Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Wymiana lamp XENON na H7

VII lampy xenon wymiana na zwykłe

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
33 odpowiedzi w tym temacie

#1 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 14:50, 25.04.2021

Hej,

 

Doszedłem juz do granicy wytrzymałości jako użytkownik Xenon, co pół roku/rok rzągluje nowymi przetwornicami i xenonami. Ostatnio jakieś zamienniki XENON wytrzymały coś koło 2 lat, teraz mam OSRAM za worek pieniędzy i nie wytrzymały nawet roku, w dodatku po raz kolejny pada przetwornica.

 

Chcę wymienić XENON na nowe lampy DEPO motywując się dodatkowo zniszczonymi kloszami.

 

https://allegro.pl/o...-l-r-9654987954

 

Mam pytanko do wtajemniczonych. O ile dobrze rozumiem te lampy również wymagają silników regulacji świateł? Czy w związku z tym, po demontażu xenonów silniczki są odkręcane od starych lamp? No i co do samej wiązki świateł, to będe musiał dorobić kostki do żarówek H1 a czy pozostałe długie oraz pozycje pasuja kostki plug&play?

 

Z góry dziękuje za podpowiedzi.

 

P.S Magicznego sposobu wymiany lamp bez zdejmowania zderzaka nikt nie zna? :) :cwaniak:


Użytkownik lukasrz edytował ten post 15:03, 25.04.2021

  • 0

#2 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6030 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 15:03, 25.04.2021

Niestety zabawa z regulacją będzie trudniejsza, gdyż obecnie sygnał idzie tylko z wahaczy(czujników) przy nich.

Także potrzebna będzie jeszcze instalacja do dodatkowego pokrętła regulacji reflektorów w kabinie.

 

Problemem na twoje całe zło oem przetwornic/zapłonników będzie to:

 

http://www.accordklu...ek-d2s-ge-str4/

 

Zregeneruj lampy i zamontuj na przetwornicach Koito, od juz lata mam spokój i się nie martwię która lampa tym razem przestanie świecić na trasie w środku nocy, o ilości $$ wydanej na oem zestaw już pisałem w powyższym temacie, a Chińszczyzna  w ogóle świeciła bardzo słabo.... 

No i lamp nie okręcisz bez zdejmowania zderzaka z powodu śrub od lamp które są pod nim.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#3 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 15:18, 25.04.2021

Niestety zabawa z regulacją będzie trudniejsza, gdyż obecnie sygnał idzie tylko z wahaczy(czujników) przy nich.

Także potrzebna będzie jeszcze instalacja do dodatkowego pokrętła regulacji reflektorów w kabinie.

 

Problemem na twoje całe zło oem przetwornic/zapłonników będzie to:

 

http://www.accordklu...ek-d2s-ge-str4/

 

Zregeneruj lampy i zamontuj na przetwornicach Koito, od juz lata mam spokój i się nie martwię która lampa tym razem przestanie świecić na trasie w środku nocy, o ilości $$ wydanej na oem zestaw już pisałem w powyższym temacie, a Chińszczyzna  w ogóle świeciła bardzo słabo.... 

No i lamp nie okręcisz bez zdejmowania zderzaka z powodu śrub od lamp które są pod nim.

 


Ehh no tak, zapomniałem, że zwykłe lampy mają dodatkowe pokrętło w kabinie :/

 

Czyli to jest albo regulacja na podstawie czujników z wahaczy lub pokrętło w kabinie? Nie można zostawić regulacji xenonowej?

 

Zastanawiam się czy padające żarniki to problem samych żarników czy kiepskiej jakości przetwornic, które je ubijają?

 

Czyli opcja, która proponujesz to zakup innych oryginalnych przetwornic dobrej jakośći, które zasilane są jedynie dwoma kablami czyli +/- bez żadnych wymyślnych kostek ze sterowaniem.

 

Czyli np https://allegro.pl/o...002-10641471728 chyba najtańsza opcja z tego co widzę z oryginałów.

 

Jeszcze to znalazlem

 

https://allegro.pl/o...2009-9755995303


Użytkownik lukasrz edytował ten post 15:30, 25.04.2021

  • 0

#4 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6030 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 16:33, 25.04.2021

 

Zastanawiam się czy padające żarniki to problem samych żarników czy kiepskiej jakości przetwornic, które je ubijają?

 

 

W głównej mierze wilgoci się dostającej do przetwornic przez niefortunne ich umiejscowienie i słabemu ich zabezpieczeniu przed wilgocią

 

 

Czyli opcja, która proponujesz to zakup innych oryginalnych przetwornic dobrej jakośći, które zasilane są jedynie dwoma kablami czyli +/- bez żadnych wymyślnych kostek ze sterowaniem.

 

 

Dokładnie tak, wszystko opisane w manualu. 

 

Radzę poszukać jednak przetwornic używanych, te od rx8 z wiadomych względów mają niskie przebiegi bo te "nowe" Koito są tak samo podrabiane jak przetwornice mitsubishi.... Kupisz podróbkę i będzie zabawa od nowa....


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#5 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 16:42, 25.04.2021

W głównej mierze wilgoci się dostającej do przetwornic przez niefortunne ich umiejscowienie i słabemu ich zabezpieczeniu przed wilgocią

 

Oryginalne może i owszem są w złym miejscu, ale ja montuje zamienniki pod maską, samochód trzymam na parkingu podziemnym, więc mają dobrze i padają... Kupiłem osramy + nowe przetwornice wiadomo chinole no i pół roku i padło jedno i drugie a całe g... jeździłem przez całą pandemie....

 

 

 

Czy jesteś pewien, że lampy z żarówkami H1 muszą mieć zamontowany przełącznik regulacji pozycji?? Przecież czujniki pozycjonowania xenon robią to samo a nawet lepiej.


  • 0

#6 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6030 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 16:58, 25.04.2021

Oryginalne może i owszem są w złym miejscu, ale ja montuje zamienniki pod maską, samochód trzymam na parkingu podziemnym, więc mają dobrze i padają... Kupiłem osramy + nowe przetwornice wiadomo chinole no i pół roku i padło jedno i drugie a całe g... jeździłem przez całą pandemie....

 

 

 

Czy jesteś pewien, że lampy z żarówkami H1 muszą mieć zamontowany przełącznik regulacji pozycji?? Przecież czujniki pozycjonowania xenon robią to samo a nawet lepiej.

 

Zamiennik padnie bo jest najtańszą przetwornicą za dosłownie kilka dolców....a jak przeczytałeś cały powyższy temat to wkładałem takie cuda to nie co że nie świeciły nawet z żarówkami d2s x XXX monet to do tego się uszkadzały, podobnie jak OEM na zmianę, raz  przetwornica, a raz zapłonnik i miałem tego dosyć... 

 

Czy jesteś pewien, że lampy z żarówkami H1 muszą mieć zamontowany przełącznik regulacji pozycji??

 

 

Pewności nie mam, lampy też zawsze można manualnie wyregulować, pytanie tylko jak do tego np. przegląd i inne rzeczy.

Podałem Ci tylko przykład z przetwornicami koito, żarówki h1 świecą bardzo słabo, nigdy bym takiej przeróbki nie zrobił.

Oczywiście zrobisz jak uważasz, dla mnie warto spróbować z koito i mieć święty spokój oraz porządne oświetlenie.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#7 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 18:22, 25.04.2021

Takie używki są do kupienia, Brać? :P

 

https://allegro.pl/o...ito-10648900534

 

/ EDIT. Kupione, jak padną i te przetwronice to jak będzie w wiadomościach o spalonej Hondzie w Lublinie to moja ;)


Użytkownik lukasrz edytował ten post 19:23, 25.04.2021

  • 0

#8 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6030 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 19:49, 25.04.2021

Takie używki są do kupienia, Brać? :P

 

https://allegro.pl/o...ito-10648900534

 

/ EDIT. Kupione, jak padną i te przetwronice to jak będzie w wiadomościach o spalonej Hondzie w Lublinie to moja ;)

 

Oki :P będę pamiętał :) No cenę super trafiłeś. 

 

Widzę że nawet jedna przetwornica ma wtyczkę i ładnie odcięte kable, z drugą pomożesz sobie samymi wsuwkami, opisałem w temacie gdzie + a gdzie - .  :diabelfaja:


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#9 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 19:57, 25.04.2021

Oki :P będę pamiętał :) No cenę super trafiłeś.

Widzę że nawet jedna przetwornica ma wtyczkę i ładnie odcięte kable, z drugą pomożesz sobie samymi wsuwkami, opisałem w temacie gdzie + a gdzie - . :diabelfaja:


Tak widziałem fotki z + i -.

Kupilem od razu takie wsuwki https://allegro.pl/o...585-10570810639 moze podpasuja. Grubosc kabli wygląda ok.

Dziekuje za doradzenie, muszę ogarnąć to na dniach i z reklamacją żarnika o ile uznają bo za tydzień przegląd :/
  • 0

#10 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 20:06, 25.04.2021

Ze swojej strony polecam jeszcze zdjąć blaszki z tych przetwornic i całość w środku zalać żelem silikonowym do elektroniki, np. Elastosil N10. Będzie wtedy bardziej szczelne w środku. Przewód w plecionkowym oplocie można zaizolowac taśma samowulkanizujacą aby wilgoć nie wchodziła do środka.
  • 0

#11 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6030 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 20:08, 25.04.2021

Ze swojej strony polecam jeszcze zdjąć blaszki z tych przetwornic i całość w środku zalać żelem silikonowym do elektroniki, np. Elastosil N10. Będzie wtedy bardziej szczelne w środku. Przewód w plecionkowym oplocie można zaizolowac taśma samowulkanizujacą aby wilgoć nie wchodziła do środka.

 

Moje Koito z Mazdy jak i Waldiego z Renault były już zalane żelem w środku przeciw wilgoci do elektroniki.

Jak pamiętam każda oem tak w środku właśnie powinny wyglądać.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#12 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 20:31, 25.04.2021

a te zamienniki przetwornic jakie kupowałeś? chodzi mi o typ, czy były to DC czy AC? jeżeli DC to normalna sprawa że D2S padało jak muchy, druga sprawa to te chińskie przetwornice to tani badziew niewarty złamanej złotówki, słuszne zakupy juz zrobiłeś więc nic więcej ci nie doradzę, zamontuj zgodnie ze sztuką i będziesz zadowolony :)


  • 0

#13 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 20:52, 25.04.2021

a te zamienniki przetwornic jakie kupowałeś? chodzi mi o typ, czy były to DC czy AC? jeżeli DC to normalna sprawa że D2S padało jak muchy, druga sprawa to te chińskie przetwornice to tani badziew niewarty złamanej złotówki, słuszne zakupy juz zrobiłeś więc nic więcej ci nie doradzę, zamontuj zgodnie ze sztuką i będziesz zadowolony :)



Wszystkie....worek by sie uzbieral. Ostatnio od sierpnia DC :/
Wczesniej jakies "droższe" chinole AC ktore od razu nie dzialaly- reklamowalem i rozkrecalem wszystkie, wyglądały w środku jak po powodzi... Temat rzeka.

Jeden żarnik osram mający pół roku cały wyjarany, drugi wygląda jeszcze bez zarzutu wiec powinien poświęcić jeszcze na nowych przetwornicach.
  • 0

#14 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6030 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 21:30, 25.04.2021

Bo żarówki tak samo są podrabiane jak przetwornice... 

 

Kup od razu sobie porządne żarówki:

http://www.accordklu...racje/?p=999099

 

opinia jedna z wielu:

http://www.accordklu...acje/?p=1028612


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#15 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 21:55, 25.04.2021

Moje Koito z Mazdy jak i Waldiego z Renault były już zalane żelem w środku przeciw wilgoci do elektroniki.

Jak pamiętam każda oem tak w środku właśnie powinny wyglądać.

 

Oryginalnie elektronika jest zalana do połowy, więc najważniejsze elementy są pod żelem. Ale część większych elementów jest nieosłonięta (kondensatory itp), ich wyprowadzenia są zatem dostępne dla wilgoci, soli i zabrudzeń. 

W praktyce na waszym przykładzie widać, że i w takiej formie rozwiązanie się sprawdza. Niemniej jednak, jeśli jest możliwość, to można je dodatkowo uszczelnić. 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, lampy xenon wymiana na zwykłe

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq