Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Co sprawdzić przy sporym ubytku oleju ?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
52 odpowiedzi w tym temacie

#1 jajcarzd1

jajcarzd1
  • Forumowicz
  • 142 postów
  • Skąd:Przemyśl
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:44, 05.07.2010

Witam

Miało być tak pięknie a wyszło jak zwykle :) Kupiłem 2 miechy temu auto no i niestety okazało się że właściciel wiedział czemu wypycha to auto po ledwie pół roku posiadania. Okazało się ze bierze olej. Przejechałem około 3 tys. i z tego co zauważyłem po dolewaniu to spala średnio 1L na około 1500km. Trochę tu czytam na forum wypowiedzi różnych użytkowników i widzę że niektórzy też mają posobne problemy.

Generalnie auto ma na liczniku 240 000km ale czy to prawdizny przebieg to nie wiem.
Olej jaki zalał właściciel który sprowadził auto i który ja teraz dolewam to mobil 1 10w 40,
Wycieków raczej nigdzie nie widzę, dziś przy odpaleniu auta z rana dymu żadnego przy rurze nie zauważyłem.

Generalnie pytanie moje brzmi co powinienem Waszym zdaniem sprawdzić i w jaki ewentualnie sposób aby choć ogólnie zdiagnozować co jest problemem i czy taka możliwośc w ogóle istnieje, czy to perścienie, uszczelniacze itp. jeśli chciałbym silnik doprowadzać do ładu i składu.

Sprawa nr 2 że dziś rozmawiałem ze znajomego mechanikiem który ma właśnie angola w którym jest niby bezproblemowo działający silnik. Pewności też nie ma ze jest dobry ale w razie czego to pojade z powrotem do niego i niech sobie go wyciąga, a przy remoncie tez do końca pewności nie mam że bedzie ok. Więc co sądzicie o takiej opcji.

Dzięki za sugestie.
  • 0

#2 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 21:14, 05.07.2010

jeśli żadnych niepokojących objawów innych nie ma, to ja bym nadał drugą młodość temu silnikowi co masz - ja robiłem sam 2.2 Type R i na markowych częściach zamknąłem się w 1000 zł łącznie z wymianą płynów i oleju. Wymieniłem pierścienie, panewki na wale i korbach i obowiązkowo uszczelniacze na zaworach (zawory też przy okazji dotarli - bo samą głowicę dałem do warsztatu żeby zmienili mi uszczelniacze, bo nie mam urządzenia do zdejmowania zaworów). Silnik chodził jak marzenie, nawet dymka nie puścił, a wcześniej palił i kopcił jak smok. Myślę, że do 1.8 części będą jeszcze tańsze.

A jeśli zmiana silnika to już na jakiś mocniejszy przy okazji - jak szaleć to szaleć ;-)
  • 0

#3 jajcarzd1

jajcarzd1
  • Forumowicz
  • 142 postów
  • Skąd:Przemyśl
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:43, 05.07.2010

No w zmianę na mocniejszy to mi się bawić nie chce ;-) generalnie to chciałbym żeby ogólnie mieć spokój z silnikiem. Ale mówisz że się w 1000 zamknąłeś ? No to chyba ktoś Ci to wszystko za darmo robił :-) Generalnie to nie jestem właśnie pewny czy robić ten czy wymieniać. Ten gość który ma drugi silnik stwierdził że możemy tez popróbować na poczatek wymienić np. uszczelniacze same i to może bez nawet ściągania gowicy. Zależało by mi na tym abyście mi doradzili co mogę ewentualnie i w jaki sposób sprawdzić aby się dowiedzieć co mu dolega itd jeśli zdecydowałbym się na jego robienie.
  • 0

#4 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 21:48, 05.07.2010

Pierwsza podstawowa sprawa to kompresja na sucho i mokro (próba olejowa).
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#5 jajcarzd1

jajcarzd1
  • Forumowicz
  • 142 postów
  • Skąd:Przemyśl
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:00, 05.07.2010

Pierwsza podstawowa sprawa to kompresja na sucho i mokro (próba olejowa).


Zbyt wielki mechanik ze mnie nie jest więc będe pytał dla pewności :-) Czyli wyciagamy świece i mierzymy kompresję na każdym z garów. Przy próbie olejowej to ile powinno się wlać tego oleju ? Druga sprawa czy powinno się to sprawdzać na zimnym czy ciepłym ? Trzecia jakie wartości powinnienem uzyskać ? I czwarta jeśli będą poniżej pewnego minimum to czego jest to najprawdopodobniej wina czy pierścieni czy uszczelniaczy czy jeszcze czegoś innego ?
  • 0

#6 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 07:05, 06.07.2010

Polecam ten link:

klik
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#7 jajcarzd1

jajcarzd1
  • Forumowicz
  • 142 postów
  • Skąd:Przemyśl
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:36, 06.07.2010

Polecam ten link:

klik


No link ciekawy, dzięki. Tylko teraz zasadnicza sprawa jakie wartości nominalnie powinny występować w tym silniku ? Druga sprawa jest tam zalecenie odłączenia układu wtryskowego oraz zapłnonowego. W jaki sposób zalecacie odłączenie tych elementów ?

Dzięki
  • 0

#8 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:02, 06.07.2010

Kompresja [kg/cm2]
nominalna: 14.5
minimalna: 9.5
maksymalna różnica pomiędzy cylindrami: 2.0

polecam ten link

klik
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#9 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 08:33, 06.07.2010

ja robiłem sam 2.2 Type R i na markowych częściach zamknąłem się w 1000 zł łącznie z wymianą płynów i oleju. Wymieniłem pierścienie, panewki na wale i korbach i obowiązkowo uszczelniacze na zaworach (zawory też przy okazji dotarli - bo samą głowicę dałem do warsztatu żeby zmienili mi uszczelniacze, bo nie mam urządzenia do zdejmowania zaworów)


nie siej zamieszania, bo za 1000 zł to nikt tego nie zrobi, razem z częściami .płynami i olejami.
A jak uważasz że zrobi, to daj namiar na tego mechanika co pracuje za darmo
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#10 jajcarzd1

jajcarzd1
  • Forumowicz
  • 142 postów
  • Skąd:Przemyśl
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:49, 06.07.2010

No własnie te 1000 zł to rzeczywiście chyba jakoś nie z dużo, choć ten mechanik który ma będzie mi może ewentualnie robił mój silnik albo dawał od angola to wspominał też o granicy 1200-1500 (tyle że raczej bez płynów i oleju). Dziś bede u niego to pogadam dokładniej. Powiedzcie mi w sumie jakie elementy ewentualnie mogłyby podlegać wymianie przy takim remoncie ?
  • 0

#11 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:20, 06.07.2010

tu masz o remontach f18b2

klik


klik
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#12 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 21:04, 06.07.2010

bo za 1000 zł to nikt tego nie zrobi, razem z częściami .płynami i olejami.
A jak uważasz że zrobi, to daj namiar na tego mechanika co pracuje za darmo


przecież pisałem że robiłem sam (więc właściwie za darmo)
  • 0

#13 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 21:31, 06.07.2010

przecież pisałem że robiłem sam (więc właściwie za darmo)


A to sorki, nie doczytalem ;-)
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#14 jajcarzd1

jajcarzd1
  • Forumowicz
  • 142 postów
  • Skąd:Przemyśl
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:25, 07.07.2010

Zgadałem się z mechanikiem wczoraj i na początek spróbuje wymienić olej bo mówi że sam w swoje hondzie zmieniał na inny jak mu zaczęła palić wiecej i różnica była zasadnicza wiec myślę ze na początek warto spróbować. A jak nie będzie różnicy to spróbujemy z uszczelniaczami na początek a jak dalej bedzie lipa to pewnie pomyślimy o silniku z angola. Nie sprawdzaliśmy nic jak na razie w silniku ale stwierdził że pierścienie powinny być raczej dobre chociażby ze względu na to że po odkręceniu korka oleju jest dość dobre podciśnienie. Druga sprawa mówi że auto mogło zacząć brac olej bo gaz został dopiero założony gdzie auto ma ponad 230 000km (o ile nie było kręcone).

Zastanawiam się teraz nad olejem jaki wlać bo myślałem o valvoline maxlife ale on i parę innych osób z doświadczenia poleca castrola. Co powradzicie ?
  • 0

#15 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 08:42, 07.07.2010

W swojej Hance LPG miałem zakładane przy 200 kkm. Teraz mam 331 kkm i nie zauważyłem, żeby przez to zaczęła jakoś specjalnie więcej oleju brać. Na czym mechanik opiera swoja teorię? Valvoline MaxLife 10W40 leję od przebiegu 180 kkm do tej pory. Silnik nie płacze z tego powodu ;-) Zużycie oleju obecnie to ok 1,5 -2 litrów na 15 kkm bo co tyle zmieniam. Co do Castrola - szczególnie Magnatec - czytałem wiele negatywnych opinii od użytkowników i mechaników, którzy potem zaglądali do silnika po zrzuceniu głowicy.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq