)

pisałem już kiedyś na forum , że te kompresory są bardziej niż inne awaryjne kiedy nie serwisuje się klimatyzacji (ale musi to robić ktoś kto ma o tym pojęcie a nie tylko umie podłączyć maszynę w trybie AUTO)


Ostatnio spotkała mnie przykrość - awaria sprężarki (a do zimy działała jak trzeba), na początku stawiałem na cewkę (sprawdziłem - ewidentna przerwa w obwodzie) ale w warsztacie okazało się że i owszem ale dodatkowo wirnik sprężarki się nie obraca. Kupiłem nową (zamiennik Lukas 1350 zł) no i przymierzam się do wymiany (+ nowe oringi + filtr/osuszacz). Na co muszę jeszcze zwrócić uwagę.

Kiniusz, napisałeś że te kompresory są bardziej awaryjne niż inne (chociaż ja swój serwisowałem już 2 razy w sensie napełniania w trybie AUTO) i że musi to robić ktoś kto ma pojęcie a nie tylko umie podłączyć maszynę w trybie AUTO. Co miałeś na myśli mówiąc te słowa bo chciałbym wiedzieć na przyszłość.
  • 0

Irek Sz.
AccoVII - AMS 0W20; CR-V III - AMS 0W30; Civic VIII - AMS 0W30; Moto Honda Shadow Spirit VT750 - AMS MOTO 10W40


#18 tomas_str

tomas_str
  • Forumowicz
  • 175 postów
  • Skąd:TSK
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:27, 01.08.2013

[quote name="Statom"]Cześć :-)
[quote]
Sprawdzałeś wyłącznik termiczny, który jest elementem sprężarki zakończonym kablem i wtyczką - u mnie początkowo też była taka diagnoza, po czym okazało się, że to ten wyłącznik (niestety dostępny tylko w ASO - chyba jakieś 300).
Przykładowy link do regenerowanych sprężarek... tylko musisz uważać, bo chyba sprężarki od sedana są inne.

Pozdrawiam
Tomek

[ Dodano: 2013-04-30, 14:15 ]
TUTAJ masz link - część numer 4.[/quote]


czy ten wyłącznik termiczny to jest jednorazowego użytku (po zadziałaniu przepala się i tylko wymiana na nowy?czy może kilka razy działać ) pytam ponieważ u mnie czasami sprężarka nie załączała się a później np. przez miesiąc wszystko działało i teraz znowu nie załącza,wentylatory chodzą więc czynnik i czujniki raczej ok oraz przekaźnik sprężarki też łapie.
  • 0

Lpg: Stag 300-4 ISA2; AC R01; Barracuda


#19 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 22:14, 01.08.2013

Cześć :-)

czy ten wyłącznik termiczny to jest jednorazowego użytku (po zadziałaniu przepala się i tylko wymiana na nowy?czy może kilka razy działać...

Sam wyłącznik jest jednorazowy (wewnątrz jest chyba jakiś drucik, który po prostu się przepala - coś jak w bezpieczniku elektrycznym), chociaż komuś udało się go naprawić, przez 'rzeźbienie' a później ponowne zalanie chyba żywicą... generalnie jak już wyłącznik zadziała to nie powinien się sam naprawić (chociaż cuda się zdarzają :-P )...
Wygląda jakby u Ciebie coś nie łączyło (może coś nie tak z czujnikiem ciśnienia gazu)... ew. było za mało/dużo czynnika, ale chyba pisałeś, że ten jest OK...

Pozdrawiam
Tomek
  • 0

#20 tomas_str

tomas_str
  • Forumowicz
  • 175 postów
  • Skąd:TSK
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:08, 02.08.2013

czy ten wyłącznik znajduje się w elektromagnesie nr.9 i części nr.4 na rysunku . W astrze to miałem coś takiego zatopione w elektromagnesie i wymieniałem ze 2 razy koszt termika ok 2zł tylko troszkę roboty było bo koło trzeba ściągać od sprężarki.
  • 0

Lpg: Stag 300-4 ISA2; AC R01; Barracuda


#21 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 15:07, 02.08.2013

Cześć :-)

czy ten wyłącznik znajduje się w elektromagnesie nr.9 i części nr.4 na rysunku

Chyba tylko w części nr 4 bo ze sprężarką nic u mnie nie było robione/rozbierane etc.
Jak znajdę kto się chwalił naprawą to podam Ci link...

Pozdrawiam
Tomek
  • 0

#22 tomas_str

tomas_str
  • Forumowicz
  • 175 postów
  • Skąd:TSK
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:03, 02.08.2013

Dziś Sprawdziłem bezpiecznik przed sprężarką ma przejście więc ok,przy cewce obwód nie zamyka się(podawałem też dla pewności napięcie na cewke spręzarki i niestety nie łapał elektromagnes;/) więc albo cewka do wymiany albo termik który może być zalany w niej (tak miałem w oplu),czy zdejmował może ktoś koło spreżarki i wie jak najlepiej zabrać się do tego ?i czy jest tam bezpiecznik termiczny czy trzeba całą cewke wymieniać ewentualnie jaki koszt
pozdrawiam tomek

[ Dodano: 2013-08-06, 07:41 ]
Nie wymieniał nikt z kolegów cewki sprężarki lub termika zatopionego w niej?trzeba wykręcać sprężarkę, gdzie można kupić elektromagnes lub jaki termik tam jest?i czy przy okazji lepiej sprzęgło też wymienić?
  • 0

Lpg: Stag 300-4 ISA2; AC R01; Barracuda


#23 jajacek

jajacek
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:londyn
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:18, 06.08.2013

Witam ,jestem tu od niedawna i potrzebuje rady expertow. Posiadam 2.2d 2005 Ex. Gdy przestala dzialac regulacja szyby kierowcy zamowilem caly panel (uzywany) i zamontowalem. Oprocz tego ze nie pomoglo,przestala dzialac regulacja i ogrzewanie lusterek a co najgorsze wogole nie dziala nadmuch i klima. Mam panel dotykowy i gdy wlanczam AC pojawia sie komunikat ze najpierw musze wlaczyc silnik. Nadmieniam ze sterowanie radiem dziala bez problemu. Dodatkowo nie wyswietla mi temperatury zewnetrznej na obrotomierzu. Sprawdzilem bezpieczniki i przekazniki. Bede wdzieczny za jakakolwiek wskazowke.
  • 0

#24 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 22:14, 06.08.2013

Cześć :-)
jajacek, robiłeś samodiagnostykę (w podpisie kolegi muzyczka masz linki) - może coś wykaże...

Pozdrawiam
Tomek
  • 0

#25 mario448

mario448
  • Forumowicz
  • 131 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CRV III gen Executive
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 12:50, 04.07.2014

Witam, trochę odgrzeję żeby nie zakładać nowego tematu.

 

Ostatnio na serwisie klimy uzupełniali też olej w sprężarce. Z wydruku wynika, że wyssali 16 ml a uzupełnili 8 ml oleju. Czy tak powinno być, czy może powinni uzupełnić taką sama ilością jaką wyssali. Wszystko robione oczywiście automatem. Czynnika chłodzącego weszło 525 ml/mg czy jak to tam się mierzy.

 

Dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam.


  • 0

#26 krech@

krech@
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:podlasie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:cl7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:50, 09.07.2015

Witam podłączę się do tematu. W moim accordzie nie włączała się sprężarka. Dodam że mowa o sprężarce Keihin HS110R. Okazało się że padnięta jest cewka. Zamówiłem w intercarsie oryginał. Czekałem od marca do maja aż przypłynie 20 sztuk z japonii bo w polsce podobno nie było ani jednej. Kiedy cewkę miałem już w ręku zaczęliśmy demontaż. Po zdemontowaniu okazało się że jakiś medyk, któremu obciął bym łapy, szkodował na oryginalne łożysko czy cewkę i próbował wepchać tam coś od innego auta. Nie pasowało mu do końca, bo jak miało pasować, więc przyspawał sobie koło do sprężarki. I tak to przez jakiegoś głupka z wymiany cewki nici. Zwrot do intercarsu oraz początek rozglądania się za drugą sprężarką. Przewaliliśmy z kolegą, który naprawia klimy tego dużo. W kraju i zagranicą. Używane, regenerowane i nowe. Wybór padł na nową sprężarkę firmy NISSENS 89242. Cena tej sprężarki w wymianianej przeze mnie firmie to 1096pln. Po rabacie jakieś 970pln. Regenerowane są w podobnych cenach,. Najtańsza chińska na allegro 869pln, a używki od 500 do 700 pln. W uk jeszcze drożej bo nawet ok 300 funtów potrafią chcieć za używkę. Dlatego uważam że to niezły wybór jak by ktoś przerabiał wymianę. Towar nowy, dobrej firmy w przystępnej cenie. Moja stara sprężarka dała by się uratować gdybym miał do niej przedni dekielek. Manualnie jest sprawna. Problem tkwi w cewce i w pospawaniu. Wiem, że niektórzy mają popękane obudowy czy urwane ślimaki. Więc jeśli komuś przyda się na dawcę lub ktoś zechce ją uratować a ma do niej potrzebne części to możemy się dogadać... Pozdrawiam. ;)

 
  • 0

#27 kosecki

kosecki
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Gdańsk
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:09, 15.07.2015

 

Witam podłączę się do tematu. W moim accordzie nie włączała się sprężarka. Dodam że mowa o sprężarce Keihin HS110R. Okazało się że padnięta jest cewka. Zamówiłem w intercarsie oryginał. Czekałem od marca do maja aż przypłynie 20 sztuk z japonii bo w polsce podobno nie było ani jednej. Kiedy cewkę miałem już w ręku zaczęliśmy demontaż. Po zdemontowaniu okazało się że jakiś medyk, któremu obciął bym łapy, szkodował na oryginalne łożysko czy cewkę i próbował wepchać tam coś od innego auta. Nie pasowało mu do końca, bo jak miało pasować, więc przyspawał sobie koło do sprężarki. I tak to przez jakiegoś głupka z wymiany cewki nici. Zwrot do intercarsu oraz początek rozglądania się za drugą sprężarką. Przewaliliśmy z kolegą, który naprawia klimy tego dużo. W kraju i zagranicą. Używane, regenerowane i nowe. Wybór padł na nową sprężarkę firmy NISSENS 89242. Cena tej sprężarki w wymianianej przeze mnie firmie to 1096pln. Po rabacie jakieś 970pln. Regenerowane są w podobnych cenach,. Najtańsza chińska na allegro 869pln, a używki od 500 do 700 pln. W uk jeszcze drożej bo nawet ok 300 funtów potrafią chcieć za używkę. Dlatego uważam że to niezły wybór jak by ktoś przerabiał wymianę. Towar nowy, dobrej firmy w przystępnej cenie. Moja stara sprężarka dała by się uratować gdybym miał do niej przedni dekielek. Manualnie jest sprawna. Problem tkwi w cewce i w pospawaniu. Wiem, że niektórzy mają popękane obudowy czy urwane ślimaki. Więc jeśli komuś przyda się na dawcę lub ktoś zechce ją uratować a ma do niej potrzebne części to możemy się dogadać... Pozdrawiam. ;)

 

 

I jak działa ? Ja przerabiam właśnie wymianę w swoim accordzie. Na stronie Nissens zamiennikiem do sprężarki którą mamy jest niby Nissens 890128, który jest niedostępny prawie nigdzie. Różnica pomiędzy Nissens 890128 i NISSENS 89242 jest wielkość koła pasowego. Nie wiem jakie to ma znaczenie, ja dziś zamówiłem DELPHI – TSP0159478. Chociaż nie ukrywam, że wolałbym sprężarkę firmy Nissens.


Użytkownik kosecki edytował ten post 10:10, 15.07.2015

  • 0

#28 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 11:48, 15.07.2015

Hej :-)

Różnica pomiędzy Nissens 890128 i NISSENS 89242 jest wielkość koła pasowego. Nie wiem jakie to ma znaczenie...

Najwyżej takie, że będziesz musiał kombinować z długością paska (czyli dobrać właściwą dla większej średnicy).

 

Pozdrawiam

Tomek


  • 0

#29 kosecki

kosecki
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Gdańsk
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:09, 16.07.2015

I jak działa ? Ja przerabiam właśnie wymianę w swoim accordzie. Na stronie Nissens zamiennikiem do sprężarki którą mamy jest niby Nissens 890128, który jest niedostępny prawie nigdzie. Różnica pomiędzy Nissens 890128 i NISSENS 89242 jest wielkość koła pasowego. Nie wiem jakie to ma znaczenie, ja dziś zamówiłem DELPHI – TSP0159478. Chociaż nie ukrywam, że wolałbym sprężarkę firmy Nissens.

 

Jakby ktoś pytał to DELPHI – TSP0159478 nie pasuje do Accord Tourer 2003 2.0 Benzyna. Ułożenie przewodów jest inne niż w orginale :(


  • 0

#30 Kurczak

Kurczak
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Starachowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:45, 25.07.2015

Witam. Mam pytanko, czy ktoś z was miał taki problem ze na wolnych obrotach klima nie chłodziła, wystarczyło dodać gazu obroty skoczyły w gore i klima zaczynała chłodzić? Mechanik mówił ze sprężarka niedomaga.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq