Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Co sprawdzić przy sporym ubytku oleju ?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
52 odpowiedzi w tym temacie

#31 logicsys

logicsys

    CNC Majsta

  • Forumowicz
  • 542 postów
  • Skąd:Lyngdal Norway
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GIT
  • KM:125
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:43, 08.07.2010

No jacys hameryki nie odkryles :mrgreen: ogolnie nie znam auta w ktorym przy normalnej jezdzie (dynamicznej) albo z opcja ON/OFF pdalu gazu auto by sobie nie chlapnelo oliwki Fakt faktem jak jest cos zajechane to wezmie wiecej ale Jak ubywa za duzo postarac sie spokojniej jezdzic np przez te 1000 km i wtedy obserwowac Jak ubytek taki sam albo porownywalny to wtedy mechanik i sprawdzenie silnika
  • 0

Hunda poszla w świat z SUburburu za Pan brat

8il5.jpg


#32 jajcarzd1

jajcarzd1
  • Forumowicz
  • 142 postów
  • Skąd:Przemyśl
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:18, 09.07.2010

Kup to
http://www.allegro.p...nzyna_fvat.html
i rób samemu pomiary. Nie wiem czy ten Twój mechanik bardziej głupi czy leniwy.


No właśnie chyba zainwestuję i sobie kupię i sam spróbuje zrobić pomiaru według linku który ktoś mi tu podrzucił na poczatku tego topicu.

[ Dodano: 2010-07-09, 08:21 ]

A ja myslalem ze za mocno korek zakrecam he he... A co do "spalania" oleju to mam wrazenie , ze styl jazdy ma ogrmne znaczenie. Zlamalem kostke i zona sie zajela "fajera" a ja sprawdzaniem poziomu oleju oczywiscie i co, wielkie hmm bo accordeon ani grama przez ok. 2000km nie "mlasnal" kiedy normalnie (czyli ja sie zajmuje przelaczniczkami) ok. 0.5 litra..


Tzn masz tu na myśli sposób i częstotliwość przełączania gazu ? Bo nie skumałem :-) Jeśli chodzi o kręcenie silnika natomiast to niestety ale specjalnie staram się nie żyłowac silnika i kręcę średnio do max 4 tys.
  • 0

#33 Maryś

Maryś
  • Forumowicz
  • 91 postów
  • Skąd:Bytom
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Prelude
  • KM:200?
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:BB8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:17, 09.07.2010

jajcarzd1, faktycznie, zmień mechanika może ;) Jak Ci zjada takie ilości oleju to na pewno nie przez uszczelniacze zaworowe. Jak je wymienisz a potem zmienisz silnik to tylko stracisz. Jeśli nie chcesz wkładać lepszego silnika to zrób remont i tyle, będziesz wiedział co masz.
  • 0

#34 jajcarzd1

jajcarzd1
  • Forumowicz
  • 142 postów
  • Skąd:Przemyśl
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:58, 09.07.2010

jajcarzd1, faktycznie, zmień mechanika może ;) Jak Ci zjada takie ilości oleju to na pewno nie przez uszczelniacze zaworowe. Jak je wymienisz a potem zmienisz silnik to tylko stracisz. Jeśli nie chcesz wkładać lepszego silnika to zrób remont i tyle, będziesz wiedział co masz.


Dziś wymienie olej, pojeżdzę izobacze czy będzie choć trochę lepiej. Potem pewnie sobie sam zakupię miernik i zmierzę ciśnienie. Ale mówisz że jeśli pali 1L na 1500km no nie może byc to przyczyna tylko uszczelniaczy ? Tylko muszą byc ksopane też pierścienie i może coś jeszcze ?

[ Dodano: 2010-07-10, 15:20 ]
Wymieniłem olej na valvoline'a zobaczymy jaki będzie efekt. Natomiast byłem u znajomego i sprawdziliśmy ciśnienie w każdym z cylindrów i średnio na każdym jest ok. 13 jednostek więc złe nie jest jeśli 14 jest nominalne. Z tym że sprawdziłem to po zalaniu nowym olejem i nie wiem czy na startm było tak samo. Druga sprawa że zauważyłem że pierwsza świeca (licząc od lewej) jest bardziej okopcona niż pozostałe. O czym to może świadczyć ?
  • 0

#35 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:08, 24.08.2010

Producent podaje zużycie oleju dla accorda 1.8 do 1l na 1000km.Mój spala 0,4l na 1000km a silnik jest 100% sprawny
  • 0

#36 seiya

seiya
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:24, 27.09.2010

Skąd takie dane o tym spalaniu oleju? Bo w książce accordowej nie doszukałem się takich informacji.
  • 0

#37 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 09:43, 27.09.2010

Skąd takie dane o tym spalaniu oleju? Bo w książce accordowej nie doszukałem się takich informacji.


Większość producentów samochodów podaje taką wartość, aby wykluczyć ew reklamacje silnika.

0,4l na 1000km to już sporo jak na 1,8
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#38 seiya

seiya
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:56, 27.09.2010

No to nie wiem już w sumie co z tego wynika, że 1l na 1000km mieści się w normie czy nie?

Ja w sumie też mam problem z braniem oleju. Niedawno wymieniałem i po 1500km z poziomu max spadło do min. Przed wymianą było podobnie, olej Valvoline MaxLife, wcześniej DuraBlend. Auto ma przejechane 130k, kupione od pierwszego właściciela. Przebieg wygląda na rzeczywisty. I co z tym zrobić, dolewać olej i olewać problem?
  • 0

#39 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 10:14, 27.09.2010

No to nie wiem już w sumie co z tego wynika, że 1l na 1000km mieści się w normie czy nie?


to znaczy że 1l na 1000km to silnik do remontu, ale producet się zabezpieczył przed tym i sobie ustalił taka normę :mrgreen:

I co z tym zrobić, dolewać olej i olewać problem?


Jeśli jedyny problem to te branie oleju to bym olał sprawę, wyremontować zdążysz zawsze, a dolewki oleju to nie jest duży koszt.
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#40 seiya

seiya
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:26, 27.09.2010

No innych problemów z silnikiem nie widzę, z rury nic nie kopci, jeździ raczej normalnie (choć porównania z innym egzemplarzem takiego accorda nie mam). W takim razie póki co trzymam się dolewania. Ale swoją drogą strasznie wk... sprawa jak się kupi takie auto i okazuje się potem, że to to tyle oleju pije.
  • 0

#41 grzesvtec

grzesvtec
  • Forumowicz
  • 156 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:1.8
  • Wersja:is
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:34, 27.09.2010

tak to jest, bo widać te typy tak chyba maja i nie wiadomo czemu, jak kupiłem te auto miało 130 tys. od starszej rodzinki i nie było żyłowane fajne zadbane serwisowane i pierwszy własciciel, a pomimo to paliło olej jak pózniej zauwazyłem, nie dużo ale coś tam se paliło a jeździło na oleju shell helix racing 10W60 ale za drogi na dolewki, to nie tylko ty masz taki problem ale widać większość, a nie kopci bo pewno nie kręcisz go wysoko, po wyżej 4 tys obrotów przy tym zużyciu oleju powinno być widać zmiany w przejrzystości powietrza w lusterkach, czyli dymek z ruły:-) u mnie jak kręcę to wiecej pali, a jak jeżdżę tak do 4 tys to znacznie mniej i nie kopci tak jak mówisz.
  • 0
VTEC

#42 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 11:39, 27.09.2010

Panowie a skąd wy wiecie, że auto było odpowiednio użytkowane i serwisowane? To że pierwszy właściciel, czy to babcia,dziadek, dentystka, ginekolog, handlowiec, czy 18-latek nic nie znaczy. Widać gdzieśbył popełniony błąd przy serwisowaniu lub użytkowaniu. A może ktos nie dolał oleju i mu się zaświeciła raz kontrolka? A może zmieniał olej co 30 tys km? a może nie regulował nigdy zaworów, nie wymieniał w pore filtrów.
A może katowali go na zimnym silniku?
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#43 grzesvtec

grzesvtec
  • Forumowicz
  • 156 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:1.8
  • Wersja:is
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:00, 27.09.2010

wybacz ale rozumie jak to się zdarzy komuś tam na 100 aut ale tu prawie każdy dolewa jeden mniej jeden więcej, to co serwis hondy do du... bo takie same dziadki jeżdżą innymi markami aut i pykają sobie i nic sie nie dzieje, moze na tyle ze trzeba co 3 tys dolewać, szwagier ma accordke f20Z1 i nie ma takiego problemu jak te z vtec ale ja nie wiem dokładnie czemu tak jest wszystko wskazuje na to ze te silniki musiały być żyłowane, ale to co każde? bo tak to sie objawia albo w serwisach leja jakies badziewie a nie olej albo wada konstukcyjna
  • 0
VTEC

#44 seiya

seiya
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:03, 27.09.2010

No właśnie z tym kopceniem to sprawdzałem na postoju kręcąc do jakich 6k obrotów, zero kopcenia. Zastanawiam się nad kupnem takiego manomentru - http://moto.allegro....1249327114.html - myślicie że nada się do pomiaru?

Ja nie napisałem, że wiem że było użytkowane tak jak się należy, bo i skąd mam to wiedzieć. Dziwi mnie tylko, że przy takim przebiegu mam takie problemy i że akurat accordy VI z silnikiem 1.8i przewijają się na tym forum z takimi problemami.
  • 0

#45 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 12:29, 27.09.2010

Może po prostu są wrażliwe na odpowiednie serwisowanie i traktowanie, nie wiem.
Sama regulacja zaworów to już czynnośc bardzo ważna gdzie wszystkie marki mają samoregulacje. Ja też dwa lata temu pojechałęm do znajomego mechanik a i pytam ile regulacja zaworów a on do mnie "wez przecież tu masz samoregulacje, wszystkie maja już teraz samoregulacje" :k
Spory ubytek oleju w acco to absolutnie nie jest norma, tylko poszczególne przypadki, i nie tak jak piszesz że "wszystkie".
Wielu osobom znanym osobiście nie bierze oleju, a mają czasem przejechane po 200tys km i więcej.
Ja jakbym jeździł spokojnie do 3-4 tys to bym nie dolewał nic, a tak jak czasem przycisne to mi pali ok 0.7- 1l na 10 tys km.
To jest silnik wysokoobrotowy, tu możesz bez strachu kręcić go do 6 tys i on wtedy dopiero idzie. I nie boje się że coś mu się stanie.
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq