Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Hamulec reczny


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
141 odpowiedzi w tym temacie

#76 snickers1975

snickers1975
  • Forumowicz
  • 200 postów
  • Skąd:kujawsko-pomorskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:44, 13.02.2015

Osobiście wożę 2 cegły w bagażniku i na stromych podjazdach/zjazdach się przydają (lepsze niż każdy ręczny) :DD


  • 0

#77 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 01:08, 13.02.2015

Super rozwiązanie = tylko 2 cegły bagażniku i na stromych podjazdach/zjazdach jest wszystko OK.

Hej dlaczego nikt na to jeszcze nie wpadł? ;-) Szukajcie cegieł jak jest problem!

 

Przy odrobinie wyobraźni można przewidzieć co może się stać w skrajnych okolicznościach, np. jak tylko jedna strona trzyma.

 

Dajmy na to  np. kobiecie dwie cegły w razie czegoś, np. . w Szwajcarii pod górkę albo z gorki w śniegu, na autostradzie...super!

 

W Niemczech na przeglądzie taka lipa nie przejdzie jak tylko jedna strona trzyma = finito -> 0 przegląd !

 

Ps.: W Polsce każdy jest szczęśliwy jak tylko ktoś przejdzie przegląd. ("Święto w rodzinie")
Czy auto jest OK., to jest nie takie ważne! ;-)

 

edit: przeglad DEKRA 63,50eur + badanie spalin 32,50eur = razem 96,00 eur


Użytkownik Kardynal edytował ten post 14:09, 13.02.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#78 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 07:15, 13.02.2015

kardynał z ciekawości ile przegląd w niemczech kosztuje ?


  • 0

#79 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 09:10, 13.02.2015

Panowie, temat był o ręcznym a nie o tym czy auto przejdzie przegląd w Polsce, Niemczech czy o ceglach.... Proszę was, uspokoicie się albo nie będzie miło
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#80 czekoladka

czekoladka
  • Forumowicz
  • 80 postów
  • Skąd:WE
  • Silnik:2,4
  • Wersja:typeS
  • KM:190 Pb+Lpg
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 02:25, 14.02.2015

Ogólnie nigdy nie przywiązywałem uwagi do ręcznego bo od czasów cinquecento 700 kilka lat temu gdzie mi w zimie przymarzał ręczny to nie używam.

 

Własnie miałem tak samo - odzwyczaiłem się zwłaszcza że latem przestał działać poprawnie -  i wypadł przegląd  :zakaz: .

Okazało się że nieużywany hamulec ręczny nie działa na lewym kole. Ale przegląd został podbity. Niestety pan diagnosta zaciągnął ręczny na maksa i jak miałem pół centymetra luzu tak zrobiło się 3 centymetry. W domu okazało się że lewa felga ciepła (nie gorąca, wracałem wolnym tempem) , a tarcza fioletowa.

Uwazajcie na przeglądy i zacinające sie ręczne .

Mam nadzieję ze obejdzie sie bez wymiany tarcz , naprawa zacisków mi wystarczy .


  • 0

zakupie...osłona katalizatora CL9


#81 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 14:53, 14.02.2015

Jak z pół centymetra luzu zrobiło się 3 centymetry to znaczy że prawdopodobnie dźwignia hamulca ręcznego została przesunięta i nie powróciła na swoje miejsce.
Nie pozostaje ci nic innego jak doprowadzić ręczny hamulec do porządku.
Zrobisz raz i będziesz miał spokój na lata.

 

Jeśli chcesz dalej jeździć do reperacji bez grzania tarczy hamulcowej możesz spróbować przesunąć dźwignię hamulca ręcznego na swoje miejsce z powrotem.
Zdejmij kolo i np. lekko pukając w dźwignie przesuń dźwignie tak żeby dźwignia oparła sie na bolcu zacisku hamulcowego.
 

Mam nadzieję ze dobrze znalazłem twoją wersje hamulcy tylnich, bo są dwie w CL9.

 

dzwignia.jpg?lgfp=3000


Użytkownik Kardynal edytował ten post 14:57, 14.02.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#82 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:57, 15.02.2015

Rysunek dobry. Ale kola nie trzeba do tego zdejmowac. Tam jest taki dostep ze wystarczy sie nachylic i juz reka sie trafi na mechanizm.
  • 0

#83 cmsydney

cmsydney
  • Forumowicz
  • 207 postów
  • Skąd:polska
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:52, 15.02.2015

Odkopię temat.

Zawsze miałem tak, że zaciągnięcie na jeden ząbek powodowało zablokowanie kół na tyle, że przy małych pochyleniach auto stało. Zawsze też było czuć, że linkę ciągniemy z wyczuwalnym oporem od zera.

Przez ok. 2-3 tygodnie pojawił się martwy zakres. Teraz mam tak, że pod pierwszy ząbek dźwignia chodzi bez żadnego oporu tak jakby nie ciągnęła w ogóle linki. Zapala się też kontrolka na kokpicie kiedy dźwignia jest "luźna". Pierwszy ząbek praktycznie nie blokuje.

 

Czy to jest kwestia tylko regulacji? Dla mnie dziwne jest to by przez tak krótki okres tak nagle pojawił się martwy zakres. To jest normalne zjawisko?

Minęło pół roku i dosłownie w 10 minut wszystko w róciło do normy. Początek 50km podróży i ręczny ma zakres martwy na dwa ząbki. W trasie kilka razy użyłem ręcznego i wszystko wróciło do normy.

O co chodzi?


  • 0

VII gen., i-ctdi, 2005r., 5,12l/100km a na co dzień w korkach 0l/100km :-)
Spalanie długodystansowe: 124700 -> 5,78l/100km. Wcześniej było: 39134km -> 6,46l


#84 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 20:05, 15.02.2015

@cmsydney, prawdopobnie masz hamulec ręczny na granicy poprawnej pracy.

 

Poniżej link do zacisku tylnego, podejrzany szczególnie mechanizm ślimakowy w tłoczku zacisku, sprężyna:

 

http://www.partsbase...ear-brake-disk/

 

Powyższe ma sens jeśli masz VI gen ?

 
  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#85 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 00:35, 17.02.2015

ok @cmsydnay,

 

chodzi o to, ze jak cos szwankuje to sie reperuje a nie czeka az sie samo naprawi.  d025.gif

 

 

Pozdr.. :adios:

 

 

Ps.: A tak w ogóle to  @cmsydnay to ty w ogóle masz Accorda ??  c043.gif

Bo twój profil jest pusty.  c070.gif


Użytkownik Kardynal edytował ten post 19:02, 19.02.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#86 czekoladka

czekoladka
  • Forumowicz
  • 80 postów
  • Skąd:WE
  • Silnik:2,4
  • Wersja:typeS
  • KM:190 Pb+Lpg
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 00:27, 11.03.2015

 

Jeśli chcesz dalej jeździć do reperacji bez grzania tarczy hamulcowej możesz spróbować przesunąć dźwignię hamulca ręcznego na swoje miejsce z powrotem.
Zdejmij kolo i np. lekko pukając w dźwignie przesuń dźwignie tak żeby dźwignia oparła sie na bolcu zacisku hamulcowego.
 

 

 

Dzięki za rade , zajrzałem pod samochód i kluczem 13 udało mi sie przekręcić nieco śrubę  napinając luźną linkę i dźwignię hamulca ręcznego . To ta sruba na "godzinie 10" od wskazanej strzałka dzwigni.

 

Hamulec został juz naprawiony  poprzez wymianę zacisków na regenerowane. Zalecenie mechanika - używać hamulca  stojąc na każdych światłach.


Użytkownik czekoladka edytował ten post 00:32, 11.03.2015

  • 0

zakupie...osłona katalizatora CL9


#87 Miszka87

Miszka87
  • Forumowicz
  • 77 postów
  • Skąd:Lublin/Markuszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:01, 11.03.2015

Takie napięcie daje to samo co w środku naciągnięcie linki?


  • 0

#88 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 10:41, 11.03.2015

Takie napięcie daje to samo co w środku naciągnięcie linki?

nie


  • 0

#89 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 19:12, 12.03.2015

Hamulec został juz naprawiony  poprzez wymianę zacisków na regenerowane. Zalecenie mechanika - używać hamulca  stojąc na każdych światłach.

Czy ten mechanik to może również montuje sworznie młotkiem?  a025.gif

 

Cytat: Hamulec postojowy (ręczny) to układ hamulcowy pojazdu służący do jego unieruchamiania podczas postoju auta, jak i jako element awaryjnego systemu hamulcowego.

 

 

Czasami jeszcze jest używany przy starcie np. po górkę....ale na każdych światłach....bez przesady. e040.gif


Użytkownik Kardynal edytował ten post 19:19, 12.03.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#90 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 20:21, 12.03.2015

No nie żartujcie, wedle dzisiejszych przepisów trzeba zaciągać ręczny na czerwonym świetle ?


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq